چگونه پیام ها را به صورت مخفیانه بدون اطلاع فرستنده بخوانیم؟

38
0
پیام ها را به صورت مخفیانه بدون اطلاع فرستنده بخوانیم

اگر می‌خواهید پیامی را بخوانید بدون اینکه به طرف مقابل بفهمانید که پیام او را دیده اید، این مقاله را بخوانید. پیام ها را به صورت مخفیانه بدون اطلاع فرستنده بخوانیم؟!

رسیدهای خوانده شده بسیار مفید هستند البته برای بسیاری از مردم باعث زحمت هستند.

فرض کنید شخصی برای شما پیامی می‌فرستد و شما نمی‌خواهید فورا پاسخ دهید، اما نگران هستید که اگر با شخص دیگری گپ بزنید، آنلاین بودن شما را ببیند. آیا «آنلاین» دیده شدن و در عین حال پاسخ ندادن به یک پیام بی ادبانه است؟ برای برخی از برنامه ها، می‌توانید رسیدهای خوانده شده و وضعیت «آخرین فعالیت» خود را خاموش کنید، اما پس از آن نمی‌توانید این موارد را برای افراد دیگر ببینید.

بیائید بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

پیام ها را به صورت مخفیانه بدون اطلاع فرستنده بخوانیم در واتس آپ

واتس‌اپ احتمالاً پر استفاده ترین برنامه پیام‌رسانی در جهان است، سه سطح گزارش تحویل پیام دارد. یک تیک کنار پیام به این معنی است که پیام شما با موفقیت ارسال شده است، دو تیک به این معنی است که به تلفن گیرنده تحویل داده شده است، دو تیک آبی به این معنی است که شخص پیام شما را خوانده است. به طور پیش فرض، وقتی مکالمه‌ای را شروع می‌کنید، آخرین باری که شخص با استفاده از برنامه دیده شده است را نیز زیر اسم آن خواهید دید.

اگر می‌خواهید علامت خوانده شده را خاموش کنید، دستورالعمل ها بسته به سیستم عامل شما متفاوت است. در Android، می‌توانید روی منوی سه نقطه کلیک کنید، سپس به تنظیمات > حساب > حریم خصوصی بروید. در iOS، دستورالعمل های مشابهی را دنبال می‌کنید، اما دکمه تنظیمات در گوشه پایین سمت راست قرار دارد.

در حریم خصوصی، گزینه ای برای تغییر افرادی که وضعیت “آخرین بازدید” شما را می‌بینند را خواهید دید. این گزینه می‌تواند همه افراد باشد، فقط مخاطبین شما یا هیچ کس. در پائین یک سوئیچ “رسیدهای خوانده شده” وجود دارد. می‌توانید هر دوی این موارد را خاموش کنید، اما در نتیجه، نمی‌توانید “آخرین بازدید” یا “خوانده شده” افراد دیگر را ببینید.

حال، بیایید به برخی از این سوالات پاسخ دهیم. ما پیام های واتس‌اپ را به iPhone 6 دارای iOS 10، به Galaxy S6 دارای Android 6.0 و OnePlus 3T دارای Android 7.1.1 ارسال کردیم. همه تلفن ها «آخرین بازدید» و پیام های خوانده شده را روشن کرده بودند. پس از ارسال چند پیام، تا زمانی که تلفن گیرنده به اینترنت متصل باشد، دیدیم که تیک های کناری آنها بلافاصله به دو تیک تبدیل می‌شوند.

اکنون، فقط خواندن آن پیام ها، علامت تیک آبی را ایجاد نمی‌کند یا آخرین وضعیت مشاهده شده در دستگاه فرستنده را تغییر نمی‌دهد. پس از باز کردن برنامه، وضعیت تلفن گیرنده به «آنلاین» تغییر کرد، اما پیام ها همچنان علامت آبی نبودند – انتظار می‌رود که فقط زمانی که آن مکالمه خاص باز می‌شد، آبی می‌شدند.

در اندروید 6.0 و پایین تر، پایین کشیدن اعلان واتس‌اپ، میانبر «پاسخ» را نشان می‌دهد. ضربه زدن روی آن حالت پاپ‌آپ را فعال می کند، قابلیتی که مدت هاست وجود داشته است. اما پاسخ دادن به یک چت به این شکل مانند باز کردن برنامه است، به شما «آنلاین» را در تلفن فرستنده نشان می‌دهد، و حتی زمانی که در حال تایپ کردن هستید نشان داده می‌شود.

اما از iOS 9 و Android 7.0 Nougat، هر دو سیستم عامل دارای ویژگی پاسخ سریع اولیه هستند که با برنامه های شخص ثالث مانند WhatsApp کار می‌کند. می‌توانید با فشار دادن روی اعلان واتس‌اپ (اگر آیفونی با لمس سه‌بعدی دارید)، اعلان را به سمت راست بکشید و روی «مشاهده» کلیک کنید، یا با پایین کشیدن یک اعلان، می‌توانید سریع پاسخ دهید. در Android نسخه ۷.۰ و بالاتر، به سادگی دکمه «Reply» را در زیر اعلان فشار دهید.

در آزمایش ما، استفاده از این ویژگی پاسخ سریع بومی به شما این امکان را می‌دهد که بدون اینکه شخص دیگر بداند آنلاین هستید، به افراد دیگر پاسخ دهید.

خواندن پیام به صورت مخفیانه در تلگرام

تلگرام یک برنامه پیام‌رسانی ایمن است که کنترل دقیق تری بر حریم خصوصی خود دارید. اگر به Settings > Privacy and Security > Last Seen بروید، می‌بینید که جدا از سه سطح کنترلی که واتس‌اپ ارائه می‌دهد، تلگرام یک لیست استثنایی نیز دارد. افراد موجود در این لیست هرگز وضعیت “آخرین بازدید” شما را نخواهند دید، حتی اگر آن را برای دیدن همه تنظیم کرده باشید.

همچنین دارای یک ویژگی دریافت اولیه خواندن است: یک تیک به معنای ارسال پیام است، یک تیک دوبل به معنای خوانده شدن پیام است. ویژگی رسیدهای خوانده شده بسیار شبیه به نحوه عملکرد آن در واتس‌اپ است.

تنها تفاوتی که ما متوجه شدیم این بود که هنگام استفاده از ویژگی پاسخ سریع پاپ‌آپ خود در تلفن Android 6.0، فقط به پیامی که شما به آن پاسخ داده اید دو تیک می‌چسباند، WhatsApp فقط همه پیام ها را با دو تیک آبی (به معنای خوانده شده) حتی اگر فقط به یکی از آنها پاسخ داده باشید.

متأسفانه، در تلفن های iOS و Android که از ویژگی پاسخ سریع بومی پشتیبانی می‌کنند، تلگرام مانند واتس‌اپ کار نمی‌کند، زیرا ارسال پاسخ های سریع آخرین وضعیت مشاهده شده را برای سایر مخاطبین به‌روزرسانی می‌کند.

پیام ها را به صورت مخفیانه بدون اطلاع فرستنده بخوانیم در Facebook Messenger

فیس‌بوک مسنجر کلید خاموش کردن وضعیت «فعال» را در مکانی قرار داده است که انتظارش را ندارید. به جای قرار دادن آن در تنظیمات، باید روی برگه «افراد» (که نماد پایین سمت راست برنامه Android است) کلیک کنید و به برگه «فعال» بروید. در اینجا کلیدی برای خاموش کردن آن برای خودتان خواهید دید.

تقریبا هک پاسخ سریع برای واتس‌اپ یک استثنا است. زیرا حتی فیسبوک مسنجر آخرین وضعیت مشاهده شده را زمانی که یک پاسخ سریع از یکی از دستگاه های آزمایشی به دستگاه دیگر ارسال می شد، به روز کرد.

خواندن پیام به صورت مخفیانه در iMessage

اگرچه iMessage فقط برای دستگاه های اپل در دسترس است، اما iMessage دلیلی است برای اینکه مردم به آیفون خود متصل شوند زیرا بسیاری از همتایان آنها نیز از آن استفاده می‌کنند. هیچ کس نمی‌خواهد به جای حباب آبی (یک iMessage) به صورت یک حباب سبز (یک پیام کوتاه معمولی) ظاهر شود. iMessage اخیرا خود را با استیکرها، پیام های دست نویس، گیف ها و برنامه ها تقویت کرده است.

اگر به تنظیمات آیفون خود بروید و روی پیام ها ضربه بزنید، در آنجا می‌توانید رسیدهای خوانده شده را روشن یا خاموش کنید. همچنین می توانید رسیدهای خوانده شده را به صورت جداگانه برای هر مکالمه از منوی دکمه “i” خاموش کنید. هیچ ویژگی “آخرین مشاهده” در iMessage وجود ندارد.

هنگام ارسال iMessage از Mac به iPhone، لحظه‌ای که پیام به فرد دیگر می‌رسد، زیرا هر پیام در یک مکالمه، «received» نشان داده می‌شود. درک این موضوع آسانتر از قرارداد یک تیک، دو تیک است.

یک پاسخ سریع در iMessage منجر به به‌روزرسانی وضعیت “خوانده شده” در طرف دیگر شد – که با سایر برنامه ها متفاوت است. برای بقیه، وضعیت «خوانده شده» فقط پس از ارسال پاسخ سریع به‌روزرسانی شد.

به این ترتیب از رسید “خوانده شده” اجتناب می‌کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند مانند یک حرفه ای از رسیدهای خوانده شده خودداری کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس