احتمال ورشکستگی بایننس

31
0
احتمال ورشکستگی بایننس

در تاریخ ۲۷ فوریه، تیم بایننس این موضوع را تکذیب کرد که تصمیم منتسب به این صرافی مبنی بر انتقال ۱٫۸ میلیارد دلار وثیقه استیبل کوین به صندوق‌های پوشش ریسک، دارایی‌های کاربرانش را تحت تأثیر قرار داده است. پاتریک هیلمن، مدیر ارشد استراتژی بایننس، در بیانیه‌ای که در واکنش به ادعاهای مجله فوربز (Forbes) منتشر کرد، به شدت به این نکته اشاره کرد که از سرمایه‌های کاربران برای چنین اهدافی استفاده نشده است. در این پست به بررسی دلایل احتمال ورشکستگی بایننس می پردازیم.

احتمال ورشکستگی بایننس

البته هیلمن مستقیماً به این موضوع اشاره نکرد که آیا پولی منتقل شده است یا خیر. در همین حال، فوربز معتقد است که بایننس علی‌رغم اظهارات هیلمن، برخی از نقل و انتقالات خود را فاش نکرده است.
فوربز در یکی از گزارش‌های جدید خود ادعا کرده که بر اساس سوابق بلاکچین، بایننس ۱٫۸ میلیارد دلار وثیقه استیبل کوین را به صندوق‌های پوشش ریسک متعدد منتقل کرده است. فوربز همچنین گفته که بایننس مبلغ نامشخصی را به Alameda Research ارسال کرده است – یک صندوق پوشش ریسک که ارتباط نزدیکی با صرافی ورشکسته FTX دارد.
فوربز در ادامه، اقدامات بایننس را یادآور سوءمدیریت صرافی رمزارزی FTX و انتقال غیرمجاز دارایی‌های کاربران بین شرکت‌های سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) توصیف کرد. از این رو، این اتهامات نه تنها برای صرافی بایننس، بلکه برای کل بازار کریپتو می‌تواند کشنده باشد.
ظاهراً، وجوه منتقل‌شده توسط بایننس برای حمایت از استیبل کوین‌های پگ‌شده USDC بوده است. بنابراین، اگر اتهامات فوربز درست از آب دربیایند، کاربران اکنون استیبل کوین‌های کم وثیقه (undercollateralized) را در دست دارند.
بایننس قبلاً هم هدف اتهامات مشابهی قرار گرفته بود. در ۱۰ ژانویه، این شرکت اعتراف کرد که توکن پگ‌شده استیبل کوین BUSD آن در یک مقطع زمانی، به میزان ۱ میلیارد دلار کمتر وثیقه داشت. البته، این شرکت در آن زمان گفته بود که اکنون اقدامات خود را بهبود بخشیده است.

cryptoslate

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس