معرفی 10 کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما

هوش مصنوعی امروزه در دنیای تکنولوژی به یک واژه ترند تبدیل شده است. در ادامه شما را با ۱۰ کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره آشنا می‌کنیم.

58
0
معرفی 10 کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما

هوش مصنوعی” (AI) امروزه در دنیای تکنولوژی به یک واژه ترند تبدیل شده است. خودروهای بدون سرنشین، ربات‌های پیشرفته، مدیریت ترافیک با هوش مصنوعی، نگهداری شبکه هوشمند و غیره همه به نوعی با هوش مصنوعی سروکار دارند. توسعه و تحولاتی که در هوش مصنوعی ایجاد شده است آینده ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با این حال هوش مصنوعی جزیی از زمان حال ما شده است و زندگی روزمره ما را احاطه کرده است. در ادامه شما را با ۱۰ کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره آشنا می‌کنیم.

معرفی 10 کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما

۱. سفر و مسیریابی

1 معرفی 10 کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما

همه ما برای پیدا کردن آدرس از سرویس‌های مسیریابی استفاده کرده‌ایم یا از دیگران کمک گرفته‌ایم. برای بسیاری از افراد این بخشی از زندگی روزمره است. استفاده از مپ یا نقشه‌ها یا سرویس‌های آنلاین تاکسی مانند Uber برای پیدا کردن مسیر یا سفر در واقع همه از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

گوگل، اپل و بسیاری دیگر از ارائه دهندگان خدمات مسیریابی از هوش مصنوعی برای درک داده‌ها و ارسال اطلاعات به شما استفاده می‌کنند. این اطلاعات به مسیریابی و اطلاع از وضعیت ترافیک به صورت لحظه‌ای به شما کمک می‌کند تا سفر بهتری را تجربه کنید.

سرویس‌هایی مانند Geocoding و Maps زیادی برای شما در دسترس است تا بتوانید این ایده را به واقعیت تبدیل کنید.

۲. کاربرد هوش مصنوعی در برنامه‌های تلفن هوشمند

2 معرفی 10 کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما

تصور زندگی بدون تلفن همراه دشوار است. برنامه‌های تلفن همراه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند و بسیاری از این برنامه‌ها مبتنی بر AI هستند. دستیارهای هوشمند داخلی در تلفن‌های هوشمند مانند Siri ،Alexa و Google Assistant نمونه‌های بارزی از هوش مصنوعی هستند که اکثر ما از آنها مطلع هستیم و از آنها استفاده می‌کنیم. ویژگی حالت پرتره یا Portrait Mode در تلفن‌های هوشمند نیز از AI استفاده می‌کند.

سرویس‌های مجهز به هوش مصنوعی در حال حاضر بخش قابل توجهی از آپدیت‌هایی است که در هر دو سیستم عامل iOS و Android ارائه می‌شود.

اگر به یادگیری توسعه برنامه‌های تلفن همراه علاقه دارید می‌توانید دوره‌های Udemy را بررسی کنید.

۳. فیدهای رسانه‌های اجتماعی

3 معرفی 10 کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما

آنچه در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید و فعالیت‌هایی که در این برنامه‌ها انجام می‌دهید، تا حد زیادی تحت تأثیر ماشین لرنیگ است. هوش مصنوعی فیدهایی را که هنگام مرور در این پلتفرم‌ها مشاهده می‌کنید یا اعلان‌هایی که دریافت می‌کنید را کنترل می‌کند.

هوش مصنوعی سلایق، سابقه و اولویت بندی‌های شما را در شبکه‌های اجتماعی در نظر می‌گیرد تا فیدها را مطابق با سلیقه شخصی شما تنظیم کند.

۴. کاربرد هوش مصنوعی در تبلیغات

حتما برایتان پیش آمده که به خرید محصولی فکر کرده باشید و ناگهان تبلیغی از آن محصول برایتان آمده باشد. هیچ جادویی وجود دارد. در واقع هوش مصنوعی رفتارها و فعالیت‌های آنلاین شما آنالیز و ردیابی می‌کند. محصولاتی که در سایت‌های مختلف خرید یا موتورهای جستجو سرچ میکنید، ردیابی می‌شوند و تبلیغات مربوط به این محصولات به شما نشان داده می‌شود. هوش مصنوعی همچنین از اطلاعات مربوط به جمعیت شناسی مانند سن، جنسیت، حرفه و غیره استفاده می‌کند تا تبلیغات محصولات مطابق با سلایق شخصی شما باشند.

این موضوع امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده است، زیرا بسیاری از کسب و کارها از ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای هدف گیری مشتریان خود استفاده می‌کنند.

۵. ماشین های هوشمند

5 معرفی 10 کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما

یکی دیگر از زمینه‌هایی که هوش مصنوعی حضور خود را در زندگی روزمره ما افزایش داده است، خودروهای هوشمند است. علاوه بر شرکت‌هایی مانند تسلا که در استفاده از هوش مصنوعی در اتوماسیون وسایل نقلیه پیشتاز هستند، بسیاری از خودروسازان نیز به دنبال ادغام هوش مصنوعی با خودروها هستند.

با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات بین خودروها به اشتراک گذاشته می‌شود و با آنها ارتباط برقرار می‌کند تا در وضعیت ترافیک جاده بهتر عمل کنند. خیابان‌های ورودی به ترافیک، اطلاع رسانی‌های لحظه‌ای در مورد انسداد جاده‌ها و غیره را بلافاصله ارسال می‌شود تا به سایر خودروهای موجود در شبکه هشدار دهد و مسیر جدیدی را برایشان مشخص کند.

۶. پخش موسیقی و ویدئو

6 معرفی 10 کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما

پیشنهادهای YouTube و لیست‌های پخش پیشنهادی در برنامه‌های موسیقی مدتی است که وجود دارد، اما با گذشت زمان این پیشنهادات با سلایق افراد بیشتر مرتبط شده‌اند. هوش مصنوعی ویدیوها و موسیقی‌هایی را که بیشتر به آنها گوش می‌دهید ردیابی می‌کند و پیشنهاداتی مطابق با آن ها به شما ارائه می‌دهد. برای مثال بر اساس هنرمندان و ژانر مورد علاقه شما پیشنهاداتی را ارائه می‌دهد. بسیاری از این پیشنهادات به شما در تماشای ویدیو یا گوش دادن به مطالب جدید کمک می‌کند.

۷. خانه هوشمند

7 معرفی 10 کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما

حتما نام Alexa و Bixby را در توسعه خانه‌های هوشمند شنیده‌اید. با این حال کاربردهای AI فقط به این دستیارهای صوتی هوشمند محدود نمی‌شود. دستگاه‌های ترموستات که به طور خودکار دما را تنظیم می‌کنند، برنامه‌های روشن، خاموش کردن خودکار چراغ‌ها بر اساس حضور انسان، اسپیکر هوشمند، برنامه‌هایی که میزان روشنایی خانه را بر اساس زمان روز برای ذخیره انرژی تغییر می‌دهند، همه این برنامه‌ها با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌شود.

هوش مصنوعی روز به روز در حال تکامل و توسعه است که رفتار و عملکرد ما را بهتر درک کند.

۸. ورودی هوشمند

تایپ کردن متن با استفاده از هوش مصنوعی راحت‌تر شده است، در واقع کلمات، عبارات و نمادها را بر اساس استفاده منظم و شیوه نگارش شما پیش بینی می‌کند. این پیشنهادات بیشتر به نوشته و سبک شما مربوط می‌شوند. عبارات را می‌توان با ضربه زدن روی صفحه نوشت.

برخی از برنامه‌های ایمیل پیشنهاداتی را برای موضوعات و در بسیاری از موارد متن را بر اساس قسمت اصلی پیام ایمیل که وارد کرده اید ارائه می‌دهند.

۹. کاربرد هوش مصنوعی در امنیت و کنترل

هوش مصنوعی در حوزه نظارت و کنترل نیز بسیار کاربرد دارد. اخلاقیات نیز امروزه موضوع بسیار مهمی است، و هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در این حوزه استفاده می‌شود. نظارت بر محتوایی از دوربین‌های مختلف و دستگاه‌های دیگر منتقل می‌شود نه تنها یک کار سخت است بلکه محدودیت‌هایی نیز دارد. هوش مصنوعی از فناوری‌هایی مانند تشخیص چهره، تشخیص شی و مکان و غیره برای نظارت بر ورودی‌های دریافت شده و آنالیز آنها استفاده می‌کند.

۱۰. خدمات مالی

10 معرفی 10 کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما

بانک‌ها یکی از حوزه‌هایی هستند که نوآوری‌های تکنولوژیکی را زودتر از سایر حوزه‌ها به کار گرفته‌اند. امروزه با استفاده از یک تلفن همراه تمام عملیات بانکی انجام می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی در بانک نیست.

بانک‌ها از هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه‌ها استفاده می‌کنند، از جمله می‌توان تشخیص هرگونه فعالیت کلاهبرداری، تجزیه و تحلیل روند سرمایه گذاری مشتریان، ارائه خدمات به مشتریان و غیره را نام برد.

آیا تا به حال هنگام انجام تراکنش با دستگاه جدید، اعلانی از سوی بانک دریافت کرده‌اید؟ این مورد نمونه‌ای از کاربرد هوش مصنوعی برای تشخیص هرگونه کلاه برداری احتمالی است.

اعلان‌های دریافتی از بانک‌ها و موسسات مالی در مورد خدمات و محصولاتشان نمونه‌هایی از هوش مصنوعی در درک اولویت‌ها، نیازها و قدرت مالی شما برای پیشنهاد محصولات مرتبط است.

هوش مصنوعی به انسان‌ها کمک می‌کند تا بهره وری بیشتر و زندگی بهتری داشته باشند. ما باید به جای اینکه آن را به عنوان یک رقیب در نظر بگیریم، قدر آن را بدانیم.

حال که با 10 کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس