معرفی بهترین نرم افزار های ضبط پادکست (Recording Podcasts)

106
0
نرم افزار های ضبط پادکست

دوست دارید پادکست ضبط کنید؟ هر کسی می تواند یک پادکست ایجاد کند، اما شما ممکن است ابزار مناسب را نداشته باشد. اگر به راه اندازی یک پادکست فکر می کنید، دیگر مشکل ابزار را نخواهید داشت. هر کسی می تواند یک پادکست ایجاد کند، اما برای شروع باید ابزار مناسبی در دست داشته باشد. ضبط در استودیو بهترین گزینه است، اما ممکن است برای همه امکان پذیر نباشد. در این مقاله بهترین برنامه ها و نرم افزار های ضبط پادکست را معرفی میکنیم.

بهترین نرم افزار های ضبط پادکست

اگر حنجره خوبی دارید، قدم بعدی برای رسیدن به موفقیت، ضبط و ویرایش خوب است. در این مقاله بهترین نرم افزار و برنامه های ضبط و ویرایش پادکست برای نیاز های متفاوت، معرفی شده است.

برنامه Audacity 

نرم افزار های ضبط پادکست
نرم افزار های ضبط پادکست

Audacity یک برنامه پادکست رایگان است که تقریباً هر کاری را که از یک نرم افزار پادکست نیاز داشته باشد انجام می دهد. در عین حال که یک گزینه ساده است، یکی از بهترین ابزار های پادکست برای مبتدی ها است که به دنبال آموزش هستند.

این نرم افزار منبع باز بر روی مک، ویندوز و لینوکس اجرا می شود. می توانید به راحتی یک میکروفون USB را وصل کرده و شروع به ضبط کنید.

پنجره اصلی به عنوان داشبورد شما عمل می کند. در اینجا، می‌توانید به همه ابزارهای ویرایش، ترکیب فایل ‌های صوتی و نظارت بر ضبط ‌ها دسترسی داشته باشید. فراتر از ویژگی های اولیه، Audacity شامل تعدادی جلوه های پیچیده پردازش صوتی است که سرفه های ناخواسته، تپق زدن یا سایر صداهای مزاحم را حذف می کند.

Audacity یک نرم افزار عالی برای ضبط پادکست است، با این حال، از MIDI یا ابزار های افزونه پشتیبانی نمی کند. بنابراین بهترین انتخاب برای افرادی نیست که می خواهند افزونه دیگری را برای موسیقی یا پادکست استفاده کنند.

هنگامی که با برنامه کار کردید، نحوه ایجاد یک پادکست عالی را یاد خواهید گرفت.

اپلیکیشن GarageBand

نرم افزار های ضبط پادکست
نرم افزار های ضبط پادکست

اگر دستگاه Mac دارید، GarageBand یک ایستگاه صوتی دیجیتال و رایگان (DAW) است که متناسب با سیستم عامل شما ارائه می شود. یک گزینه نرم افزار ضبط پادکست قوی برای آماتور ها و کهنه کاران پادکست است. تولید پادکست به سادگی باز کردن برنامه و شروع یک پروژه جدید است.

طرح بندی برنامه جذاب است و به راحتی قابل پیمایش است و شما حتی به چند قالب که مخصوص پادکست ها طراحی شده اند نیز دسترسی خواهید داشت. GarageBand مانند Audacity رایگان است، اما چند تفاوت کلیدی وجود دارد.

GarageBand یک استودیوی ضبط کامل است که دارای یک ایستگاه مصنوعی MIDI، پشتیبانی از ابزار است.

ویژگی های اصلی GarageBand شامل مجموعه سازهای دیجیتالی مانند کیبورد، درام و گیتار است. واضح است که اپل بیش از سازندگان پادکست در اینجا موسیقی سازان را در نظر دارد. با این حال، برخی از قالب ‌های پادکست، پروفایل‌ های صوتی برای صدای مردانه و زنانه، استینگر ها و جلوه‌ های صوتی وجود دارد.

GarageBand فقط در Mac در دسترس است، بنابراین کاربران PC که به دنبال یک گزینه رایگان هستند باید از Audacity استفاده کنند. اگر بخواهیم دو برنامه را مقایسه کنیم، باید بگوییم که Audacity با ابزارهای اختصاصی پادکست بیشتری ارائه می شود، در حالی که GarageBand با رابط کاربری جذاب تر و منحنی یادگیری کوتاه تر ارائه می شود.

برنامه Apple Logic Pro X

نرم افزار های ضبط پادکست
نرم افزار های ضبط پادکست

Logic Pro X Apple مطمئنا پیشرفته ترین گزینه در این لیست است. این نرم‌ افزار پادکست بر تولید موسیقی متمرکز است. از ویژگی‌ های آن میتوان به Smart Tempo، Brush Drum Kits،  افزونه ‌ها و صداهای بیشتر نسبت به سایر رقبا اشاره کرد.

شاید از ویژگی امکان اضافه کردن درامر ها راضی نباشید، با این حال Logic ابزارهای قدرتمندی را وارد عرصه پادکست کرده است.

چندین ویژگی اتوماسیون وجود دارد که به شما کمک می کند روند ویرایش را ساده و کوتاه تر کنید. برای مثال، ویژگی Track List به شما امکان می‌دهد بیش از یک آهنگ را همزمان ویرایش کنید یا با شیفت کلیک روی آهنگ دیگر، سریعاً بین آنها پرش کنید.

برای برخی از کاربران، ممکن است بعضی از ویژگی های Logic X فاقد استفاده باشد. اگر نوازنده نیستید، ممکن است بعضی ویژگی ها به کارتان نيايد. می توانید مواردی را که به آن نیاز ندارید، مانند ابزارهای صفحه کلید MIDI یا ویرایشگر نت موسیقی پنهان کنید.

Logic Pro X یک انتخاب عالی برای پادکست است، البته انتخابی پرهزینه: 199 دلار برای نسخه استاندارد باید پرداخت کنید. اینکه آیا این بهترین انتخاب برای شما است یا نه بستگی به کاری دارد که می خواهید ابزار پادکست شما انجام دهد.

اپلیکیشن Adobe Audition

نرم افزار های ضبط پادکست
نرم افزار های ضبط پادکست

یکی از محبوب ‌ترین انتخاب‌ ها برای سازندگان‌ با تجربه پادکست، Adobe Audition است. این برنامه DAW یک گزینه منعطف و نیازمند حق اشتراک است که به شما امکان می دهد فایل های صوتی را ضبط، میکس یا ویرایش کنید تا به محتوای دلخواه خود برسید.

نرم افزار صوتی Adobe حداقل در مقایسه با پلتفرم های رایگان مانند Audacity یا GarageBand یک گزینه برتر در نظر گرفته می شود. اگر اصول ویرایش صدا را بدانید، بیشترین بهره را از Audition خواهید برد.

Adobe Audition دارای طیف وسیعی از ویژگی ‌ها است که پادکست ‌های شما یک وجهه واضح و حرفه‌ ای می‌دهد. ابزارهای کاهش نویز بسیار مؤثر هستند. رویکرد آن برای ضبط همزمان چند فایل صوتی است، که به شما امکان می دهد سطح را برای صدای مهمان تنظیم کنید و آنها را به طور جداگانه ویرایش کنید.

هزینه Audition 20.99 دلار در ماه است. با این حال، اگر کیفیت صدا دغدغه اصلی شماست، Adobe Audition ارزش سرمایه گذاری را دارد.

برنامه Hindenburg Journalist

نرم افزار های ضبط پادکست
نرم افزار های ضبط پادکست

Hindenburg Journalist رویای یک نویسنده است. همانطور که از نام آن پیداست، این نرم افزار برای خبرنگاران طراحی شده است. این برنامه برای پادکست های روایی عالی است. تنظیمات خودکار Hindenburg از استانداردهای مشابه NPR استفاده می کند، بنابراین شما می توانید شخصیت های رادیویی عمومی مورد علاقه خود را به راحتی کانالیزه کنید.

در حالیکه که Apple Logic Pro X عمدتاً بر روی موسیقی تمرکز دارد، Hindenburg مجموعه ‌ای از ملزومات پادکست را ارائه می‌کند.

Hindenburg صدای فشرده نشده را ضبط می کند، بنابراین بهترین کیفیت صوتی ممکن را دریافت خواهید کرد. فراتر از آن، با یک اکولایزر خودکار همراه است که به شما کمک می کند صدای یکنواخت را در طول هر ضبط حفظ کنید.

وقتی در حال حرکت هستید، از مکان‌ های مختلف عبور می‌کنید، یا از لپتاپ در فضای باز استفاده می‌کنید، به شما کمک می‌کند. این نرم افزار در چندین دستگاه کار می کند و به کاربران این امکان را می دهد که میکروفون USB خود را در هر مکانی وصل کرده و شروع به ضبط کنند.

ابزارهای سازمان ‌دهی مانند کلیپ‌ بورد به شما کمک می‌کنند بهترین بخش ‌های صدا را از هر مصاحبه کپی کنید، موسیقی و جلوه ‌ها را اضافه کنید و کلیپ ‌هایی هم با استفاده از این فایل ها بسازید. شما می توانید هر تغییری که میخواهید بر روی صدا ایجاد کنید و آن را به شیوه دلخواه خود دربیاورید.

Hindenburg Yearly  ۵ دلار در ماه با 50٪ تخفیف در سال اول، برای شما هزینه دارد. یک نسخه دائمی Hindenburg ۳۴۹ دلار هزینه دارد و شامل بسیاری از ویژگی های ضبط پادکست ممتاز، مانند ضبط چندگانه است.

برنامه Zencastr

نرم افزار های ضبط پادکست
نرم افزار های ضبط پادکست

Zencastr برای سازندگانی که با مهمانان از راه دور کار می کنند، عالی است. این برنامه پادکست دارای یک سیستم دعوت با کاربری آسان است که صدای هر مهمان را در یک فایل صوتی جداگانه ضبط می کند.

این نرم افزار هر صدا را به صورت محلی و با کیفیتی بی نظیر ضبط می کند. گاهی اوقات، ضبط از راه دور می تواند مشکلاتی مانند تاخیر یا مشکلات صوتی داشته باشد. Zencastr شباهت زیادی به Skype یا Zoom دارد و اجازه می دهد تا با ابتکار عمل خودتان جلوی ایجاد مشکل در ضبط را بگیرید. 

Zencastr با استفاده از IP صدای رایج شما را ضرب می کند. با پشتیبان‌ گیری اضافی همراه است و حتی اگر اتصال اینترنت خود را از دست بدهید، به ضبط ادامه می‌دهد.

برای دسترسی به فایل ها و ویرایش آسان می توانید آن را به Dropbox یا Google Drive خود متصل کنید. همچنین دارای یک صفحه صدا برای ویرایش زنده است که به شما امکان می دهد مقدمه، تبلیغات یا بخش های دیگر را در حین ضبط وارد کنید.

Zencastr ابزارهای خودکار پس از تولید و WAV را ارائه می دهد، اما این ویژگی ها در نسخه VIP موجود هستند. کاربران در نسخه رایگان، ویژگی های MP3 با کیفیت بالا دریافت می‌کنند که ممکن است برای پادکست‌ های معمولی و کسانی که فقط برای دوستانشان ضبط می‌کنند خوب باشد.

نسخه معمولیHobbyist Zencastr  برای همه رایگان است. Zencastr Professional ماهیانه 20 دلار هزینه دارد، اما در صورتی که بسته یک ساله را خریداری کنید، این قیمت به 18 دلار در ماه کاهش می یابد.

بهترین نرم افزار یا برنامه را برای ضبط پادکست 

پادکست ها یک رسانه فوق العاده برای گفتن داستان و ارتباط با افرادی هستند که علایق مشابهی دارند. همه این ابزارها به شما کمک می کنند تا روایت خود را ارائه دهید، خواه یک پادکست جنایی پلیسی باشد یا در مورد بازی ویدیویی مورد علاقه تان.

میکروفون‌ ها، صفحه‌ نمایش ‌ها و سایر وسایل همگی جای خود را دارند. با این حال، انتخاب بهترین برنامه ضبط پادکست، همیشه باید اولین قدمی باشد که بر می‌دارید.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس