معرفی 7 نکته آموزشی برای طراحی ایمیل تبلیغاتی

یکی از راه‌هایی که می‌توانید ایمیل مارکتینگ خود را بهینه کنید، افزایش نرخ کلیک ایمیل و طراحی سربرگ جذاب است.

46
0
معرفی 7 نکته آموزشی برای طراحی ایمیل تبلیغاتی

یکی از راه‌هایی که می‌توانید ایمیل مارکتینگ خود را بهینه کنید، افزایش نرخ کلیک ایمیل و طراحی سربرگ جذاب است. طراحی ایمیل تبلیغاتی نوعی هنر است. تهیه یك ایمیل كامل و عالی نظر مشتریان را به خود جلب كند و آرزوی هر كارشناس بازاریابی است. بهترین ایمیل‌ها باید دارای بهترین سربرگ یا هدر باشند.

یک سربرگ خبرنامه جذاب می‌تواند مردم را به سبک بصری شما علاقه‌مند کند و باعث شود از وب سایت شما بازدید کنند و حتی سایت شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. با این حال یک تصویر تجاری و قالب‌های طراحی ممکن است رضایت بخش نباشند.

1 معرفی 7 نکته آموزشی برای طراحی ایمیل تبلیغاتی

آیا می‌خواهید خبرنامه‌های زیبا، کمپین‌های ایمیل مارکتینگ و ایمیل‌های سبد خرید رها شده ارسال کنید؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی سربرگ ایمیل چیست؟

از لحاظ فنی سربرگ ایمیل قطعه‌ای از کد HTML است که شامل امضاهای احراز هویت و سایر جزئیات است. ایمیل‌های معمولی اغلب فقط شامل متن و تصاویر ساده هستند. ولی ایمیل‌های حرفه‌ای که در کمپین‌های بازاریابی استفاده می‌شوند، باید حرفه‌ای‌تر تنظیم شوند. متخصصان بازاریابی، طراحان گرافیک، توسعه دهندگان و نویسندگان تبلیغات، به کمک HTML و CSS ایمیل‌ها را طراحی می‌کنند.

ساختار ایمیل دارای سه بخش است:

  • سربرگ ایمیل
  • متن اصلی
  • امضای ایمیل

امروزه برخی از ایمیل‌های تبلیغاتی را می‌توان با صفحات فرود یک وب سایت مقایسه کرد. تنها تفاوت آن‌ها این است که ایمیل‌های بازاریابی به آدرس ایمیل افراد ارسال می‌شود و آن‌ها می‌توانند از طریق صندوق ورودی به ایمیل‌ها دسترسی پیدا کنند.

نکته: از Pre-header به عنوان یک خلاصه کلی یا مرور کلی از محتوای موجود در ایمیل استفاده می‌شود و با سربرگ یا هدر ایمیل متفاوت است. Preheader که به اسم Johnson Boxes نیز شناخته می‌شوند، پیام‌های کوتاهی هستند که در کنار خط عنوان (Subject line) قرار می‌گیرند.

2 معرفی 7 نکته آموزشی برای طراحی ایمیل تبلیغاتی

Preheader عبارت کوتاهی در مورد ایمیل است که در کنار موضوع و آدرس ایمیل قرار می‌گیرد. در واقع Preheader خلاصه‌ای از متن یک پیام ایمیل را ارائه می‌دهند و در بخش اول ایمیل قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را به صورت دستی تنظیم کنید.

طراحی ایمیل تبلیغاتی: نمونه‌هایی از طراحی ایمیل تبلیغاتی

سربرگ‌های ایمیل در بالای ایمیل‌ها قرار دارد و پیش نمایشی است از آنچه ایمیل شما می‌خواهد درباره آن صحبت کند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید درباره محصولات جدید موجود در فروشگاه آنلاین خود ایمیل بازاریابی ارسال کنید، می‌توانید محصولات را در قسمت اصلی ایمیل معرفی کنید و عنوان شرکت با نشان تجاری خود را در سربرگ ایمیل قرار دهید.

کمپین ایمیل مارکتینگ Sephora

این سربرگ ایمیل Sephora دارای یک لگو، نام شرکت، یک منو، متن اصلی (لیستی از محصولات جدید با پیوند به صفحات خاص محصول)، یک تیتر (Hey Good Lookin) و یک گزینه CTA که مشتری را برای کلیک کردن ترغیب کند، است.

3 معرفی 7 نکته آموزشی برای طراحی ایمیل تبلیغاتی

عبارت جالب توجهی که همراه با دکمه Call To Action استفاده می‌شود یکی از ابزارهای مهم در ایمیل مارکتینگ برای جذب مشتری است. اگر ایمیلی که می‌خواهید به مشتریان فعلی خود ارسال کنید حواس پرتی‌ای ایجاد نکند، می‌توانید در برخی از طرح‌ها از لگو به تنهایی استفاده کنید.

طراحی ایمیل تبلیغاتی: سربرگ کوتاه ایمیل شرکت Hertz

این ایمیل اجاره ماشین شرکت هرتز که برای هالووین آن را طراحی کرده‌اند، بامزه و جالب است. به همین دلیل، “عنوان” در پایین و به عنوان توضیح زیر یک تصویر از یک ماشین با طراحی شبح گونه قرار گرفته است. سربرگ فقط شامل لگوی شرکت است و نمادهای شبکه‌های اجتماعی در پایین به عنوان پاورقی (footer) ایمیل قرار دارند.

4 معرفی 7 نکته آموزشی برای طراحی ایمیل تبلیغاتی

طراحی ایمیل تبلیغاتی: سربرگ ایمیل مهمترین بخش ایمیل است

اکنون نگاهی به یکی از ایمیل‌های ارسالی توسط شرکت Tidio می‌اندازیم. با توجه به نمونه ایمیل قبل، لگو عنصر اصلی ایمیل است که به گیرندگان ایمیل کمک می‌کند برند شرکت را شناسایی کنند. همچنین زمینه‌ای را برای پیام فراهم می‌کند. عنوان و مهمترین نکته این ایمیل نیز در قسمت سربرگ قرار دارد.

5 معرفی 7 نکته آموزشی برای طراحی ایمیل تبلیغاتی

جزئیات بیش‌تری در قسمت اصلی ایمیل وجود دارد، اما پیام قسمت ابتدای این ایمیل امکان حل سریع مشکل را فراهم می‌کند. وقتی کاربران اعلان ایمیل را دریافت می‌کنند با دیدن قسمت اول ایمیل و دکمه Call To Action می‌توانند بر روی آن کلیک کرده و با انتخاب یکی از طرح‌ها حساب خود و ویژگی‌های نسخه پرمیوم را ارتقا دهند. همه این کارها فقط با وجود سربرگ ایمیل قابل انجام است.

سربرگ ایمیل دارای اطلاعات ضروری است و کاربر با دیدن آن به اطلاعاتی که نیاز دارد دسترسی خواهد داشت و قسمت اصلی ایمیل ویژگی‌ها و جزییات را شرح می‌دهد.

مثال ایمیل الکترونیکی

در زیر نمونه‌هایی از سربرگ ایمیل تجارت الکترونیکی وجود دارد:

6 معرفی 7 نکته آموزشی برای طراحی ایمیل تبلیغاتی

در این ایمیل از Electro-Harmonix پدال گیتار جدید خود را معرفی می‌کند. سربرگ این ایمیل دارای یک لگو، آدرس وب سایت و یک عکس از محصول جدید است که با محتوای اصلی مطابقت دارد. با تولید هر محصول جدید، بنر تغییر می‌کند، اما طرح کلی مشابه است. Electro-Harmonix همچنین یک فروشگاه یاب را در کنار آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی خود قرار داده است که می‌توانید موقعیت مکانی که آن‌ها محصولات خود را عرضه می‌کنند پیدا کنید و به صورت حضوری محصول مورد نظر را ببینید و تست کنید.

این طراحی به طور معمول برای سربرگ انجام نمی‌شود. اما از آنجا که این شرکت به فیس بوک و یوتیوب به عنوان کانال اصلی بازاریابی متکی است، آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی در قسمت بالا قرار می‌گیرند. همچنین نمادی با آدرس ایمیل شرکت در سربرگ وجود دارد.

چگونه می‌توانم یک سربرگ و پاورقی ایمیل ایجاد کرد؟

ایمیل‌های حرفه‌ای مورد استفاده در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ معمولاً با استفاده از HTML طراحی و کدنویسی می‌شوند. در نتیجه توسعه ایمیل در سطح حرفه ای تفاوتی با توسعه وب ندارد. سربرگ‌های ایمیل و پاورقی‌ها اغلب درست مانند سربرگ‌های وب سایت ایجاد می‌شوند و از آن‌ها الگو گرفته شده‌اند. درست مانند سربرگ‌های یک وب سایت، سربرگ ایمیل نیز می‌تواند شامل تصاویر برای بنر یا پس زمینه و در برخی موارد از یک نوار پیمایش باشد.

ابزارهای زیادی وجود دارد که به سهولت طراحی ایمیل کمک می‌کند و برای ایجاد ایمیل‌های بازاریابی یا تجاری بسیار مفید است. بسیاری از پلتفرم‌های بازاریابی ایمیل مجهز به ویژگی کشیدن و رها کردن هستند. شما می‌توانید برای ایجاد ایمیل‌ها، هدرهای ایمیل و پاورقی‌های زیبا در عرض چند دقیقه از قالب‌های ایمیل آماده استفاده کنید.

چگونه می‌توان یک ایمیل خوب طراحی کرد؟

طراحی ایمیل‌هایی با ظاهری خوب و جالب توجه به مهارت و زمان نیاز دارد. با این وجود چندین قانون جهانی وجود دارد که می‌توانید در طراحی ایمیل در نظر بگیرید.

۱. سلسله مراتب اهمیت را برای عناصر مختلف اعمال کنید

این قانون گاهی گیج کننده است. جمله “بزرگ‌تر نشان دادن لگو” در میان طراحان گرافیک تا حدودی تبدیل به یک شوخی شده است. صاحبان مشاغل می‌خواهند تمرکز بیش‌تری بر نام تجاری خود بگذارند، اما بهتر است از دید یک مشتری بالقوه به این موضوع نگاه کرد. عبارات و محتوایی که به کار می‌برید باید واضح، خوانا و کاربرپسند باشد.

۲. از یک سبک ثابت استفاده کنید

می توانید تجربه کنید، اما عاقلانه است که سبک های مختلف را با هم ترکیب نکنید. آیا می دانید گیرنده این ایمیل خاص چه کسی است؟ بررسی کنید چه ارزش هایی برای مخاطبان شما مهم است.

مشخص کنید که طرح شما باید دارای چه خصوصیاتی باشد. ( ویژگی هایی مانند ظرافت، امنیت، راحتی، جذاب بودن….). وقتی در این باره تصمیم خود را گرفتید، راحت تر می توانید از سبکی استفاده کنید که بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد و به آن پایبند باشید.

۳. از یک پالت رنگی متناسب با هویت برند خود استفاده کنید

شما باید رنگ‌هایی که در طراحی ایمیل به کار می‌برید را با دقت انتخاب کنید و مطمئن شوید که با هویت بصری شرکت شما مطابقت دارند. برای مثال ایمیل‌های فروش تجهیزات مراسم تشییع جنازه نباید غیرمعمول باشد. یا اگر تخته موج سواری می‌فروشید رنگ‌هایی که به کار می‌برید نباید کسل کننده و بی‌‌حال باشند.

۴. عرض ایمیل باید در حدود ۶۰۰ پیکسل باشد

ایمیل‌ها در دستگاه‌های مختلف (از جمله تبلت‌ها و تلفن‌های همراه) و در برنامه‌های مختلف مانند برنامه کلاینت ایمیل یا با استفاده از مرورگر نمایش داده می‌شوند. px ۶۰۰ یک استاندارد جهانی برای طراحی ایمیل است. با این حال گاهی اوقات بهتر است تصاویر را بزرگتر کرده و با CSS آن‌ها را تا ۶۰۰ پیکسل کاهش دهید.

۵. با استفاده از دکمه CTA توجه ها را جلب کنید

7 معرفی 7 نکته آموزشی برای طراحی ایمیل تبلیغاتی

ایمیل‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنید که دکمه CTA جلب توجه کند. سعی کنید دکمه‌های CTA خود را در وسط قرار داده و سایر عناصر را طوری طراحی کنید که کاربران به سمت این دکمه هدایت شوند. این فرمولی است که بسیاری از طرح‌های ایمیل عالی از آن استفاده می‌کنند.

۶. از فونت های ایمن وب استفاده کنید

ایمیل مانند کتاب، مجله یا پوستر نیست. فونت‌های فانتزی ممکن است در دستگاه‌های گیرنده ایمیل نمایش داده نشوند. از فونت‌های ایمن مانند: Arial ،Arial Black ،Courier ،Courier New ،Georgia ،Tahoma ،Times ، Times New Roman ،Trebuchet MS ،Verdana استفاده کنید. فونت‌های بسیار محبوب دیگر (که تقریباً توسط همه سرویس گیرندگان ایمیل پشتیبانی می‌شود) شامل: Book Antiqua ،Geneva ،Helvetica ،Impact ،Lucida Console ،Lucida Grande ،Lucida Sans Unicode ،Monaco ،Palatino ،Palatino Linotype است.

۷. گزینه‌های رد کردن و لغو اشتراک را در پاورقی اضافه کنید

اضافه کردن گزینه رد و لغو اشتراک برای دریافت پیام های ضد اسپم و محدودیت های قانونی ضروری است. با این حال نیازی به جلب توجه بیش از حد به آنها نیست، این گزینه های می توانند در پاورقی و با چاپ ریز نمایش داده شوند.

چگونه می‌توان یک طراحی ایمیل تبلیغاتی متفاوت را ایجاد کرد؟

باید تمرین کنید. با راهنمایی‌ها و قوانینی که در این مقاله گفته شد می‌توانید شروع کنید. شما می‌توانید بسیاری از نمونه‌های عالی را به صورت آنلاین پیدا کنید. با الگوهای ایمیل که در اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شوند شروع کنید و ایده بگیرید. پلتفرم Tidio نیز مجموعه‌ای از ابزارهای بازاریابی را به شما ارائه می‌دهد.

حال که با ۷ نکته برای طراحی ایمیل تبلیغاتی آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس