اینترنت ماهواره ای آمازون چیست | پروژه کویپر

اخیرا برای رقابت با اینترنت ماهواره‌ای Starlink (استارلینک)، اینترنت ماهواره ای آمازون به نام پروژه کویپر (Kuiper) را معرفی شده است

176
0
اینترنت ماهواره ای آمازون چیست

شرکت آمازون با برنامه بلواوریجین رقیب جدی برای شرکت اسپیس ایکس محسوب می‌شود، اخیرا برای رقابت با اینترنت ماهواره‌ای Starlink (استارلینک)، اینترنت ماهواره ای آمازون به نام پروژه کویپر (Kuiper) را معرفی کرد.

اینترنت ماهواره ای آمازون چیست؟

اینترنت ماهواره ای آمازون

آمازون نمونه اولیه‌ای از پروژه اینترنت ماهواره‌ای خود رونمایی کرد و وعده داده است که عملکرد بهتر و اشتراک ارزان‌تر اینترنت را در سرتاسر دنیا به جریان بیاندازد.

آمازون اوایل تیر ماه امسال مجوز پرتاب ۳۲۳۶ ماهواره اینترنتی و قرار دادن آنها در ارتفاع بین ۵۹۰ تا ۶۳۰ کیلومتری زمین را از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FDA) گرفته است.

شرکت آمازون برنامه دارد با پروژه کویپر دسترسی به اینترنت پرسرعت را در مناطق دور افتاده و محروم امکان پذیر کند.

ویژگی‌های ماهواره‌ های اینترنتی کویپر (Kuiper) چیست؟

اینترنت ماهواره ای آمازون قیمت

ماهواره های اینترنتی این شرکت چندین ویژگی را دارند:

  • هر ماهواره تنها ۱۲ اینچ قطر حدوداً ۳۰ سانتی متر دارد که کوچک‌تر و سبک‌تر از آنتن‌های سنتی می‌باشد.
  • آنتن‌های ماهواره‌ای حداکثر پهنای باند ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه را به ارایه می‌دهند و قادر است فیلم‌های 4K از ماهواره‌های مستقر در ارتفاع ۳۵ هزار کیلومتری (مدار زمین‌ثابت) را استریم کند.
  • طراحی آنتن های ماهواره متفاوت است و در آنتن پروژه کویپر فرستنده و گیرنده روی هم قرار داده شده‌اند، در حالی که در آنتن‌های ماهواره‌های سنتی آرایه فازی (phased array) معمولاً فرستنده و گیرنده کنار هم قرار گرفته‌اند.
  • علاوه بر افزایش عملکرد و سرعت اینترنت، هزینه تولید ماهواره‌ها و درنتیجه آن اشتراک اینترنت را برای کاربران کاهش می‌یابد.

لازم به ذکر است که اسپیس اکس با پروژه استارلینک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای، تاکنون نزدیک به ۹۰۰ ماهواره را روانه مدار زمین کرده است. اما این رقابت به کاهش هزینه‌ها منجر خواهد شد. در حال حاضر قیمت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ۴۹۹ دلار برای تجهیزات و دیش آن باید پرداخت شود و ماهانه ۹۹ دلار هم هزینه شاٰرژ آن خواهد بود که اینترنت ماهواره ای آمازون درآینده این قیمت‌ها را بهبود خواهد بخشید. پیشنهاد می‌شود از دیگر مقالات اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس