معرفی بهترین سرمایه گذاری های ایلان ماسک

از ماسک به عنوان نابغه یاد می‌شود. او را “تونی استارک امروزی” لقب داده‌اند. در ادامه به بهترین سرمایه گذاری های ایلان ماسک می‌پردازیم.

62
0
0 معرفی بهترین سرمایه گذاری های ایلان ماسک

از ایلان ماسک به عنوان یک نابغه یاد می‌شود. همچنین او را “تونی استارک امروزی” لقب داده‌اند. تعداد کمی استعداد او را به عنوان یک کارآفرین با استعداد انکار می‌کنند. در ادامه به معرفی بهترین سرمایه گذاری های ایلان ماسک می‌پردازیم.

با این وجود برخی از تحلیلگران و سرمایه گذاران، شهرت روز افزون اینترنتی ماسک را درست نمی‌دانند، برخی دیگر او را به دلیل تلاش برای تعامل با مردم ستایش می‌کنند. لیست شرکت‌های متعلق به ایلان ماسک، لیست بلند بالایی است از این شرکت‌ها می‌توان: PayPal Holdings Inc.(PYPL) ،SpaceX ،DeepMind (GOOGL) Tesla Inc(TSLA) و The Boring Company را نام برد.

ماسک مدیرعامل و بنیانگذار تسلا همچنین مدیرعامل و طراح اصلی SpaceX است. از ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱، طبق شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ، ارزش خالص دارایی‌های او ۲۰۹ میلیارد دلار تخمین زده شده است و از جف بزوس فراتر رفته است. او اکنون به عنوان ثروتمند‌ترین فرد جهان شناخته می‌شود.

سرمایه گذاری های ایلان ماسک

ایلان ماسک مهندس، طراح صنعتی و کارآفرین فناوری در بیش از یک شرکت است، فعالیت‌های زیر نظارت او بسیار متنوع و متفاوت از هم هستند.

PayPal

1 معرفی بهترین سرمایه گذاری های ایلان ماسک

PayPal یکی از مشهور‌ترین نام‌های تجاری است، و بسیاری از مدیران و سرمایه داران از آن استفاده می‌کنند. یک سیستم محبوب پرداخت آنلاین، جایگزینی الکترونیکی برای پول، چک و سفته است که کار را بسیار آسان می‌کند. بنیانگذاران PayPal شامل Ken Howery، بنیانگذار Funders Fund و سفیر سابق ایالات متحده در پادشاهی سوئد، Max Luchin، سرمایه گذار Yelp و بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Affirm Inc و Petter Thiel، بنیانگذار صندوق Palantir Technologies and Founders می‌شود.

ماسک دیگر سهمی در PayPal ندارد. او پیش از فروش PayPal تقریبا ۱۱ درصد سهام این شرکت را در اختیار داشت. در سال ۲۰۰۲ این مقدار سهم را به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار به شرکت ebay.com فروخت.

در سال ۱۹۹۹، ماسک ۱۰ میلیون دلار برای تاسیس X.com، یک شرکت خدمات مالی آنلاین و ایمیل خرج کرد. یک سال بعد، این شرکت با Confinity ادغام شد که بعداً در سال ۲۰۰۱ به PayPal تغییر نام پیدا کرد.

SpaceX

2 معرفی بهترین سرمایه گذاری های ایلان ماسک

ماسک بیش‌تر درآمد حاصل از فروش PayPal خود را برای تأسیس شرکت Space Exploration Technologies Corporation، که معمولاً با نام SpaceX شناخته می‌شود، استفاده کرد. ماسک از حساب خودش ۱۰۰ میلیون دلار هزینه کرد تا SpaceX را در سال ۲۰۰۲ تأسیس کند.

SpaceX از نظر مالی و نوآوری موفقیت چشمگیری داشته است. ناسا و SpaceX در سال ۲۰۰۶ با قرارداد‌هایی سودآور شروع به همکاری کردند. در سال ۲۰۰۹، SpaceX موشک Falcon 1 را پرتاب کرد، اولین موشک خصوصی با موتور سوخت مایع برای رسیدن به مدار زمین بود. در سال ۲۰۱۰، فضا پیمای Dragon SpaceX به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) رسید. در سال ۲۰۱۲، ناسا قرارداد دوم را برای کمک به اعضای شاتل، با SpaceX امضا کرد.

SpaceX یک شرکت خصوصی است، بنابراین تعیین ارزش آن تا حدودی دشوار است. در سال ۲۰۱۹، SpaceX سه بار بودجه ۱/۳۳ میلیارد دلار جمع آوری کرد. در فوریه سال ۲۰۲۰، افرادی که با بودجه این شرکت آشنا بودند به CNBC گفتند که SpaceX به دنبال جمع آوری ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه با ارزش ۲۲۰ دلار برای هر برگه سهم است. این ارقام باعث می‌شود که ارزش SpaceX به حدود ۳۶ میلیارد دلار برسد، در حالی که سال گذشته ۳۳/۳ میلیارد دلار بود. این شرکت یکی از ارزشمند‌ترین شرکت‌های خصوصی در جهان است.

ماسک همچنان بزرگ‌ترین سهامدار و مدیر عامل شرکت SpaceX است و ارزش این شرکت در حال حاضر به مراتب بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری است که ماسک در ابتدا برای تشکیل آن سرمایه گذاری کرده بود.

SpaceX ایده سفر به فضا را دوباره هیجان انگیز کرده است. SpaceX سه بار فضاپیما ارسال کرده است: Crew Dragon ،Starlink و Starship 21. ناسا به SpaceX بیش از ۳/۱ میلیارد دلار برای توسعه کپسول Crew Dragon کمک مالی کرده است. Starlink نیز بخشی از تلاشهای SpaceX برای پرواز مردم به فضا است، اما پروژه Starlink مستلزم ایجاد یک شبکه جهانی متشکل از حدود ۱۲۰۰۰ ماهواره کوچک و بهم پیوسته است تا اینترنت پر سرعت را برای هر مکانی در جهان فراهم می‌کند.

DeepMind Technologies

3 معرفی بهترین سرمایه گذاری های ایلان ماسک

شرکت هوش مصنوعی DeepMind Technologies در اواخر سال ۲۰۱۰ با سرمایه گذاری یک سرمایه گذار فرشته راه اندازی شد. در ژانویه ۲۰۱۴، گوگل اعلام کرد که این شرکت را با مبلغی نامشخص خریداری کرده است، اما حدس زده می‌شود که این مبلغ بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار باشد.

ماسک بسیار نگران است که هوش مصنوعی از انسان پیشی بگیرد، و گفته می‌شود که هدف اصلی او در DeepMind سرمایه گذاری جهت درآمد زایی نبوده، بلکه این کار به او این امکان را می‌دهد تا تصمیم بگیرد با چه سرعتی هوش مصنوعی را گسترش دهد. این شرکت بیش‌تر تمرکز خود را صرف مطالعه در مورد یادگیری عمیق کرده است.

DeepMind هنوز هیچ کاربرد تجاری موفقی در تقویت یادگیری عمیق پیدا نکرده است‌.

بهترین سرمایه گذاری های ایلان ماسک | Tesla Motors

4 معرفی بهترین سرمایه گذاری های ایلان ماسک

اگرچه ماسک یکی از اعضای بنیانگذار تسلا نبود، اما او در اوایل سال ۲۰۰۴ با سرمایه گذاری به آن وارد آن شد. در سال ۲۰۰۸، ماسک از عضویت هیئت مدیره تسلا به مدیرعامل آن رسید، در حالی که هنوز به عنوان مدیر عامل SpaceX مشغول به کار بود. در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۰، تسلا عرضه اولیه (IPO) خود را در NASDAQ شروع کرد. سهام عادی با قیمت ۱۷ دلار برای هر برگ سهم در دسترس عموم قرار گرفت. در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱، هر برگ سهام تسلا ۸۸۸.۶۰.۳۲ دلار قیمت گذاری شد.

مأموریت این شرکت تسریع حمل و نقل پایدار با معرفی و انبوه سازی اتومبیل‌های برقی در بازار است. در نوامبر سال ۲۰۱۷، تسلا از ایجاد نیمه کامیون‌های کاملاً برقی خبر داد که شرکت‌هایی مانند UPS و PepsiCo آنها را پیش خرید کردند. از وسایل نقلیه برقی مقرون به صرفه و با کیفیت این شرکت می‌توان: مدل X SUV، سدان مدل ۳ و سوپر اسپرت سطح بالا رودستر Roadster را نام برد.

در ژانویه ۲۰۲۰، رویترز گزارش داد که ماسک قرار است ۳۴۶ میلیون دلار سهام به عنوان جبران خسارت مبتنی بر سرمایه دریافت کند. ماسک هیچ حقوق یا پاداش نقدی دریافت نمی‌کند. در عوض، او گزینه‌هایی مانند سهام را دریافت می‌کند. ماسک دارای ۲۴۱ میلیون دلار سهم تسلا یا به عبارت دیگر ۲۵٪ از شرکت است.

Boring Co یکی دیگر از بهترین سرمایه گذاری های ایلان ماسک

5 معرفی بهترین سرمایه گذاری های ایلان ماسک

ماسک در اواخر سال ۲۰۱۶ شرکت توسعه زیرساخت و ساخت تونل The Boring Company را تأسیس کرد. شعار این شرکت این است: وقتی مایل‌ها زمین بی استفاده در زیر جاده‌های روی زمین وجود دارد، چرا در آنها سفر نکنیم؟” هدف این شرکت کاهش هزینه‌های تونل سازی درعین سرعت بخشیدن به ساخت آن است. شرکت Boring امیدوار است که با ساخت تونل‌های کوچک‌تر و ایجاد ماشین‌های قدرتمند به این مهم دست پیدا کند.

در سال ۲۰۲۰، کمپانی Boring پروژه‌هایی در هاوتورن، کالیفرنیا، لاس وگاس، لس آنجلس، شیکاگو، بالتیمور و واشنگتن دی سی در دست اجرا داشت. برای تأمین اعتبار این پروژه، ماسک اعلام کرد که فروش کلاه‌های مارک دار The Boring Company را آغاز می‌کند. در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۷، ماسک اعلام کرد که ۴۲۰۰۰ کلاه فروخته و ۸۴۰،۰۰۰ دلار جمع کرده است. بعد از رسیدن به هدف فروش ۵۰،۰۰۰ کلاه، ایلان ماسک شروع به فروش محصول بعدی برند Boring Company کرد: شعله افکن Flamethrower. ماسک این شعله افکن‌ها را به قیمت ۵۰۰ دلار فروخت و فقط در عرض چند روز، ماسک ۱۰ میلیون دلار جمع کرد.

در جولای ۲۰۱۹، اعلام شد که شرکت Boring اولین بودجه خارجی خود را دریافت کرده است. این شرکت با فروش سهام خود به شرکت‌های سرمایه گذاری در مراحل اولیه ۱۲۰ میلیون دلار جمع آوری کرد. قبل از این دور از جمع آوری بودجه، در ماه مه ۲۰۱۹، سازمان کنفرانس و بازدید کنندگان لاس‌وگاس پیشنهاد ۴۸/۶ میلیون دلاری شرکت Boring برای ساخت تونل را تأیید کرد. یک تونل زیرزمینی، به نام LVCC Loop که در زیر مرکز همایش‌های لاس وگاس حرکت می‌کند و دارای سه ایستگاه و یک تونل عابر پیاده است. در فوریه ۲۰۲۰، شرکت Boring اولین تونل برنامه ریزی شده را به پایان رساند. احتمال داده می شود این پروژه ۵۲/۵ میلیون دلار هزینه داشته است.

همچنین در اوایل سال ۲۰۱۹، شرکت Boring گزارشی در ۵۰۵ صفحه منتشر کرد که جزئیات برنامه آن‌ها از این قرار است: ایجاد ارتباط بین واشنگتن دی سی و بالتیمور از طریق یک سیستم حمل و نقل سریع.

حال که با بهترین سرمایه گذاری های ایلان ماسک آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس