آنچه که دنباله‌ی Horizon می‌تواند از Splatoon بیاموزد

64
0
آنچه که دنباله‌ی Horizon می‌تواند از Splatoon بیاموزد

سلاح‌های اسپلاتون فوق العاده خلاقانه هستند و با جهان بازی کاملاََ سازگاری دارند. این درسی است که هورایزون باید از این بازی تحسین شده بگیرد. در ادامه با اول نیوز همراه باشید تا به آنچه که دنباله‌ی Horizon می‌تواند از Splatoon بیاموزد بپردازیم.

مبارزه در Horizon Zero Dawn و Horizon Forbidden West برای همه مناسب نیست. هرکسی که به بازی‌های Monster Hunter علاقه دارد، ممکن است آن را به خاطر استراتژی‌های شدید و نبردهای طولانی‌مدت که بازیکنان تلاش می‌کنند قطعات ماشین را تکه تکه کنند، دوست داشته باشند، اما آن‌هایی که این کار را دوست ندارند ممکن است علاقه‌ای به بازی نداشته باشند. تسلیحات فرنچایز Horizon با مهمات خاص خود و کارایی متفاوت در شکار به اندازه کافی جذاب هستند، اگرچه همه آن‌ها از سبک زیبایی شناسی یکسانی رنج می‌برند که کاملاً غیرمرتبط با جهان بازی است و به هیچ بخشی از دنیای Horizon مرتبط نیست.

کمان‌ها و سایر تسلیحات به‌طور ابتدایی به‌هم چسبیده به نظر می‌رسند، شاید برای این که تضاد هدفمندی با فناوری دنیای قدیم که الوی روی شقیقه‌اش می‌پوشد به آن‌ها بدهد. اما هیچ‌کدام به‌طور ذاتی در فضای Horizon، فراتر از ظاهر اولیه و ویژگی‌های خود ریشه ندارند، موضوعی که ممکن است پتانسیل خلاقانه آن‌ها را خفه کند. وقتی به بازی‌های دیگری نگاه می‌کنید که به‌طور هوشمندانه سلاح‌ها را به عنوان بخشی از دنیای خود ترکیب می‌کنند، این فقدان بیش‌تر به چشم می‌آید. یک نمونه اخیر در Splatoon 3 وجود دارد که کاملاً نشان می‌دهد که چگونه سلاح‌ها می‌توانند شناسایی و همچنین طراحی شوند تا در محیط بازی معنا پیدا کنند.

آنچه که دنباله‌ی Horizon می‌تواند از Splatoon بیاموزد

طراحی سلاح Splatoon طرحی است که Horizon باید دنبال کند

تسلیحات جوهر افشان Splatoon به دلیل خلاقیت خود مشهور هستند. به طور خاص، سلاح جدید Splatana بازی Splatoon 3 از نظر غوطه ور کردن یک اسلحه در دنیای بازی، سطح بالایی را افزایش داده است. Splatanaها اساساً برف پاک کن‌های جدا شده شیشه جلو هستند که به جوهر پرتاب کن مجهز شده‌اند و به همان سادگی که روی کاغذ به نظر می‌رسد ابزاری مبتکرانه در Splatoon به شمار می‌روند که می‌توان فوراً به عنوان شمشیر نیز از آن‌ها استفاده کرد.

این امری کلیدی است، زیرا طراحی برف پاک‌کن اگر تا حدودی شبیه کاتانای نام‌گذاری شده نباشد، درست از آب در نمی‌آید. این به خودی خود یک شمشیر نیست، اگرچه از نظر فنی به دلیل طراحی آن به عنوان یک ساز melee، به عنوان یک شمشیر شناخته می‌شود.

اما در کل این شبیه به نحوه ادغام سایر سلاح‌های Splatoon مانند Splat Rollers ،Inkbrushes، یا Sloshers است، اما در حالی که این سلاح‌ها به‌طور تغییرناپذیر مواردی هستند که شبیه آن‌ها هستند، Splatanas به عنوان یک کاتانا و ترکیبی از برف پاک کن شیشه جلو ترکیب می‌شوند. به عنوان مثال، Splatoon به خاطر فضایی که دارد نمی‌تواند یک شمشیر واقعی را به عنوان سلاح معرفی کند. در نتیجه سلاح باید به گونه‌ای طراحی شود که ضمن داشتن یک کارکرد مستقل، در ادامه به شکل دلخواه نیز در بیاید. سازندگان به این شیوه محدودیت را دور می‌زنند و از محدودیت به خلاقیت می‌رسند.

برف پاک کن شیشه جلو به اندازه سلاح‌های دیگر به جوهر مربوط نمی‌شود، اما ویژگی‌های تمیز کنندگی آن همچنان به آن توانایی پرتاب جوهر را می‌دهد. این باعث می‌شود که طراحی آن را با انبوهی از سلاح‌های مرتبط با جوهر هماهنگ نگه می‌دارد و در عین حال به روشی خلاقانه منشعب می‌شود. Splatoon 3 سلاح کمان خود را اضافه می‌کند و شباهت های بیشتری با فرنچایز Horizon دارد، اما Horizon باید به دنبال سلاح‌های Splatoon – و به طور خاص Splatana – باشد تا سلاح‌های جدید و خلاقانه را در دنباله بازی معرفی کند.

هورایزون

چگونه Horizon می‌تواند با طراحی سلاح‌های خود در آینده خلاقیت به خرج دهد؟

تسلیحات Horizon Forbidden West نشان دهنده وضعیت نسبتاً توسعه نیافته جهان آن است، با توجه به ابزارهای اولیه‌ای که به قبایل در سراسر سرزمین‌ها خدمت می‌کنند. سلاح‌های اصلی الوی کمان‌هایی با تیرهای عنصری یا به‌طور دیگری تقویت‌شده هستند، و بقیه سلاح‌های او یک چیدمان التقاطی شامل Tripcasters ،Shredder Gauntlets و Boltblasters است. با این حال، در حالی که از قطعات مختلف ماشین در ساخت سلاح‌های جدید استفاده می‌شود، اما این سلاح‌ها به سختی نشان دهنده ماشین‌هایی هستند که بازیکنان برای ساخت آن‌ها شکار کرده‌اند. با نگاهی به Splatana از Splatoon، این سلاح خلاقانه است زیرا هنوز کاملاً با جهان و محیطی که در آن قرار دارد مطابقت دارد و در عین حال یک برداشت سرگرم کننده از برف پاک کن شیشه جلو ماشین است.

برای مثال Horizon هیچ سلاحی ندارد که به طور خاص شبیه پوسته پوسته شدن صفحه ماشین یا ضمائم آن باشد، اگرچه برخی از تیربارهای جداشدنی وجود دارند که Aloy می‌تواند آن‌ها را با مهمات محدود استفاده کند. حال که اسپکترهای Far Zeniths نابود شده‌اند، دیدن Aloy و رفقایش که قادر به ساخت سلاح‌های جدید از پوسته‌های تکنولوژیکی پیشرفته آن‌ها هستند، فوق العاده خواهد بود.

در هر صورت، اسلحه‌های Horizon در صورتی که شبیه یک بخش جدا شده یا استخراج شده از ماشین‌ها باشند، بهتر در جهان بازی جا می‌افتند. کمان و سایر سلاح‌های او لزوماً بدون الهام نیستند، اما بیش‌تر شبیه شدن آن‌ها به ماشین‌هایی که از آن‌ها ساخته شده‌اند، هماهنگی و تطبیق پذیری برجسته‌تری را ارائه می‌دهد. اگر Horizon تصمیم بگیرد سلاح‌های مبارزه نزدیک بیشتری به Aloy بدهد، او می‌تواند به خوبی در نبردهای melee نقش داشته باشد، یا این‌که به سادگی می‌تواند با سلاح‌های دوربرد دیگر بازی کند تا زمانی که آن‌ها به طور خلاقانه بخشی از یک ماشین را به عنوان یک سلاح غیرمتعارف ترکیب کنند.

بازی Horizon Forbidden West هم اکنون برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در دسترس است. نظر شما در این خصوص چیست؟ مقاله آنچه که دنباله‌ی Horizon می‌تواند از Splatoon بیاموزد را چطور ارزیابی می‌کنید؟ طراحی سلاح هورایزون چطور است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس