نکات مهم استفاده از داده برای شروع کسب و کار جدید | تاثر Data بر کسب و کار

کارآفرینان ترجیح می‌دهند که کار را بر اساس قدرت و ایده خود راه اندازی کنند. در ادامه استفاده از داده برای شروع کسب و کار با ما همراه باشید.

59
0
9 نکات مهم استفاده از داده برای شروع کسب و کار جدید تاثر Data بر کسب و کار

بیش‌تر اوقات کارآفرینان ترجیح می‌دهند که استارت آپ‌ها را بر اساس قدرت درک شده محصول یا ایده خود راه اندازی کنند. آن‌ها ممکن است از همتایان خود کمک بگیرند و یا برای ارزیابی ایده خود، با جامعه هدف صحبت کنند. در ادامه نکات مهم استفاده از داده برای شروع کسب و کار جدید با ما همراه باشید.

اگرچه به نظر می‌رسد اینها روش‌هایی منطقی برای قضاوت و بررسی یک استارتاپ جدید باشند، اما می‌تواند نتایج گمراه کننده‌ای را ایجاد کند. همتایان ممکن است بخواهند از تعارضات پرهیز کنند یا در انتخاب ایده صادق یا مردد باشند. مشتریان بالقوه نیز ممکن است ایده کوچکی داشته باشند و تا زمانی که شروع به استفاده از یک محصول یا خدمات واقعی نکنند، ندانند که واقعا چه می‌خواهند. به عنوان مثال، هنگامی که اولین آیفون به بازار وارد شد، منتقدان بسیاری پیش بینی کردند که هیچ کس تمایل ندارد صفحه لمسی را تجربه کند.

استفاده از داده برای شروع کسب و کار

1 نکات مهم استفاده از داده برای شروع کسب و کار جدید تاثر داده بر کسب و کار

برای اینکه بتوانید اطلاعات بیش‌تری در مورد میزان عملی بودن یک ایده استارت آپ بدست آورید، به داده‌های عینی و قابل اثبات نیاز دارید. خوشبختانه امروزه جمع آوری داده از منابع مختلف برای سنجش اعتبار ایده‌ها، برای کارآفرینان آسان‌تر از همیشه است. علاوه بر این، آنها همچنین می‌توانند از این داده برای کمک به جذب سرمایه گذاران برای حمایت از استارت آپ خود استفاده کنند و تاثیر داده بر کسب و کار بسیار زیاد است.

انواع داده‌های بازار و نحوه استفاده از آن

هنگام نزدیک شدن به راه اندازی یک استارت آپ جدید، به دست آوردن داده‌های پیش زمینه و انجام تحقیقات بازار که عملکردهای تجارت در دنیای واقعی را به بهترین شکل منعکس می‌کند، بسیار مهم است. در ادامه سه منبع داده برای شروع یک استارتاپ اورده شده است.

داده شبکه‌های اجتماعی

3 نکات مهم استفاده از داده برای شروع کسب و کار جدید تاثر داده بر کسب و کار

اگر هدف استارت آپ شما بهبود محصول موجود یا ارائه خدماتی است که بازار فعلی فاقد آن است، تحلیل تمایلات اجتماعی می‌تواند ابزاری مفید باشد. به گفت Nicholas Beugg، یک کارآفرین که از داده‌ی استخراج شده از پلتفرم‌های اجتماعی استفاده کرده است تا سه استارت آپ را در دهه گذشته به بازار وارد کند، این یک روش عالی برای دریافت نظرات مصرف کننده بدون فیلتر است.

وی توضیح می‌دهد، “تجزیه و تحلیل تمایلات اجتماعی به شما اجازه می‌دهد بدون تعصب یا تحریف در مسئله، طرز فکر مصرف كننده را بسنجید. با اینکه سوالات می‌توانند شما را راهنمایی کنند، ولی افراد ممكن است پاسخ‌هایی دهند كه نشان دهنده واکنش آن‌ها در زندگی واقعی نباشد. تمایلات اجتماعی به شما کمک می‌کند تفاوت را تشخیص دهید.”

تست فروش مستقیم

2 نکات مهم استفاده از داده برای شروع کسب و کار جدید تاثر داده بر کسب و کار

یک راه عالی برای به دست آوردن برخی از داده‌های دنیای واقعی انجام تست دود است. در عمل، این شامل روش ساخت یک وب سایت ساختگی برای محصول یا خدمات استارت آپ شما و هدایت ترافیک هدفمند به سمت آن است. در واقع این آزمایش برای این است که ببینید چه تعداد از مردم برای خرید محصول یا خدمات شما هزینه می‌کنند. در نهایت می‌توانید به خریدار اطلاع دهید که کالای مورد نظر سفارش داده شده است یا در موجود نیست.

شما می‌توانید با استفاده از ابزار‌هایی مانند Smartlook، تست دود را به سطح دیگری برسانید، که به شما امکان می‌دهد نحوه تعامل کاربران با وب سایت را مشاهده کنید. شما می‌توانید ببینید که مشتری‌های احتمالی شما بیش‌تر به چه چیزهایی توجه می‌کنند و آگاهی بیش‌تری به شما می‌دهند.

اگرچه آزمایش دود ممکن است باعث دلخوری مشتریان بالقهوه شود، اما می‌تواند به شما اثبات کند که ایده استارت آپ شما مناسب است. به علاوه، به محض راه اندازی استارت آپ خود، آگاهی مناسبی از بازار و لیستی از افراد خاص را برای بازاریابی کسب خواهید کرد.

کلمه کلیدی و داده جستجو

5 نکات مهم استفاده از داده برای شروع کسب و کار جدید تاثر داده بر کسب و کار

روش مهم دیگر برای بررسی عملی بودن و دوام ایده استارت آپ، انجام تحقیقات کلمات کلیدی است تا ببینید برقرار کردن ارتباط با مشتریان بالقوه چقدر آسان یا دشوار است. ممکن است متوجه شوید که مردم همچنان به دنبال راه حلی هستند که شما قصد ارائه آن را دارید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما در تلاش برای ایجاد یک استارت آپ با تمرکز بر کمک به مردم برای آماده سازی برای بازنشستگی از طریق اتصال آنها به محل‌هایی برای سرمایه گذاری و پس انداز با بالاترین بازده هستید. اگر بخش زیادی از جستجوها را مشاهده کنید که در جستجوی بهترین بانک‌های آنلاین هستند، این ممکن است نشان دهنده تمایل افراد به حساب‌های پس انداز با بازده بالا باشد.

گوگل ترند (Google Trends) منبع بسیار خوبی برای فهمیدن محتوای دنبال شده توسط افراد است. می‌توانید از این اطلاعات که توسط کلمات کلیدی به دست آورده‌اید برای هدایت ترافیک به سمت تست دود خود، برای سنجش پتانسیل بازار استفاده کنید.

استفاده از داده برای درک استراتژی بازار

0 نکات مهم استفاده از داده برای شروع کسب و کار جدید تاثر داده بر کسب و کار

حتی اگر ایده محصول خود را تأیید کرده باشید، برای سنجش موفقیت ایده شما باید به سایر داده‌ها و فاکتورها توجه کنید. حتماً موارد زیر را تحقیق کنید:

دادهی رقبا: اطلاعاتی در مورد اندازه، قدرت و توانایی‌های رقابت شما.

پتانسیل بازار: پیش بینی اندازه کل بازاری که وارد آن می‌شوید و چه میزان از بازار را انتظار دارید تصرف کند.

هوش بازاریابی: تصویری از چگونگی و مکان رقبا برای تبلیغ محصولات خود، برای شناسایی فرصت‌های دستیابی به مخاطبانی که به آن‌ها دست نیافته‌اند.

هنجارهای صنعت: داده‌های مربوط به نحوه تجارت رقبا، مانند حضوری در مقابل آنلاین، برای ایجاد تصویری از وضعیت موجود که هدف استارتاپ شما بر هم زدن آن است.

ایجاد یک ارائه با پشتوانه داده

6 نکات مهم استفاده از داده برای شروع کسب و کار جدید تاثر داده بر کسب و کار

هنگامی که داده‌های بازار را برای تأیید ایده و فرصت‌های خود جمع آوری کردید، می‌توانید از همین داده‌ها برای متقاعد سازی سرمایه گذاران جهت حمایت از چشم انداز خود استفاده کنید.

از داده‌ها بری اوج گیری کسب و کارتان هنگام شروع استفاده کنید. ایجاد یک کسب و کار بدون داشتن داده قانع کننده نیست. همیشه به دنبال فرصت‌هایی برای تکمیل تحقیقات خود در جایی که انجام چنین کاری منطقی است، باشید.

این امر بخصوص اگر تست دود موفقی انجام داده باشید صادق است، که باید آن را سریع برجسته کنید. هیچ راه بهتری از اینکه ثابت کنید که افراد قصد خرید محصولات شما را دارند برای متقاعد کردن یک سرمایه گذار بالقوه وجود ندارد. و هر جا که ممکن است، از تحقیقات بازاری خود استفاده کنید تا نشان دهید که چگونه قصد دارید از نقاط ضعف پیشنهادهای رقبا، به نفع خودتان استفاده کنید.

شروع محکم

شروع یک کار پر ریسک است، اما استفاده از داده‌ها برای تأیید ایده محصول خود می‌تواند به طور قابل توجهی خطر را کاهش دهد و شانس موفقیت شما را بهبود بخشد. این به شما کمک می‌کند از پیش داوری که غالباً با نظرسنجی و واکنش همتایان همراه است، جلوگیری کنید. بدترین حالتی که ممکن است پیش آید این است که متوجه شوید، ایده شما ایده خوبی نیست و به جای سرمایه گذاری وقت و منابعتان روی این کار، به سراغ مورد بعدی بروید.

حال که با نکات مهم استفاده از داده برای شروع کسب و کار جدید آشنا شدید می‌توانی از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس