اجزای داخلی آیفون 14 به همراه ویدیو

58
0
اجزای داخلی آیفون 14

اپل این هفته سری آیفون 14 و آیفون 14 پرو را معرفی کرد. پیش ‌سفارش‌ها از جمعه گذشته آغاز شد و اولین سفارش‌ها قرار است در 16 سپتامبر به دست مشتریان برسد. با این حال، برخی از افراد خوش‌ شانس قبلاً مدل‌های آیفون 14 را دریافت کرده‌اند. به لطف آن، ما اکنون با نگاهی اولیه به اجزای داخلی آیفون 14 پرو مکس، مشکلی داریم.

اجزای داخلی آیفون 14

این خرابی (teardown) توسط کانال یوتیوب PBKreviews به اشتراک گذاشته شد و نگاهی عمیق به آنچه در مدل‌های جدید 14 پرو وجود دارد را نشان می‌دهد. از بیرون، آیفون 14 پرو مکس تقریباً شبیه به آیفون 13 پرو مکس است (حداقل وقتی خاموش است). اما برخی از تفاوت های قابل توجه در داخل وجود دارد.

چه چیزی در آیفون 14 پرو مکس وجود دارد؟

با برداشتن صفحه نمایش، امکان مشاهده اکثر اجزای داخلی آیفون جدید وجود دارد. با نگاهی گذرا، چیدمان بیشتر قطعات کاملاً شبیه به چیدمان آیفون 13 پرو مکس است. یک باتری بزرگ L شکل و یک برد منطقی در سمت چپ با یک جلد جدید حکاکی شده با “A16 Bionic” وجود دارد.

این پوشش جدید تخته منطقی در واقع یک صفحه فلزی با پدهای گرافیتی (graphite pads) است که گرما را منتقل و دفع می کند. اپل در طول سخنرانی گفت که همه مدل‌های آیفون 14 دارای سیستم حرارتی بهتری هستند تا عملکرد بالا را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند و اکنون می‌دانیم که این سیستم چگونه کار می‌کند.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، آیفون 14 پرو مکس دارای باتری داخلی با ظرفیت 4323 میلی آمپر ساعت است. این قطعه کمی کوچک تر از باتری 4352 میلی آمپر ساعتی آیفون 13 پرو است. البته اپل ادعا می کند که به لطف بهینه سازی تراشه A16 Bionic که اکنون بر اساس فرآیند 4 نانومتری ساخته شده است، گوشی های جدید می توانند حتی برای مدت طولانی تری بدون برق بمانند.

اما چیزی که در مدل های پرو امسال واقعاً متفاوت است دوربین TrueDepth است که از سنسورهای Face ID و دوربین جلو تشکیل شده است. این بار، اپل سنسور مجاورت را زیر نمایشگر قرار داد، به طوری که همه اجزا در ناحیه ای 30 درصد کوچک تر از ناچ (notch) آیفون 13 پرو قرار می گیرند.

همانطور که می‌بینیم، ماژول دوربین TrueDepth جدید در واقع بسیار کوچک ‌تر است که به اپل امکان ساخت جزیره پویا (Dynamic Island) را می‌دهد. وقتی صحبت از دوربین شد، آیفون 14 پرو مکس مانند نسل قبلی خود دارای سه لنز در پشت است. با این حال، مدل‌های Pro امسال دارای یک لنز واید جدید 48 مگاپیکسلی با سنسور بسیار بزرگ ‌تر هستند و این به وضوح از داخل قابل مشاهده است.

اطلاعات بیشتر در مورد تخریب (teardown) آیفون 14 پرو مکس

از دیگر نکات خرابکاری می توان به نگاه دقیق تر به ماژول اتصال ماهواره ای و عدم وجود سیم کارت خوان (فقط در مدل های فروخته شده در ایالات متحده) اشاره کرد. در زیر می‌توانید نسخه کامل را مشاهده کنید:

اگر می‌خواهید در مورد آیفون‌های جدید قبل از ورود به فروشگاه‌های این جمعه بیشتر بدانید، حتماً اولین بررسی‌های آیفون 14 پرو را بررسی کنید. و اگر قصد خرید گوشی‌های جدید را ندارید، قیمت‌های عالی برای مدل‌های نسل قبلی آیفون وجود دارد.

9to5mac

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس