وریفای کد واتس آپ چیست و چگونه کار میکند؟

212
0
وریفای کد واتس آپ

واتس اپ با ماهانه بیش از 2 میلیارد کاربر فعال یکی محبوب ترین پلتفرم های ارتباطی است. افرادی که از نسخه وب واتس اپ استفاده می کنند ممکن است از این لایه امنیتی به نام Code Verify که اخیراً منتشر شده است مطلع باشند. در ادامه نحوه استفاده و عملکرد وریفای کد واتس آپ را توضیح میدهیم. با ما همراه باشید.

مقاله های زیر را هم بخوانید:

چگونه بفهمیم واتس اپ در مورد ما چه اطلاعاتی دارد

6 بهترین ابزار واتس آپ برای سازماندهی چت ها، برنامه ریزی پیام ها و بهبود WhatsApp

وریفای کد واتس آپ چیست؟

Code Verify یک افزونه مرورگر برای بالا بردن امنیت نسخه وب WhatsApp است. این افزونه امنیت کاربران واتس اپ را در برابر حملات هکرها تضمین میکند.

وریفای کد واتس آپ چگونه کار میکند؟

Code Verify چگونه کار میکند؟

Code Verify پروژه مشترک واتس اپ و Cloudflare است. Code Verify صحت کد اپ واتس‌اپ را در مرورگر شما تأیید کند. این فرآیند کد مرتبط با نسخه اپ کاربر را با کدی که توسط واتس‌اپ تأیید شده است، مقایسه می‌کند. اگر این دو کد با هم مطابقت نداشته باشند، افزونه مرورگر Code Verify کاربران را مطلع میکند.

Code Verify به صورت خودکار اجرا می شود و در صورت نیاز هشدار ارسال میکند. این افزونه داده ها را ثبت نمی کند و اطلاعاتی را با WhatsApp به اشتراک نمی گذارد. همچنین این افزونه امنیت پیام های واتس اپ شما را تامین میکند.

واتس اپ در سال 2020 بیش از 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان داشت. در یک پست وبلاگی که توسط متا منتشر شد، شرکت مادر واتس اپ به افزایش دسترسی افراد به واتس اپ از طریق مرورگرهای دسکتاپ به جای موبایل اشاره کرد.

بسیاری از اقدامات امنیتی که فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل ارائه می‌دهند برای مرورگرها قابل استفاده نیست. به عنوان مثال گوگل و اپل سرویس های امنیتی مختلفی را در فروشگاه های رسمی خود اجرا کرده اند. برنامه‌های مبتنی بر مرورگر معمولاً چنین حفاظتی را ندارند.

آیاوریفای کد واتس آپ با ویژگی WhatsApp Verify Code Security تفاوت دارد؟

Code Verify اولین اقدامات واتس اپ برای تقویت امنیت نیست. کاربران برنامه موبایل احتمالاً از فرآیندی که باید برای تأیید حساب خود با کدهای امنیتی طی کنند، اطلاع دارند.

هنگامی که شخصی برای اولین بار یک حساب کاربری ایجاد می کند، یک کد شش رقمی را از طریق پیام متنی دریافت می کند. پس از دریافت کد، مرحله بعدی این است که آن را در صفحه تأیید در برنامه موبایل WhatsApp وارد کنید.

Code Verify هیچ ارتباطی با این فرآیند ندارد. این کد برای افرادی است که از نسخه وب واتس اپ استفاده می کنند.

چه زمانی کد تأیید را از واتس اپ دریافت می کنید؟

چه زمانی کد تأیید را از واتس اپ دریافت می کنید؟
چه زمانی کد تأیید را از واتس اپ دریافت می کنید؟

واتس اپ یک کد تایید دو مرحله ای دارد و با کدی که هنگام ثبت نام دریافت می کنید متفاوت است. فعال‌سازی تأیید دو مرحله‌ای به این معنی است که یک PIN را برای وارد کردن انتخاب می‌کنید که امکان دسترسی به حساب WhatsApp را میدهد. البته انجام این کار اختیاری است اما اگر نگران گم شدن یا دزدیده شدن موبایل خود هستید توصیه میکنیم آن را فعال کنید.

کاربرانی که برای اولین بار از نسخه وب واتس اپ استفاده می کنند باید یک کد تأیید QR را نیز برای همگام سازی تلفن و محتوای وب اسکن کنند:

  • ابتدا واتس اپ را روی گوشی خود راه اندازی کنید و نسخه وب را باز نگه دارید.
  • سپس بسته به اینکه از گوشی iOS یا Android استفاده می کنید، روی گزینه Menu یا Settings بزنید.
  • در مرحله بعد دستگاه های خود را انتخاب کنید. با انجام این کار یک کد QR برای اسکن روی صفحه رایانه ظاهر می شود.
  • برخلاف سیستم تایید واتس‌اپ، Code Verify کاربران نسخه وب را در برابر نسخه‌های جعلی و بدافزارها ایمن‌تر نگه می‌دارد.

نحوه استفاده از وریفای کد واتس آپ در نسخه وب

نحوه استفاده از Code Verify در نسخه وب واتس اپ

نحوه استفاده از Code Verify در نسخه وب واتس اپمتخصصان بر این باورند که دو نکته اصلی برای ایجاد امنیت کاربران شامل حصول اطمینان از اینکه ویژگی‌های مرتبط به اندازه کافی کاربرپسند هستند و با انتظارات مصرف‌کنندگان از حریم خصوصی مطابق دارد است. خوشبختانه استفاده از Code Verify بسیار ساده است. برای استفاده از Code Verify مراحل زیر را دنبال کنید:

با دانلود و نصب افزونه مرورگر Code Verify برای Google Chrome، Firefox یا Microsoft Edge شروع کنید.

افزونه را به نوار ابزار خود پین کنید. روش انجام این کار بسته به مرورگر انتخابی شما متفاوت است.

رنگ ها و نمادهای افزونه را یاد بگیرید. اگر Code Verify به طور کامل کد را تأیید کرده و هیچ مشکلی را شناسایی نکرده باشد، یک علامت تیک سبز رنگ خواهید دید. یک دایره نارنجی با یک علامت سوال یا یک نماد قرمز با علامت تعجب نشان دهنده مشکلی است که باید به آن توجه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشکل می توانید روی افزونه کلیک کنید.

Code Verify امنیت نسخه وب واتس اپ را تضمین می کند

اکنون که می دانید Code Verify چگونه کار می کند، میتوانید تصمیم بگیرید از آن استفاده کنید یا خیر. از آنجایی که این کد در پس‌زمینه اجرا می‌شود و در صورت وجود مشکل شما را مطلع میکند، راه ساده‌ای برای افزایش حفاظت واتس اپ در برابر تهدیدات اینترنتی است.

5/5 - (14 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس