پیدا کردن فونت در تصویر

51
0
پیدا کردن فونت در تصویر

آیا قصد پیدا کردن فونت در تصویر را دارید ؟ جالب است بدانید ابزار های آنلاینی وجود دارند که می توانند این کار را برای شما انجام دهند، از جمله WhatTheFont و جایگزین های مختلف.

پیدا کردن فونت در تصویر

اگر شما فونت زیبایی را در جایی آنلاین ببینید که دوست دارید آن را در پروژه خود بگنجانید، چگونه متوجه می‌شوید که نام آن فونت چیست؟

وقتی فونت در یک تصویر جاسازی می شود چطور؟ اگر کپی و چسباندن متن غیرممکن است چگونه می توانید فونت را شناسایی کنید؟

نگران نباشید، ابزار هایی وجود دارد که به شما کمک می کند فونت ها را از تصاویر پیدا کنید. این ابزار ها شامل WhatTheFont و چندین گزینه ی مختلف دیگر در صورتی که پلتفرم نام برده برای شما جذاب نباشد، می ‌شود.

  1. WhatTheFont

پیدا کردن فونت در تصویر
پیدا کردن فونت در تصویر

WhatTheFont مسلماً شناخته شده ترین برنامه در بین تمام برنامه های رایگان فونت یاب است.

هیچ فرآیند ثبت نامی وجود ندارد و استفاده از برنامه آسان است. روی آپلود یک تصویر کلیک کنید یا فایل را بکشید و رها کنید تا فرآیند شروع شود و برنامه بقیه موارد را برای شما انجام خواهد داد.

این سایت شامل سه نکته برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن فرآیند است. شما باید این نکات را برای هر یک از ابزارهایی که در این مقاله مورد بحث قرار می‌ دهیم اعمال کنید:

  • سعی کنید و اندازه ی فونت را به 100 پیکسل محدود کنید.
  • تصاویر افقی را امتحان کنید و آپلود کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که حروف با یکدیگر تماس ندارند.

اگر تصویر اصلی شما با این شرایط مطابقت ندارد، قبل از آپلود آن را در اپلیکیشنی مانند فتوشاپ ویرایش کنید.

اگر برنامه نمی تواند تصویر شما را با یک فونت مطابقت دهد، به بخش انجمن بروید. در اینجا، جامعه ای از متخصصان فونت را خواهید دید. عکس خود را پست کنید و کسی به سرعت به کمک شما خواهد آمد.

همچنین می توانید WhatTheFont را در اندروید و iOS دانلود کنید. می ‌تواند تصاویری را که در کتابخانه تلفنتان ذخیره کرده ‌اید بخواند و همچنین می ‌تواند با دوربین دستگاه شما «در حال پرواز» کار کند. اگر اغلب در مورد فونت های مورد استفاده در بیلبورد ها و مغازه ها فکر می کنید، این بهترین همراه برای شما است.

  1. Font Squirrel

پیدا کردن فونت در تصویر
پیدا کردن فونت در تصویر

Font Squirrel چیزی بیش از یک شناسه فونت و ابزار جستجوی فونت است. به همان روش WhatTheFont کار می کند، اما همچنین به شما امکان می دهد هر فونتی را که تشخیص می دهد دانلود کنید، با فرض اینکه در پایگاه داده شرکت موجود است. برخی از فونت ها رایگان هستند. برخی نیاز به پرداخت یکباره دارند.

هنگامی که تصویر خود را آپلود می کنید، ابزار به طور خودکار تک تک اشکال را تشخیص می دهد. فقط حرف مربوطه را در زیر هر شکلی که می خواهید در اسکن خود استفاده کنید وارد کنید. شما مجبور نیستید از همه حروف استفاده کنید، که اگر تصویر شما ترکیبی از چندین فونت مختلف داشته باشد این مورد برای شما مفید است.

این سایت ادعا می کند که می توانید از هر فونتی که دانلود می کنید در پروژه های شخصی و تجاری استفاده کنید، اما همیشه قبل از ادامه، مجوز هر فونت را بررسی کنید.

  1. IdentiFont

پیدا کردن فونت در تصویر
پیدا کردن فونت در تصویر

هر دو ابزاری که تا به حال در مورد آن صحبت کرده‌ایم، نیاز به آپلود تصویر دارند. اما اگر تصویری در دست ندارید، چه راه حل هایی در دسترس است؟

IdentiFont را بررسی کنید. این سایت دارای پنج ابزار منحصر به فرد است:

  • فونت ها بر اساس ظاهر: این سایت 13 سوال در مورد فونت شما می پرسد، سپس لیستی از مطابقت ها را از پایگاه داده خود با بیش از 11000 سبک به شما می دهد. سوالات معمولی عبارتند از “آیا کاراکتر ها سریف دارند؟” و “نقطه روی علامت سوال چه شکلی است؟”
  • فونت بر اساس نام: اگر بخشی از نام فونت را می دانید، اما از نام کامل آن مطمئن نیستید، برنامه پیشنهاداتی را به شما ارائه می دهد.
  • فونت بر اساس شباهت: اگر فونت ناشناخته بسیار شبیه به فونت دیگری است، نام آن را وارد کنید و ببینید چه سبک هایی با هم مطابقت دارند. همچنین اگر می ‌خواهید یک فونت کمتر شناخته شده را در پروژه خود پیدا کنید (و از آن استفاده کنید) که شباهت به یک فونت اصلی دارد، ابزار مفیدی است.
  • فونت بر اساس تصویر: این ابزار به شما امکان می دهد فونت های مختلف dingbat را جستجو کنید. شما حتی می توانید با کلمه جستجو کنید. به عنوان مثال، با وارد کردن “Car” تمام فونت هایی که شامل تصاویر خودرو ها هستند را فهرست می کند.
  • فونت توسط طراح: ایجاد فونت یک شکل هنری است. مانند هر هنری، خالقان خاصی مشهور شده ‌اند، یا به این دلیل که سبک منحصر به ‌فردی را ایجاد کرده‌ اند که در تمام کار هایشان مشهود است یا به این دلیل که برخی از فونت‌ های رایج کلاسیک را تولید کرده‌ اند. اگر فونت یک طراح خاص را دوست دارید، می توانید در این پلتفرم نام او را وارد کنید تا ببینید چه فونت های دیگری ایجاد کرده است.
  1. Fontspring

پیدا کردن فونت در تصویر
پیدا کردن فونت در تصویر

Fontspring ابزار دیگری برای تشخیص فونت از روی یک تصویر است. از نظر بصری، بسیار شبیه WhatTheFont است، اما چند ویژگی را معرفی می کند که رقبای آن ارائه نمی دهند.

اولا، یک ویرایشگر تصویر وجود دارد. اگر عکس شما خیلی کوچک است، با فاصله کم است، یا حروفی که یکدیگر را لمس می کنند، می توانید از ویرایشگر برای انجام تنظیمات قبل از انجام اسکن استفاده کنید.

در مرحله دوم، یک ویژگی برچسب وجود دارد. این مورد به شما امکان می دهد ویژگی هایی را به آپلود خود اضافه کنید تا فونت های غیر اصلی را پیدا کنید.

در نهایت، این ابزار از تشخیص ویژگی OpenType پشتیبانی می کند. OpenType یک فرمت فایل است که برای فونت های کامپیوتری مقیاس پذیر استفاده می شود.

این سایت از آپلود تصاویر از رایانه محلی شما و استفاده از URL تصویر آنلاین پشتیبانی می کند. همچنین یک فروشگاه آنلاین فونت، یک کتابخانه قابل جستجو و حتی یک تولید کننده فونت وب پیدا خواهید کرد.

  1. WhatFontIs

پیدا کردن فونت در تصویر
پیدا کردن فونت در تصویر

ابزار نهایی که در مورد آن صحبت خواهیم کرد WhatFontIS است. مسلماً قدرتمند تر از Fontspring است، اما اگر می ‌خواهید به طیف کاملی از ویژگی‌ ها دسترسی داشته باشید، نیاز به ثبت نام دارد.

چند محدودیت برای همه کاربران در این نرم افزار وجود دارد: اندازه تصاویر نمی تواند بیشتر از 1.8 مگابایت باشد و فقط از JPEG، JPG، GIF و PNG پشتیبانی می کند.

این اپلیکیشن دو مزیت مهم دیگر نیز دارد:

  • افزونه مرورگر: افزونه‌ هایی هم برای کروم و هم برای فایرفاکس وجود دارد که به شما امکان می ‌دهد فورا فونت ‌هایی را که به صورت آنلاین با آنها برخورد می‌کنید شناسایی کنید.
  • فونت‌های PDF: ماهیت فایل ‌های PDF استخراج فونت ‌ها را دشوار می‌کند. آنها تصویر نیستند و اسناد متنی سنتی نیستند. اسکنر PDF WhatFontIs به شما امکان می دهد فایل های PDF را آپلود کنید. سپس این ابزار سند را اسکن می‌کند و فهرستی از فونت ‌هایی را که پیدا می‌ کند ارائه می ‌کند.

مانند WhatTheFont، اگر می ‌خواهید فونت‌ های خود را با جزئیات بیشتری جست و جو کنید، یک بخش انجمن فعال نیز برای مراجعه ی شما وجود دارد.

از کدام ابزار استفاده می کنید؟

واضح است که بسیاری از این برنامه ها دارای ویژگی ها و عملکرد های مشابه هستند. با این حال، برای ایمن بودن، هرگز نباید فقط به یکی از آنها اعتماد کنید.

برخی از فونت ‌ها بسیار شبیه به هم هستند، بنابراین عاقلانه است که تصویر خود را از طریق چندین ابزار اجرا کنید تا مطمئن شوید که قبل از دانلود و استفاده از فونت، روی نتیجه توافق دارند.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در زمینه ی فونت ها کتابخانه فونت گسترده خود را با بسته های فونت رایگان برای طراحان گرافیک و فونت های رایگان Google که می توانید در ارائه ها استفاده کنید، ایجاد کنید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای استفاده از یکی از ابزار های معرفی شده در این مقاله بگیرید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس