اخراج در یاهو و دیزنی آغاز شد

69
0
اخراج در یاهو و دیزنی

یاهو و دیزنی اولین شرکت‌هایی نیستند که استراتژی تعدیل نیرو را در مجموعه خود پیاده سازی می‌کنند. توییتر شرکت مادر متا، آمازون، گوگل و مایکروسافت نیز چنین برنامه‌هایی را دنبال کرده‌‌اند. رکود اقتصادی و کاهش فروش شرکت‌ها باعث شده، بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری برای کنترل هزینه‌ها دست به تعدیل نیرو بزنند. در این خبر به بررسی اخراج در یاهو و دیزنی می پردازیم.

اخراج در یاهو و دیزنی

«رابرت ایگر»، مدیرعامل دیزنی می‌گوید این شرکت به عنوان بخشی از برنامه تحول خود می‌خواهد ۷۰۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج کند. شرکت یاهو نیز قرار است برای صرفه جویی در هزینه‌ها، ۱۷۰۰ نفر از کارمندان خود را تعدیل کند. از این تعداد ظاهراً ۱۰۰۰ نفر اوایل هفته آینده بیکار می‌شوند.

شرکت دیزنی ۲۲۰ هزار کارمند دارد که ۱۶۶ هزار نفر آنها در ایالات متحده و ۵۴ هزار نفر در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند. مدیرعامل دیزنی می‌گوید بخش‌های مختلف کار را مورد بررسی قرار داده و محتوای عمومی و کسب و کار استریم را ارزیابی کرده است. گزارش‌های مالی نشان می‌دهد که در برخی بخش‌ها این شرکت عملکرد خوبی نداشته است و حالا این شرکت تصمیم گرفته برای کنترل هزینه‌ها، تعدادی از نیروهای کار خود را اخراج کند.

اخراج در یاهو و دیزنی
اخراج در یاهو و دیزنی

یاهو نیز همان‌طور که گفته شد حدود ۲۰ درصد از نیروی کار خود یا تقریباً ۱۷۰۰ نفر را اخراج می‌کند. به نظر می‌رسد ۱۰۰۰ نفر قرار است طی روزهای آینده کار خود را از دست بدهند و یاهو به سرعت تصمیم خود را اجرایی سازی می‌کند. تعدادی از نیروهایی که قرار است اخراج شوند، کارمندان بخش فناوری تبلیغات تجاری هستند. یاهو استراتژی‌هایی را دنبال کرده که حالا می‌گوید این موارد سودآور نیستند و حالا می‌‌خواهد تغییر رویه دهد.

gsmarena

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس