رشد تقاضای کارت گرافیک nvidia در سال 2021 | رشد قابل توجه سود شرکت

در دوره همه گیری کرونا تمامی موارد ذکر شده به شدت مورد توجه واقع شدند و در نتیجه بازار با رشد تقاضای کارت گرافیک nvidia مواجه شد.

50
0

به طور کلی پردازنده‌های گرافیکی یا همان GPU‌های تولید شده توسط ndivia برای بازی‌های ویدویی، هوش مصنوعی (ML)، محاسبات دیتاسنترها و استخراج ارز رمز هایی همچون بیت کوین استفاده می‌شوند. در دوره همه گیری کرونا و به خصوص سال ۲۰۲۱، تمامی موارد ذکر شده به شدت مورد توجه واقع شدند و در نتیجه بازار با رشد تقاضای کارت گرافیک nvidia مواجه شد.

رشد تقاضای کارت گرافیک nvidia

کارت گرافیک nvidia مصارف

در حالی که بسیاری از شغل‌ها و صنایع در دنیا  تحت تاثیر اپیدیمی کرونا قرار گرفته‌اند، شرکت nvidia توانست رشد فروش خوبی را تجربه کند و در حوزه‌های مختلف درآمد قابل توجهی کسب کند.

جالب است بدانید که بخش فروش محصولات گرافیک انویدیا حدود ۸۱ درصد رشد را تجربه کرده است و برای این شرکت مستقر در کالیفرنیا ۳/۴۵ میلیارد دلار درآمد به وجود آورده است.

با توجه به خانه نشین شدن بسیاری از افراد در دوره کرونا، خیلی‌ها به گیم روی آوردند و در نتیجه با رشد قابل توجه صنعت گیم، محصولات مربوط به بازی این شرکت رشد سالانه ۱۰۶ درصدی داشته است و به ۲/۷۶ میلیارد دلار فروش رسیده است.

تاثیرات کمبود تراشه بر این بازار

کارت گرافیک nvidia تراشه

گیمرها، دانشجویان، استخراج کننده‌های ارز رمزها در افزایش تقاضا پردازنده‌های گرافیکی این شرکت نقش زیادی داشته‌اند و انتظار می‌رود این روند تا پایان سال همچنان ادامه داشته باشد.

کل شرکت‌‌های تامین کننده قطعات کامپیوتری، در سال گذشته با مشکل کمبود تراشه مواجه شدند که nvidia هم همین مشکل را داشت. شرکت nivida که از سال پیش با مشکلاتی برای تامین چیپ مورد نیاز بازار مواجه بوده است و با هدف برآورده کردن تقاضای سایر خریداران مانند گیمرها و طراحان و انیمیشن سازها، مجبور شده بود کارت‌های گرافیک خود را با ویژگی‌هایی عرضه کند تا برای استخراج‌کنندگان رمزارزها جذابیت کمتری داشته باشد. تا بدین صورت دیگر متقاضیان دچار آسیب و ضرر نشوند.

البته آنها یک روش هوشمندانه‌ای را پیش گرفتند، در حقیقت برای استخراج کنندگان ارز رمزها هم محصولات خاص‌تری را ارایه دادند. به گفته این شرکت، تراشه‌های اختصاصی مربوط به استخراج رمزارز با نام CMP می‌تواند به بهبود این مشکل کمک کند. تراشه‌های CMP برای این شرکت ۱۵۵ میلیون دلار درآمد حاصل کرده است و در سه ماهه آینده هم، انتظار فروش حدود ۴۰۰ میلیون دلار از آن‌ها را دارند.

شرکت ndivia برای بهبود محصولات خود شرکت تولید کننده تراشه Mellanox را سال پیش خریداری کرد و آنها انتظار دارند طی سال‌های آینده، میزان تقاضای زیاد برای پردازنده‌های گرافیکی مخصوص سرور افزایش داشته باشد.

حالا که با دلایل رشد تقاضای کارت گرافیک nvidia در سال 2021 آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود که حتما دیگر مقالات فناوری اول نیوز را دنیال کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس