راه های افزایش یادگیری کارمندان در محیط کار

امروزه داشتن مهارت‌های عملی یک مزیت بزرگ محسوب می‌‌شود. اما یادگیری کارمندان در محیط کار می‌تواند فراتر از آموزش مرسوم باشد.

90
0
یادگیری کارمندان در محیط کار

هیچ شرکتی بدون داشتن نیروی کار متخصص و تحصیل کرده نمی‌تواند به اهداف تجاری خود برسد. با ظهور فن آوری‌های جدید، برنامه‌های آموزشی باعث رشد کسب و کار می‌شود. امروزه داشتن مهارت‌های کار با کامپیوتر و عملی یک مزیت بزرگ محسوب می‌‌شود. اما یادگیری کارمندان در محیط کار می‌تواند فراتر از آموزش مرسوم باشد. صاحبان مشاغل باید خلاقیت به خرج دهند تا کارمندان دائماً مهارت‌های خود را افزایش دهند.

مزایای یادگیری کارمندان در محیط کار

راه های افزایش یادگیری کارمندان

در حالی که اکثر شرکت‌ها برای جذب نیرو‌های مناسب مصاحبه‌های کاری با هزینه‌های بالا برگزار می‌کنند. اما آن‌ها تلاشی جهت یادگیری و پیشرفت کارمندان فعلی خود انجام نمی‌دهند. بدون هیچ نوع مشوق یا برنامه حمایتی، پس از مدتی حمایت نشدن و عدم توجه باعث پایین آمدن اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود، که در نهایت ضرر برای شرکت است و احتمال دارد آن‌ها از مجموعه شما خارج شوند.

 ایجاد یک فضای یادگیری قوی می‌تواند به شرکت شما در جذب، حفظ و پرورش استعداد‌ها کمک بکند.

بهبود رضایت کارکنان:

کارمندان ناراضی حداقل کار را انجام خواهند داد. سطح پایین بهره وری موجب کاهش سودآوری شرکت می‌شود. آموزش و یادگیری باعث می‌شود کارمندان با انگیزه بیش‌تر کار کنند.

آموزش به کارکنان فرصت کاوش می‌دهد:

با آموزش مداوم، به کارمندان اجازه دهید در موضوعاتی غیر از حوزه کاری یادگیری داشته باشند. تعامل با سایر اعضای تیم، استفاده از فن آوری‌های جدید و یادگیری مهارت‌های جدید می‌تواند به کارکنان کمک می‌کند تا توانایی حل مسئله به دست بیاورند و بهتر کار کنند.

به حافظه کمک می‌کند:

آن دسته کارمندان که فرصت توسعه ندارند، سرانجام خسته شده و شرکت را ترک می‌کنند. برنامه‌ها و تلاش برای یادگیری، کارکنان را آماده می‌کند تا در آینده در ردیف‌های شغلی متفاوت آمادگی کار کردن داشته باشند. گنجاندن یادگیری در محل کار می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها شود و از استخدام کارمندان اضافه جلوگیری می‌کند. با رشد شرکت شما، کارمندان مورد اعتماد و باتجربه‌ای را خواهید داشت که در مواقع لزوم کمک می‌کنند و حلال مشکلات خواهند بود.

این کار باعث وفادار شدن کارکنان می‌شود:

سرمایه گذاری در برنامه‌های آموزشی به کارمندان قدرت می‌بخشد و آن‌ها احساس با ارزش بودن می‌کنند. و این حس را مدیون شما خواهند بود. کارمندان برای شرکتی که به آن‌ها اهمیت می‌دهد و برای آنها پول خرج می‌کند، دلسوزانه کار می‌کنند.

باعث افزایش بهره‌وری می‌شود:

اگرچه بسیاری از کارفرمایان فرصت‌های توسعه آموزش را گران قیمت می‌دانند و موافق انجام آن نیستند، اما آموزش منظم در محل کار، بهره وری کارمندان را افزایش می‌دهد و به افزایش تولید شرکت کمک می‌کند. برنامه‌های آموزشی باعث افزایش علم و تجربه کارکنان می‌شود، کارمند متخصص و با تجربه کارها را به روشی ساده‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر انجام می‌دهد.

راه های افزایش یادگیری کارمندان در محیط کار

افزایش یادگیری کارمندان در محیط کار

وقتی از آموزش حرف زدیم، شاید به چیزی مانند کلاس‌های دانشگاه فکر کردید. اما لزومی ندارد یک دوره آموزشی ساختار محور داشته باشید. در اینجا شش روش برای اجرای موفقیت آمیز آموزش در حین کار آورده شده است.

۱. آن را بخشی از ارزش‌های شرکت خود کنید.

ارزش‌های اصلی یک شرکت اصول اساسی است که سازمان را به سمت اهداف خود هدایت می‌کند. با قرار دادن رشد به عنوان یکی از ارزش‌های اصلی کسب و کار خود، شما نه تنها کارمندان با ذهنیت مشابه را جذب خواهید کرد، بلکه اعضای تیم که تجربه بیش‌تری دارند را تشویق می‌کنید تا آن تجربیات را به دیگران منتقل کنند.

۲. بلندگو بیاورید

انجام منظم آموزش باعث می‌شود فضای دفتر از حالت کسل کننده همیشگی خارج شود. از کسانی که در کار خود موفق بودند دعوت کنید تا در محیط شرکت شما سخنرانی کنند و تجربیات خود را بگویند. همچنین آن‌ها می‌‌توانند به سوالات کارکنان شما پاسخ بدهند‌.

۳. یک زمان برای یادگیری شخصی کنار بگذارید

بین کار در اداره و کار‌های روزمره در خانه، پیدا کردن زمانی مناسب برای یادگیری افراد کمی دشوار است. اختصاص حتی چند ساعت در هفته برای دوره‌های آنلاین و یا یادگیری کار با یک نرم افزار جدید می‌تواند تغییر چشمگیری در روند کار ایجاد کند.

به کارمندان خود زمان و ابزاری را که لازم دارند بدهید تا خودشان یاد بگیرند و تیم با اعتماد به نفس بیش‌تری جلو خواهد رفت. انجام این کار آسان است و هزینه‌ای برای شما ندارد.

۴. کار گروه‌های تخصصی آموزشی برای کارکنان سازماندهی کنید

راه های افزایش یادگیری کارمندان در محیط کار

کارگاه‌های آموزشی می‌تواند علاوه بر علم به کارمندان، کار گروهی را نیز آموزش بدهد. این فعالیت‌ها همچنین می‌توانند ارتباط بین اعضای تیم را تقویت کنند. وقتی یادگیری فقط تئوری نباشد و با عمل همراه باشد، بسیار مفید‌تر است. در این کارگاه‌ها کارمندان خودشان چیزی که می‌شنوند را انجام می‌دهند.

۵. هر ماه با تمامی کارکنان صحبت کنید

گفتگوی صادقانه و دوستانه یک به یک کارمندان و مدیر باعث می‌شود مدیر از کم و کیف کار آگاه شود. از تعیین انتظارات و بازخورد گرفته تا گپ زدن و رفع مشکلات، این کار می‌تواند کارکنان شما را با انگیزه و متمرکز بر اهداف شرکت حفظ کند.

برای اینکه تیم خود را بهتر بشناسید و به پیشرفت آن‌ها کمک کنید، از افراد ماهانه بازخورد و توضیحات بگیرید. سپس، اهداف توسعه محور را با آن‌ها در میان بگذارید تا بدانند چه کاری باید بکنند.

۶. یک بخش آموزش و توسعه ایجاد کنید

ایجاد یک فرهنگ یادگیری قوی نیاز به برنامه ریزی دقیق، منابع و تخصص و همچنین صبر دارد. روش‌های ذکر شده در بالا رایگان هستند، اما پس از آمادگی برای سرمایه گذاری در آموزش، می‌توانید بخشی ویژه برای توسعه ایجاد کنید. علاوه بر اجرای برنامه‌های آموزشی، این بخش می‌تواند بر عملکرد کلی شرکت و اعضا نظارت کند، و بداند چقدر به استراتژی شرکت نزدیک شده‌اید.

فرصت‌های آموزش و توسعه می‌تواند کارمندان و تجارت شما را به مسیر پیشرفت هدایت کند. علاوه بر بهره وری بیش‌تر، کارکنان احساس قدردانی و اهمیت داشتن، اعتماد به نفس بالاتر و وفاداری بیش‌تر نسبت به شما خواهند داشت. در همین حال، آموزش مداوم تأثیرات طولانی مدت مثبتی بر عملکرد دارد. به کسب و کار شما این امکان را می‌دهد تا در رقابت از دیگران پیشی بگیرند، این هدف اصلی آموزش است.

حال که با راه های افزایش یادگیری کارمندان در محیط کار بیش‌تر آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس