آموزش گام به گام پاک کردن حافظه کش در آی پد

حافظه کش بخشی از حافظه است که باعث بالا رفتن سرعت سیستم عامل می‌شود. در ادامه شما را بیش‌تر با پاک کردن حافظه کش در آی پد آشنا می‌کنیم.

53
0
آموزش پاک کردن حافظه کش در آی پد

حافظه کش در آی پد بخشی از حافظه موقت است که باعث بالا رفتن سرعت سیستم عامل می‌شود. هنگامی بازدید از وب سایت‌ها و استفاده از برنامه‌ها، iPad داده‌های مربوط به آن‌ها را ذخیره می‌کند تا در هنگام استفاده دوباره سریع‌تر بارگزاری شوند. این داده‌ها می‌توانند شامل عناصر طراحی و قطعه‌های ویدیو یا موسیقی باشند. در ادامه شما را بیشتر با پاک کردن حافظه کش در آی پد آشنا می‌کنیم.

با گذشت زمان، وقتی از صفحات وب بیش‌تری بازدید می‌کنید و برنامه‌های مورد علاقه iPad خود را دانلود می‌کنید، تمام حافظه پنهان ذخیره شده می‌تواند سرعت تبلت را کم کند. مهم نیست که کدام نوع از iPad را داشته باشید، پاک کردن حافظه پنهان می‌تواند عملکرد تبلت شما را بهبود بخشد. در اینجا روش‌هایی برای پاک کردن این حافظه و مدیریت بهتر آن را به شما نشان خواهیم داد.

پاک کردن حافظه کش در آی پد

اپل روش مشخصی را برای پاک کردن حافظه پنهان در کل سیستم ارائه نداده است. خبر خوب این است که یک iPad از قبل برای پاک کردن فایل‌های ذخیره شده غیرضروری کار می‌کند. وقتی سیستم به ذخیره سازی موقت بیش‌تری نیاز دارد، به طور خودکار تصمیم می‌گیرد که کجا فضا ایجاد کند. اگر همچنان می‌خواهید حافظه پنهان موجود در iPad خود را به حداکثر برسانید، چند روش وجود دارد.

حافظه پنهان را در مرورگر اینترنت پاک کنید

اگر صفحات وب و تصاویر منحصر به فرد را که هر روز با آن روبرو می‌شوید در نظر بگیرید منطقی است که مرورگر اینترنت تعداد زیادی فایل حافظه پنهان تولید کند. خوشبختانه برنامه‌های مرورگر به شما امکان کنترل مناسب فایل‌های موقت را می‌دهند. در ادامه مراحل حذف فایل کش را در دو مرورگر محبوب Safari و Chrome به شما نشان خواهیم داد.

پاک کردن حافظه کش در آی پد | مرورگر Safari

مرحله ۱: به تنظیمات (setting) بروید و safari را انتخاب کنید.

۱ آموزش پاک کردن حافظه کش در آی پد

مرحله ۲: به پایین حرکت کنید و پاک کردن سابقه و داده‌های وب سایت (Clear History and Website Data) را انتخاب کنید. اگر از مرورگرهای شخص ثالث مانند گوگل کروم Google Chrome استفاده می‌کنید، برای مدیریت حافظه پنهان باید از طریق خود برنامه و منو تنظیمات آن اقدام کنید.

۲ آموزش پاک کردن حافظه کش در آی پد

پاک کردن حافظه کش در آی پد | مرورگر Chrome

مرحله ۱: Chrome را باز کنید و روی علامت سه نقطه در گوشه بالا سمت راست بزنید.

۳ آموزش پاک کردن حافظه کش در آی پد

مرحله ۲: از منو تنظیمات(setting) را انتخاب کنید.

۴ آموزش پاک کردن حافظه کش در آی پد

مرحله ۳: به پایین حرکت کنید و روی حریم خصوصی (Privacy) و بعد روی پاک کردن داده‌های مرورگر(Clear Browsing Data) بزنید.

مرحله ۴: محدوده زمانی مورد نظر برای پاک کردن داده‌ها را انتخاب کنید و مطمئن شوید Cached Images and Files انتخاب شده است.

مرحله ۵: روی Clear Browsing Data بزنید. برای تأیید دوباره روی Clear Browsing Data کلیک کنید.

۵ آموزش پاک کردن حافظه کش در آی پد

برنامه Chrome به شما امکان کنترل انتخاب دقیق آنچه را که می‌خواهید حذف می‌کنید می‌دهد. می‌توانید سایر فایل‌های موقت مانند کوکی‌ها و سابقه مرورگر را نیز حذف کنید.

حافظه پنهان را از برنامه‌های شخص ثالث پاک کنید.

۶ آموزش پاک کردن حافظه کش در آی پد

در اکثر موارد، شما باید برنامه‌ای را که می‌خواهید داده‌ها را از آن پاک کنید، پیدا کنید و راهی برای حذف فایل حافظه پنهان آن پیدا کنید. یکی از روش‌های تجزیه و تحلیل برنامه‌ها برای استفاده آنها، در بخش Settings > General > iPad Storage است. متأسفانه این روش مطمئنی نیست. در حقیقت، اگر به پایین لیست برنامه خود بروید، داده‌های حافظه پنهان سیستم بیش‌تر در دسته‌های غیرمعلومی قرار گرفته‌اند.

به عنوان مثال، سرویس اسپاتیفای (Spotify) بیش از ۱ گیگابایت فایل ذخیره شده را نگه می‌دارد. این حجم ذخیره شده تفاوت بزرگی با اندازه کلی برنامه با حجم ۱۷۹ مگابایت موجود در Settings > General > iPad Storage دارد. فیس بوک نیز با باز کردن stories و Instagram reels و یوتیوب نیز با  snap videos از این روش پیروی کرده است. قابلیت Offload Apps، یکی از گزینه‌های موجود در این بخش، به نظر نمی‌رسد که بتواند سریعاً فایل‌های حافظه پنهان را از iPad پاک کند. سیستم iOS وقتی متوجه شود که سیستم به این فایل‌ها نیازی ندارد، به طور خودکار آن‌ها را حذف خواهد کرد.

توصیه می‌کنیم برای یافتن تنظیمات ذخیره سازی برنامه، به قسمت تنظیمات یا پروفایل برنامه بروید. بسیاری از برنامه‌هایی که حافظه پنهان زیادی را ذخیره می‌کنند، گزینه‌ای برای پاکسازی آن‌ها نیز دارند. حتی برخی از برنامه ممکن است گزینه‌ای برای تنظیم مجدد حافظه پنهان از منوی تنظیمات iOS در قسمت Settings > [App Name] ارائه دهند. آخرین انتخاب شما، حذف کامل برنامه و دانلود مجدد آن برای استفاده است. برای این مورد دو روش وجود دارد.

حذف برنامه: روش ۱

مرحله ۱: از صفحه اصلی، روی برنامه مورد نظر کلیک کنید.

۷ آموزش پاک کردن حافظه کش در آی پد

مرحله ۲: بر روی Delete App در لیستی که ظاهر می‌شود، بزنید. برای تأیید، روی Delete بزنید.

۸ آموزش پاک کردن حافظه کش در آی پد

حذف برنامه: روش ۲

مرحله ۱: به Settings> General> iPad Storage بروید. به پایین لیست برنامه‌ها بروید و روی یکی از مواردی که می‌خواهید حذف کنید بزنید.

۹ آموزش پاک کردن حافظه کش در آی پد

مرحله ۲: روی Delete App بزنید. برای تأیید دوباره روی Delete App بزنید.

۱۰ آموزش پاک کردن حافظه کش در آی پد

برای نصب دوباره می‌توانید برنامه‌های خود را از App Store دانلود کنید. ممکن است متوجه شوید که بارگیری آن‌ها برای اولین بار کمی بیش‌تر از حد معمول طول بکشد. همچنین باید تنظیمات قبلی را دوباره پیکربندی کنید.

حال که با پاک کردن حافظه کش در آی پد آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز هم دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس