حفظ اطلاعات شخصی در هنگام سرچ با سایت Startpage.com

سایت Startpage.com نوعی وب سایت است که به عنوان “موتور جستجو” شناخته می‌شود، که می‌تواند از اطلاعات شخصی شما در هنگام سرچ محافظت کند.

103
0
حفظ اطلاعات شخصی در هنگام سرچ با سایت Startpage.com

برای درک اینکه Startpage چگونه از داده‌های جستجوی شما محافظت می‌کند، ابتدا باید نحوه عملکرد سایت Startpage.com را بفهمید. Startpage.com یک موتور جستجو است که شما می‌توانید به هر مکانی در اینترنت که می‌خواهید بروید بدون آنکه اطلاعاتی از شما ذخیره شود.

سایت Startpage.com چیست؟

شخصی در هنگام سرچ با سایت Startpage.com

 

Startpage نوع خاصی از وب سایت است که به عنوان “موتور جستجو” شناخته می‌شود، وب سایت فهرست نویس مفیدی که در صورت عدم اطمینان از ذخیره اطلاعات مورد نظر شما، از آن استفاده می‌‌کنید. شما احتمالا با موتورهای جستجوی دیگری مانند Google ،Yahoo و Bing آشنا هستید. این سایت خدمات مشابه‌ی را ارائه می‌دهد، فقط این شرکت کوچکتر و خصوصی‌تر است.

هنگامی که مثلاً دستور تهیه پخت دنده‌های باربیکیو را می‌خواهید، ممکن است از موتور جستجو استفاده کنید. شما برای یافتن همه وب سایت‌هایی که حاوی دستور العمل‌های دنده هستند به روشی نیاز دارید، این همان جایی است که Startpage وارد می‌شود.

وقتی به صفحه اصلی سایت می‌روید (httpss://www.startpage.com) یک جعبه جستجو با یک مکان نما چشمک زدن وجود دارد. می‌توانید هر کلمه یا سوالی را در آن جعبه تایپ کنید و Startpage به طور ناشناس از Google درخواست می‌کند تا آن موضوع را جستجو کند. نتایج را از Google دریافت می‌کند و به صورت خصوصی در اختیار شما قرار می‌دهد.

هنگامی که “دنده‌های باربیکیو” را در Startpage تایپ می‌کنید و دکمه ENTER را می‌فشارید، صفحه‌ای از نتایج جستجوی پررنگ و آبی دریافت خواهید کرد. با کلیک بر روی هر یک از این نتایج، شما را از Startpage و به یک وب سایت جداگانه منتقل می‌کند، یک وب سایت حاوی دستور العمل‌های پخت دنده است. وب سایتی که به آن می‌رسید ارتباطی با Startpage ندارد، بنابراین محافظت از حریم خصوصی Startpage هنگام ورود به آن اعمال نمی‌شود.

محافظت از حریم خصوصی فقط برای جستجو‌هایی است که از طریق سایت Startpage انجام می‌شود

حفظ اطلاعات شخصی سایت Startpage.com

بعضی اوقات از قبل می‌دانید که می‌خواهید کجا بروید، زیرا آدرس وب سایتی را که می‌خواهید می‌دانید. (بیایید بگوییم به عنوان مثال دوست شما، به شما گفته است که www.SomeRandomWebsite.com را بررسی کنید). شما می‌توانید از موتور جستجوی Startpage برای جستجوی آن سایت استفاده کنید، یا می‌توانید مستقیما با تایپ دستی آدرس در نوار آدرس در بالای صفحه مرورگر وارد آن شوید. اگر سایتی است که اغلب از آن بازدید می‌کنید، می‌توانید آن را در موارد دلخواه یا بوک مارک‌های مرورگر خود ذخیره کنید، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که هنگام انجام هر یک از این کارها، Startpage به هیچ وجه درگیر این روند نیست.

محافظت از حریم خصوصی Startpage فقط برای جستجو‌هایی اعمال می‌شود که از طریق وب سایت استارت پیج انجام می‌دهید. این بسیار مهم است، زیرا موتورهای جستجوی دیگر مانند Google ،Yahoo و Bing تمام مواردی را که جستجو می‌کنید ثبت می‌کنند، سپس از این اصطلاحات جستجو برای ایجاد پرونده اطلاعاتی درباره شما و علایق شما استفاده می‌کنند. Startpage این کار را انجام نمی‌دهد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای محافظت از حریم خصوصی خود به Startpage روی می‌آورند.

با این حال حتی با این محافظت‌ها باید بدانید که با ترک Startpage همه وب سایت‌هایی که از آن‌ها بازدید می‌کنید، از جمله آن وب سایت دستور دنده‌های باربیکیو، می‌توانند شما را ردیابی کنند. به علاوه توسط همه شرکای تبلیغاتی و بازاریابی و شرکت‌های وابسته آن‌ها قابل مشاهده و هدف گذاری هستید. متاسفانه این بخش تقریبا اجتناب ناپذیر برای استفاده از اینترنت در این روزگار است.

نتیجه

Startpage ابزار بسیار مفیدی برای محافظت از حریم خصوصی شما حتی هنگام خروج از وب سایت ارائه می‌دهد. اگر یک جستجوی خصوصی با حساسیت ویژه‌ای را انجام می‌دهید و نمی‌خواهید بازدید شما از یک وب سایت شخص ثالث پیگیری شود، می‌‌توانید از پروکسی Startpage استفاده کنید. حالت ناشناس (پروکسی Startpage) به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق Startpage از وب سایت‌های شخص ثالث بازدید کنید بدون اینکه کسی از جمله وب سایت و شرکای تبلیغاتی آن، شما را ببیند.

خدمات پروکسی استارت پیج منحصر به فرد است و محافظت از حریم خصوصی که ارائه می‌دهد از طریق هیچ موتور جستجوی دیگری در دسترس نیست. حال که با سایت Startpage.com و نحوه‌ی کار آن آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس