مایکروسافت نرم‌افزار تشخیص احساسات برپایه هوش مصنوعی خود را متوقف می کند.

46
0

تشخیص احساسات، بر پایه هوش مصنوعی نرم افزاری است که این روزها برای مایکروسافت و دیگر شرکت های که در این حوزه فعال هستند دردسر ها و چالش های زیادی را به وجود آورده که در ادامه از بخش امنیت و فناوری سایت اول نیوز این موضوع را ارایه می کنیم.

مایکروسافت اعلام کرد که توسعه و توزیع نرم افزارهای بحث برانگیز تشخیص احساسات بر پایه هوش مصنوعی خود را متوقف می کند زیرا شرکت های بزرگ فناوری به سمت حریم خصوصی و امنیت می روند. این شرکت همچنین می گوید که پلتفرم تشخیص چهره خود را به شدت محدود خواهد کرد.

دور شدن مایکروسافت از نرم‌افزار تشخیص احساسات، نشانه دیگری از اولویت‌بندی فرایند فناوری‌های بزرگ برای حفظ حریم خصوصی است. این شرکت همچنین اعتراف می کند که شواهد علمی کمی پشت این فناوری وجود دارد. و بهتر است که هر چه زودتر از همه گیر شدن این نوع نرم افزار ها جلوگیری کند.

ناتاشا کرامپتون، مدیر ارشد هوش مصنوعی مایکروسافت، در یکی از پست های وبلاگ شرکت نوشت: «کارشناسان داخل و خارج از شرکت بر عدم توافق علمی در مورد تعریف احساسات تاکید کرده‌اند. “…و احساس نگرانی‌های در مورد حفظ حریم خصوصی این نوع قابلیت. ها کردند”

نرم افزار تشخیص احساسات چهره، از هوش مصنوعی پیشرفته استفاده می کند. برای تعیین وضعیت حالات عاطفی چهره یک سوژه، اندازه مردمک‌های چشم، شکل دهان و سایر نشانه‌های بصری را با پایگاه داده‌ای از هزاران عکس از افراد با احساسات شناخته‌شده متفاوت دارد مقایسه می‌کند. سپس هوش مصنوعی یک احساس را به سوژه اختصاص می دهد.

مایکروسافت و سایر شرکت های فناوری چندین سال است که روی این فناوری به همراه نرم افزار تشخیص چهره کار می کنند. این شرکت در حال تغییر ناگهانی به چیزی است که آن را “استاندارد هوش مصنوعی ، مسئول مایکروسافت” می نامند.

همراه با پایان فناوری تشخیص احساسات، مایکروسافت به گوگل و سایرین در محدود کردن دسترسی به نرم افزار تشخیص چهره خواهد پیوست. مایکروسافت دستورالعمل‌های شفاف‌سازی و آنچه را که «نرده‌های محافظ» می‌نامد.اطمینان حاصل کند از مشتریانی که از نرم افزار های تشخیص چهره استفاده می‌کنند این کار را با اخلاق انجام دهند. و سو استفاده نکنند.

گوگل در سال 2018 فروش محصولات تشخیص چهره را به دلیل نیاز به سیاست های ایمن تر در مورد این فناوری متوقف کرد. IBM در سال 2020 پس از قتل جورج فلوید در مینیاپولیس، ارائه فناوری تشخیص چهره به آژانس های دولتی و پلیس را متوقف کرد. متا (نام قبلی فیسبوک) برنامه‌های تشخیص چهره خود را در سال 2021 متوقف کرد و شناسایی افراد در عکس‌های آپلود شده در فیس‌بوک را متوقف کرد.

Azure Face، سیستم هوش مصنوعی که مایکروسافت برای ارائه قابلیت‌های تشخیص چهره ساخته است، عمدتاً توسط مشاغل خصوصی در مراقبت‌های بهداشتی و تحقیقات استفاده می‌شود و برخی از سازمان‌های دولتی محلی از آن برای ردیابی افراد در ملاء عام استفاده می‌کنند. اگرچه مایکروسافت جزئیات دقیقی در مورد مشتریان خود منتشر نمی کند، و آمار دقیق از آنها در جایی ارایه نشده، ولی داده ها و اطلاعات عمومی که از این مشتریان به دست آمده است، نشان می دهد که حداقل 356 مشترک فعلی از Azure Face استفاده کنند.

مشتریان تشخیص چهره مایکروسافت از زمان اعلامی توسط شرکت مایکروسافت تنها یک سال فرصت خواهند داشت و بعد از آن دسترسی به Azure Face را از دست خواهند داد. و دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس