پیدا کردن آدرس IP گوشی هوشمند در اندروید یا آیفون

53
0
پیدا کردن آدرس IP گوشی هوشمند

آیا شما هم نمی دانید چگونه آدرس IP تلفن همراه خود را بررسی کنید؟ در این مقاله پیدا کردن آدرس IP گوشی هوشمند iPhone یا Android شما آورده شده است.

آیا باید آدرس IP گوشی خود را پیدا کنید؟ ممکن است بدانید که چگونه آدرس IP خود را در رایانه Mac یا Windows خود پیدا کنید، اما در دستگاه تلفن همراه خود چگونه می توانید این مورد را پیدا کنید؟

ما در این مقاله قصد داریم که به شما کمک کنیم آدرس IP تلفن iPhone یا Android خود را پیدا کنید. در ادامه می ببینیم که چگونه می توانید آدرس IP عمومی و خصوصی خود را در تلفن خود مشاهده کنید، این آدرس ها به چه معنا هستند و چگونه آنها را خصوصی نگه دارید.

آدرس IP چیست؟

ابتدا باید توضیح دهیم که آدرس IP چیست تا بدانید چگونه از اطلاعاتی که پیدا کرده اید استفاده کنید. IP مخفف Internet Protocol است. آدرس IP یک برچسب شماره گذاری شده است که به هر دستگاهی که به شبکه متصل می شود اختصاص داده می شود. بنابراین، اگر می‌پرسید که آیا تلفن شما آدرس IP دارد، پاسخ مثبت است. تا زمانی که آنلاین هستید شما هم یک آدرس منحصر به فرد خواهید داشت.

بررسی آدرس IP دستگاه به شما کمک می کند آن را هم در شبکه خانگی و هم در اینترنت به طور کلی شناسایی کنید. در واقع، دو آدرس IP عمومی و خصوصی برای شناسایی هر دستگاه از جمله تلفن شما وجود دارد که تعریف آن ها به شرح زیر است:

آدرس IP عمومی (یا آدرس IP جهانی) نحوه مشاهده سایر دستگاه های اینترنت در شبکه شما است. از آنجایی که این یک شبکه خاص است، IP جهانی شما چه از تلفن، رایانه رومیزی یا دستگاه دیگری در خانه استفاده کنید، یکسان خواهد بود.

به عنوان یک قیاس، در نظر بگیرید که مهم نیست چه کسی نامه ای از خانه شما می فرستد، همیشه آدرس فرستنده ی یکسانی دارد.

یک آدرس IP خصوصی (یا آدرس IP محلی) دستگاهی را در شبکه شما شناسایی می کند. فقط یک دستگاه می تواند آدرس خاصی را در یک شبکه داشته باشد، اما همان آدرس را می توان در شبکه های خصوصی دیگر نیز استفاده کرد.

در ادامه قیاس بالا، به این فکر کنید که چگونه با وجود اینکه شما در خیابان اوک 502 زندگی می کنید، خانواده دیگری نیز در خیابان میپل 502 زندگی می کنند و هر دو آدرس معتبر هستند. شماره آدرس به یک خیابان در کل جهان محدود نمی شود.

علاوه بر این، وقتی آدرس IP خود را بررسی می کنید، احتمالاً دو آدرس IPv4 و IPv6 را مشاهده خواهید کرد. آدرس‌های IPv4 کوتاه‌تر هستند، اما به دلیل تعداد بسیار زیاد دستگاه‌های متصل به اینترنت در دنیا، گستره ی این IPها در حال اتمام است. آدرس‌های IPv6 به آسانی خوانده نمی‌شوند، اما تعداد کافی از آن‌ها وجود دارد که می‌توان برای مدت طولانی از آن ها استفاده کرد.

در بیشتر موارد، IPv4 هنوز آدرس اصلی در حال استفاده در شبکه است، اما IPv6 به مرور زمان این آدرس ها را حذف می کند.

چگونه آدرس IP خصوصی گوشی خود را پیدا کنیم

همانطور که در بالا توضیح داده شد، هنگامی که می خواهید آدرس IP تلفن خود را بدانید، دو مقدار وجود دارد که باید بررسی کنید. بیایید ابتدا ببینیم که چگونه آدرس IP خصوصی تلفن همراه خود را در شبکه خانگی خود پیدا کنید.

چگونه آدرس IP خصوصی تلفن اندرویدی خود را پیدا کنیم

در زیر مراحل پیدا کردن آدرس IP محلی تلفن Android شما، نشان داده شده در دستگاه Pixel دارای Android 11 نشان داده شده است. مکان اطلاعات و نام منوها ممکن است بسته به تلفن Android شما کمی متفاوت باشد:

تنظیمات را باز کنید و به شبکه و اینترنت > Wi-Fi بروید.

اگر قبلاً به شبکه Wi-Fi خود متصل نشده اید، روی نام آن ضربه بزنید و در ادامه تأیید کنید که به شبکه Wi-Fi خود پیوسته اید.

روی نام شبکه ضربه بزنید و بخش Advanced را باز کنید.

در اینجا، آدرس IP و سایر اطلاعات خود را در زیر جزئیات شبکه پیدا خواهید کرد. در صورت وجود، آدرس های IPv6 در پایین صفحه ظاهر می شوند.

چگونه آدرس IP خصوصی آیفون خود را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن آدرس IP محلی خود در آیفون، کارهایی که باید انجام دهید به شرح زیر است:

به تنظیمات > و بخش وای فای بروید.

اگر قبلاً به شبکه خانگی خود متصل نشده اید، روی آن ضربه بزنید و اکنون متصل شوید.

روی نام شبکه خود ضربه بزنید تا گزینه های آن باز شود و اطلاعات بیشتری را مشاهده کنید.

در اینجا، فیلد آدرس IP را در زیر سربرگ آدرس IPv4 مشاهده خواهید کرد.

بسته به شبکه خود، ممکن است یک سرصفحه آدرس IPv6 در زیر آن مشاهده کنید که حاوی آدرس جایگزین برای دستگاه شما است.

چگونه آدرس IP عمومی تلفن خود را بررسی کنیم

اکنون که آدرس IP خصوصی تلفن خود را در شبکه خود می دانید، بیایید نحوه بررسی آدرس IP جهانی دستگاه شما را بررسی کنیم.

پیدا کردن IP عمومی شما آسان است زیرا هر دستگاهی در اینترنت می تواند آن را ببیند. بنابراین، می‌توانید از وب‌سایت‌های زیادی بازدید کنید که آدرس IP عمومی شما را فوراً و درست روی تلفن شما نشان می‌دهند. مهم نیست که از چه شرکت مخابراتی استفاده می کنید، این مرحله برای شما یکسان است، بنابراین هیچ راه خاصی برای بررسی آدرس IP تلفن T-Mobile در مقابل دستگاهی در Verizon ،وجود ندارد.

به سادگی برنامه ی Chrome را در تلفن Android یا برنامه ی Safari در iPhone خود (یا هر مرورگر دیگری که استفاده می کنید) باز کنید. سپس به یک وب‌سایت جستجوگر IP عمومی، مانند یکی از سایت های معرفی شده در زیر بروید:

متوجه خواهید شد که برخی از این سایت ها موقعیت مکانی، نام ISP و اطلاعات مشابه شما را نیز نمایش می دهند. این به این دلیل است که آدرس IP شما این اطلاعات را با خود حمل می کند. شما نمی توانید نام و آدرس دقیق یک نفر را از آدرس IP او بفهمید، اما این آدرس مکان او را به یک شهر محدود می کند.

سایت های مشابه به شما امکان می دهند هر آدرس IP را برای دیدن مکان آن ردیابی کنید. در ادامه بیشتر در مورد حریم خصوصی IP بحث خواهیم کرد.

آشنایی با آدرس های IP پویا و استاتیک

باید توجه داشته باشید که در اکثر مواقع، آدرس IP عمومی و خصوصی که برای تلفن خود پیدا کرده‌اید، کاملاً مشخص نیستند. برای IP جهانی و محلی شما، احتمالاً تلفن شما یک آدرس IP پویا را نشان می دهد.

این بدان معناست که پس از مدتی یا زمانی که دستگاهی راه اندازی مجدد می شود، آن دستگاه یا کل شبکه شما یک آدرس IP جدید دریافت می کند. برعکس، یک IP استاتیک در طول زمان به این شکل تغییر نمی کند.

مدیریت IPهای عمومی پویا برای ISP شما (مانند Comcast یا Verizon) ساده تر است زیرا می توانند در صورت نیاز آنها را به هم بزنند. شما می توانید یک IP ثابت از ISP خود درخواست کنید، اما این آدرس ها معمولاً هزینه اضافی در بر دارند. آنها برای کاربران خانگی ضروری نیستند مگر اینکه سروری را میزبانی کنید که دیگران از خارج از شبکه شما به آن دسترسی دارند.

برای آدرس‌های IP خصوصی، روتر شما آنها را با استفاده از DHCP (پروتکل پیکربندی میزبان پویا) به صورت پویا در اختیار دستگاه‌های شبکه شما قرار می‌دهد. در عمل، این بدان معنی است که وقتی یک دستگاه جدید را به وای فای خانگی خود متصل می کنید، نیازی نیست که به صورت دستی یک آدرس IP به آن اختصاص دهید و خودتان همه چیز را پیگیری کنید.

در صورت تمایل می توانید آدرس های IP خصوصی ثابت را با استفاده از روتر و تنظیمات دستگاه های مختلف به آن ها اختصاص دهید. اما باز هم، این فقط چیزی است که کاربران پیشرفته باید نگران آن باشند. انجام نادرست آن می تواند مشکلاتی مانند تضاد IP را ایجاد کند و بیش از ارزش آن مشکل ایجاد کند.

چگونه آدرس IP گوشی خود را مخفی کنیم

پس از یافتن IP فعلی خود و اطلاع از اینکه مکان شما را نشان می دهد، ممکن است نگران پیامدهای حریم خصوصی این موضوع باشید. اگر چنین است، یکی از راه‌های مخفی کردن IP عمومی خود شروع به استفاده از VPN (شبکه خصوصی مجازی) است.

اساسا، اتصال به یک ارائه دهنده VPN به شما امکان می دهد تمام ترافیک خود را از طریق سرورهای آن هدایت کنید. برای دنیای بیرون، به نظر می رسد که ترافیک شما از مکان دیگری می آید. این کار IP شما را پنهان می کند و می تواند اتصال مرورگر شما به شما یا موقعیت مکانی شما را دشوارتر کند.

VPN یک راه حل حفظ حریم خصوصی ضد گلوله با یک کلیک نیست، اما راهی آسان برای مخفی کردن IP عمومی شما در اکثر سناریوها است. به خاطر داشته باشید که راه های دیگری نیز برای مخفی کردن موقعیت مکانی شما در هنگام مرور وب وجود دارد.

آدرس IP تلفن همراه من چیست؟ پس از مطالعه ی این مقاله این موضوع برای شما روشن شده است

مهم نیست شما از چه تلفنی استفاده می کنید، به راحتی می توانید آدرس IP خود را ببینید. اگرچه ممکن است نیازی به چک کردن آن نداشته باشید، اما درک آن برای هر کاربری مهارت خوبی است و اکنون بعد از خواندن این مقاله برای دیدن آدرس IP تلفن خود در هر نقطه مجهز هستید.

دانستن آدرس IP دستگاه شما می تواند در عیب یابی انواع مشکلات شبکه به شما کمک کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس