می بند 7 جدیدترین مچ بند هوشمند شیائومی

63
0

می بند 7 جدیدترین مچ بند هوشمند شیائومی قرارست که در تاریخ 24 ماه می ( سوم خرداد 1401) رونمایی شود. مچ بندهای هوشمند سری می شیائومی از محبوب ترین و موفق ترین گجت های پوشیدنی هستند. به همین دلیل مردم منتظرند که ببینند این شرکت چینی در جدیدترین مچ بند هوشمند تولیدی خود چه طراحی وقابلیت هایی ارائه کرده است.

مچ بندهای هوشمند شیائومی سری می به دلیل قیمت بسیار پایین و قابلیت های زیاد خود، ارزش خرید فوق العاده بالایی دارند. به همین دلیل با اینکه بهترین گجت های موجود در بازار نیستند اما در زمره محبوب ترین ها قرار دارند. شیائومی تولید مچ بند هوشمند سری می را از سال 2014 آغاز کرد و سری 6 این گچت پوشیدنی را در سال قبل به بازار ارائه کرد. سری شش این مچ بند نسبت به سری های اولیه پیشرت چشمگیری داشت.

البته تفاوت سری 6 و سری 5 این مچ بند چندان زیاد نبود و سری 6 نسبت به نسل قبلی پیشرفت چشمگیری نداشت. البته مچ بند می 6 هم به دلیل قیمت مناسب ارزش خرید داشت و کاربران استقبال خوبی از آن کردند. اما کاربران انتظار دارند که مچ بند می بند 7 نسبت به نسل قبلی پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

در ادامه این مقاله از اول نیوز امکانات و قابلیت های مچ بند هوشمند می بند 7 را بررسی می کنیم.

می بند 7

نام دقیق، تاریخ رونمایی و عرضه‌ی شیائومی می بند 7

از سال 2014 که شرکت چینی شیائومی عرضه مچ بند هوشمند می را آغاز کرد، فقط اعداد کنار آن ها را تغییر داد و نام اصلی آن ها بدون تغییر ماند. مدرکی هم وجود ندارد که شیائومی قصد تغییر نام می بند 7 را داشته باشد. البته این شرکت نام می را از تلن همراه های خود حذف کرد. شاید با این استدلال، نام می از مچ بندهای هوشمند هم حذف شود. یعنی به جای می بند 7، شیائومی بند 7 را وارد بازار کند. البته این فقط یک احتمال است و در تیزر اخیر شیائمی هم چیزی درباره تغییر نام مشاهده نشد.

این محصول به طور مستقیم در آمریکا به فروش نمی رسد و فروشگاه های ثالث می توانند این محصول رابه روش های خود در اختیار کاربران این کشور قرار دهند. این محصول در بازار چین با نام می بند 7 و در سایر بازارها با نام می اسمارت بند 7 عرضه می شود.

طبق خبر رسمی خود شرکت شیائومی، این محصول در تاریخ 24 مه (3 خرداد 1401) در بازار کشور چین عرضه می شود. این شرکت درباره تاریخ عرضه جهانی این گجت پوشیدنی صحبت نکرده است. البته به طور معمول تا قبل از نیمه دوم امسال این مچ بوند هوشمند در بازار جهانی عرضه می شود.

 

طراحی و نمایشگر می بند 7

بر طبق اطلاعات به دست آمده، می بند 7 نمایشگری 1.56 اینچی از نوع AMOLED دارد که وضوح تصویر در آن 192*490 پیکسل است. اندازه این مچ بند هوشمند با نسل های قبلی تفاوتی ندارد اما به طور نامحسوسی کیفیت تصویر در این سری بهتر است. در سالهای قبل وضح تصویر 486*152 پیکسل بود. قبلا گفته شده بود که نمایشگر نسل جدید بزرگتر خواهد بود و شیائومی در حال کار بر روی بهبود این قسمت است.

در سال گذشته تصاویری از توضیحات کنفرانس داخلی تیم سازنده می بند افشا شد که نشان دهنده این مساله بود که تیم می بند قصد دارد نمایشگری منعطف با قابلیت چرخش 360 درجه برای سری جدید طراحی کند. البته در آن تصویر محصول را با نام می بند ایکس معرفی کردند، البته ما نمی دانیم که این می بند ایکس همان می بند 7 است یا خیر. اگر این خبر درست باشد از نظر طراحی می بند سری 7 با نسل های قبلی تفاوتی نخواهد داشت.

مشخصات فنی و قابلیت‌ های نسل جدید می بند

مچ بندهای هشمند شیائومی با داشتن قابلیت های سلامتی و تناسب اندام متناسب و قیمتی مناسب توانستند میلیون ها کرابر را از سراسر جهان جذب کنند. می بند 7 هم مانند سری های قبلی خود قابلیت های جذاب و کاربردی خواهد داشت. بر طبق تیزری که شیائمی منتشر کرده است، می بند 7 قرار است از حالت های ورزشی بیشتری پیشتیبانی کند. با استفاده از رابط کاربری جدید، تجریه کاربری این گجت هم روان تر و بهتر خواهد بود.

می بند 7

GPS داخلی و مستقل

از قابلیت های احتمالی می بند جدید می توان GPS داخلی و مستقل را نام برد. کاربران چندین سال منتظر این قابلیت در گجت پوشیدنی شیائومی هستند که در سری های قبلی محقق نشد با قابلیت GPS مستقل دیگر نیاز به حمل گوشی همراه برای قابلیت های نیازمند موقعیت نیست. به طور مثال برای دویدن که حمل گشی تلفن همراه مشکل است، این کاربد موقعیت یابی داخلی بسیار مفید است.

اگر سیستم موقعیت داخلی در این سری وجود داشته باشد، به طور طبیعی سیستم باید باتری بزرگتری هم داشته باشد که این مصرف انرژی بیشتر را  جبران کند. البته بر طبق اطلاعات انتشاری، یک حالت ذخیره انرژی هم در این محصول تعبیه شده است که سنسورهای خاص، اعلانات سیستم موقعیت یابی را در زمان کم بودن باتری غیر فعال می کند. در این حالت که فقط سنسورهای ابتدایی مثل گام شمار و ضربان قلب فعال است باتری مدت زمان بیشتری جواب می دهد. حالت ذخیره انرژی، نیاز مچ بند به باتری خیلی بزرگتر را مرتفع می کند.

اتصال می بند

قابلیت احتمالی دیگر می بند مربوط به هشدار هوشمند است. در این حالت به طور مثال اگر ساعت را بر روی شش و نیم صبح تنظیم کرده باشید و ساعت تشخیص دهد کاربر در حالت خواب سبک است، ساعت نیم ساعت زودتر زنگ می زند. قابلیت مورد انتظار دیگر هم نمایشگر همیشه روشن است که البته مصرف باتری را به شدت بالا می برد.

ممکن است با وجود حالت ذخیره انرژی در سری جدید، این قابلیت هم فعال شده باشد. شیائومی در زمینه امنیت و حریم خصوصی هم فعالیت هایی داشته است که کاربران دیگر نتوانند به اطلاعات کاربر دسترسی پیدا کنند.با این قابلیت جدید مچ بند قفل شده و برای دسترسی به آن باید رمز عبور را وارد کنید.

واچ فیس های جدید و حالت های مختلف پابش سلامتی و تناسب اندام  هم می توانند از تغییرات احتمالی می بند 7 باشند. البته می بند 6 هم در این زمینه واقعا کامل و بی نقص بود.

اپلیکیشن می فیت

اپلیکیشن

در حال حاضر می بندها از طریق اپلیکیشن می فیت (Mi Fit) به گوشی متصل می شدند. اپلیکیشن فعلی از می فیت (Mi Fit) به زپ لایف (Zepp Life) تغییر نام داده است. دلیل این تغییر نام هم این است که هوامی، شرکت سازنده‌ی می‌بند، برند زپ را خرید. این برنامه کاربردی در ظاهر بسیار باکیفیت‌تر از Mi Fi است و رابط کاربری بهتری هم خواهد داشت.شیائومی اپلیکیشن اختصاصی خود را با نام می فیتنس (Mi Fitness) ارائه داده است که می‌توان آن را ترکیبی از شیائومی Health و شیائومی Wear / Wear Lite دانست.

سنسور ضربان قلب می بند 7

بهبود عملکرد سنسور ضربان قلب و پایش خواب

در می بند 6 بهترین مچ بند هوشمند شیائومی تا به اکنون، ضربان قلب در حالت عادی درست است اما در فعالیت شدید سنسور ضربان قلب خوب عمل نمی کند. این موضوع در ساعت های هوشمند هم وجود دارد اما در اینجا درصد خطا بیشتر است. به طر طبیعی فرد به دنبال سنجش ضربان قلب در حالت عادی و استراحت نیست. می بند باید طوری طراحی شود که سنسور ضربان قلب آن در حالت ورزش های سنگین هم به خوبی کار کند. اگر بخواهیم هر سی دیقه ضربان قلب را چک کنیم مصرف باتری به شدت زیاد می شود.

می بند 6 در تشخیص زمان بیداری هم عملکرد دقیقی ندارد. متدی هم که با آن کیفیت خواب کاربر را پایش می کند، استاندارد و قابل اعتماد نیست. بررسی کیفیت تنفس در هنگام خواب هم خطا دارد. در نتیجه اطلاعات درستی را به کاربر ارائه نمی دهد. اگر فرد به دنبال سنسورهای دقیق نبود یک ساعت مچی معمولی خریداری میکرد. پس انتظار داریم در می بند 7 سنسورهای دقیق تری تعبیه شود.

باتری

باتری پرظرفیت‌تر

در استفاده معمولی مچ بند می بند 6 تا 14 روز شارژ باتری را نگه می دارد. اما اگر از این مچ بند استفاده های دیگری داشته باشید، در حالت معمولی و با غیر فعال بودن سنسورها، فقط برای چک کردن ضربان قلب و تعداد قدم ها، نگه داشتن شارژ به کمتر از ده روز می رسد. ظرفیت باتری برای حالت معمولی مناسب است،

اما به محصولی نیاز داریم که در استفاده های بیشتر هم حداقل یک هفته شارژ باتری را نگه دارد. اگر شیائومی قابلیت موقعیت یابی و نمایشگر همیشه روشن را بدون افزایش ظرفیت باتری به می بند 7 اضافه کند، احتمالا باتری این مچ بند در کمتر از پنج روز به شارژ مجدد نیاز پیدا می کند.

در حالت کلی این مدت مناسب بوده اما برای بهتر شدن این زمان جای پیشرفت وجود دارد. در واقع اگر بخواهیم تمام سنسورها را غیر فعال کنیم که بتوانیم 14 روز از شارژ مچ بند استفاده کنیم با یک ساعت معمولی تفاوتی نخواهد داشت. به نظر می رسد که شیائمی قصد دارد در می بند 7 از باتری با ظرفیت 250 میلی آمپر استفاده کند. می بند 6 باتری با ظرفیت 125 میلی آمپر داشت. باتری در می بند 7 احتما ظرفیتی دو برابر نسل قبلی خود خواهد داشت که پیشرفت بی نظیری است.

 

طراحی مورد انتظار می بند 7

طراحی می بندها زیبا و کاربردی است. اما اگر بخواهیم نکته ای را برای بهیود آن در نظر بگیریم می توان نمایشگر بزرگتری را برای می بند 7 دز نظر گرفت. می بندهای سری قبل فط یک بند تک رنگ داشتند که شیائومی می تواند در رنگ بندی این بندها کمی خلاقیت به خرج دهد. البته اگر سالیانه دو مدل می بند با نمایشگر معمولی و نمایشگر بزرگتر و کاربری یکسان ارائه می کرد، کاربران انتخاب های بیشتری برای خرید داشتند.

5/5 - (2 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس