از رویداد 6 اکتبر گوگل چه انتظاری داریم: پیکسل 7، پیکسل واچ و موارد دیگر

44
0
رویداد 6 اکتبر گوگل

گوگل یک رویداد پاییزی بزرگ را برای هفته آینده در دست اجرا دارد و انتظار می رود بزرگتر از حد معمول باشد. نه تنها شاهد نسل بعدی پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو خواهیم بود، بلکه به نظر می رسد گوگل بالاخره آماده است تا با اولین ساعت هوشمند خود وارد عرصه پوشیدنی شود. در این خبر به بررسی رویداد 6 اکتبر گوگل می پردازیم.

رویداد 6 اکتبر گوگل

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو چندان غافلگیر کننده نیستند. گوگل در رویداد سالانه I/O خود در اوایل سال جاری، آن‌ها را اذیت کرد، و حتی اگر این کار را انجام نداده بود، گوشی‌های پرچمدار جدید پیکسل به اصلی‌ترین بخش رویدادهای پاییزی گوگل تبدیل شده‌اند.

رویداد 6 اکتبر گوگل
رویداد 6 اکتبر گوگل

با این حال، گوگل مطمئناً هفته آینده چیزهای بیشتری برای نشان دادن به ما خواهد داشت، و این شرکت قبلاً در ویدیویی که برای اعلام رویداد 6 اکتبر منتشر کرده است، دست خود را با تماشای پیکسل واچ نشان داده است.

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو

همانطور که پیکسل واچ هیجان انگیز به نظر می رسد، شکی نیست که سرفصل های رویداد هفته آینده Pixel 7 و Pixel 7 Pro خواهند بود.

از زمانی که گوگل تیزری را در ماه می ارائه کرد که طراحی آشنا اما ظریفی را نشان می‌داد، می‌دانستیم که این جدیدترین تلفن‌های پیکسل عرضه می‌شوند. گوگل در آن زمان چیز زیادی برای گفتن در مورد مشخصات نداشت، اما وعده ظاهری کلاسیک ‌تر را با پوشش آلومینیومی 100% بازیافتی در کل قاب پشتی داد.

رویداد 6 اکتبر گوگل
رویداد 6 اکتبر گوگل

با این حال، طبق معمول، با نزدیک‌تر شدن به رویداد راه‌اندازی گوگل، چیزهای بیشتری شنیده‌ایم. در حالی که هنوز عمدتاً به شایعات و حدس و گمان ها محدود می شود، ما ایده بسیار خوبی از آنچه از جدیدترین دستگاه های پرچمدار گوگل انتظار داریم داریم.

نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد گوگل در چند سال گذشته پیشرفت کرده است، بنابراین انتظار داشته باشید که پیکسل 7 یک طراحی تکاملی باشد که بر اساس نقاط قوت پیکسل 6 باشد. اگر گزارش‌ها دقیق باشند، گوگل اندازه پیکسل را کاهش خواهد داد. نمایشگر پیکسل 7، عمدتاً در جهت عمودی – مشاهده شده است که پیکسل 7 کوتاهتر از مدل قبلی خود است.

از سوی دیگر، به نظر می رسد پیکسل 7 پرو در جهتی دیگر حرکت خواهد کرد و به صفحه نمایش 6.8 اینچی می رسد. خبر خوب این است که این بدان معنا نیست که به طور قابل توجهی بزرگتر می شود. در عوض، قاب عمودی کوچک می شود تا فضایی برای صفحه نمایش بزرگتر باز شود.

رویداد 6 اکتبر گوگل
رویداد 6 اکتبر گوگل

با توجه به اینکه گوگل اکنون تراشه‌های خود را می‌سازد، انتظار می‌رود خط تولید پیکسل 7 نسل دوم Tensor 2 گوگل را دریافت کند. گزارش‌ها درباره اینکه دقیقاً چقدر قدرتمندتر از Tensor اصلی موجود در پیکسل 6 خواهد بود، متفاوت است. با این حال، منابع عموماً موافق هستند. گوگل هنوز راه هایی در پیش دارد تا از نظر عملکرد خام به اپل و کوالکام برسد.

با این حال، ما نمی شنویم که مردم از عملکرد کند در پیکسل 6 شکایت کنند، بنابراین دلیل کمی برای دیدن این مشکل وجود دارد. ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که فضای اضافی ارائه شده توسط تراشه‌های موبایل پیشرو بیشتر در مورد تقویت ویژگی‌های عکاسی محاسباتی و یادگیری ماشینی است تا دستاوردهای عملکرد کاربر.

انتظار ارتقای چشمگیر دوربین در سری پیکسل 7 را نداشته باشید. انتظار می رود پیکسل 7 پرو از همان سیستم دوربین پشتی پیکسل 6 پرو بهره مند شود. با این حال، برخی از بهبودهای دوربین جلو نسبت به مدل Pro6، مانند فیلمبرداری 4K و دوربین سلفی 11 مگاپیکسلی (MP) می‌توانند امسال به پیکسل 7 کوچکتر راه پیدا کنند.

خبر خوشایند مخصوصاً برای هر کسی که ممکن است به گوشی‌های اندرویدی شخص اول گوگل نگاه کند این است که انتظار می‌رود این شرکت به قیمت گذاری تهاجمی پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو ادامه دهد. انتظار می رود هر دو با قیمت های اولیه 600 و 900 دلاری مشابه مدل های سال گذشته عرضه شوند.

ساعت پیکسل

در حالی که انتظار می‌رود گوشی‌های پیکسل 7 در کانون توجه قرار گیرند، جالب‌ترین معرفی آن ساعت پیکسل خواهد بود.

رویداد 6 اکتبر گوگل
رویداد 6 اکتبر گوگل

این محصولی است که سال‌ها از ساخت آن می‌گذرد و نشان‌دهنده اولین تلاش گوگل در زمینه ساعت‌های هوشمند است. با توجه به اینکه گوگل در هشت سال گذشته در حال توسعه سیستم عامل Wear OS بوده است، این یک پیچ و تاب به ظاهر طعنه آمیز است.

این شرکت در گوشی‌های اندرویدی با برند گوگل با خط تولید Nexus خود عرضه می‌کرد، اما همه آن‌ها توسط سازندگان سخت‌افزار دیگری مانند HTC، LG و سامسونگ ساخته شده‌اند. تا سال 2016 – هشت سال پس از عرضه اندروید 1.0 – گوگل گوشی هوشمند پیکسل خود را منتشر کرد. به طور تصادفی یا نه، به نظر می رسد که پیکسل واچ نیز در همین برنامه بوده است.

با توجه به همه چیزهایی که دیده‌ایم، گوگل قصد دارد با پیکسل واچ مسیر جدیدی را ایجاد کند. تصاویر تیزر و عکس‌های لو رفته که دیده‌ایم نشان می‌دهند که این ابزار پوشیدنی به جای تقلید از محصولات محبوب دیگر مانند اپل واچ یا گلکسی واچ سامسونگ، در مسیر طراحی خود حرکت می‌کند.

با این حال، تنها راه‌های زیادی برای طراحی ساعت وجود دارد، و گوگل تصمیم گرفته است از طراحی دایره‌ای استفاده کند که شبیه سایر ساعت‌های محبوب Wear OS باشد. انتظار طراحی مینیمالیستی گردی را داشته باشید که بیشتر در جهت سنتی باشد تا فنی. حاشیه های باریکی که در لبه های بدنه محو می شوند نیز به ارائه ظاهری کلاسیک کمک می کنند.

رویداد 6 اکتبر گوگل
رویداد 6 اکتبر گوگل

از آنچه Google در کنفرانس I/O ماه می به اشتراک گذاشت، این پوشیدنی جدیدترین نسخه Wear OS را با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و سرویس‌های Google و یک رابط کاربری جدید برای مطابقت اجرا می‌کند. این شامل Google Wallet جدید برای پرداخت‌های بدون تماس و سایر کارت‌ها، Google Maps، Google Assistant و Google Home است.

همچنین انتظار می‌رود پیکسل واچ دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های سلامتی و تناسب اندام باشد که توسط Fitbit که در سال 2019 به دست آورد. ویژگی های ردیابی نرخ باید وجود داشته باشد.

تبلت پیکسل

در خلال کنفرانس ماه می I/O، گوگل همچنین اعلام کرد که دوباره در مورد تبلت‌ها جدی می‌شود و اولین تبلت پیکسل خود را آزار می‌دهد. با این حال، در حالی که ممکن است هفته آینده بیشتر در مورد این موضوع بشنویم، بعید است که گوگل آماده انجام کاری بیشتر از صحبت در مورد آن باشد.

رویداد 6 اکتبر گوگل
رویداد 6 اکتبر گوگل

تبلت پیکسل به نظر می رسد بازی برای ساخت اکوسیستم دستگاه پیکسل گسترده تر برای رسیدن به آنچه اپل و سامسونگ سال ها انجام می دادند باشد. این شرکت می‌گوید که انتظار می‌رود از تراشه Tensor گوگل استفاده کند، تبلت پیکسل قرار است همراهی کامل برای تلفن پیکسل باشد و محصولات گوگل را به «یک خانواده واقعی از دستگاه‌های پیکسل» تبدیل کند.

احتمالاً هفته آینده تیزر دیگری برای تبلت پیکسل خواهیم دید و شاید گوگل مایل باشد برخی از مشخصات اضافی را به اشتراک بگذارد. با این حال، همه چیزهایی که تاکنون شنیده ایم نشان می دهد که این تبلت یک تبلت سطح پایه خواهد بود که در برابر آیپد 10.2 اینچی اپل و گلکسی تب 8 اصلی سامسونگ قرار می گیرد.

آیا پیکسل 7 اولترا را خواهیم دید؟

در چند ماه گذشته، شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه گوگل نیز می‌تواند با معرفی لایه سوم پیکسل به شکل بزرگ تر یا قدرتمندتر «Pixel 7 Ultra» ما را غافلگیر کند.

این احتمالاً برای رقابت با گلکسی اس 22 اولترای سامسونگ طراحی شده است که بهبودهایی در دوربین و عملکرد ارائه می دهد. با این حال، شواهدی مبنی بر اینکه گوگل حتی بر روی چنین دستگاهی کار می کند بسیار اندک است و منابع متعدد نشان می دهد که تنها دو گوشی پیکسل در هفته آینده عرضه می شوند. اگر Pixel Ultra در حال ساخت است، احتمالا هنوز در مرحله توسعه اولیه است.

 چطور؟Pixel Fold 

همچنین این احتمال وجود دارد که منابع به اصطلاح Pixel Ultra را با تلاش‌های مداوم Google برای انتشار اولین پیکسل تاشو اشتباه گرفته باشند.

رویداد 6 اکتبر گوگل
رویداد 6 اکتبر گوگل

این چیز دیگری است که گویا گوگل مدتی است روی آن کار می‌کند، اما اخیراً گزارش‌هایی شنیده‌ایم مبنی بر اینکه ممکن است نزدیک باشد – اگر آن «گوشه» را حدود 4 تا 6 ماه دیگر در نظر بگیرید.

بنابراین، دلیلی وجود ندارد که باور کنیم در رویداد هفته آینده شاهد عرضه پیکسل تاشو خواهیم بود. با این حال، اگر گوگل به همان اندازه که منابع صنعتی می گویند به انتشار آن نزدیک است، ممکن است آماده باشد تا حداقل نگاهی اجمالی به آنچه می توانیم از نوت پد اسطوره ای پیکسل انتظار داشته باشیم به ما ارائه دهد.

digitaltrends

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس