مشخصات شریک کاری بد | قبل از آنکه همه چیز بدتر شود

در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چگونه مشخصات شریک کاری بد را تشخیص دهیم، قبل از آنکه اوضاع بسیار خراب شود و شرکت نابود گردد.

66
0
مشخصات شریک کاری بد

در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چگونه مشخصات شریک کاری بد را تشخیص دهیم، قبل از آنکه اوضاع بسیار خراب شود.

مشاوران تجاری در دنیا همیشه از یک جمله معروف برای هر کاری استفاده می‌کنند و به عنوان استاندارد همکاری در نظر گرفته می‌شود:

“چطور چندین روز را با هم قرار بگذاریم قبل از آنکه با هم ازدواج کنیم.”

قبل از آنکه خیال پردازی‌هایی در مورد رشد شرکت خود داشته باشید یا اینکه وارد مرحله برنامه ریزی فکری برای شرکت خود شوید، یا اینکه به نام شرکت خود فکر کنید، بهتر است به سوالات اساسی برای انتخاب شریک خود پاسخ دهید.

  • چقدر واقعا در مورد شخصیت کسی که می‌خواهید با او تجارت انجام دهید اطلاع دارید؟
  • آیا آن شخص به راستی شخص با برنامه‌ای است؟
  • آیا آن شخص شفاف با شما کار می‌کند و همه چیز را روی میز می‌اورد؟
  • آیا بعد از پنج سال مسیر فکری یکسانی خواهید داشت؟

روش‌های شناخت مشخصات شریک کاری بد کدام است؟

۱- اگر شخصی است که زیادی به شما لطف دارد ، باید شک کنید.

مشخصات شریک کاری بد چیست

من Nicolas Cole به عنوان نویسنده کارآفرینی سایت MEDIUM این موضوع را سال‌ها پیش فهمیدم. به عنوان مثال زمانی که در دانشگاه بودم و شرکت فروش محصولات موسیقی را شروع کردم، تبلیغات شرکت را در محوطه دانشگاه توزیع کردم. چند هفته بعد یک نفر با من تماس گرفت که از کار من خوشش آمده و R. Kelly را می شناسد و می‌خواهد برنامه‌ای برای فروش محصول او داشته باشد؛ همکاری ما آغاز شد و بعد از چند هفته اعلام کرد که قرار کاری را با R. Kelly جور کرده است. در همان سن کم ۳۰۰۰ دلار از حساب بانکیم خارج کردم (کل سرمایه دانشجوییم) و به شریکم دادم تا برنامه قرار و مدار را بریزد. بعد از دریافت پول نقد، شریکم ناپدید شد!

این اتفاق به من یاد داد، نشناخته، با کسی همکاری نکنم.

۲- شریک شما نباید طبل تو خالی باشد

این یک حقیقت است که هنگامی‌ که با کسی می‌خواهید همکاری کنید، واقعا نمونه کارهای او را ببینید یا از تجربه و استعداد واقعی او مطمن شوید.

خیلی از این افراد انگیزه اولیه بسیار قوی دارند و در شروع کار هزاران برنامه رنگارنگ را برای آینده ترسیم می‌کنند، اما در ادامه ممکن است نتوانند لیست اولویت کاری را درست تکمیل کنند یا انجام دهند. خیلی از این افراد سریع جا می‌زنند و ممکن است در میانه راه شما را ترک کنند.

۳- متخصص بودن با تلاشگر بودن تفاوت دارد.

مشخصات شریک کاری بد تجربه

همکاری تجاری نیازمند مسایل زیادی است. خیلی از افراد دارای تخصص خاصی هستند که می‌تواند برای شما مناسب باشد و گپ کاری شما را کم کند. اما یک متخصص عالی گاهی اوقات به اندازه کافی تلاش نمی‌کند یا وقت نمی‌گذارد.

حقیقت این است: تفاوت زیادی بین کسی است که واقعا می‌خواهد هویتی از شرکت شما باشد با کسی که  می‌خواهد فقط با تخصص خود در بخشی از کار شما حضور داشته باشد.

تلاش و علاقه‌مندی چیزی نیست که بتوان با تخصص معامله کرد. هر چقدر هم که شریک شما متخصص باشد، میزان انرژی و تایمی که برای کار می‌گذارد مهم است. پس شریک کاری شما باید هر دو ویژگی تخصص و علاقه‌مندی را با هم داشته باشد. (یادتان باشد که همیشه می‌توان یک متخصص را یافت، اما یافتن یک فرد با پشتکار سخت‌تر است).

۴- شریک شما باید توانایی حفظ تعادل کاری را داشته باشد.

از طرف دیگر باید بدانید که دقیقا هر کسی چه کاری انجام می‌دهد و چه میزان انرژی می‌گذارد. اگر یکی از شرکا فقط هر شروع هفته کاری برای خود قهوه بریزد و فقط انواع و اقسام برنامه‌ها را تعیین کند و شریک دیگر تمام کارها و امور اجرایی را تمام وقت انجام دهد، آنگاه مشکلات شروع می‌شوند.

مسولیت‌ها باید عادلانه، بر اساس توانایی افراد و همچنین میزان وقت و انرژی که می‌گیرد، توزیع شود.

۵- شریک شما نباید حقایق را مخفی کند.

مشخصات شریک کاری بد مدیریت شرکت

خیلی اوقات، شرکا اشتباهات خود، برخی مشکلات ناچیز را نادیده می‌گیرند یا آن را بیان نمی‌کنند. در حالی که همه شرکا باید از ریز و درشت پیشرفت‌ها و پسترفت‌ها و اشتباه‌هات آگاه باشند.

شریکی که خطا‌ها را مخفی می‌کند، روزی مجموع این اشتباهات به صورت زنجیر وار مشکلات مهمی را ایجاد می‌کند.

۶- از تفریح و مسافرت رفتن با شریک خود باید لذت ببرید.

شریک کاری مانند اعضای خانواده یا دوستان نزدیک است که به مرور زمان، چه بخواهید و چه نخواهید ارتباط خارج از محیط کاری را توسعه خواهید داد. بیاید تصور کنید که با شریک خود می‌خواهید به یک مسافرت بروید یا در جایی کمپ بزنید، اگر مسافرت کردن با شریک خود برایتان سخت و تحمل ناپذیر است، پس یعنی شراکت شما به مشکل بر خواهد خورد چراکه روحیه کاملا متفاوتی دارید.

حالا که با مشخصات شریک کاری بد آشنا شدید، باید بدانید کار بخش زیادی از زمان و پول شما را می‌گیرد، پس حتما در انتخاب شریک دقت کنید. پیشنهاد می‌شود قبل از استارت کار، دیگر مقالات کسب و کار سایت اول نیوز را مطالعه کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس