شیائومی و جریمه 3.2 میلیون یورویی ایتالیا

66
0
شیائومی و جریمه 3.2 میلیون یورویی ایتالیا

شیائومی به تازگی در ایتالیا حدود ۳.۲ میلیون یورو (چیزی حدود ۲۱.۷۶ میلیون یوان) جریمه شده است. ناظرین سازمان رقابت ایتالیا اعلام کرده‌اند که این شرکت از تعمیر مشکلات محصولات فروخته شده خود خودداری می‌کند. در صورتی که این گوشی‌ها هنوز گارانتی داشته، اما با این حال، زمانی که محصول دارای خراش یا ایرادات جزئی دیگر باشد، شرکت از تعمیر آن خودداری می‌کند. شیائومی و جریمه 3.2 میلیون یورویی ایتالیا داستان طولانی تری خواهد داشت.

طبق گزارشی از خبرگزاری The Paper، شیائومی به خبرنگاران در این زمینه پاسخ داده است. این شرکت می‌گوید که از تصمیم سازمان رقابت ایتالیا (AGCM) آگاه است. بنابراین در حال ارزیابی دلایل آن می باشد.

«شیائومی اعلام میکند که در ایتالیا همیشه به قوانین و شرایط این کشور پایبند بوده و از قوانین و مقررات مربوطه در زمینه کسب و کار تبعیت می‌کند. ما متعهد هستیم که بهترین تجربه ممکن را در زمینه خدمات پس از فروش برای هر کاربر ایتالیایی فراهم کنیم.»

سازمان رقابت ایتالیا (AGCM) روز جمعه اعلام کرد که واحد ایتالیایی شرکت شیائومی، خدمات گارانتی را مشروط به تعمیر آسیب‌های خارج از محدوده گارانتی اعلام کرده است، در نتیجه این کار حقوق مصرف کنندگان را به خطر می‌اندازد.

این قانون گذار ایتالیایی گفته است که شیائومی در ایتالیا برای ارائه برخی خدمات از مشتریان هزینه دریافت می‌کند. این شرکت ابتدا باید ارزیابی کند که آیا نقصی در محصول وجود دارد یا خیر. همچنین آن محصول باید بدون دریافت هیچ گونه هزینه حمل و نقل یا هزینه خدمات داده شود. با این حال، این اتفاق هنوز نیفتاده است.

به گفته این آژانس، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این شرکت چینی اغلب از تعمیر محصولات با ضمانت قانونی خودداری می‌کند. این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که این محصولات دارای مشکلات و نقص‌های دیگری باشند. یعنی اگر کاربر در قسمت باتری یا نمایشگر مشکلی داشته باشد، شیائومی ایتالیا از ارائه گارانتی خودداری می‌کند.

به عنوان مثال، اگر گوشی دارای خراش روی بدنه با عرض پنج صدم میلی‌متر یا طول پنج میلی‌متر باشد، این شرکت نمی‌تواند گارانتی برای آن فعال کند. البته، این امر با واکنش شدید مشتریان روبرو شده است و سر و صدای زیادی هم به پا کرده است که به سرعت شیائومی را در ایتالیا با جریمه‌ای نسبتا سنگین روبرو کرده است.

در حالی که این شرکت تلاش می‌کند با خودروهای برقی و دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گوشی هوشمند جدید خود در آینده، در سر تیتر اخبار قرار بگیرد، این موضوع مطمئنا شیائومی را با چالش های جدیدی در عرصه بازاریابی روبرو خواهد کرد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس