معرفی هشت راه برای نظارت بر رقابت کاری شما

برای ساخت برند تجاری به زمان و منابع زیادی نیاز است، اما نظارت بر رقابت کاری نیز ضروری است. در ادامه به نظارت بر رقابت کاری می‌پردازیم.

36
0
3 معرفی هشت راه برای نظارت بر رقابت کاری شما

برای ساخت یک برند تجاری به زمان، تلاش و منابع زیادی نیاز است، اما نظارت بر رقابت کاری نیز ضروری است. هیچ شغلی نمی‌تواند هر دو کار را با بیش‌ترین میزان اثربخشی ممکن انجام دهد، بنابراین باید به حد وسطی اکتفا کرد. شرکت‌ها باید بین زمان و سایر منابع خود تعادل ایجاد کنند تا اطمینان حاصل کنند که می‌توانند به هر دو دست یابند. در ادامه به معرفی هشت راه برای نظارت بر رقابت کاری می‌پردازیم.

معرفی هشت راه برای نظارت بر رقابت کاری شما

چگونگی برقراری تعادل توسط شرکت‌ها در این مسئولیت‌ها متفاوت است. برخی ترجیح می‌دهند رویکردی با محوریت برند تجاری داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند که بدانند رقابتشان به چه نتیجه‌ای می‌رسد. در ادامه، هشت متخصص از شورای کارآفرینان جوان چگونگی تفکر مشاغل برای نظارت بر رقابت و برقراری تعادل در میان این خواسته‌ها برای سود بیش‌تر شرکت، را ارزیابی می‌کنند.

۱. بررسی کنید، اما بر مشتری هایتان تمرکز کنید

0 معرفی هشت راه برای نظارت بر رقابت کاری شما

شما نیازی به نظارت بر رقابت ندارید. کاری را که رقبا انجام می‌دهند را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید که شما به طور متفاوتی چه کاری را باید انجام دهید، سپس فعالیت‌های خود را ادامه دهید. تمرکز اصلی باید بر روی پاسخ دادن به سوالات مشتریان یا برآورده ساختن نیازهایشان باشد. برند خود را از این نقطه بسازید و سپس در این مسیر ثبات را برقرار کنید. استفاده از ویدئو، وبلاگ یا سایر رسانه‌ها برای ارائه این اطلاعات و تشکیل نام تجاری شما می‌تواند نقطه شروع باشد. وقتی کمک کننده و مفید باشید و برای افرادی که برندتان برای آن‌ها خدماتی ارائه می‌کند، ارزش قائل شوید، رقابت بر شما نظارت خواهد کرد. از اینجا، شما باید همچنان از همیشه بهتر باشید و پیام برندتان را بهبود دهید. شما در این رقابت، پیشی خواهید گرفت و دوام بیش‌تری خواهید داشت. بنابراین نظارتشان نکنید، فقط بررسی کنید و به ساخت برند تجاری خود بپردازید.

۲. در ابتدا به سود و زیان نهایی خود توجه کنید

رقابتتان باید اولویت بعدی شما باشد. همیشه ابتدا روی سود و زیانتان تمرکز کنید. این بدان معنا نیست که موضوع رقابت را نادیده بگیرید، اما ضروری است که توسعه شرکت را قبل از نظارت بر رقبا، در اولویت قرار دهید. در غیر این صورت، ممکن است در نهایت یک برندی باشید که صرفاً از نوآوری‌های شرکت‌های دیگر تقلید می‌کند. به همین دلیل دوست دارم یک بار در ماه از رقبای خود بازدید کنم. بیش‌تر از این من فکر می‌کنم نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

۳. هدفتان تبدیل شدن به یک رهبر باشد، نه یک دنبال کننده

1 معرفی هشت راه برای نظارت بر رقابت کاری شما

۱۰۰٪ روی برند تجاری تمرکز کنید. به ساختن برند تجاری خود ادامه دهید زیرا این چیزی است که در طولانی مدت جواب می‌دهد. رقابت شما همیشه در حال تغییر است و سعی در بهتر شدن آن می‌کنید. اگر بیش از حد بر روی رقابت تمرکز کنید، رقبا در نهایت از شما پیشی خواهند گرفت. شما تبدیل به دنبال کننده خواهید شد نه رهبر. در مورد سازگاری با شرایط جدید و ایجاد فرصت‌ها باید پیشرو باشید. مهم نیست که رقابت چه کاری انجام می‌دهد، تا زمانی که برای مشتریان خود ارزش قائل شوید، برند تجاری شما در جایگاه ویژه خود رشد خواهد کرد.

۴. به طور منحصر به فرد بر بهبود مستمر تمرکز کنید

تعداد کل ساعاتی که تیم Red Banyan سالانه صرف نظارت بر رقابت می‌کند صفر است. به جای اینکه مانند سایر شرکت‌ها انرژی، زمان یا منابعمان را در جای نادرستش قرار دهیم، به طور منحصر به فرد روی کارهایی برای بهبود مستمر و دستیابی به نتایج بسیار بهتر برای مشتریان خود تمرکز می‌کنیم.

۵. آگاه باشید، اما بدانید که چه چیزی شما را متمایز می‌کند

2 معرفی هشت راه برای نظارت بر رقابت کاری شما

من شخصاً بیش‌تر وقتم را به جای نظارت بر رقابت، صرف ساختن برند و نمایندگی خود می‌کنم. البته، من احساس می‌کنم بسیار مهم است که از رقبای خود آگاهی داشته باشید و بدانید چه استراتژی‌هایی به کار می‌برند. ممکن است چیزی برای یادگیری یا تقلید وجود داشته باشد، اما اگر زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد آنچه برای برندهای دیگر مفید است، کنید باعث حواس پرتی شما می‌شود. هر برند و شرکتی متفاوت است و ممکن است آنچه برای یک شخص مفید است برای همه مفید نباشد. همچنین ممکن است مشتریانی داشته باشید که برای استراتژی‌ها و کیفیت‌های متفاوتی ارزش قائل باشند. بزرگ‌ترین برگ برنده شما این است که از صنعت خود آگاه باشید اما بر آنچه در آن عالی هستید و آنچه شما را متمایز می‌کند، متمرکز شوید، سپس از آن استفاده کرده و سایر زمینه‌هایی که نقاط قوت شما را تکمیل می‌کنند را تقویت کنید.

۶. بر صنعت خود نظارت کنید

در صنعت خدمات، من سالانه دو تا سه بار بر رقابت نظارت می‌کنم. در درجه اول بر اهداف خود تمرکز می‌کنم و سپس رقیبانم را بررسی می‌کنم تا ببینم آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند و چگونه آن‌ها با ما مقایسه می‌شوند. اگرچه فکر می‌کنم در صنایع دیگر، افرادی هستند که نیاز دارند به صورت ماهانه یا هفتگی این مسئله را بررسی کنند. به عنوان مثال، اگر محصولات جدید عرضه شوند، باید فوراً خود را سازگار کنید و بهبود ببخشید. با این وجود، در صنعت خدمات، تغییر ترندها زمان بیش‌تری طول می‌کشد. این فاکتورها را در نظر بگیرید: وب سایت، خدمات جدید، تبلیغات در رسانه اجتماعی، جستجو و آفلاین، کنفرانس‌ها، خبرنامه‌ها و نامه‌های پستی، رتبه بندی جستجو.

۷. زمان خود را ۸۰/۲۰ تقسیم کنید

4 معرفی هشت راه برای نظارت بر رقابت کاری شما

اصل پارتو (Pareto) در اینجا وارد عمل می‌شود. شما نمی‌خواهید کاملاً از رقابت خود چشم پوشی کنید زیرا می‌توانید از آن‌ها درس بگیرید، اما همچنین نمی‌خواهید بیش از حد روی آن‌ها تمرکز کرده و از فعالیت‌های اصلی خود منحرف شوید. بنابراین، ۸۰٪ از وقت خود را صرف تمرکز بر ساخت برند تجاری و چشم انداز خود کنید، اما از اینکه ۲۰٪ از وقت خود را صرفاً رصد و ارزیابی رقیبان خود کنید، نترسید. از این گذشته، تجارت مانند یک بازی شطرنج است و شما می‌خواهید ببینید که آن‌ها چه حرکاتی انجام می‌دهند تا بتوانید فعالیت‌های آینده‌ی آن‌ها را پیش بینی کنید. حتی مهم‌تر از این، شما می‌توانید از رقبا بیاموزید، احتمالاً برخی از ایده‌ها یا مفاهیم آن‌ها را در محصول یا تجارت خود استفاده کنید تا آنچه را که دارید بهبود ببخشید. به هر حال احتمالاً رقبا نیز همین کارها را با شما انجام می‌دهند.

۸. محاسبه معیار ROI در برابر طوفان فکری

در بعضی از صنایع، مهم است که رقبا را از نزدیک دنبال کنید زیرا برای از دست ندادن سهم بازار، با هر حرکت آن‌ها نیاز است پیشی بگیرید. با این حال، در بسیاری از دسته‌های تجاری دیگر، ممکن است دریابیم که طوفان فکری به طور مستقل می‌تواند منجر به نوآوری بهتر و رشد بلند مدت شود (به جای اینکه از یک استراتژی ساده کپی برداری شده استفاده کنید). واقعاً می‌تواند به هر دو طرف پیش برود. اگرچه بسیاری از صاحبان مشاغل ممکن است پیشنهاد دهند که فقط بر روی تجارت خود تمرکز کنید، اما اگر در یک گروه مربوط به کالا قرار داشته باشید که در آن هرگونه تغییر جزئی در پیشنهادات محصول یا قیمت، تأثیر قابل توجهی بر فروش داشته باشد، انجام این کار ممکن است به ضرر شما باشد، بنابراین همه مشاغل موجود در این فضا مجبورند که تلاش کنند به رقبا برسند یا عقب بیفتند.

حال که با راه‌های نظارت بر رقابت کاری آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس