ویژگی های Continuity (تداوم) اپل

94
0
ویژگی های Continuity (تداوم) اپل

تداوم یکی از بزرگ ترین دلایلی است که کاربران اپل نمی خواهند walled garden را برای پلتفرم دیگری مانند اندروید یا ویندوز ترک کنند. در این مقاله به بررسی ویژگی های Continuity (تداوم) اپل می پردازیم.

اپل تنها از طریق استراتژی بازاریابی خود به ارزش بازار چند تریلیون دلاری دست یافته است. در عوض، این اعتبار به تجربه مالکیت محصولات اپل تعلق می گیرد – که بیشتر از کیفیت محصول، به اکوسیستم بستگی دارد.

شاید از قبل بدانید که دستگاه‌های اپل چگونه با هم کار می‌کنند. در اینجا، ما در مورد Continuity بحث می کنیم: ویژگی که پل همه این محصولات اپل است و عامل بزرگی در موفقیت اپل به عنوان یک شرکت امروزی است.

در زیر، Continuity چیست، چگونه کار می‌کند و برخی ویژگی‌های کلیدی که برای بهبود تجربه کاربری شما به ارمغان می‌آورد را بررسی خواهیم کرد.

ویژگی های Continuity (تداوم) اپل

از نظر زبانی، “تداوم” به عملیات ناگسستنی یا مداوم چیزی اشاره دارد و همین امر در مورد ویژگی Continuity اپل نیز صدق می کند. این به کاربران این امکان را می دهد که با دستگاه های اپل خود به طور متناوب بدون شکستن روند هر برنامه ای که استفاده می کنند، کار کنند.

درک این نکته مهم است که Continuity یک برنامه یا ویژگی واحد نیست که بتوانید آن را روشن و خاموش کنید. در عوض، کیفیت بسیاری از برنامه های بومی در اکوسیستم اپل است. به عنوان مثال، می توانید از Notes در مک، آیفون، آی پد و ساعت خود استفاده کنید. وقتی یادداشتی می‌نویسید، و در همه دستگاه‌های شما در دسترس است، این ویژگی Continuity در بازی است.

ویژگی Continuity چگونه کار می کند؟

 

ویژگی های Continuity (تداوم) اپل
ویژگی های Continuity (تداوم) اپل

ویژگی Continuity از طریق iCloud، سرویس ذخیره سازی ابری اپل کار می کند. هنگامی که یک اکانت کاربری در iCloud ایجاد می‌کنید و با استفاده از دستگاه‌های مختلف اپل وارد آن می‌شوید، سیستم تنظیمات شما را در یک دستگاه در همه دستگاه‌های دیگر تکرار می‌کند.

بنابراین، بیایید مثال Notes را مجدداً در نظر بگیریم: وقتی چیزی را در برنامه Notes در iPhone خود تایپ می‌کنید، آن را در iCloud آپلود می‌کنید و اطمینان حاصل می‌کنید که کپی Notes در iPhone شما با کپی موجود در Mac مطابقت دارد.

این سطح از همگام سازی در بین دستگاه های اندرویدی (مثلاً از طریق اکانت Google) بسیار رایج است. اما، ویژگی‌های Continuity اپل به دلیل همگام‌سازی‌های پیچیده‌ای که ارائه می‌دهند برجسته می‌شوند – مانند دوربین تداوم، که در آن می‌توانید تماس ویدیویی FaceTime خود را از Mac خود در iPhone خود ادامه دهید.

بهترین ویژگی های Continuity

بیایید به ویژگی های مختلف Continuity موجود در دستگاه های اپل و سازگاری آنها با دستگاه شما نگاه کنیم.

  1. AirPlay to Mac

AirPlay به شما امکان می دهد محتوای ویدیویی و صوتی را از iPhone، iPad یا Mac خود در دستگاه دیگری سازگار با AirPlay به اشتراک بگذارید. و اگر از AirPlay به Mac استفاده می کنید، محتوا را از iPhone خود به Mac پخش می کنید و از آن در یک صفحه نمایش بزرگ تر لذت می برید. به علاوه، شما حتی می توانید صفحه نمایش آیفون خود را در مک خود بازتاب دهید.

ویژگی AirPlay به Mac برای مک‌های دارای macOS Monterey یا جدیدتر و آیفون‌های دارای iOS 14 یا بالاتر در دسترس است. برای دستگاه‌های قدیمی‌تر، می‌توانید محتوای AirPlay را با وضوح ویدیوی پایین‌تر پخش کنید.

  1. Sidecar

ویژگی های Continuity (تداوم) اپل
ویژگی های Continuity (تداوم) اپل

Sidecar چندوظیفگی را به سطح دیگری می برد. این به شما امکان می دهد نمایشگر مک خود را به آی پد خود بازتاب یا گسترش دهید (برخلاف AirPlay به Mac، که به شما امکان می دهد صفحه نمایش iPhone، iPad یا Mac خود را با Mac به اشتراک بگذارید). این ویژگی برای حرفه ای های خلاق بسیار مفید است که می توانند از iPad خود به عنوان یک تبلت گرافیکی استفاده کنند و در حین انجام آن کار خود را روی صفحه نمایش بزرگ تر ببینند.

با Sidecar، می توانید از Apple Pencil با برنامه های مک نیز استفاده کنید. بنابراین، می‌توانید در Illustrator طراحی کنید، در Lightroom ویرایش کنید یا مدل‌های سه بعدی را در ZBrush ایجاد کنید. برای اینکه Sidecar کار کند، iPad شما باید iPadOS 13 یا جدیدتر داشته باشد و Mac شما باید روی macOS Catalina یا جدیدتر باشد.

  1. Handoff

Handoff به شما امکان می دهد چیزی را درست از جایی که آن را در دستگاه دیگر اپل گذاشته اید، بردارید. فرض کنید در حال نوشتن یک ایمیل در مک خود هستید، اما برای چیزی مجبور می شوید به بیرون بروید. خوب، می توانید ایمیل خود را همان جا بگذارید و به طور یکپارچه با Handoff به تایپ آن در آیفون خود ادامه دهید.

تا زمانی که دستگاه‌های اپل شما از طریق iCloud همگام هستند، Handoff اطلاعات برنامه‌هایی مانند Mail، Safari، Maps، Messages، Reminders، Calendar، Contacts، Pages، Numbers و Keynote را بین آنها ارسال می‌کند.

این ویژگی در آیفون‌هایی که iOS 8 یا بالاتر دارند و روی Mac دارای macOS Yosemite یا جدیدتر کار می‌کند. همچنین می‌توانید از Handoff در تمام مدل‌های اپل واچ و آی‌پد (نسل چهارم یا جدیدتر) استفاده کنید.

  1. Continuity Camera دوربین تداوم
ویژگی های Continuity (تداوم) اپل
ویژگی های Continuity (تداوم) اپل

دوربین Continuity شاید یکی از هیجان انگیزترین ویژگی های Continuity باشد و اپل در سال 2022 این ویژگی را با به روز رسانی macOS Ventura گسترش داد. اگرچه کارهای زیادی می توانید با آن انجام دهید، بهترین مورد استفاده، ادامه تماس های FaceTime در دستگاه های اپل و استفاده از آیفون به عنوان وب کم برای مک شما خواهد بود.

علاوه بر این، می‌توانید از آیفون یا آی‌پد نزدیکتان عکس بگیرید و ا سناد (داکیومنت ها) را اسکن کنید و فوراً در صفحه مک شما ظاهر می‌شوند.

تقریباً در تمام برنامه‌های بومی که از دوربین استفاده می‌کنند، می‌توانید از دوربین تداومی استفاده کنید. اگرچه این ویژگی در آیفون‌های دارای iOS 12 یا بالاتر و در مک‌های دارای macOS Mojave یا جدیدتر موجود است، برای استفاده از آیفون خود به‌عنوان وب‌کم به macOS Ventura نیاز دارید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، راهنمای دوربین تداومی ما را بخوانید.

  1. Universal Clipboard کلیپ بورد جهانی

همانطور که از نام آن پیداست، کلیپ بورد جهانی کلیپ بوردی است که روی تمام دستگاه های اپل کار می کند. این به شما امکان می دهد هر چیزی مانند متن، تصاویر، عکس ها و ویدیوها را از یک دستگاه اپل کپی کرده و روی دستگاه دیگری جایگذاری کنید.

برای اینکه کلیپ بورد جهانی کار کند، آیفون شما باید iOS 10 یا جدیدتر را اجرا کند و مک شما باید از macOS Sierra یا جدیدتر استفاده کند. همچنین می‌توانید از کلیپ ‌بورد جهانی در iPad (نسل چهارم یا جدیدتر) و iPod touch (ژنراتور ششم یا جدیدتر) استفاده کنید.

  1. Universal Control کنترل جهانی

ویژگی های Continuity (تداوم) اپل
ویژگی های Continuity (تداوم) اپل

با Universal Control، می‌توانید از یک کیبورد ، موس یا ترک پد (trackpad)  برای کنترل حداکثر سه مک و آی‌پد مجاور استفاده کنید. همچنین به شما امکان می دهد موارد را بین دستگاه ها بکشید و رها کنید.

می‌توانید از Universal Control در آی‌پدی که iPadOS 15.4 یا بالاتر دارد و Mac دارای macOS Monterey نسخه 12.3 یا بالاتر استفاده کنید.

  1. AirDrop

یکی از معروف ترین و پرکاربردترین ویژگی ها Continuity AirDrop است. به شما امکان می‌دهد عکس‌ها، فیلم‌ها، فایل‌ها و سایر اسناد (داکیومنت ها) را به‌سرعت به‌صورت بی‌سیم در هر دستگاه اپل نزدیک به اشتراک بگذارید.

AirDrop به اشتراک گذاری هر چیزی را با دوستان، خانواده و همکاران خود آسان می کند. می‌توانید از مزایای AirDrop در آیفون، آی‌پد و مک خود استفاده کنید تا زمانی که از نسخه مدرن نرم‌افزار استفاده کنند.

  1. Phone Calls and Messages تماس های تلفنی و پیام ها
ویژگی های Continuity (تداوم) اپل
ویژگی های Continuity (تداوم) اپل

می‌توانید مستقیماً در مک خود به تماس‌های تلفنی پاسخ دهید تا مجبور نباشید هر بار که تماسی دریافت می‌کنید آیفون خود را خارج کنید. به همین ترتیب، می‌توانید از مک خود پیام متنی ارسال کنید یا به آن پاسخ دهید. این ویژگی در دستگاه‌های غیر اپل نیز کار می‌کند، به این معنی که می‌توانید از مک خود برای ارسال متن به دوستان خود که دستگاه اپل ندارند استفاده کنید.

برای استفاده از این ویژگی Continuity، به یک آیفون دارای iOS 8.1 یا بالاتر و هر مکی که دارای macOS Yosemite یا جدیدتر باشد نیاز دارید.

تداوم هدیه ای است که به دادن (Giving) ادامه می دهد!

ویژگی های تداوم اکوسیستم اپل را به هم متصل می کند. می‌توانید از همه دستگاه‌های اپل خود با هم به روش‌های شگفت‌انگیزی استفاده کنید تا بهره‌وری خود را دو برابر کنید و تجربه همه جانبه اپل را در کل چهار برابر کنید.

ممکن است قبلاً از یک یا چند ویژگی Continuity که در بالا ذکر کردیم، مانند AirDrop و AirPlay استفاده کرده باشید. اما افزوده‌های اخیر اپل مانند Continuity Camera می‌تواند نحوه استفاده از مک خود را برای کارهای خاص تغییر دهد.

با گذشت زمان، می‌توانید از اپل انتظار داشته باشید که ویژگی‌های Continuity منحصربه‌فردتری را برای بهبود تجربه کاربری شما ارائه کند و شما را در walled garden خود نگه دارد.

makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس