آموزش نصب اندروید 12 ( بتا ) بر روی موبایل شما

گوگل آخرین نسخه بتای اندروید 12 را با بتای 5 منتشر کرد اندروید 12 شامل ویژگی‌های جدیدی است در ادامه به آموزش نصب اندروید 12 می‌پردازیم

54
0
آموزش نصب اندروید 12 ( بتا ) بر روی موبایل شما

گوگل آخرین نسخه بتای اندروید 12 را با بتای 5 منتشر کرد. اندروید 12 شامل ویژگی و تغییرات جدیدی است که قابل توجه‌ترین آنها طراحی جدیدی است که ظاهر کلی اندروید را تغییر داده است. این نسخه با طراحی جدید به نام Material You عرضه شده است. در ادامه به آموزش نصب اندروید 12 می‌پردازیم.

اگر تست سیستم عامل اندروید 12 را به دلیل وضعیت بتا آن به تاخیر انداخته‌اید، الان بهترین زمان برای ثبت نام در نسخه عمومی بتا و تست این نسخه جدید است. شما می‌توانید تنظیمات حریم خصوصی را بررسی کنید. در این نسخه با ویژگی سفارشی سازی رنگی که متریال یو ارائه داده است می‌توانید رابط کاربردی و رنگ‌های گوشی را متناسب با رنگ والپیپری که انتخاب کرده‌اید تنظیم کنید. دستگاه‌های Android نیز به لطف ویژگی جدید ریموت اکنون با دستگاه‌های دیگر، مانند Chromebooks و Android TV بهتر کار خواهند کرد.

در ادامه مراحل ثبت نام در پنجمین و آخرین نسخه بتا اندروید 12 را به شرط داشتن دستگاه سازگار با این نسخه بررسی میکنیم.

آیا می‌توان اندروید 12 بتا را روی گوشی خود نصب کرد؟

1 آموزش نصب اندروید 12 ( بتا ) بر روی موبایل شما

گوشی‌های Pixel گوگل و برخی از شرکای سخت افزاری این شرکت، مانند OnePlus ،ZTE ،TCL ،Oppo ،RealMe Sharp ،Tecno ،Vivo ،Xiaomi و Asus سازگار با نسخه بتا اندروید ۱۲ هستند. اگر گوشی شما یکی از موارد ذکر شده است، در وب سایت دولوپرز گوگل لینک‌های مربوط به دستورالعمل گوشی شما در دسترس است. فرآیند نصب برای هر مدل متفاوت است و محدودیت‌هایی وجود دارد.

به عنوان مثال OnePlus در حال حاضر نسخه بتا اندروید 12 را برای OnePlus 9 و OnePlus 9 Pro ارائه می‌دهد و پیشنهاد می‌کند در حال حاضر فقط توسعه دهندگان نسخه بتا را نصب کنند. با این حال اگر اصرار دارید، می‌توانید نسخه بتا را نصب کنید. شما باید ابتدا پکیج را در رایانه خود دانلود کنید، سپس آن را به گوشی خود منتقل کنید و سپس مراحل نصب اپدیت “OTA” را طی کنید. OnePlus مراحل را به طور کامل توضیح داده همچنین هشدار داده است مبنی بر اینکه آپدیت ممکن است تلفن شما را خراب کند.

TCL پیش نمایش اندروید 12 را برای TCL 20 Pro 5G منتشر کرده است و هشدار داده است که این فرآیند تمام اطلاعات و داده‌های گوشی شما را پاک می‌کند. فرآیند نصب شما را ملزم به فلش (نصب) به روز رسانی با استفاده از برنامه TCL می کند که به طور خاص برای نصب بتا با استفاده از رایانه Windows طراحی شده است.

اگر گوشی Pixel ندارید توصیه می‌کنیم منتظر انتشار رسمی در اواخر امسال باشید تا دچار مشکل نشوید. فرآیند نصب گوگل چندان سخت نیست، اما همچنان ریسک‌هایی دارد. در زیر لیستی از مدل‌های Google Pixel که با نسخه بتا اندروید ۱۲ سازگار است آمده است:

  • Pixel 5
  • Pixel 4A
  • Pixel 4A (5G)
  • Pixel 4
  • Pixel 3A
  • Pixel 3A XL
  • Pixel 3
  • Pixel 3 XL

آموزش نصب اندروید 12

2 آموزش نصب اندروید 12 ( بتا ) بر روی موبایل شما

برای اطلاع از مراحل راه اندازی نسخه بتا اندروید ۱۲ در Pixel به وب سایت برنامه بتا Android مراجعه کنید. با استفاده از همان حساب Google در گوشی خود، وارد سایت شوید. Google هشدارهایی را در مورد استفاده از سیستم عامل بتا به شما ارائه می‌دهد. اطلاعات را بخوانید و در صورت تایید با آن موافقت کنید.

در انتهای صفحه لیستی از گوشی هایی که با حساب شما لینک شده‌اند و واجد شرایط مشارکت در نسخه بتا هستند، وجود دارد. روی دکمه Opt-In برای گوشی موردنظر جهت ثبت نام در برنامه کلیک کنید. شرایط و ضوابط را بپذیرید و پس از اتمام کار روی تأیید و ثبت نام کلیک کنید.

در مرحله بعد با گوشی خود به قسمت Settings> System> Advanced> System Update> Check for update بروید. تلفن شما ممکن است چند دقیقه برای نمایش اپدیت وقت نیاز داشته باشد، بنابراین اگر اولین بار روی دکمه اپدیت ضربه زدید، چند دقیقه به آن فرصت دهید و دوباره امتحان کنید. هنگامی که گوشی شما اپدیت را نشان داد، آن را مانند سایر آپدیت‌ها نصب کنید. هنگامی که تلفن شما مجدد راه اندازی شد، نسخه آزمایشی اولیه Android 12 را اجرا می‌کند.

آیا می‌توانم نسخه بتا اندروید را دوباره غیرفعال کرد؟

3 آموزش نصب اندروید 12 ( بتا ) بر روی موبایل شما

اگر دیدید که نسخه بتا اندروید 12 باگ دارد یا عمر باتری خوب نیست، می‌توانید برنامه بتا را غیرفعال کنید. برای بازگشت به اندروید 11 باید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. در این صورت باید از یک برنامه بک آپ برای بازگرداندن گوشی خود به اندروید 11 استفاده کنید، اما این امکان وجود دارد که برخی از داده‌ها را در طول انتقال از دست بدهید. برای خروج از نسخه بتا، دوباره وارد وب سایت بتا شوید اما این بار روی دکمه Opt-Out در زیر دستگاه خود کلیک کنید. یک یا دو دقیقه صبر کنید، سپس وارد این مسیر را طی کنید: Settings > System > Advanced > System Update > Check for update.

آپدیت را نصب کنید و بعد گوشی شما را به حالت کارخانه برمیگردد و پس از اتمام کار، باید با ورود به حساب Google خود تلفن خود را پشتیبان گیری کنید.

توصیه می‌کنیم اگر در مورد نسخه بتا مطمئن نیستید، منتظر بمانید تا اندروید 12 به طور رسمی منتشر شود.

حال که نحوه‌ی نصب اندروید 12 بتا را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس