اکنون بهترین زمان برای ریمستر کردن Alan Wake’s American Nightmare است

97
0
اکنون بهترین زمان برای ریمستر کردن Alan Wake's American Nightmare است

بازی Alan Wake Remastered سال گذشته منتشر شد و Alan Wake 2 قرار است سال آینده عرضه شود. بنابراین اکنون بهترین زمان برای ریمستر کردن Alan Wake’s American Nightmare است. با اول نیوز همراه شوید تا به چرایی این موضوع بپردازیم.

سال گذشته استودیوی Remedy Entertainment با Epic Games یک همکاری غافلگیر کننده را رقم زدند و ما شاهد عرضه‌ی Alan Wake Remastered بودیم. این ریمستر تجربه‌ی بازی را روی کنسول‌های جدید ممکن ساخت و اشاراتی هم به نسخه‌ی بعدی کرد.

ریمستر آلن ویک با استقبال خوبی مواجه شد. اما یک چیز در این بین منجر به تعجب طرفداران شد. آن هم این بود که خبری از بسته‌ی گسترش دهنده‌ی مستقل بازی یعنی Alan Wake’s American Nightmare نبود. خیلی عجیب بود که رمدی این بسته‌ی گسترش دهنده‌ی عظیم که داستان مهمی نیز در بر دارد را ریمستر و یا بازعرضه نکرده است. این بازی سال ۲۰۱۲ و ۲ سال بعد از نسخه‌ی اصلی برای ایکس‌ باکس و کامپیوتر منتشر شد. با توجه به این‌که سال آینده قرار است شاهد عرضه‌ی بازی آلن ویک 2 باشیم، اکنون بهترین زمان برای ریمستر کردن Alan Wake’s American Nightmare است.

 

اکنون بهترین زمان برای ریمستر کردن Alan Wake's American Nightmare است

اهمیت داستانی ویژه‌ی American Nightmare’s برای آلن ویک 2

داستان Alan Wake’s American Nightmare ادامه دهنده‌ی بازی نخست و آلن ویک نویسنده را محبوس در جهان خیالی سریال برایت فالز به تصویر می‌کشد. در این جهان خیالی او باید نیمه‌ی شیطانی خودش موسوم به Mr. Scratch مبارزه کند. این نیمه‌ی شیطانی می‌خواهد هر آن‌چه که برای آلن ویک عزیز است را از او بستاند، حتی همسرش را.

بازی American Nightmare’s اهمیت بالایی دارد. چرا که داستان آن ارتباط تنگاتنگی با ماجرای اصلی دارد. شخصیت‌های بازی را بسط می‌دهد و Mr. Scratch را به بازی‌بازان معرفی می‌کند. طبق گفته‌ی سازندگان بازی آلن ویک 2 قرار است عناصر وحشت بیش‌تری را در خود جای دهد. بازی نخست نیز دارای عناصر وحشت بود، اما این American Nightmare’s بود که به طور جدی از آن‌ها استفاده می‌کرد و یک تجربه‌ی وحشت و بقا را ارائه می‌داد.

در جریان بازی Alan Wake’s American Nightmare شخصیت Mr. Scratch از طریق تلویزیون‌های موجود در محیط با آلن ارتباط برقرار می‌کند. او شخصیتی آزاردهنده و مرموز است که به ظاهر زاییده‌ی داستان‌های منفی خود آلن است. جالب است که یکی از بسته‌های گسترش دهنده‌ی بازی Control پیش‌بینی می‌کند که Mr. Scratch جای آلن را در دنیای واقعی گرفته و خود آلن در دریاچه‌ی تاریک گیر افتاده است. این داستان شباهت فراوانی به ماجرای سریال تویین پیک دارد. همان‌طور که می‌دانید آلن ویک اقتباس گرفته شده از آثار دیوید لینچ و استفن کینگ است. بنابراین این شباهت‌ها چندان عجیب نیست.

با توجه به این تفاسیر، تجربه‌ی American Nightmare’s پیش از آلن ویک 2 فوق‌العاده حائز اهمیت است. سازندگان باید هر چه زودتر تکلیف آن را مشخص کنند.

 

Alan Wake's American Nightmare Remastered

بازی Alan Wake’s American Nightmare Remastered کجاست؟

سال گذشته که Remedy Entertainment ریمستر آلن ویک را معرفی کرد، به وضوح این را اشاره کردند که علاقه‌ای به ریمستر کردن American Nightmare’s ندارند. آن‌ها اضافه کردند که به عقیده‌ی خودشان ریمستر کردن بازی اصلی به همراه DLC های مربوطه یک پکیج خوب و منطقی بود. البته گفته‌ی سازندگان از این نظر که ریمستر بازی اصلی و بسته‌های الحاقی مرتبط کار درستی بوده منطقی است. اما اهمیت American Nightmare’s برای آلن ویک 2 فوق‌العاده بالاست. داستان این بسته‌ی الحاقی مستقل ارتباط و اهمیت بالایی دارد، حتی بیش‌تر از Control و بسته‌های گسترش دهنده‌ی آن.

اکنون بهترین زمان برای ریمستر کردن Alan Wake’s American Nightmare است. چرا که اولاً ارتباط داستانی قدرتمندی با بازی اصلی و دنباله‌ی آن دارد. در ثانی امسال دهمین سالگرد آن است. از همه مهم‌تر این‌که می‌تواند خلأ به وجود آمده را پر کند و عطش طرفداران را تا عرضه‌ی آلن ویک 2 فرو نشاند. ما سال ۲۰۲۱ بازی Alan Wake Remastered را داشتیم و ۲۰۲۳ قرار است Alan Wake 2 را داشته باشیم. این وسط ۲۰۲۲ می‌ماند که یک بازه‌ی زمانی طلایی برای عرضه‌ی American Nightmare’s است.

بازی Alan Wake Remastered هم‌اکنون برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس وان در دسترس است. همچنین نسخه‌ی نینتندو سوییچ نیز در دست ساخت قرار دارد.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس