گزارش: مایکروسافت در حال ساخت بازی مبتنی بر کلود

مایکروسافت یک شرکت ارایه دهنده‌ی خدمات ابری است، بنابراین جای تعجب نیست که غول ردموندی در حال بررسی بازی های مبتنی بر کلود باشد.

33
0
گزارش مایکروسافت در حال ساخت بازی مبتنی بر کلود

مایکروسافت یک شرکت ابری است، بنابراین جای تعجب نیست که غول ردموند در حال بررسی بازی های مبتنی بر کلود باشد. مدتی قبل JEZ CORDEN در پادکست Xbox Two با Rand_Al_Thor_19 اطلاعاتی را به اشتراک گذاشت که مایکروسافت ممکن است با توسعه دهنده فنلاندی Mainframe Industries بر روی نوعی MMO مبتنی بر کلود کار کند، اگرچه JEZ CORDEN جزییات دیگری جز آن نداشت.

مایکروسافت در حال ساخت بازی مبتنی بر کلود

1 گزارش مایکروسافت در حال ساخت بازی مبتنی بر کلود

امروز، Jeff Grubb از VentureBeat بسیاری از جزئیات را اضافه کرد و به این احتمال افزود که ممکن است بازی دیگری را کشف کرده باشیم تا به لیست فزاینده انحصاری‌های آینده Xbox اضافه شود.

این MMO که PaxDei نام دارد، بر اساس نحوه دسترسی شما به بازی، از نظر پیچیدگی مقیاس خواهد شد. PaxDei، در واقع، به عنوان یک علامت تجاری بازی‌های رایانه‌ای در وب سایت اتحادیه اروپا IPO، متصل به Mainframe Industries ثبت شده است. این علامت تجاری در ژوئن ثبت شد، اما از اکتبر امسال تا سال ۲۰۳۱ رزرو شده.

مایکروسافت و Mainframe امیدوارند با استفاده از Pax Dei چارچوب «بهترین شیوه‌ها» را برای بازی های مبتنی بر کلود ایجاد کنند، که تجربه کاربری خود را با دستگاهی که برای دسترسی به بازی استفاده می‌شود، تطبیق دهد. گراب نمونه‌هایی را در قطعه‌اش ارائه می‌کند و اشاره می‌کند که بازیکنان روی تلفن ممکن است بخواهند کارهای ساده‌تری مانند جمع‌آوری منابع یا مدیریت ساخت‌وساز انجام دهند، در حالی که بازیکنان روی کنسول یا رایانه شخصی می‌توانند به عناصر پیچیده‌تر گیم‌پلی مانند مبارزه و حمله دسترسی داشته باشند.

World of Warcraft قبلاً سیستم‌هایی مانند این را اجرا کرده بود. بازیکنان می‌توانند سربازان NPC را برای مثال با استفاده از برنامه تلفن WoW به مأموریت‌ها بفرستند و به مواردی مانند چت متنی انجمن دسترسی داشته باشند. سال‌هاست شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه Blizzard در حال کاوش در یک بازی موبایل Pokemon Go مانند World of Warcraft است، که ممکن است به خود MMO گره خورده باشد، با توجه به اینکه می‌توانید حیوانات خانگی را در بازی اصلی جمع آوری کرده و با آنها مبارزه کنید. با این حال، World of Warcraft از همان ابتدا برای این کار طراحی نشده بود، احتمالاً به همین دلیل است که سیستم‌های تشخیص دستگاه آن بسیار محدود هستند.

دیگر بازی‌های کلود ایکس باکس

2 گزارش مایکروسافت در حال ساخت بازی مبتنی بر کلود

Pax Dei یکی از اولین MMO‌هایی است که برای استفاده از ویژگی دستگاه‌های مختلف طراحی شده است. Xbox Game Pass و پلتفرم بازی ابری نیز بخشی از این دیدگاه هستند. Grubb گزارش می‌دهد که مذاکرات مایکروسافت با Hideo Kojima از Death Stranding و Metal Gear Solid نیز حول یک بازی Cloud-first می‌چرخد، و امیدوار است که در صورت نهایی شدن معامله، شیوه‌های ایجاد شده با Mainframe Industries نیز بتواند به توسعه آن بازی نیز کمک کند.

یک چیز مسلم است: طرفداران ایکس باکس در سال‌های آینده مملو از عناوین انحصاری خواهند شد. از پروژه‌هایی مانند Hellblade II ،Redfall و Starfield گرفته تا ناشناخته‌های مرموز، مانند بازی Compulsion و مشارکت‌های مختلف Xbox Global Publishing. این دستورالعملی برای موفقیت است و نشان دهنده سطح بالای سرمایه گذاری است.

حال که با بازی مبتنی بر کلود مایکروسافت آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس