Toncoin تلگرام چیست؟ ارز دیجیتال تلگرام

79
0
Toncoin تلگرام

آیا به ارز دیجیتالی که توسط یک برنامه پیام ‌رسانی توسعه یافته است اعتماد دارید؟ امروزه به نظر می رسد که همه تمایل دارند وارد دنیای کریپتو شوند، خواه کارآفرینان، خواه توسعه دهندگان یا شرکت های معتبری مانند تلگرام. کریپتوی Toncoin تلگرام مدتی است که معرفی شده است، اما دقیقاً برای چیست؟ چرا تلگرام این کریپتو را راه اندازی کرد، چگونه می توانید از آن استفاده کنید و آیا ایمن است؟

Toncoin تلگرام

Toncoin تلگرام
Toncoin تلگرام

Toncoin تلگرام توکن نیتیو شبکه TON است. TON مخفف «شبکه باز» است و به یک بلاکچین لایه ۱ غیرمتمرکز اشاره دارد که در ابتدا توسط خود تلگرام طراحی شده بود. لایه 1 به سطح توسعه بلاکچین اشاره دارد و چارچوب یا معماری کلیدی یک شبکه بلاکچین معین را نشان می دهد.

TON به گونه‌ ای طراحی شده است که مقیاس‌ پذیر باشد و ظاهراً می‌ تواند «میلیاردها کاربر» را در خود جای دهد. TON این کار را از طریق شاردینگ (خرد کردن داده‌ هایی عظیم به بخش ‌هایی کوچکتر به نام شارد، جهت مقیاس ‌پذیری برنامه ‌ها و پشتیبانی آنها از حجم بیشتری از اطلاعات.) بلاکچین انجام می دهد، که در واقع تکنیکی است که شامل استفاده از چندین بلاکچین در یک شبکه می شود، که همگی هدف خاص خود را دارند، مانند حاکمیت، ضبط تراکنش یا موارد دیگر. شبکه TON در حال حاضر از زنجیره اصلی، زنجیره کار و شاردچین ها تشکیل شده است.

این کار بار کاری شبکه را در چندین زنجیره پخش می ‌کند و مانع از رویارویی یک زنجیره با انبوهی از بلوک‌ های تایید نشده می ‌شود. دیگر بلاکچین های محبوب مانند Zilliqa نیز در حال حاضر از شاردینگ استفاده می کنند و شبکه Ethereum هم برنامه هایی برای پیاده سازی این تکنیک در آینده نزدیک دارد.

شبکه TON از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) برای تأیید تراکنش ها استفاده می کند. اثبات سهام مکانیزمی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد که شامل استفاده از اعتبار سنج ها (همچنین به عنوان نود ها نیز شناخته می شود) است که تراکنش ها را از طریق فرآیندی به نام استیکینگ تأیید می کنند. PoS از نظر انرژی کارآمدتر و در نتیجه سازگارتر با محیط زیست است، به همین دلیل است که بسیاری از شبکه های بلاکچین الگوریتم اثبات کار (الگوریتم اجماعی که بیت کوین استفاده می کند) را کنار گذاشته اند و از این پروتکل جدید استفاده می کنند.

چالش های اولیه TON

پروژه TON در ابتدا در سال 2018 برای تسهیل پرداخت های کریپتو از طریق تلگرام راه اندازی شد. اما این پروژه در اوایل با چالش هایی مواجه شد.

زمانی که TON شروع به کار کرد، ارز نیتیو آن Gram معرفی شده بود. پس از شروع فروش عمومی توکن های Gram، SEC وقتی متوجه شد که تلگرام در ثبت فروش اولیه 1.7 میلیارد دلاری توکن های Gram شکست خورده است، وارد عمل شد. SEC به تلگرام گفته بود که فروش Gram را به طور موقت محدود کند و در نهایت در رابطه با این فروش گزارش نشده در دادگاه محکوم شد.

در کنار این موضوع، عرضه TON موجی از حملات آنلاین را به همراه داشت که این کار توسط عوامل مخربی با سواستفاده از نام TON برای کلاهبرداری از قربانیان انجام می شد. این افراد توکن‌ های رایگان Gram را تحت این عنوان که به تلگرام وابسته است، ارائه می‌ کردند. اما، البته، در این مورد هیچ توکن Gram برای گرفتن وجود نداشت، و تلگرام تلاش کرد تا به مردم هشدار دهد که هیچ توکن Gram ارائه نمی شود.

اما مشکل اضافی او به شهرت تا حدودی لکه دار TON کمک کرد و به تصویر تلگرام نیز کمکی نکرد.

به گفته Coin Desk، تلگرام پس از شکست در نبرد خود با SEC اعلام کرد که 72 درصد از پرداخت های اولیه برای توکن های Gram را به سرمایه گذاران بازپرداخت می کند، اما تنها 70 درصد از این مبلغ برگردانده شد.

در پایان، Pavel Durov، بنیانگذار تلگرام، سرانجام به این نتیجه رسید که زمان آن فرا رسیده است که راه خود را از TON جدا کند. اما این موضوع باعث نشد که این پروژه کلا فراموش شود. در سال 2020، TON بار دیگر توسط Durov احیا شد، و علاقه مندان و طرفداران خود را تشویق کرد تا به توسعه این پروژه کمک کنند. اگرچه TON از این به بعد جدا از تلگرام باقی می ماند، اما Durov همچنان به هدف آن اعتقاد دارد.

این اتفاقات ما را به این TON که امروز می ‌بینیم رسانده است، که در واقع برای تسهیل پرداخت ‌های سریع ارزهای دیجیتال طراحی شده است. در واقع، وایت پیپر پروژه TON ادعا می کند که این شبکه می تواند «میلیون ها تراکنش در ثانیه را در صورت لزوم» پردازش کند. توسعه ‌دهندگان همچنین می‌ توانند برنامه ‌های غیرمتمرکز (DApps) را با استفاده از TON ایجاد کنند که همین امر به شبکه یک هدف اضافی در کنار هدف پردازش پرداخت می ‌دهد.

ارز مورد استفاده در سیستم پرداخت TON ، Toncoin است. بنابراین، بیایید در مورد چگونگی کارکرد آن کمی صحبت کنیم.

Toncoin چگونه کار می کند؟

Toncoin تلگرام
Toncoin تلگرام

Toncoin اغلب به توکن نیتیو TON اشاره می کند، اما در واقعیت، یک کوین است. این به این دلیل است که Toncoin دارای بلاکچین (یا در این مورد، بلاکچین ها) خود است و بر روی یک زنجیره از قبل موجود مانند Ethereum توسعه نیافته است. Toncoin دارای طیف وسیعی از کاربردهای مختلف در اکوسیستم TON است که در وب سایت رسمی TON فهرست شده است. بنابراین، بیایید این برنامه ها را بررسی کنیم.

در مرحله اول، می توانید از Toncoin در پلتفرم TON Wallet استفاده کنید. این سرویس به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به هیچ واسطه ای پرداخت های سریع خود را انجام دهند. علاوه بر این، می ‌توانید از Toncoin برای پرداخت خدمات مختلفی مانند خدمات ارائه شده توسط برنامه ‌های غیرمتمرکز ساخته شده در اکوسیستم TON استفاده کنید. این مورد اغلب در سایر بلاکچین ‌هایی است که از ساخت DApps پشتیبانی می ‌کنند، مانند Ethereum و Avalanche.

همچنین می توانید از Toncoin در برنامه حاکمیت TON برای رای دادن به تغییرات و توسعه TON استفاده کنید. با استفاده از این سیستم رای ‌گیری، کاربران می ‌توانند نظر خود را در مورد چگونگی پیشرفت TON بیان کنند، نه اینکه به سازندگان TON اجازه دهند همه تصمیم ‌ها را خودشان بگیرند. و از آنجایی که TON یک شبکه اثبات سهام است، هزینه های اعتبارسنجی نیز در Toncoin پرداخت می شود.

انجام معاملات در Toncoin نیز بسیار مقرون به صرفه است. یکی از بزرگترین مشکلات صنعت ارزهای دیجیتال، افزایش کارمزد تراکنش در صدها بلاکچین است. توسعه دهندگان TON به این مشکل توجه کرده اند و شبکه را طوری طراحی کرده اند که هزینه تراکنش های پایین را کمتر از 0.01 دلار نگه دارند. حتی سوآپ های (یک نوع معاوضه اوراق بین دو شرکت یا دو عامل تجاری) Toncoin نیز کمتر از 0.05 دلار کارمزد دارند. در مقایسه با بسیاری از بلاکچین ‌های دیگر، این هزینه ‌ها بسیار ناچیز است و همین موضوع استفاده از TON را برای همه قابل دسترس ‌تر می‌ کند.

مانند هر ارز دیجیتال، قیمت Toncoin دائماً در حال نوسان است اما در حال حاضر ارزش آن کمتر از 1 دلار است. در واقع، تا جولای 2022، علیرغم افت مداوم در بازار ارزهای دیجیتال، Toncoin شاهد افزایش کلی تقاضا و ارزش بود.

Toncoin اکنون در طیف گسترده ای از صرافی های معروف ارزهای دیجیتال مانند Binance و Coinbase در دسترس است. اما آیا خرید این دارایی که قبلا بحث برانگیز بود واقعاً امن است؟

آیا Toncoin ایمن است؟

Toncoin تلگرام
Toncoin تلگرام

مهم است که ابتدا توجه داشته باشید که اکثر ارزهای دیجیتال امروزی در واقع یک سرمایه گذاری پرخطر هستند. که آن هم به این دلیل است که صنعت ارزهای دیجیتال تا حد زیادی قانون گذاری نشده و بی قاعده است، به شدت در معرض طیف وسیعی از عواملی است که می ‌تواند باعث سقوط آنها شود و مملو از کلاهبرداری است. اما همه چیز نسبی است، حال بیایید مشخص کنیم که آیا Toncoin از نظر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ایمن است یا خیر.

نمی توان انکار کرد که Toncoin یک کوین قانونی و با اهدافی قانونی است. همانطور که قبلاً بررسی کردیم، ایده های پشت Toncoin امیدوارکننده هستند و می توانند ابزارها و خدمات بسیار مفیدی را در اختیار افراد قرار دهند.

از این نظر، TON (و Toncoin) مطمئناً دارای پتانسیل در بازار ارزهای دیجیتال است. توانایی آن در مقیاس پذیری در عین حفظ ساختار غیرمتمرکز و کارمزدهای پایین تراکنش به آن جایگاهی محکم می بخشد. با این حال، صنعت کریپتوکارنسی همواره در حال تغییر است و عوامل بسیار زیادی می ‌تواند بر رشد Toncoin تأثیر بگذارد و آن را به سرمایه‌ گذاری پر ریسک‌ تری تبدیل کند.

Toncoin ممکن است آینده امیدوار کننده ای داشته باشد

در حالی که هیچ چیز را نمی توان در دنیای کریپتو تضمین کرد، اما به جرات می توان گفت که TON و Toncoin می توانند در ماه ها یا سال های آینده به شدت در صنعت جایی پیدا کنند. با گسترش شبکه و مجموعه ‌ای از ویژگی ‌های رو به رشد، ممکن است با گذشت زمان شاهد ظهور این شبکه و کوین های نیتیو اصلی آن باشیم.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس