آموزش کامل کاهش حجم عکس | ارسال چندین فایل JPEG از طریق ایمیل

59
0
کاهش حجم عکس

آیا از تلاش های ناموفق برای ارسال چندین فایل JPEG  از طریق ایمیل، خسته شده اید؟ اگر اینطور است، پس این مقاله برای شما مناسب است. ما به شما کمک می کنیم یاد بگیرید چگونه یک JPEG  را با چندین گزینه سریع و آسان به فایل کوچک تر تبدیل کنید. در این مقاله به آموزش کامل کاهش حجم عکس می پردازیم.

امروز در این مقاله، چندین روش مختلف را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید به راحتی و به سرعت اندازه عکس ها را کاهش دهید.

کاهش حجم عکس در ویندوز

 Microsoft Paint بر روی هر سیستم ویندوزی تعبیه شده است. در مواقعی که نیاز به کوچکتر کردن JPEG  دارید، به راحتی به آن دسترسی خواهید داشت.

Microsoft Paint همچنین ابزارهای اصلی ویرایش گرافیکی، باز کردن و ذخیره تصاویر در اکثر فرمت های استاندارد را ارائه می کند. برای کاهش سریع اندازه یک JPEG  مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا باید تصویری را که می خواهید اندازه آن تغییر دهید پیدا کنید. پس از انجام این کار، روی آن کلیک راست کرده و Edit را انتخاب کنید. با این کار تصویر شما در Paint  باز می شود.

کاهش حجم عکس
کاهش حجم عکس

در زیر برگه Home، روی Resize کلیک کنید.

کاهش حجم عکس
کاهش حجم عکس

در Resize and Skew dialog، گزینه Maintain aspect ratio را انتخاب کنید. به این ترتیب، تصویر تغییریافته دارای نسبت تصویر مشابه با تصویر اصلی خواهد بود.

اگر کادر “تأیید حفظ نسبت ابعاد” انتخاب شده باشد، فقط باید مقدار افقی (عرض) یا مقدار عمودی (ارتفاع) را وارد کنید. کادر دیگر در ناحیه تغییر اندازه به طور خودکار به روز می شود.

پس از تکمیل مراحل ذکر شده در بالا، می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید تعداد پیکسل تصویر خود را کاهش دهید یا خیر.

درصد یا مقدار پیکسل را برای کاهش عرض در کادر افقی وارد کنید، یا درصد یا مقدار پیکسل را برای کاهش ارتفاع در کادر عمودی وارد کنید.

پس از انجام تمام موارد بالا، روی OK  کلیک کنید.

کاهش حجم عکس
کاهش حجم عکس

پس از انتخاب OK گزینه File > Save As  را انتخاب کنید. سپس، یک فرمت فایل برای تصویر خود انتخاب کنید.

نامی برای فایل خود وارد کنید و ذخیره را انتخاب کنید.

چگونه اندازه JPEG  را در مک mac کاهش دهیم

هر دستگاه مک با OS X  یا جدیدتر به طور پیش فرض یک نسخه از Preview  روی آن نصب شده است. Preview یک نمایشگر تصویر وPDF  است.علاوه بر اینکه به شما امکان می دهد تصاویر و فایل های PDF  را مشاهده و چاپ کنید، می تواند فرمت های تصویر را نیز ویرایش کند.

Preview یک راه سریع و آسان برای کاهش اندازه یک فایلJPEG  است. برای تغییر اندازه تصویر با استفاده از Preview  مراحل زیر را دنبال کنید.

با راه‌اندازی Preview در پوشه برنامه ها، تصویر را در آن باز کنید. همچنین، می‌توانید هنگام کلیک کردن روی تصویر Ctrl&  را انتخاب کنید و سپس Open > Preview  را انتخاب کنید.

کاهش حجم عکس
کاهش حجم عکس

در زیر نوار ابزار ها، گزینه تنظیم اندازه را انتخاب کنید.

در پنجره بازشو ابعاد تصویر، اگر می‌خواهید تنظیمات بر اساس درصد یا اندازه انجام شود، انتخاب کنید. عرض/ارتفاع و وضوح را تنظیم کنید. وقتی این مقادیر را تغییر می‌دهید، نتیجه به شما می‌گوید که فایل جدیدتان دقیقا چقدر بزرگ است.

با کلیک رویOK  می‌توانید ببینید تصویر تغییر یافته چگونه به نظر می‌رسد.

کاهش حجم عکس
کاهش حجم عکس

برای ایجاد یک کپی جدید ازJPEG  خود،File > Save As  را انتخاب کنید.

یک نام برای تصویر خود وارد کنید و روی ذخیره کلیک کنید.

چگونه می توان اندازه JPEG  را در iOS  کاهش داد

برنامه Image Size در iOS به شما امکان می دهد اندازه JPEG  را به هر اندازه ای که نیاز دارید کاهش دهید. می توانید فرمت خروجی را با استفاده از پیکسل، میلی متر، سانتی متر یا اینچ مشخص کنید. همچنین به شما امکان می دهد در صورت نیاز نسبت تصویر خود را حفظ کنید.

این برنامه به شما امکان ذخیره، ارسال با استفاده از ایمیل، چاپ یا اشتراک گذاری تصویر نهایی را می دهد. برای شروع تغییر اندازه عکس ها در دستگاه iOS  خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه Image Size  را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید.

با استفاده از نماد گالری، تصویری را باز کنید یا با استفاده از نماد دوربین عکس بگیرید.

برای تأیید انتخاب تصویر، «Choose» را انتخاب کنید.

اندازه خروجی دلخواه خود را در کادرهای عرض و ارتفاع وارد کنید.

اگر می‌خواهید نسبت تصویر خود را حفظ کنید، زنجیره بین عرض و ارتفاع را انتخاب کنید. همچنین می توانید واحدهای اندازه گیری خود را برای مطابقت با نیازهای خود تغییر دهید. در زیر تصویر، اندازه اصلی در مقابل اندازه جدید تصویر را مشاهده خواهید کرد.

کاهش حجم عکس
کاهش حجم عکس

هنگامی که اندازه تصویر صحیح را داشتید، می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید تصویر خود را ذخیره یا چاپ کرده و یا به اشتراک بگذارید.

چگونه اندازهJPEG  را در اندروید کاهش دهیم

اگر می خواهید فایل های JPEG  را به سرعت در دستگاه اندرویدی خود فشرده کنید؟ Photo & Picture Resizer یک انتخاب عالی است.

برنامه به شما این امکان را می دهد که به راحتی حجم فایل های JPEG  را بدون از دست دادن کیفیت کاهش دهید. شما مجبور نیستید به صورت دستی تصاویر تغییریافته را ذخیره کنید، زیرا آنها به طور خودکار در یک پوشه جداگانه برای شما ذخیره می شوند.

برنامه Photo & Picture Resizer  را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید.

با استفاده از دکمه «انتخاب عکس‌ ها» تصویری را باز کنید یا با استفاده از دکمه «عکس‌برداری» عکس بگیرید.

یک یا چند تصویر را که می خواهید اندازه آن را تغییر دهید انتخاب کنید.

یکی از گزینه‌ های بعد را در پنجره انتخاب ابعاد انتخاب کنید. می‌توانید گزینه سفارشی را انتخاب کنید، اما توصیه می‌شود یکی از تنظیمات ابعاد توصیه شده را انتخاب کنید.

تصاویری که به تازگی اندازه آنها تغییر کرده است به طور خودکار در پوشه Pictures/PhotoResizer  ذخیره می شوند. اکنون می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید تصویر خود را ایمیل کنید یا آن را در یکی از پلتفرم های آنلاین به اشتراک بگذارید.

نحوه کاهش حجم JPEG  به صورت آنلاین

Shutterstock یکی از وبسایت هایی است که به شما در تغییر اندازه سریع JPEG  های خود کمک می کند. بهترین بخش این است که می توانید به راحتی از مرورگر خود به آن دسترسی داشته باشید. برای تغییر اندازه تصاویر در چند ثانیه مراحل زیر را دنبال کنید.

Shutterstock Image Resizer را باز کنید. پس از انجام این کار، تصویر خود را آپلود کنید. آن را بکشید و در کادر مرحله اول رها کنید.

کاهش حجم عکس
کاهش حجم عکس

اندازه تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید. می توانید از اندازه های از پیش تعیین شده استفاده کنید یا ابعاد سفارشی را ارائه دهید.

کاهش حجم عکس
کاهش حجم عکس

برای ذخیره فایل در دستگاه، روی «دانلود» کلیک کنید.

تغییر اندازه تصویر کار آسانی است

اکنون، شما چندین راه سریع و آسان برای تغییر اندازه تصاویر خود برای ارسال ایمیل یا آپلود، صرف نظر از پلتفرم یا دستگاه خود دارید.

هر یک از این روش ها بسته به شیوه کار شما و پلتفرم هایی که استفاده می کنید مزایای خود را دارد. یکی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است و شروع به اشتراک گذاری آن تصاویر کنید!

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس