آینده ای بدون پلاستیک و بدون سیم کارت: رونمایی از eSIM در آیفون 

140
0
eSIM در آیفون

با عرضه آیفون 15، اپل گام های قابل توجهی در جهت بهبود تجربه کاربری برداشته است. مهم ترین آنها حذف اسلات سیم کارت است که با eSIM پیشرفته جایگزین شده است. 

 این مدرن سازی آیفون گواهی دیگری بر تعهد اپل به نوآوری است. eSIM به این معنی است که اطلاعات شما از همیشه امن تر است. با اقدامات امنیتی بهبود یافته، محافظت بهتری در برابر تهدیدات بالقوه دارید. حذف خطرات مرتبط با سیم کارت های فیزیکی، امنیت اطلاعات شما را بیشتر تقویت می‌کند. 

 با پذیرش این فناوری پیشرفته، اپل می‌تواند آیفون 15 را ساده تر از نسل های قبلی خود بسازد. این باعث می‌شود دستگاه شیک تر و قابل حمل تر شود و در نتیجه همراهی کامل برای سفر باشد. 

 همچنین راحتی بیشتری را برای دوستداران اپل در جهان به ارمغان می‌آورد. 

 ای‌سیم eSIM چیست؟ 

eSIM یا سیم کارت مجازی نوعی سیم کارت است که در بسیاری از دستگاه های موبایل مدرن از جمله آیفون تعبیه شده است. برخی تبلت ها، ساعت های هوشمند و حتی چند لپتاپ نیز دارای سیم کارت داخلی هستند. آنها با سیم کارت های سنتی تفاوت دارند زیرا به مادربرد لحیم شده اند. این اتصال باعث می‌شود که آسیب دبدن آنها دشوار شده و از دست دادن آنها غیرممکن باشد. 

 مزایا و معایب eSIM 

 سیم کارت‌ های الکترونیکی شما را در هر کجا که هستید متصل نگه داشته آزادی، راحتی و انعطاف پذیری را به شما ارائه می‌دهند. ثبت نام آنها آسان است و تنها چیزی که لازم است دانلود دیجیتال و نصب است. شما فوراً به eSIM خود دسترسی پیدا خواهید کرد و نیاز به خرید سیم کارت فیزیکی در مقصد، همراه با تمام مشکلاتی که به همراه دارد، از بین می‌رود. 

 حتی در سفر های طولانی اتصال فوری داده ای که با سیم کارت الکترونیکی دریافت می‌کنید، ورود را نیز آسان تر می‌کند. شما به اطلاعات دسترسی خواهید داشت و می‌توانید نحوه ورود به شهر را با کمترین دشواری کشف کنید. همچنین می‌توانید فوراً شهر جدید خود را کاوش کنید یا با اتصال به برنامه نقشه مورد علاقه خود، هتل خود را با کمی سر و صدا پیدا کنید. 

 با این حال، قبل از خرید eSIM، باید سازگاری با دستگاه خود را بررسی کنید. همه تبلت ها و تلفن های هوشمند دارای سیم کارت داخلی نیستند. با این حال، اگر آیفونی از سال 2018 یا بالاتر دارید، با eSIM سازگار خواهد بود. 

 eSIM محلی در مقابل eSIM بین المللی: بهترین انتخاب کدام است؟ 

 eSIM محلی محدود به کشور یا منطقه ای است که آن را خریداری کرده اید. آنها برای کسانی که دوست دارند به چندین کشور سفر کنند مناسب نیستند. همچنین ممکن است برای برقراری ارتباط نیازمند کمی تلاش باشند. احتمالاً باید از یک فروشگاه محلی دیدن کنید یا با ارائه دهنده تماس بگیرید، که ممکن است کمی طول بکشد و موانعی مانند موانع زبانی و پر کردن فرم ایجاد کند. 

 اگر می‌خواهید از یک کشور یا منطقه همسایه بازدید کنید، ممکن است مشمول هزینه های رومینگ داده شوید یا اصلاً اتصال پیدا نکنید. علاوه بر این اگر یک کاربر داده سنگین هستید، ممکن است بخواهید محدودیت های داده های محلی و محدودیت سرعت را در نظر بگیرید. 

 اینها مشکلاتی است که مسافران با انتخاب یک طرح بین المللی eSIM قابل حل هستند. می‌توانید قبل از سفر یک طرح داده را در خانه خریداری کنید و به محض فرود در مقصد، آن را فعال کنید. با یک اسکن ساده و نصب آسان، سفرهای خارج از کشور شما کاملا متحول می‌شود. 

 با یک سیم کارت بین المللی Holafly، از داده های نامحدود نیز بهره مند خواهید شد. نیازی نیست نگران تمام شدن داده باشید – فقط eSIM را نصب کنید و از سفر خود لذت ببرید. به سادگی مقصد خود را انتخاب کنید، تعداد روز را انتخاب کرده و تمام! 

ملاحظات ضروری هنگام تغییر به eSIM 

 قبل از انتقال به دنیای سیم کارت های الکترونیکی، چند فاکتور حیاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. 

 اولین مورد از اینها سازگاری است. همانطور که گفته شد، باید بررسی کنید که آیا دستگاه شما با eSIM سازگار است یا خیر. بسیاری از گوشی های تولید شده پس از سال 2017، از جمله آیفون های آیفون XS و به بعد، سازگارند. 

 دومین عامل مهم این است که آیفون شما آنلاک است. سیم کارت های بین المللی باید به شبکه های مختلف در سراسر جهان متصل شوند و در تلفن قفل شده قادر به انجام این کار نیستند. اگر هزینه آیفون خود را به طور کامل پرداخت کرده اید، می‌توانید فرآیند باز کردن قفل را با اپراتور خود انجام دهید. 

 پیشرفت های آیفون eSIM در ایالات متحده 

 در ایالات متحده، اپل یک سیستم فقط eSIM را در آیفون های جدیدتر خود (iPhone ۱۴ و 15) پیاده سازی کرده است. در نگاه اول، به نظر می‌رسد که کاربران آیفون از داشتن حق انتخاب محروم شده اند. 

 با این حال، می‌توانید ۸ یا چند شماره eSIM را در آیفون خود ذخیره کنید و حتی از دو عدد به طور همزمان استفاده کنید. با حفظ شماره خانه و شماره خود در کشوری که بازدید می‌نمائید، می‌توانید به راحتی هر نمایه eSIM را مدیریت کنید. 

 مقداری تنظیمات اولیه وجود دارد، اما یک سیستم فقط eSIM راحتی و انعطاف غیرقابل انکاری را به مسافران مکرر ارائه می‌دهد. 

 چگونه می‌توانم eSIM را روی آیفون نصب کنم؟ 

 نصب سیم کارت Holafly بر روی آیفون سریع و بدون دردسر است. برای راحتی کار می‌توانید آن را قبل از سفر یا بعد از رسیدن به مقصد نصب کنید. چندین راه ساده برای انجام آن وجود دارد: 

 انتقال سریع Quick Transfer: تبدیل سیم کارت به eSIM 

 اگر مدلی قبل از آیفون 14 دارید، ممکن است بخواهید سیم کارت فیزیکی موجود خود را به eSIM تبدیل کنید. فرآیند آن بسیار آسان است، اما تنها در صورتی که تلفن شما از آن پشتیبانی کند. 

 در آیفون خود به Settings و سپس Cellular بروید. 

 روی Convert to eSIM ضربه بزنید (اگر این گزینه را نمی‌بینید، شرکت مخابراتی شما از انتقال سریع پشتیبانی نمی‌کند). 

 روی Cellular Plan و سپس Convert to eSIM ضربه بزنید. 

 صبر کنید تا eSIM فعال شود، سیم کارت فیزیکی را بردارید و سپس آیفون خود را ری‌استارت کنید. 

 لطفاً توجه داشته باشید که سیم کارت فیزیکی شما پس از فعال شدن eSIM در آیفون شما غیرفعال می‌شود. 

 از طریق کد QR فعال کنید 

 اگر شرکت مخابراتی شما از انتقال سریع پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید به جای آن یک کد QR درخواست کنید. 

 اگر آیفون شما جدید است و به تازگی آن را راه اندازی می‌کنید، وقتی به صفحه «Set-Up Cellular» رسیدید، روی «Use QR Code» ضربه بزنید و سپس دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. 

 برای فعال کردن eSIM هنگامی که iPhone از پیش فعال شده، مستقیماً یا از طریق برنامه آن با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید تا QR و کدهای تأیید را دریافت کنید. سپس، شما می‌توانید: 

 برنامه دوربین خود را باز کنید و کد QR را اسکن کنید. 

 وقتی اعلان شناسایی Cellular Plan ظاهر شد، روی آن ضربه بزنید. 

 روی Continue سپس Add Cellular Plan ضربه بزنید. 

 مراحل نصب را دنبال کنید. 

نصب دستی 

 اگر به دلایلی مجبور هستید یا ترجیح می‌دهید کارها را به صورت دستی انجام دهید، این مراحل را دنبال کنید: 

 برای دریافت جزئیات لازم eSIM که باید وارد کنید، با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید. 

 به Settings بروید. 

 روی Cellular Data یا Mobile Data ضربه بزنید. 

 روی Add Cellular Plan ضربه بزنید و سپس جزئیات را دستی وارد کنید. 

 جزئیاتی را که قبلاً توسط شرکت مخابراتی ارائه شده وارد کنید. 

 از کجا می‌توانم eSIM برای سفرهای بین المللی دریافت کنم؟ 

 Holafly یک فروشگاه آنلاین سیم کارت معروف و قابل اعتماد با امتیاز 4.7 در Trustpilot است. این شرکت انواع طرح های بین المللی eSIM را ارائه می‌کند که بیش از 180 کشور، از آلبانی تا زامبیا را پوشش می‌دهد، با برنامه های داده نامحدود در بیش از نیمی از آنها. همچنین خرید مستقیم از وبسایت یا اپلیکیشن آنها راحت است. 

 مسافران اروپا، آمریکای شمالی و آسیا می‌توانند از این برنامه های داده نامحدود بهره مند شوند. این ویژگی به این دلیل است که این مناطق به عنوان منطقه واحد در نظر گرفته می‌شوند که باعث صرفه جویی در هزینه شما شده و دردسر بسیار کمتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. 

 به عنوان مثال، یک طرح eSIM برای اروپا داده های نامحدودی را در حداکثر ۳۵ کشور ارائه می‌دهد، همراه با امتیاز اضافی در دسترس بودن تماس تلفنی. کاربران داده سنگین که به برنامه های حیاتی مانند نقشه ها، ترجمه و رسانه های اجتماعی وابسته هستند، از مزایایی که Holafly eSIM می‌تواند ارائه دهد، بسیار استفاده خواهند برد. 

 علاوه بر این، اگر با هر مشکلی روبرو شدید، مهم نیست کجا هستید، Holafly یک تیم پشتیبانی مشتری چند زبانه دارد که 24/7 در دسترس است. 

 افزایش اتصال: تجربه سیم کارت مجازی در آیفون 

 مزایای غیرقابل انکاری برای کاربران آیفون وجود دارد که سیم کارت های فیزیکی قدیمی خود را کنار گذاشته و به eSIM تغییر می‌دهند. قابل توجه ترین آن، راحتی و انعطاف پذیری است که فراتر از استفاده محلی بوده و نحوه ارتباط مسافران در سراسر جهان را تغییر می‌دهد. 

 هنگامی که برای اولین بار به یک مقصد ناآشنا می‌روید، رسیدن با تلفن هوشمند متصل مزیت قابل توجهی است. دیگر لازم نیست موانع زبانی را مرور کنید یا به اطلاعات سرویس های فرودگاهی ناآشنا اعتماد کنید. می‌توانید به اطلاعات و برنامه های حمل و نقل دسترسی داشته یا حتی قبل از حرکت در سیستم حمل ونقل، بهترین محل برای خوردن چای دیشلمه قند پهلو را جستجو کنید. 

 eSIM برای iPhone به طور یکپارچه امنیت، سازگاری با محیط زیست و تجربیات کاربر پسند را ادغام می‌کند. حذف سیم کارت های فیزیکی امنیت را از طریق فرآیندهای فعال سازی مقاوم در برابر دستکاری افزایش می‌دهد و با کاهش ضایعات پلاستیکی به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. 

 این تطبیق پذیری فراتر از استفاده محلی است. همچنین راحتی و ایمن برای مسافرانی ارائه می‌دهد که اکنون می‌توانند به داده های نامحدود در سراسر جهان تنها با چند ضربه بر روی اپلیکیشن Holafly eSIM دسترسی داشته باشند. 

 بنابراین، از قابلیت های eSIM سوار شوید و از اتصال بی‌نظیر در سراسر جهان بدون هیچ دردسری اطمینان حاصل کنید و از ویژگی‌هایی که اپل برای راحتی خود راه‌اندازی کرده است، بهره کامل ببرید. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس