انتظاراتی که از Hollow Knight: Silksong داریم

73
0
انتظاراتی که از Hollow Knight: Silksong داریم

بازی Hollow Knight: Silksong یکی از مورد انتظارترین دنباله‌های تاریخ هنرصنعت است. این بازی بالأخره در نمایش اخیر مایکروسافت نمایش تازه‌ای دریافت کرد و مشخص شد که بازی از روز نخست روی گیم پس قرار خواهد گرفت. در این مقاله قرار است به انتظاراتی که از Hollow Knight: Silksong داریم بپردازیم. در ادامه با اول نیوز همراه باشید.

بازی متروییدوانیای Hollow Knight در فوریه‌ی ۲۰۱۷ عرضه شد و توانست به سرعت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های مستقل تاریخ شود. این بازی با الهام از مجموعه‌ی سولز توانست فضاسازی تاریک را با مکانیک‌های لذت‌بخش متروییدوانیا ترکیب کند. نتیجه‌ی کار یک معجون دلچسب و خوش ساخت بود.

محبوبیت Hollow Knight در ۵ سال گذشته روز به روز افزایش یافته است. سازندگان این بازی را روی همه‌ی پلتفرم‌های ممکن عرضه کرده‌اند. همان‌طور که روز به روز بر تعداد طرفداران بازی افزوده می‌شود، انتظارات از دنباله‌ی بازی که Hollow Knight: Silksong باشد نیز رو به افزایش است.

جالب است بدانید که Hollow Knight: Silksong ابتدا قرار بود یک DLC یا بسته‌ی گسترش دهنده‌ باشد. اما وسعت آن به مرور زمان افزایش یافت و سرانجام مشخص شد که این اثر قرار است یک دنباله‌ی تمام عیار باشد. به گفته‌ی سازندگان Hollow Knight: Silksong قرار است مکانیک‌ها و قابلیت‌های جدیدی داشته باشد و نسبت به بازی اصلی پیشرفت‌های گسترده‌ای را اعمال کند.

با این‌که Team Cherry، استودیوی سازنده‌ی بازی، طی ۳ سال اخیر اطلاعات اندکی در خصوص بازی Hollow Knight: Silksong به اشتراک گذاشته، اما همین اطلاعات محدود نیز نویدبخش یک دنباله‌ی جذاب و شگفت‌انگیز را می‌دهند.

 

انتظاراتی که از Hollow Knight: Silksong داریم

مکانیک‌های گیم پلی جدید در Hollow Knight: Silksong

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات و بهبودهای بازی Hollow Knight: Silksong برمی‌گردد به بخش گیم پلی، این را در تریلر اخیر بازی نیز مشاهده کردیم. شخصیت اصلی این بازی Hornet نام دارد. این شخصیت نسبت به Knight که شخصیت اصلی بازی نخست بود، خیلی چابک‌تر و سریع‌تر است. Hornet قابلیت‌های جابه‌جایی بیش‌تر و بهتری دارد که از انواع آن‌ها می‌توان به جهش عمودی اشاره کرد. همچنین این شخصیت سلامتی خود را سریع‌تر بازیابی می‌کند.

یکی دیگر از تغییرات عمده‌ی بازی Hollow Knight: Silksong به ابزار مبارزه‌ی شخصیت اصلی برمی‌گردد. شخصیت Knight در بازی نخست از افسون استفاده می‌کرد، اما Hornet از تعدادی ابزار دست ساز استفاده می‌کند. از جمله ابزارهای جدید او می‌شود به بمب و تله اشاره کرد.

ابزارهای دست ساز Hornet قابلیت ارتقاء نیز دارند. همچنین به گفته‌ی سازندگان Hollow Knight: Silksong ویژگی ساخت و ساز را اضافه کرده است. شما می‌توانید با شکست دشمنان مختلف ابزار به دست آورید و آن‌ها را ارتقاء یا ترکیب کنید. به عنوان مثال امکان شلیک را می‌توانید ارتقاء دهید و به جای یک دشمن، هم‌زمان به ۳ دشمن آسیب وارد کنید. تنوع ابزارها و ارتقاء‌ها قرار است پرشمار و بالا باشد.

Hollow Knight: Silksong

یکی دیگر از تغییرات اساسی Hollow Knight: Silksong نسبت به بازی نخست، سیستم کوئست یا مراحل است. در بازی نخست شما به انجام بازی می‌پرداختید و در خلال محیط با برخی NPCها برخورد می‌کردید که شما را اندکی راهنمایی می‌کردند و با پس‌زمینه‌ی جهان بازی آشنا می‌کردند. در Hollow Knight: Silksong اما اوضاع تغییر کرده است. نخست این‌که تعداد شخصیت‌های NPC بیش‌تر شده است و این بار آن‌ها مراحل خاص خود را نیز دارند. یعنی شما می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید و مراحل ویژه‌ی آن‌ها را تقبل کنید.

مراحل فرعی بازی Hollow Knight: Silksong در مجموع به ۴ دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند: Hunts, Grand Hunts, Wayfarer, و Gathering. دسته‌های نخست همان‌طور که از نامشان مشخص است به شکار و مبارزه با دشمنان اختصاص دارند. البته دسته‌ی Grand Hunt به مبارزه با دشمنان بزرگ و غولآخرها اختصاص پیدا می‌کند. در خلال مراحل Wayfarer نیز شما می‌بایست NPC را به یک منطقه‌ی مشخص هدایت کنید و از آن محافظت نمایید. در خلال مراحل Gathering نیز می‌بایست یک سری آیتم به خصوص را جمع‌آوری نمایید. پیگیری این مراحل به لطف quest log جدید بازی، فوق‌العاده راحت و در دسترس شده است.

 

انتظاراتی که از Hollow Knight: Silksong داریم

داستان پر و پیمان‌تر

بازی Hollow Knight فوق‌العاده متأثر از دارک سولز بود. این تأثیر خود را هم در گیم پلی و هم در داستان نشان می‌داد. به مانند مجموعه‌ی سولز، داستان بازی نخست خیلی واضح و سر راست نبود و خودتان می‌بایست با بررسی محیط به یک درکی می‌رسیدید. یعنی شما باید دست به دامان نوشته‌ها و قصه‌گویی محیطی بازی می‌شدید.

بازی Hollow Knight: Silksong نیز به احتمال زیاد همین رویکرد را دنبال می‌کند. منتهی امید می‌رود که سازندگان رویکرد خطی‌تری را در داستان سرایی و روایت دنبال کنند. اضافه شدن مراحل فرعی و پر رنگ‌تر شدن NPCها خود نویدبخش این است که داستان در بازی پر رنگ‌تر خواهد بود. مخصوصاً این‌که Hornet برخلافِ Knight قابلیت صحبت کردن را پیدا کرده است. در نتیجه سازندگان می‌توانند بخشی از داستان و روایت را در خلال دیالوگ‌های بازی تعریف کنند.

همچنین شایان ذکر است که بازی Hollow Knight: Silksong در یک قلمروی جدید جریان دارد. در نتیجه سازندگان فرصت تعریف یک داستان جدید و خطی‌تری را دارند. نام قلمروی جدید Pharloom است. داستان برخلافِ بازی نخست که در دخمه جریان داشت، به آسمان و عروج مرتبط است. قابلیت‌های جدید Hornet نیز متأثر از همین مهم است.

بازی Hollow Knight: Silksong

بازی Hollow Knight: Silksong برای کامپیوتر، ایکس باکس و نینتندو سوییچ در دست ساخت قرار دارد. سازندگان اعلام کردند که بازی از روز نخست روی گیم پس قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود این بازی حداکثر تا بهار سال آینده عرضه شود.

انتظارات شما از بازی Hollow Knight: Silksong چیست؟ طرفدار بازی‌های متروییدوانیا هستید؟ نظر شما در خصوص مقاله‌ی انتظاراتی که از Hollow Knight: Silksong داریم، چیست؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: gamerant

5/5 - (1 امتیاز)
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس