آموزش ایجاد لیست قیمت کالا به شکلی که مشتری پشیمان نشود

اگر شما از دسته صاحبان مشاغلی هستید که نمی‌دانند چگونه یک لیست قیمت کالا ایجاد کنند، مشتریان بالقوه خود را به زودی از دست خواهید داد.

162
0
آموزش ایجاد لیست قیمت کالا به شکلی که مشتری پشیمان نشود

شما برای بدست آوردن مشتری بالقوه بسیار سخت کار کرده‌اید. اکنون وقت آن است که به مشتریان بالقوه خود پیشنهاد تجاری دهید. اگر می‌دانید چگونه می‌توانید یک بیانیه و فهرست قیمت برای کسب و کارتان ایجاد کنید، جذب مشتری بسیار آسان خواهد بود. اما اگر شما از دسته صاحبان مشاغل یا فریلنسرهایی هستید که نمی‌دانند چگونه برای کسب و کارشان یک لیست قیمت کالا ایجاد کنند، مشتریان بالقوه خود را به زودی از دست خواهید داد.

چرا این حرف را می‌زنیم؟ در واقع فهرست قیمت با قیمت متفاوت است و پس نحوه تهیه آن نیز متفاوت خواهد بود.

اصول قرارداد با فروشنده چیست و چگونه آن را ایجاد کنیم؟

13 تکنیک برای کسب درآمد بیشتر به صورت آنلاین

معرفی 9 راه برای ایجاد اعتماد مشتری وقتی که فروش شما صفر است

 

شما در حال رقابت با شرکت‌های زیادی هستید که می‌خواهند مشتری را جذب کنند و در این رقابت برنده شوند، بنابراین واقعا باید حرفه‌ای و کاربلد باشید. هرچه سریع‌تر و حرفه‌ای‌تر به درخواست‌های آن‌ها پاسخ دهید، شانس شما برای بستن معامله بیش‌تر است.

اما چگونه می‌توان یک فهرست قیمت حرفه‌ای نوشت که در میان رقبا قابل توجه‌تر باشد؟ چگونه می‌توانید یک فهرست قیمت نوشت که به طور واضح به مشتریان اطلاعات مورد نظر را توضیح دهد و به طور مداوم منجر به فروش و بستن معامله شود. چگونه می‌توان فهرست قیمت را به درستی و در سریع‌ترین زمان ممکن و با بودجه بازاریابی ایجاد کنید؟

ما می‌خواهیم در این پست وبلاگ پاسخ همه این سوالات را به شما بدهیم! اما قبل از آن بیایید با چند واژگان آشنا شویم.

لیست قیمت کالا چیست؟

1 آموزش ایجاد لیست قیمت کالا به شکلی که مشتری پشیمان نشود

لیست قیمت کالا یا فهرست قیمت سندی است که شما برای مشتریان ارسال می‌کنید که در آن محصولات یا خدمات را با قیمت معلوم و تحت شرایط مشخص ارائه می‌دهید. این سند همچنین شامل مفاد و کارهایی است که شما به مشتری خود ارائه می‌دهید. به بیان ساده‌تر سند فهرست یک بیانیه رسمی است که آن نوشته می‌شود کالاها یا خدمات شما برای خریداران بالقوه قبل از اینکه متعهد به خرید شوند چه قیمتی خواهد داشت.

فهرست قیمت معمولاً از نظر قانونی الزامی نیست مگر اینکه مشخص شود که این یک قسمت رسمی قرارداد است. همچنین به محض پذیرفتن مشتری، قیمت ذکر شده قابل تغییر نیست.

با این اوصاف یک قیمت فهرست ممکن است در مواردی انعطاف پذیری داشته باشد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که کاملا به طور واضح مشخص کرده اید که آیا قیمت شما ثابت خواهد ماند یا بسته به محصولات ممکن است تغییر کند.

شما باید فهرست قیمت را به گونه‌ای بنویسید که مشتریان بالقوه شما متقاعد شوند و پیشنهاد شما را انتخاب کنند و معامله را ببندند. اگر فهرست شما فاقد برخی اطلاعات مورد نیاز باشد، ممکن است مشتری را از دست بدهید.

این سند بسیار مهم است و شما باید آن را به بهترین وجه ممکن بسازید. ما قصد داریم به شما در انجام این کار کمک کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید!

ویژگی‌های مهم برای ایجاد لیست قیمت کالا

2 آموزش ایجاد لیست قیمت کالا به شکلی که مشتری پشیمان نشود

یک فهرست قیمت شامل اجزای زیر است:

  • اطلاعات کسب و کار
  • اطلاعات تجاری مشتری بالقوه
  • تاریخ صدور و مدت اعتبار
  • خدماتی که ارائه می‌دهید و ساختار قیمت گذاری
  • شرایط و ضوابط
  • یادداشت برای شفافیت بیش‌تر

۱. اطلاعات کسب و کار شما

این مورد واضح به نظر می‌رسد، اما به دلیل اهمیت زیاد آن را توضیح می‌دهیم. اگر می‌خواهید شرکت شما از بقیه رقبا بیش‌تر جلب توجه کند، مشتری بالقوه شما باید از کارهایی که شرکت شما انجام می‌دهد آگاه باشد. بنابراین تمام اطلاعات لازم در مورد شرکت خود از جمله نام، آدرس، شماره تماس و ایمیل شرکت خود را ذکر کنید. بهتر است از سربرگ شرکت خود استفاده کنید.

۲. اطلاعات کسب و کار مشتری شما

درج اطلاعات مشتری را نیز فراموش نکنید. اطلاعاتی مانند نام تجاری، آدرس شرکت، شماره تماس، شماره فکس (در صورت وجود) و آدرس ایمیل را ذکر کنید.

اگر می‌خواهید فهرست قیمت حرفه‌ای‌تر به نظر برسد باید این اطلاعات را درج کنید.

۳. تاریخ صدور و دوره اعتبار

5 آموزش ایجاد لیست قیمت کالا به شکلی که مشتری پشیمان نشود

تاریخ ارسال فهرست قیمت را به مشتری احتمالی خود را ذکر کنید.

چرا باید این کار را انجام دهید؟

از آنجا که فاکتورهایی در بازار مانند قیمت‌های تأمین کننده و در دسترس بودن کارگران نوسان دارند، قیمت گذاری شما نیز ممکن است تغییر کند. پس اگر می‌خواهید از قیمت دقیق و مناسب پیشنهادی مطمئن باشید، باید تاریخ صدور و مدت اعتبار فهرست قیمت را مشخص کنید.

به طور کلی مدت اعتبار فهرست ۳۰ تا ۴۵ روز از زمان صدور تعیین شده است. با این حال می‌توانید زمان ذکر شده را افزایش یا کاهش دهید.

ذکر تاریخ انقضا یک مزیت دیگری نیز دارد، به مشتریان شما این امکان را می‌دهد تا بدانند تا چه موقع برای پذیرش یا رد پیشنهاد مهلت دارند و منجر به احساس فوریت و در نتیجه پاسخ سریع‌تر مشتری می‌شود.

نکته: قبل از تاریخ انقضا به مشتریان خود یک یادآوری دوستانه بفرستید!

۴. خدماتی که ارائه می دهید و ساختار قیمت گذاری

شما باید خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهید و مشتریان دریافت می‌کنند را مشخص کنید. مشتریان می‌خواهند بدانند که برای چه چیزی پول پرداخت می‌کنند، بنابراین هر محصول و خدمات را با قیمت مربوطه در فهرست ذکر کنید. محصولات و خدمات را با توجه به مراحل مختلف پروژه و از نظر قیمت تفکیک کنید. به عنوان مثال اگر شما یک شرکت SaaS دارید که پکیج‌های متعددی را ارائه می‌دهد، ویژگی‌های هر پکیج را در فهرست ذکر کنید.

نکته: برای اطمینان از مناسب بودن قیمت‌ها کمی تحقیق کنید. جای کمی برای مذاکره طرفین معامله بگذارید اما نه برای هر چیزی که باعث سردرگمی شود.

۵. شرایط و ضوابط

اگر می‌خواهید از هرگونه اختلاف در آینده جلوگیری کنید، تعیین شرایط و ضوابط الزامی است. در این بخش باید موراد زیر را ذکر کنید:

  • هزینه‌های اضافی برای محصول قابل اجرا است.
  • تحت چه شرایطی ممکن است کار اضافی لازم باشد.
  • چگونه و چه زمانی می‌خواهید هزینه پروژه را پرداخت کنید.
  • روش‌ها پرداخت و جزییات آن.
  • پیش پرداخت پروژه.
  • تغییرات احتمالی در پروژه.

۶. اطلاعات بیشتر برای وضوح بیش‌تر

در این بخش می‌توانید اطلاعاتی واضح‌تر درباره آنچه روی آن کار می‌کنید، دامنه پروژه و سایر جزئیات اضافی را ذکر کنید. به عنوان مثال اگر عناصر خاصی در ساختار قیمت گذاری یا بخش شرایط و ضوابط کمی پیچیده به نظر می‌رسند، می‌توانید یادداشت‌های کوچکی برای شفافیت بیشتر اضافه کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات مربوط به زمان و تاریخ پیش بینی شده اتمام کار را ذکر کنید!

و در نهایت از مشتری خود برای این فرصت تشکر کرده و به او بگویید که منتظر کار کردن با او هستید.

قدم بعدی چیست؟

اگر فهرست شما قالب ضعیف داشته باشد و جذابیتی نداشته باشد یا اطلاعات ذکر شده ناقص باشد، مشتریان بالقوه شما تصور خواهند کرد شرکت شما به همین روش کار می‌کند. از طرف دیگر یک فهرست دقیق و خوش ساخت، توجه شرکت شما را به جزئیات، حرفه‌‌ای بودن و توانایی گوش دادن به نیازهای مشتری نشان می‌دهد.

در واقع یک فهرست قیمت خوب احتمال “بله” گفتن مشتری به شما را افزایش می‌دهد.

Bit.ai ابزاری برای ایجاد لیست قیمت کالا

3 آموزش ایجاد لیست قیمت کالا به شکلی که مشتری پشیمان نشود

Bit.ai ابزاری قدرتمند و مدرن برای مدیریت اسناد و اطلاعات است که به شما کمک می‌کند تمام اسناد خود را با هم در یک جا، اشتراک گذاری، ردیابی و مدیریت و با تیم خود همکاری کنید. با استفاده از ابزارهای بصری یکپارچه Bit، می‌توانید برای مشتریان خود فهرست ایجاد کنید که دارای قالب ایده آل و چشمگیر و مناسب باشد. حتی می‌توانید زمان باز شدن آن توسط مشتریان را ردیابی و مشاهده کنید، از چه دستگاهی برای خواندن آن استفاده می‌کنند، هر زمان مشتری دستگاه خود را باز می‌کند اعلانی دریافت می‌کنید و متوجه می‌شوید که مشتری شما چه مدت وقت خود را برای خواندن آن صرف کرده است.

همکاری در زمان واقعی: در هنگام ایجاد فهرست قیمت، ممکن است به نظرات تیم خود نیاز داشته باشید تا در نهایت تخمین قیمت‌ها به درستی انجام پذیرد. Bit.ai به شما کمک می‌کند تا به آسانی این کار را انجام دهید. Bit به جای برقراری ارتباطات تیمی از طریق ایمیل و پیام‌ها، به شما و تیمتان این امکان را می‌دهد که همزمان در زمان واقعی همکاری کنید. Bit.ai یک روش عالی برای مدیریت جنبه‌های مختلف فهرست قیمت و اسناد در یک مکان با مشارکت تیمی است.

فضاهای کاری هوشمند: هر مشتری به یک فهرست جداگانه و متفاوت نیاز دارد و ذخیره تمام این اطلاعات می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.  Bit این مشکل را برای شما حل می‌کند. شما می‌توانید تیم خود را جمع کرده و یک فضای کاری برای پروژه‌ها، تیم‌ها، ادارات و مشتریان خود ایجاد کنید تا کلیه داده‌های شما به طور منظم سازماندهی شوند.

ویرایشگر Sleek: ویرایشگر Bit یک ویرایشگر ساده است و Bit را به ابزاری عالی برای ایجاد فهرست تبدیل می‌کند. پس از ساخت فهرست خود، می‌توانید به راحتی آن‌ها را به صورت PDF، فایل Word ،Markdown و فرمت‌های دیگر تبدیل کنید.

اسناد تعاملی: قطعا شما تنها افرادی نیستید که برای مشتری فهرست قیمت ارسال می‌کنید. شما با بسیاری از شرکت‌های مختلف در رقابت هستید. یکی از راه‌های ماندن در رقابت این است که فهرست و اسناد خود را تعاملی کنید. شما می‌توانید فیلم‌ها، محتوای اجتماعی، موسیقی، فایل‌ها، نقشه‌ها، نمودارها، نظرسنجی‌ها، کد و ارائه‌ها را اضافه کنید.

مدیریت محتوا: آیا به مکانی برای ذخیره سازی رسانه‌های خود که ممکن است در فهرست به آن‌ها نیاز داشته باشید، نیاز دارید؟ Bit دارای یک کتابخانه محتوای قدرتمند برای ذخیره و دسترسی به همه فیلم‌ها، تصاویر، فایل‌ها و محتوای دیجیتالی شما که به فهرست خود اضافه می‌کنید، است تا بتوانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

سطح دسترسی: فهرست‌های مشتری اسناد مهمی هستند و شما باید مطمئن شوید که فرد مناسب در زمان مناسب به آن‌ها دسترسی دارد. Bit از ویژگی‌هایی مانند ردیابی اسناد، حفاظت از رمز عبور، محدودیت دسترسی به فایل‌ها و غیره پشتیبانی می‌کند که به ایمن نگه داشتن اطلاعات مهم شرکت شما کمک می‌کند. به راحتی می‌توانید فهرست قیمت خود را با تیم‌های داخلی و مشتریان خود به اشتراک بگذارید.

همچنین می‌توانید با ردیابی اسناد، اطلاعات واقعی در مورد اسناد به اشتراک گذاشته شده را بدست آورید. می‌توانید ببینید مشتری احتمالی شما چه مدت زمان را برای خواندن فهرست شما صرف کرده است، چند بار برای خواندن فهرست بازگشته، چقدر پیمایش کرده است و موارد دیگر.

Bit یک ابزار عالی برای ایجاد فهرست قیمت یا هر سند دیگری است. شما می‌توانید با یک حساب رایگان برای حداکثر ۵ عضو Bit را امتحان کنید!

ایجاد لیست قیمت کالا جمع بندی

4 آموزش ایجاد لیست قیمت کالا به شکلی که مشتری پشیمان نشود

بله، جذب مشتری بدون نوشتن فهرست قیمت غیر ممکن نیست. اما  این فقط زمانی کار می‌کند که مشتری فقط به محصول یا خدمات شما علاقه مند باشد و در نهایت در مورد قیمت‌ها بحثی ندارند زیرا آن‌ها شما را می‌خواهند. اما این اتفاق به ندرت می‌افتد!

بنابراین اگر واقعاً می‌خواهید مشتری خود را برنده شوید، باید به جای ارسال کل هزینه‌ها بدون هیچ توضیحی در یک ایمیل کوتاه کارهای دیگری انجام دهید.

اگر می‌خواهید در بدست آوردن مشتری و کار موفق باشید، باید فهرست‌های عالی بنویسید. به یاد داشته باشید، فهرست قیمت اغلب اولین تاثیر و اولین قدم برای تضمین قرارداد است. اگر فهرست‌های خود را با استفاده از ابزاری مانند Bit.ai ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید، به مشتریان بالقوه خود نشان می‌دهید که یک تجارت مدرن و هوشمند دارید.

حال که با ایجاد لیست قیمت کالا آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس