تاثیرات و تحولات دیجیتالی در دوران کرونا در مدیریت‌ شرکت ها

تحولات دیجیتالی در دوران کرونا ، باعث شده مدیرانی که نسبت به تغییرات مقاومت نشان می‌دادند را تحریک نموده تا رویکردهای جدید را بپذیرند.

62
0
تحولات دیجیتالی در دوران کرونا در مدیریت‌ شرکت ها

بیماری کووید-19، نحوه‌ی مدیریت کسب و کار هارو تحت تاثیر قرار داده و سرعت تغییرات را شتاب بخشیده است. تحولات دیجیتالی در دوران کرونا ، باعث شده است مدیرانی که نسبت به رویکرد های دیجیتال مقاومت نشان می‌دادند را تحریک نموده تا رویکردهای جدید را بپذیرند و به آن اعتماد کنند.

تحولات دیجیتالی در دوران کرونا برای کسب و کارها

مکالمات روزانه در نرم افزار ZOOM و رابط های دیجیتال دیگر، جلسات را پر بازده‌تر کرده است. روش‌های استفاده از هوش مصنوعی و فعالیت‌های ابری سریع‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. امنیت مجازی اهمیت بسیاری یافته، و مدیران ابزار های تکنولوژی بیشتری برای بهبود تجربه مشتریان و کارمندان مورد استفاده قرار می‌دهند. شرکت‌ها دیگر توانایی هزینه برای پروژه‌های مربوط به تغییرات تکنولوژی های قدیمی که زمان‌بر بوده و معمولا بازده ضعیفی داشتند را ندارند. همه گیری کووید-19 باعث ایجاد نیاز به تغییری سریع و اضطراری شده است، و این تغییرات تا مدت‌ها پس این همه گیری باقی خواهند ماند.

استراتژی‌های دیجیتال و مدیریت شرکت‌ها در دوران کرونا

تحولات دیجیتالی در دوران کرونا استارتاپی

استراتژی‌های دیجیتال موفق، به استراتژی‌های مربوط به فرهنگ شما وابسته است. این امر باعث درگیری CHRO (مدیر منابع انسانی) و CIO ( مدیر اطلاعات) می‌شود. در عمل استراتژی‌های دیجیتال با تمامی ارکان مدیریتی در‌گیر می‌شود.

باید یک مدیریت یکپارچه کسب و کار و تکنولوژی بدون توجه به تقسیمات سازمانی و محصولی وجود داشته باشد. در دنیای رو به گسترش دیجیتال، عنصر انسان هنوز بسیار با اهمیت است. ساختن ارزش از تکنولوژی به معنای همزمان دست و پنجه نرم کردن با چندین متغیر وابسته، و فاکتور های وابسته به فرهنگ شما است. این امر نیاز به همسویی بین مدیریت و نیروی کار دارد. یک ارتباط دو سویه موثر باعث تقویت همسویی می‌شود. کارمندان به درک استراتژی‌های دیجیتال و نقش خود دارند و رهبری نیاز به درک دقیق کارمندان دارد. این مستلزم فرهنگ یادگیری است که به موجب آن افراد مهارت های لازم برای اتخاذ و انطباق با استراتژیهای دیجیتال را به دست می‌آورند و بهبود می‌بخشند. مهتر از همه، در برابر یک همه گیری، مردم و خانواده‌های آنها باید احساس امنیت کنند.

اهمیت توجه به سلامت کارمندان و کارکنان

تحولات دیجیتالی در دوران کرونا در شرکت

کارمندان اکنون رفاه مربوط به سلامتی را در بالاترین اولویت‌های محل کار خود قرار می‌دهند. ایمنی کارمندان پیش شرط تعامل، انگیزه و مشارکت بهینه آنهاست. از طرفی کارمندان می‌توانند برای یادگیری مهارت‌های فنی جدید و بهبود مهارت‌های موجود هدایت شود.

متأسفانه طبق مطالعه اخیر موسسه IBM، کمتر از نیمی از کارکنانی که IBM نظرسنجی شدند، احساس کردند شرکت آن‌ها به اندازه کافی به سلامت و ایمنی آنها متعهد است. گرچه مدیران اجرایی برداشت متفاوتی داشتند. حدود ۸۰٪ آنها احساس کردند که سازمانهایشان در حمایت از سلامت جسمی و روحی مردمشان عملکرد خوبی دارند. این یک زنگ خطر مهمی است، به معنای واقعی و کلمه کارمندان شما در مورد اهمیت مدیران از ایمنی محیط کار است که حداقل شرط لازم برای همکاری می‌باشد.

اهمیت بیشتر یادگیری کارمندان در شرکت‌ها

تحولات دیجیتالی در دوران کرونا در مدیریت‌

مفهوم “یک سازمان یادگیرنده”، که بیش از ۲۵ سال پیش توسط پیتر سنگ رایج شد. اکنون بیش از هر زمان دیگری مناسب است، زیرا شرکت‌ها خود را در دنیای دیجیتال امروز غرق می‌کنند. سازمانهای یادگیرنده بطور مداوم خود را متحول می‌كنند و توانایی‌های افراد خود را رشد و ارتقا می‌دهند، تا هر شانس موفقیتی را برای سازمان فراهم کنند. هنگامی که نیروی کار به طور مداوم در حال یادگیری است، احساس امنیت می‌کند و می‌داند که مدیریت پشتوانه آنهاست ،آنها درگیرتر ، با انگیزه تر و آماده‌تر برای کنترل سریع تغییرات هستند.

بحث کلان مدیریت مساله دیگری در رابطه با یادگیری برای مدیران مطرح می‌کند. جالب است بدانید طبق یک نظر سنجی، فقط ۳۸٪ از کارمندان معتقدند که سازمان‌شان به کارکنان کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم برای کار به روشی جدید را بیاموزند.

فناوری هم فرصتهای شغلی و هم استراتژی‌های دفاعی را پیش می‌برد. مقابله با این چالش نیاز به فرهنگ یادگیری دارد. رهبران موثر می‌فهمند که چابکی و انعطاف پذیری سازمانی به طور مستقیم با افزایش مهارت کارکنان مرتبط است و به طور مستمر تخصص آنها را افزایش می‌دهد. استراتژی‌های تجاری با محوریت تکنولوژی به استعداد نیروی ماهر برای ایجاد و اعمال مدل های تجاری دیجیتالی و محصولات نوآورانه نیاز داشتند.

نیاز بیشتر برای ارتباط قوی‌تر بین مدیران و کارمندان

تحولات دیجیتالی در دوران کرونا جهان

افرادی که تحول دیجیتال را مطالعه می کنند به ما می‌گویند که مدیریت باید در ایجاد استراتژی ها و ارتباطاتی که رهبری و درک کارمندان را همسو می‌کند بهتر عمل کند. بین دیدگاه آنها در مورد امنیت و یادگیری باید شفاقیت باشد. فرایندهای ارتباطی باید شامل گفتگو باشد، خیابان دو طرفه الزامیست، نگرانی‌های کارمندان را برطرف می‌کند و به رهبران اجازه می‌دهد نحوه عملکرد واقعی آنها را بیابند. برای شکوفایی یک فرهنگ یادگیری، رهبری نیاز به یک مطالعه بصیرت آمیز در مورد وضعیت کارکنان و احساسات آنها و اینکه آیا سطح مناسب مهارت سازی وجود دارد، دارد.

با پیشرفت های اساسی در زمینه واکسن موثر و تمرکز مجدد بر مسئولیت شخصی برای جلوگیری از اشاعه عفونت کووید، همه امیدوارند که در انتهای این تونل همه‌گیری روشنایی باشد. افراد و کارفرمایان مشتاق بازگشت به برخی از عادات قبل از شیوع کووید در کار و اوقات فراغت هستند. با این حال، شیوع بیشتر اخیر در موارد کووید-19 ، مسیر بازگشت به حالت طبیعی را دوباره طولانی‌تر کرده است. هنوز هم تمرکز بر مراقبت و بهبود توانایی کارمندان، شما را برای مقابله با این دنیای به سرعت در حال تحول آماده می‌کند.

کارکنان یک شرکت، مدیریت را بخاطر بهترین عملکرد برای حمایت از سلامت کارمندان و ارائه مهارت‌ها جهت سازگاری با آینده‌ای دیجیتالی و ایجاد تحولات دیجیتالی در دوران کرونا به یاد خواهند آورد. تلاش‌های شرکت برای دیدن کارمندان در این زمان سخت، وفاداری آنها را به ارمغان می‌آورد. پس از بهبود شرایط کارکنان به یاد می‌آورند که مدیریت برای حمایت از آنها چه کاری انجام داده است. آنها از این تلاش قدردانی خواهند کرد و احتمالاً در صورت تماس کارمندان با سازمان، در سازمان خواهند ماند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس