مک او اس مونتری (Monterey) منتشر شد ، نحوه نصب و آشنایی با ویژگی های آن

طبق گفته اپل، آخرین نسخه مک او اس یعنی مونتری اکنون برای دانلود در دسترس است. در ادامه به مک او اس مونتری (Monterey) می‌پردازیم.

49
0

طبق گفته اپل، آخرین نسخه مک او اس یعنی مونتری اکنون برای دانلود در دسترس است. این نرم افزار چندین ماه است که در نسخه بتا عمومی در دسترس است، اما انتشار امروز به این معنی است که اپل فکر می‌کند نرم افزار برای استفاده روزمره آماده شده. در ادامه به مک او اس مونتری می‌پردازیم.

ویژگی‌های مک او اس مونتری

1 مک او اس مونتری (Monterey) منتشر شد ، نحوه نصب و آشنایی با ویژگی های آن

طبق سنت، اپل آخرین نسخه macOS خود را در WWDC در ماه ژوئن معرفی کرد. ویژگی‌های جدید عبارتند از توانایی تنظیم Mac به عنوان هدف AirPlay برای پخش محتوا از iPhone و iPad و همچنین Shortcuts، نرم افزار اتوماسیون iOS اپل. همچنین بهبودهایی در FaceTime و همچنین ویژگی Quick Note جدید ایجاد شده است. برای خلاصه کامل آنچه در راه است، پیش‌نمایش ما از ماه جولای و همچنین لیست ویژگی‌های خود اپل را بررسی کنید.

متأسفانه، برخی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های جدید مانند Monterey ،Universal Control و SharePlay در زمان راه‌اندازی در دسترس نیستند. اپل خاطرنشان می‌کند که هر دو ویژگی «آخر پاییز» در دسترس خواهند بود.

همانطور که اپل در WWDC نشان داد، Universal Control اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را بین چندین دستگاه مختلف کشیده و رها کنید. همچنین به شما امکان می‌دهد چندین دستگاه اپل از جمله مک، مک بوک و آی پد را با یک موس و کیبورد کنترل کنید.

هنگام اتصال از طریق SharePlay تجربه‌های مشترک موسیقی، نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و موارد دیگر را فعال می‌کند. پس از در دسترس قرار گرفتن، اپل می‌گوید که می‌توانید از این ویژگی با Apple Music ،Apple TV+ و سرویس‌های شخص ثالث محبوب استفاده کنید.

نحوه‌ی نصب

مک او اس مونتری (Monterey) منتشر شد ، نحوه نصب و آشنایی با ویژگی های آن

لیست کامل مک هایی که می توانند مونتری را اجرا کنند در زیر آمده است:

  • iMac (اواخر ۲۰۱۵ به بعد)
  • iMac Pro (۲۰۱۷ به بعد)
  • مک پرو (اواخر ۲۰۱۳ به بعد)
  • مک مینی (اواخر ۲۰۱۴ به بعد)
  • مک بوک پرو (اوایل ۲۰۱۵ به بعد)
  • مک بوک ایر (اوایل ۲۰۱۵ به بعد)
  • مک بوک (اوایل ۲۰۱۶ به بعد)

برای کسانی که پیگیری می‌کنند، چند مدل وجود دارد که سال گذشته Big Sur را دریافت کردند که امسال برای مونتری کنار گذاشته شده‌اند. اینها عبارتند از مک بوک ۲۰۱۵، مک بوک ایر ۲۰۱۳، مک بوک پرو اواخر ۲۰۱۳ و آی مک ۲۰۱۴.

برای نصب مک او اس مونتری ، به System Preferences > Software Update بروید (یا «Software Update» را در Spotlight جستجو کنید). اگر مونتری به عنوان یک نصب در دسترس نشان داده شد، سپس می‌توانید روی دکمه ارتقا کلیک کنید تا فرآیند نصب شروع شود. اگر نمایش داده نشد، ممکن است لازم باشد بعداً دوباره بررسی کنید.

حال که با مک او اس مونتری آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس