ایلان ماسک چهره ی سال مجله ی تایم | ثروتمندترین فرد جهان

128
0
ایلان ماسک

در سال 2021، ایلان ماسک، تبدیل به ثروتمندترین فرد جهان شد. او حالا به عنوان چهره ی سال مجله ی تایم نیز انتخاب شده است.

ایلان ماسک

چه او را دوست داشته باشید و چه از او متنفر باشید، ایلان ماسک یک شخصیت بسیار تأثیرگذار و یک تاجر و مهندس بسیار ماهر و موفق است.  نام او تقریبا در تمام طول سال ۲۰۲۱ در سرفصل‌های خبری ظاهر شده است و این بار به این دلیل است که مجله تایم او را به عنوان چهره ی سال 2021 انتخاب کرده است.

این انتخاب با واکنش‌های متفاوتی از سوی مردم روبرو شد، اما این نشریه بر این باور است که ثروتمندترین فرد جهان در حال ایجاد تغییر در دنیای فناوری است و احتمالا اقدامات او به تغییر مسیر و پیشرفت بشریت نیز کمک می‌کند.  بنابراین، در اینجا با ذکر چند دلیل به این موضوع که چرا ایلان ماسک به عنوان چهره ی سال ۲۰۲۱ مجله ی تایم انتخاب شده است، خواهیم پرداخت.

او با اسپیس ایکس انسان ها را به مریخ می برد

ایلان ماسک
ایلان ماسک

بسیاری از ما تاکنون ممکن است به این فکر کرده باشیم که دیدن سیارات دیگر و رفتن به آنها برای انسان چگونه میسر خواهد بود.  ایلان ماسک نیز این افکار را داشت، اما اکنون در تلاش است تا این ایده را عملی کند.  شرکت او اسپیس ایکس در تلاش است تا در این مسیر پیشگام باشد و البته همانطور که احتمالا می دانید او واقعا در انجام این کار موفق است.  اما ماسک به جای هدف گرفتن ماه، نه تنها می خواهد انسان ها را به جای دورتر یعنی مریخ ببرد، بلکه به دنبال ایجاد شرایطی برای سکونت در آنجا نیز می باشد.

سال 2021 سالی پر از پیشرفت‌ برای کارکنان اسپیس ایکس بود، مانند ارسال اولین کپسول فضایی با سرنشین و اولین پرواز فضایی با خدمه کاملا غیرنظامی.

 SpaceX همچنین برنده قرارداد انحصاری ناسا برای ارسال فضانوردان آمریکایی به ماه شد، البته این اولین باری است که آژانس این مجوز را از سال 1972 اعطا می کند. او همچنین تمام خانه های خود را فروخته است و در خانه ای پیش ساخته در بوکا چیکا زندگی می کند.

ایلان ماسک با وجودی که مالک هیچ آپارتمان و ویلایی روی زمین نیست و اخیرا دارایی‌های املاک و مستغلات خود را به فروش رسانده، اما ماهواره‌ها را به مدار می فرستد و آرمان‌های بزرگی همچون اسکان دادن انسان‌ها روی مریخ را دنبال می‌‌کند.

 تسلا در حال تولید خودروهای الکتریکی است

ایلان ماسک
ایلان ماسک

در حالی که SpaceX تلاش می کند ما را به سیاره دیگری بفرستد، تسلا اقداماتی را انجام می دهد تا دنیای خودرو و به طور کلی انرژی برق را کمی بهبود بخشیده و سبزتر کند.  تسلا در حال حاضر با ارزش ترین شرکت خودروسازی جهان است، زیرا خودروهای الکتریکی تولید می کند که دوست دار محیط زیست هستند.

موفقیت شرکت‌هایی مانند تسلا به این معنی است که ما روز به روز به کاهش وابستگی به خودروهای گازسوز نزدیک‌تر می‌شویم، که خبر خوبی برای سیاره ی زمین و حتی برای حساب بانکی ما نیز می باشد.  برای مثال، در یک بیانیه مطبوعاتی که در اکتبر منتشر شد، هرتز، بزرگترین شرکت اجاره خودرو در جهان، گفت که 100000 تسلا به ناوگان خود اضافه خواهد کرد.

و تسلا حتی شروع به آوردن انرژی سبز به خانه های ما نیز کرده است.  پنل‌های خورشیدی برای کمک به خانواده‌های آمریکایی برای تامین بخشی یا تمام نیازهایشان به انرژی از طریق انرژی خورشیدی یا همان انرژی پاک ایجاد شده است.  شما می‌توانید از پنل‌های خورشیدی معمولی یا «solar roofs» استفاده کنید که می‌توانند به عنوان جایگزین کامل به جای سقف عمل کنند و در عین حال به شما امکان استفاده از انرژی پاک را نیز می‌دهند.

 یک میلیاردر که به اینفلوئنسر (بازار) تبدیل شد

ایلان ماسک
ایلان ماسک

ایلان ماسک امسال به دلیل توانایی خاصی که دارد – توانایی تأثیرگذاری بر کریپتو و تغییر بازارها متناسب با میل خود با یک توییت ساده – شهرت جدیدی را تجربه کرد.  یک توییت ساده ایلان ماسک برای افزایش سرسام آور یا افت شدید ارزش یک ارز دیجیتال کافی است.

وقتی ماسک توییت کرد که تسلا دیگر بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت قبول ندارد، ارزش این ارز به طرز چشمگیری کاهش یافت و بقیه اکوسیستم کریپتو را نیز با خود همراه کرد. البته در نهایت بهبود یافت، این تنها یک نمونه از میزان قدرت ماسک و ترسناک بودن نفوذ او است.  این میلیاردر در حال حاضر 66 میلیون دنبال کننده در توییتر دارد و می داند که چگونه از آنها به خوبی استفاده کند.

او همچنین به یک اینفلوئنسر در رسانه های اجتماعی تبدیل شده است.

 آیا ایلان ماسک باید شخصیت سال ۲۰۲۱ تایم باشد؟

صرف نظر از نظرات شخصی شما راجب او، نمیتوان تلاش های او را نادیده گرفت،  او در تلاش است تا انسان ها را به سیارات دیگر بفرستد و همزمان سعی دارد سیاره فعلی ما را سبزتر کند. او به طرز دیوانه کننده ای تأثیرگذار است.  همانطور که تایم می گوید:

ایلان ماسک مردی است که آرزو دارد سیاره ما را نجات دهد و سیاره جدیدی را برای سکونت ما آماده کند: نابغه، ادگلورد، رویاپرداز، صنعتگر. ترکیبی دیوانه کننده از توماس ادیسون،  P.T. Barnum ، اندرو کارنگی و دکتر واچمن منهتن، مردی که ماشین‌های الکتریکی اختراع می‌کند و به مریخ می‌رود.

 بنابراین، چه او را دوست داشته باشید یا نه، بعید است که با انتخاب شدن او به عنوان چهره سال مخالفتی داشته باشید.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس