نتیجه دادگاه اپل و اپیک گیمز منتشر شد | هردو بازنده ولی epic games بازنده تر

قاضی راجرز اشاره کرده بود که او به دنبال مصالحه‌ای است که هیچ کدام از طرفین را راضی نکند در ادامه به نتیجه دادگاه اپل و اپیک می‌پردازیم

37
0
نتیجه دادگاه اپل و اپیک گیمز منتشر شد هردو بازنده ولی epic games بازنده تر

۱۱ مه، هفتمین روز دادگاه اپل و اپیک ، قاضی ایوون گونزالس راجرز (Yvonne Gonzalez Rogers) به سازشی دست یافت که هیچ یک از دو شرکت آن را نمی‌خواستند. او از دیوید ایوانز (David Evans)، اقتصاددان Epic پرسید: “آیا کافی است که تنها قوانین ضد فرمان (anti steering) اپل را از بین ببرد یا خیر؟” چیزی که جوابش مشخص بود، این قوانین باعث می‌شد که شرکت‌ها نتوانند از درگاه‌های دیگر پرداخت (جز درگاه اپل) استفاده کنند. در ادامه به نتیجه دادگاه اپل و اپیک می‌پردازیم.

در ۲۴ مه، آخرین روز محاکمه، قاضی راجرز اشاره کرد که او همچنان به دنبال چنین مصالحه‌ای است که هیچ کدام از طرفین را راضی نکند و شامل قوانین ضد فرمان (anti steering) اپل باشد.

نتیجه دادگاه اپل و اپیک گیمز

1 نتیجه دادگاه اپل و اپیک گیمز منتشر شد هردو بازنده ولی epic games بازنده تر

نتیجه دادگاه اپل و اپیک گیمز امروز منتشر شد و می‌توان گفت هر دو شرکت بازنده شدند. در قوانین تایید شد که سازندگان، دیگر می‌توانند از درگاه‌های پرداخت اختصاصی خود بدون دخالت اپل برای خرید و فروش سرویس‌ها و ایتم‌های درون بازی استفاده کنند. که این یک پیروزی همه جانبه برای دارندگان اپلیکیشن و سازندگان بازی‌های ویدئویی است.

ولی نتایج برای Epic Games اصلا خوب نبود به دو دلیل: اول، زیرا قاضی صراحتا تصمیم گرفت که Epic طرح پرداخت مستقیم خود را با سرپیچی از قوانین قدیمی اپل اعمال کرده است. حرکتی که برای برانگیختن کل این دعوی طراحی شده بود و Epic قرارداد خود را با اپل نقض کرده است.

دوم، به صورت کلی آینده‌ی فورتنایت نامشخص شده و قاضی حق را به اپل داده است. تصمیم برگشت بازی فورتنایت به App Store را اپل می‌گیرد که این باعث می‌شود آینده نامشخص بماند و می‌توان گفت اپیک بازار iPhone را به صورت کلی از دست داده است.

راجرز حکم می کند: “اپل حق دارد که قرارداد خود را با هر یک از شرکت‌های تابع، وابسته و یا سایر نهادهای تحت مالکیت Epic Games و تحت کنترل Epic Games در هر زمان، به اختیار خود خاتمه دهد.”

Epic همچنین به طور مستقیم ۳/۵ میلیون دلار از دست داد که باید این پول را به اپل پرداخت کند. دلیل آن این است که Epic با مکانیزم پرداخت مستقیم که بر خلاف قوانین اپل بود و آن را به Fortnite اضافه کرد، تقریباً ۱۲/۲ میلیون دلار درآمد کسب کرده و راجرز تصمیم گرفت که اپل مستحق ۳۰ درصد از این پول است.

حال که نتیجه دادگاه اپل و اپیک را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس