زنان تاثیر گذار 2021 بر اساس گزارش نیویورک تایمز

زنان در زمینه‌هایی مانند علوم عملکردهای پیشگامانه خود را در سطح جهانی مطرح کرده‌اند، در ادامه زنان تاثیر گذار 2021 با ما همراه باشید.

20
0
0 زنان تاثیر گذار 2021 بر اساس گزارش نیویورک تایمز

زنان در زمینه‌های مهم مانند کشاورزی، علوم، مالی و فناوری با تلاش‌ها و عملکردهای پیشگامانه خود را در سطح جهانی مطرح کرده‌اند و راهی برای نسل بعدی می‌سازند. این مقاله توسط Jessica Bennett نوشته شده است. در ادامه‌ی مقاله زنان تاثیر گذار 2021 بر اساس گزارش نیویورک تایمز با ما همراه باشید.

Verónica Pascual Boé از اسپانیا، به یاد می‌آورد که در اوایل شروع کار خود به عنوان یک مهندس مشتریان مدام از او می‌پرسیدند: آیا می‌توانم با مسئول مرد صحبت کنم؟

او گفت: “در ابتدا عصبانی شدم. اما بعدا متوجه شدم که گفتن جمله‌هایی مانند: قول می‌دهم وقتتان تلف نشود بسیار برایم دلپذیر بود.”

Ismahane Elouafi از مراكش، سه سال برای خلبانی جنگنده آموزش دیده بود تا زمانی كه ارتش برنامه او را متوقف كرد، زیرا معتقد بود زنان برای این كار آماده نیستند.

خانم Elouafi گفت: “من ۱۷ ساله بودم و این تصمیم را بسیار ناعادلانه و غیر قابل قبول دیدم. چرا من نتوانم کاری را که یک مرد می‌تواند انجام دهم؟”

اکنون خانم Boé یک مهندس هوافضا است و رهبری یک شرکت ساخت وسایل نقلیه بدون سرنشین را بر عهده دارد. خانم Elouafi نیز به تحصیل در رشته‌های کشاورزی و ژنتیک ادامه داد و اخیراً به عنوان اولین دانشمند ارشد سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل شناخته شد. هر یک از آن‌ها به روش خاص خود هنجارهایی که از لحاظ تاریخی در زمینه‌های مختلف تحت سلطه مردان بوده است را شکستند.

زنان تاثیر گذار 2021 بر اساس گزارش نیویورک تایمز

01 زنان تاثیر گذار 2021 بر اساس گزارش نیویورک تایمز

تعداد بسیاری از زنان در حال شکستن موانع ورود خود در زمینه‌هایی مانند امور مالی، علوم و فناوری هستند. اگرچه برابری در این صنایع یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. زنان هنوز حدود یک سوم از افراد جامعه تحقیق و توسعه علمی را تشکیل می‌دهند. آن‌ها سخت در تلاشند مسیری را ایجاد کنند که برای نسل بعدی هموارتر شود. از این جامعه تلاشگر زنان می‌توان Aya Mouallem را نام برد، مهندس برق از بیروت لبنان است که در تلاش است دختران را به تحصیل در علوم فناوری ترغیب کند. (طبق گفته سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، شکاف جنسیتی در صنعت او به طور گسترده‌ای ثبت شده است و از همان سنین پایین شروع می‌شود).

Fatoumata Kébé یک فیزیکدان نجومی است که در حومه شهر در طبقه کارگری پاریس بزرگ شده است و فرزند مهاجران کشور مالی است. او هدایت سازمانی را بر عهده دارد که نجوم را به دانش آموزانی که فرصت آموختن این علم را ندارند و محروم هستند، آموزش می‌دهد.

خانم Kébé در دوران کودکی دایره المعارف نجوم پدرش را مطالعه کرد، وقتی که ۲۴ ساله شد هنگام سفر به پارک ملی یوسمیت به آسمانی پر از ستاره خیره شد و متوجه شد که حرفه‌ی مورد علاقه خود را پیدا کرده است. او گفت: “گویی یک صاعقه به من برخورد کرده بود.”

طبق یک بررسی در سال ۲۰۱۷ فرناندا کانالس (Fernanda Canales)  یکی از مشهورترین معماران مکزیک که در صنعتی مشغول به کار است که در آن فقط سه شرکت از ۱۰۰ شرکت بزرگ جهان توسط زنان اداره می‌شوند.

زنانی که در اینجا درباره آن‌ها خواهید خواند، در بیش‌تر موارد می‌گویند که حرفه خود را پیدا کرده‌اند. به گفته خانم Canales: “نسل من وضعیت نسل‌های گذشته را که زنان اجازه رهبری نداشتند را نمی‌پذیرد.”

آن‌ها همچنین درمورد شرایطی که به اندازه کافی تغییر نکرده است از جمله حمایت از والدین شاغل تفکر درست و  روشنی دارند. Emma Hodcroft، اپیدمیولوژیک مولکولی در سوئیس اشاره کرده است که دانشمندان در اواخر دهه ۲۰ و اوایل ۳۰ سالگی اغلب مجبور به انتخاب شغل هستند، در عین حال ممکن است به فکر تشکیل خانواده نیز باشند. وی گفت: ” البته زنان در برابر انتظارات خانواده بهای بیش‌تری می‌پردازند.”

این رهبران با استفاده از قوانین قدیمی در حال یافتن راه‌هایی برای ایجاد عدالت بیش‌تر برای نسل بعدی هستند. این مصاحبه ها ویرایش و خلاصه شده‌اند.

جسیکا بنت سردبیر در روزنامه تایمز است که موضوعات جنسیت و فرهنگ را پوشش می‌دهد.

HAUNANI KANE |هاوایی

1 زنان تاثیر گذار 2021 بر اساس گزارش نیویورک تایمز

اولین زن بومی هاوایی با دکترای زمین شناسی

هاونانی کین ۳۰ ساله، دانشمند اقلیم در هاوایی است. او اولین جزیره نشین بومی است که ارزیابی آسیب پذیری شرایط اقلیمی را در مورد اثرات افزایش سطح دریا در جزایر مرجانی پست اقیانوس آرام را شروع کرده است. اعتبار: مگان اسپلمن برای نیویورک تایمز

مصاحبه توسط هیرکو تابوچی(Hiroko Tabuchi)

شما اولین زن بومی هاوایی هستید که دکترای زمین شناسی را از دانشگاه هاوایی دریافت کرده‌اید. بزرگ‌ترین چالش‌هایی که با آن روبرو شدید چه بود؟

وقتی من از دبیرستان فارغ التحصیل شدم، در همه زمینه‌ها شاید کمتر از ۵۰ نفر بومی هاوایی بودند که مدرک دکتری داشتند. و به همین دلیل فشار زیادی برای جذب بیش‌تر ما به علم به وجود آمد. اما پیام اصلی این بود که ما باید خودمان را تغییر دهیم، باید اولویت‌های خود را تغییر دهیم تا موفق شویم. از همان ابتدا به من گفتند که اگر می‌خواهم به عنوان یک دانشمند شغلی داشته باشم، باید دکترای خود را خارج از هاوایی بگیرم. اما می‌دانستم که اگر از خانه دور باشم، قادر به قایقرانی و گشت و گذار نخواهم بود و فهمیدم که نمی‌توانم آنجا را ترک کنم.

FERNANDA CANALES | معماری | مکزیک

2 زنان تاثیر گذار 2021 بر اساس گزارش نیویورک تایمز

فرناندا کانالس ۴۶ ساله، معماری در مکزیکو سیتی است که به دلیل طراحی ساختمان‌های شاعرانه و واکنشی که بر آزادی، لمس و جامعه تأکید دارند مشهور است.

اعتبار: مگان دالیوال برای نیویورک تایمز

مصاحبه توسط سام لوبل (Sam Lubell)

آیا شروع این کار به عنوان یک زن در مکزیک ترسناک بود؟

اکنون تعداد زیادی معمار خوب زن در مکزیک وجود دارد. شما افراد معروفی مانند تاتیانا بیلبائو (Tatiana Bilbao)، فریدا اسكوبدو (Frida Escobedo)، روزانا مونتیل (Rozana Montiel)و گابریلا كاریلو (Gabriela Carrillo) دارید. اما همه آن‌ها کم و بیش از نسل من هستند. ما بدون داشتن هیچ زنی به عنوان الگو بزرگ شدیم. به نوعی ترسناک به نظر می‌رسد. این مسئله باعث می‌شود شما ندانید از کجا می‌توانید الهام بگیرید. اما آزادی زیادی به شما می‌دهد، زیرا چیزی وجود ندارد که شما به دنبال آن باشید. این مسئله به نسل من هم آزادی زیادی و هم عدم اطمینان زیادی داده است.

VERÓNICA PASCUAL BOÉ | مهندسی | اسپانیا

3 زنان تاثیر گذار 2021 بر اساس گزارش نیویورک تایمز

از زنان تاثیر گذار 2021 و آموزش دهنده دختران برای رهبری نسل بعدی در فناوری

Verónica Pascual Boé چهل و دو ساله، مهندس هوا فضا و مدیر اجرایی ASTI Mobile Robotics Group، یک شرکت مهندسی بین المللی مستقر در بورگوس اسپانیا است که وسایل نقلیه صنعتی بدون سرنشین را طراحی و تولید می‌کند.

اعتبار: Kieran Kesner

مصاحبه توسط تانیا مون(Tanya Mohn)

چگونه مسیر شغلی خود را انتخاب کردید؟

من همیشه ریاضی و فیزیک را دوست داشتم، بنابراین از همان اوایل می‌دانستم که می‌خواهم مهندس شوم و واقعاً خوش شانس بودم زیرا هر دو والدینم مرا تشویق می‌کردند. پدر من یک مهندس است، بنابراین فکر می‌کنم او از داشتن دختری با علایق مشابه لذت می‌برد. او اسپانیایی و مادر من فرانسوی است. من در اسپانیا به دنیا آمدم، اما در سنین ۴ تا ۱۸ سالگی در شش کشور زندگی کردم. زندگی در کشورهای مختلف به من این فرصت را داد که زبان‌های مختلف را یاد بگیرم و فرهنگ‌های متنوعی را در سنین پایین تجربه کنم.

FATOUMATA KÉBÉ | فیزیک نجومی | فرانسه

4 زنان تاثیر گذار 2021 بر اساس گزارش نیویورک تایمز

یک “فعال فضایی” که با چالش‌های جنسیت روبرو است.

Fatoumata Kébé سی و پنج ساله یک متخصص فیزیک نجومی، نویسنده و معلم فرانسوی است که زمان خود را به SpaceAble، یک شرکت نوپا اختصاص داده است. او همچنین انجمنی به نام Éphémérides  تاسیس کرده و نجوم را به جوانان محروم آموزش می‌دهد.

اعتبار : Sipa، از آسوشیتدپرس

مصاحبه توسط Elaine Sciolino

شما در حومه طبقه کارگر پاریس، Noisy-le-Sec به عنوان یک دختر از مهاجران مالی بزرگ شدید. پدر شما راننده لیفتراک فرودگاه و مادرتان تمیزکار بود. چه چیزی باعث انگیزه شما برای نجوم بود؟

هنگامی که کودک بودم پدر من یک دائره المعارف چند جلدی با موضوعات متفاوت خرید. یکی از این کتاب‌ها در مورد نجوم بود و تعداد زیادی عکس در آن وجود داشت. من چیزی در مورد آسمان نمی‌دانستم. حتی نمی‌دانستم ستاره چیست. اما می‌دانستم که باید در این دنیا کار کنم. فقط در سن ۲۴ سالگی در بازدید از پارک یوسمیتی بود که زیبایی آسمان را با چشم خود دیدم؛ پر از ستاره. انگار یک صاعقه به من زده شد. با خودم گفتم “تو حرفه خود را در زندگی پیدا کرده‌ای.”

AYA MOUALLEM | مهندسی | لبنان5 زنان تاثیر گذار 2021 بر اساس گزارش نیویورک تایمز

Aya Mouallem بیست و سه ساله اهل بیروت است که در رشته مهندسی برق در دانشگاه استنفورد دکترای خود را ادامه می‌دهد. او یکی از بنیانگذاران All Girls Code است که برنامه‌ها و دوره‌های فناوری را به زنان جوان در خاورمیانه و شمال آفریقا ارائه می‌دهد.

اعتبار: Tiffany Saade

مصاحبه توسط Alina Tugend

چگونه وارد رشته مهندسی برق شدید؟ من در دبیرستان در ریاضیات و علوم خیلی خوب بودم، اما همه این‌ها کاملاً تئوریک بود نه عملی. بنابراین معلم من فکر کرد که ثبت نام دانش آموزان در یک نمایشگاه ملی علوم ایده‌ی خوبی است. ما خودمان به صورت آنلاین برنامه نویسی را به طور اساسی یاد گرفتیم و به منابع یا معلمان دسترسی نداشتیم.

EMMA HODCROFT | اپیدمیولوژی | سوئیس

6 زنان تاثیر گذار 2021 بر اساس گزارش نیویورک تایمز

بررسی Covid در میان نابرابری‌های جنسیتی در اپیدمیولوژی

Emma Hodcroft سی و چهار ساله، اپیدمیولوژیست مولکولی در دانشگاه برن (Bern) است که برای Nextstrain کار می‌کند، یک پروژه علمی که تغییرات ویروس کرونا و انواع آن را بررسی می‌کند.

اعتبار: Oliver Hochstrasser

مصاحبه توسط (Nina Siegal)

بررسی پاتوژن یا مشاهده چگونگی جهش ویروس در طی زمان، می‌تواند نحوه تکامل ویروس کرونا را به ما نشان دهد. با به اشتراک گذاشتن این اطلاعات در توییتر مردم می‌توانند تغییرات آن را در لحظه دنبال کنند. پزشکان، مسئولان بهداشت عمومی و دیگران چگونه از این داده‌ها استفاده می‌کنند؟

ما امیدواریم که بتوانیم دیدگاه مفیدی در مورد چگونگی بوجود آمدن انواع مختلف ویروس کرونا و گسترش مداوم آن ارائه دهیم. در همین راستا با اطلاعاتی که دولت‌ها از افراد مبتلا به ویروس کرونا بدست می‌آوردند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال اگر ۱۰ بیمار داشته باشید، نمی‌توانید متوجه شوید که این ۱۰ نفر از طریق سفر مبتلا شده‌اند یا اینکه توسط یک نفر به ۹ نفر دیگر سرایت داده شده است. این تشخیص بسیار مهم است: آیا ویروس اینجا وجود دارد و در حال گسترش است یا [از جای دیگر] ناشی می‌شود؟ با استفاده از فیلوژنتیک [مطالعه روابط تکاملی موجودات بیولوژیکی از جمله ویروس‌ها] می‌توانیم این را به شما بگوییم. همچنین می‌تواند به شما در سطح کشور پاسخ دهد، به عنوان مثال در مورد چگونگی مهار کردن نوع جدید ویروس اطلاعاتی را ارائه می‌دهد.

ISMAHANE ELOUAFI | سیاست غذایی | ایتالیا

7 زنان تاثیر گذار 2021 بر اساس گزارش نیویورک تایمز

او می‌خواست یک خلبان جنگنده باشد و حالا با گرسنگی جهانی مبارزه می‌کند.

Ismahane Elouafi چهل و نه ساله، در اصلاح نباتات، کشاورزی و ژنتیک تحصیل کرده است و در ماه نوامبر اولین دانشمند ارشد سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل در رم شد.

 اعتبار: Maria Cristina Travaglio

مصاحبه توسط Farah Nayeri

شما در مراکش متولد و بزرگ شده‌اید و در ابتدا به مدرسه نظامی رفتید تا خلبان جنگنده شوید. چه اتفاقی افتاد؟

در دبیرستان بودم در درس ریاضیات عملکرد بسیار خوبی داشتم، بنابراین معلمم مرا تشویق کرد که در یک مدرسه ویژه هوانوردی ثبت نام کنم، جایی که آن‌ها اولین خلبانان زن جنگنده مراکش را آموزش می‌دادند. من بچه کاملاً سر سختی بودم، بنابراین پدر و مادرم را مجبور کردم که قبول کنند. سه سال در این برنامه بودم. اما بعد ارتش تصمیم گرفت این برنامه را متوقف کند. آن‌ها گفتند که زنان آماده نیستند که خلبان جنگنده شوند. تا امروز که بیش از ۲۰ سال گذشته است، هیچ خلبان زن جنگنده‌ای در مراکش وجود ندارد.

KAY FIRTH-BUTTERFIELD | هوش مصنوعی | تگزاس

چگونه هوش مصنوعی برای انسان‌ها مفید است؟ او در حال کار بر روی این موضوع است.

از دیگر زنان تاثیر گذار 2021 می‌توان Kay Firth-Butterfield رئیس هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در مجمع جهانی اقتصاد را نام برد. او با استفاده از تجربیات حقوقی و علمی خود، برای استفاده گسترده از این تکنولوژی و اطمینان از اینکه هوش مصنوعی یک ابزار مفید است برنامه‌ای را طراحی کرده است.

مصاحبه توسط Ellen Rosen

شما یک سیر شغلی غیر معمول داشته‌اید، از وکالت دادگستری انگلیس گرفته تا یک رهبر جهانی در اخلاق هوش مصنوعی. چگونه این تبدیل را انجام دادید؟

وقتی من شروع به کار کردم، زنانی زیادی نبودند که وکالت انجام بدهند. ما درگیر قانون خانواده شدیم و همه چیز احساسی شده بود. اما این یک فرصت عالی برای من بود، زیرا دوست داشتم به مردم کمک کنم. با این حال زمانی می‌رسد که وکلای دادرسی قاضی می‌شوند اینجا بود که متوجه شدم دوست ندارم که یک قاضی باشم. تصمیم گرفتم که بازنشسته شوم و با همسر و دخترم به تگزاس نقل مکان کردم. من در آنجا حقوق تدریس کردم، با یک سازمان غیر انتفاعی محلی که برای نجات قربانیان قاچاق انسان کار می‌کرد درگیر شدم و یک پایان نامه درباره آینده قانون نوشتم، از جمله تأثیرات هوش مصنوعی را شامل می‌شود.

GAYLE JENNINGS-O’BYRNE | مالی | نیویورک

سرمایه گذاری در کارآفرینانی که دنیا را تغییر خواهند داد.

Gayle Jennings-O’Byrne پنجاه و یک ساله، مدیر سابق بانکی، بنیانگذار WOCstar Fund، یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر است که برای زنان رنگین پوست و تیم‌های مختلف فناوری سرمایه گذاری می‌کند و یکی دیگر از زنان تاثیر گذار 2021 است.

اعتبار: Naheem Adio Kujenya

مصاحبه توسط Kerry Hannon

آیا الگوهایی داشتید؟

همه چیز از مادرم، Thelma Bataille شروع شد که ۳۰ سال در دره سیلیکون کار کرد. برای من او یکی از آن “چهره‌های پنهان” بود. من بزرگ شدم و دیدم زنانی در حوزه فناوری و علم و کامپیوتر کار می‌کنند. آن‌ها همان زنانی بودند که در آشپزخانه ما حرف می‌زدند و می‌خندیدند و از چیزهای محل کارشان شکایت می‌کردند. در طول سال‌ها من داستان زنان سیاه پوست خلاق و مبتکر در فناوری را شنیدم.

JUDITH WINFREY | کشاورزی | جورجیا

10 زنان تاثیر گذار 2021 بر اساس گزارش نیویورک تایمز

با غذا، در تلاش برای نجات انسان‌ها و سیاره آن‌ها

Judith Winfrey چهل و شش ساله كشاورزی است كه صاحب مزرعه Love is Love در آتلانتا به همراه همسرش جو رینولدز است. او همچنین یکی از بنیانگذاران کنسرسیوم بازارهای کشاورزان محله در سراسر شهر است. اعتبار : Kate Blohm

مصاحبه Rosalind Bentley

پدربزرگ شما که در منطقه آتن، گالن زندگی می‌کرد و یک کشاورز مستاجر بود. در مورد زمین و مالکیت زمین از او چه آموختید؟

من وقت زیادی با پدربزرگم نگذارندم زیرا او وقتی که من خیلی جوان بودم از دنیا رفت. اما از طریق عمه‌ها و عموهایم و پدرم، واقعاً مبارزه و بی‌عدالتی فقر را درک کرده‌ام.

حال که با زنان تاثیر گذار 2021 بر اساس گزارش نیویورک تایمز آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس