سوء استفاده از نام اپل

56
0
سوء استفاده از نام اپل

فعالیت کلاهبرداران در بازار ارزهای رمزنگاری شده اتفاق تازه ای نیست. وبسایت خبری یوتودی (u.today) در تازه ترین گزارش خود در این حوزه اعلام کرده است که کلاهبرداران سعی داشتند با سوء استفاده از رویداد اخیر اپل (NASDAQ: AAPL)، از طریق نمایش یک جریان زنده جعلی در یوتیوب و تبلیغ یک کلاهبرداری رمزنگاری، از مردم کلاهبرداری کنند. در این خبر به بررسی سوء استفاده از نام اپل می پردازیم.

سوء استفاده از نام اپل

به گزارش Verge، ده ها هزار کاربر فریب خورده به تماشای این ویدئو نشستند. این جریان ساختگی در واقع یک مصاحبه قدیمی با تیم کوک، مدیر عامل اپل را نشان می داد. کلاهبرداران موفق شدند با استفاده از یکسری کلمات کلیدی مرتبط با اپل، این ویدئو را در طول این رویداد به بالای نتایج جستجو در یوتیوب برسانند.

هدف کلاهبرداران در اصل فریب دادن کاربران ساده لوح و هدایت آنها به سمت لینک هایی بود که منجر به کلاهبرداری های تبلیغاتی با ارزهای رمزنگاری شده در وب سایتی می شد که ظاهری کاربرپسند داشت. این لینک نشان می دهد که اپل 100000 بیت کوین خریداری کرده و یک رویداد اهدای رمزارز در کنار مصاحبه قدیمی کوک ترتیب داده است. این درحالی است که نوامبر گذشته (آبان 1400)، کوک ضمن تصریح این خبر که غول فناوری اپل هیچ برنامه فوری برای خرید ارزهای دیجیتال ندارد، گفت که وی مقداری ارز دیجیتال خریداری کرده است.

گفتنی است که کلاهبرداران سپتامبر گذشته (شهریور 1400) نیز با استفاده از ترفندی مشابه در رویداد اپل استفاده کردند و 165000 نفر را به تماشای یک جریان جعلی در یوتیوب واداشتند.

منبع: u.today

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس