تحقیقات انگلیس درباره نقد های جعلی در آمازون و گوگل ادامه دارد

سازمان نظارت و بازار انگلیس خواستار نظارت بیش‌تر دو شرکت بزرگ آمازون و گوگل بر محتوا و نقد های جعلی در پلتفرم‌هایشان شد.

37
0
تحقیقات انگلیس درباره نقد های جعلی در آمازون و گوگل ادامه دارد

سازمان نظارت و بازار انگلیس در روز جمعه اعلام کرد که دو شرکت آمازون و گوگل به دلیل اقدامات ناکافی در خصوص نقد های جعلی کالاها در پلتفرم‌هایشان و نقض حمایت از مشتریان تحقیقاتی را از دو شرکت آغاز کرده‌اند و خواستار نظارت بیش‌تر این دو شرکت بر‌محتوایی که در پلتفرم‌هایشان منتشر می‌شود دارند. در ادامه به تحقیقات انگلیس درباره نقد های جعلی در آمازون و گوگل می‌پردازیم.

چرا شرکت‌ها نگران نقد‌های جعلی هستند؟

1 تحقیقات انگلیس درباره نقد های جعلی در آمازون و گوگل ادامه دارد

  • سازمان رقابت و بازارها اعلام كرد كه تحقيقاتي را آغاز كرده است تا مشخص شود آيا گوگل و آمازون قانون مصرف كننده را نقض كرده‌اند یا خیر، زيرا در “محافظت از خريداران از نقد جعلي” اقدامات کافی را انجام نداده‌اند.
  • این تحقیقات به دنبال تحقیقات گسترده‌تری در مورد نقدهای جعلی در سال گذشته انجام شد که این دو شرکت در شناسایی و حذف نقدهای جعلی یا گمراه کننده یا شناسایی “الگوهای رفتار مشکوک” در بین نقدهای دیگر اقدامات کافی انجام نداده‌اند.
  • CMA همچنین در مورد اینکه هیچ یک از این پلتفرم‌ها از انتشار نقدهای جعلی کسب و کارها جلوگیری نکرده‌اند اظهار نگرانی کرده است. به ویژه آمازون در جلوگیری از اقدامات جعلی فروشندگان در لیست محصولات خود موفق نبوده است.
  • سازمان نظارت انگیس اعلام کرده است: “نقدهای جعلی و گمراه کننده می‌توانند بر رتبه بندی کسب و کارها و نحوه نمایش شرکت‌ها و محصولاتشان به مصرف کنندگان تأثیر بگذارند و تجربه خرید مصرف کنندگان را تغییر دهند.”
  • CMA اعلام کرد در صورت کشف تخلف از قانون توسط این شرکت‌ها، با اقدامات اجرایی روبرو خواهند شد، که می‌تواند شامل تعهدات رسمی برای رسیدگی به این موضوع باشد و در صورت نقض این تعهدات با اقدامات قضایی رو به رو خواهند شد.

تحقیقات انگلیس درباره نقد های جعلی در آمازون و گوگل

2 تحقیقات انگلیس درباره نقد های جعلی در آمازون و گوگل ادامه دارد

آندرئا کوشلی رئیس (CMA) گفت نگرانیم که میلیون‌ها خریدار آنلاین با خواندن نقدهای جعلی گمراه شوند و براساس چنین نقدهای جعلی پول خود را خرج کنند. از سوی دیگر عادلانه نیست که برخی کسب و کارها با دستیابی به نقدهای جعلی ۵ ستاره‌ای بتوانند محصولات یا خدماتشان را برجسته‌تر نشان دهند و در مقابل کسب و کارهای قانونمند سهم بازار را دست بدهند و در رتبه پایین‌تری قرار بگیرند.

نقدهای آنلاین محرک قدرتمندی در فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده‌ها در خرید محصولات و خدمات هستند. بسیاری از مردم برای سنجیدن کیفیت و اصالت کالا به نقدها و نظرات مردم مراجعه می‌کنند و این نقدها در نهایت در انتخاب مشتریان تاثیر میگذارد. طبق تحقیقی که توسط CMA در سال ۲۰۱۵ انجام شد، تخمین زده شد که حدود ۲۳ میلیارد پوند (حدود ۳۲ میلیارد دلار) در یک سال در انگلیس خرج شده است. CMA پیش از این نیز به فیس بوک و eBay هشدار داده بود در صورت یافتن نقدهای جعلی این مشکل را برطرف کنند.

فیس بوک در اوایل سال جاری بعد از مداخله CMA برای دومین بار پس از آنکه این پلتفرم در مقابله با نقدهای جعلی موفق نشد، ۱۶۰۰۰ گروه را حذف کرد.

آمازون اخیراً شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را مقصر اصلی مشکل نقدهای جعلی دانسته و گفته است که آنها برای حذف عوامل نقدهای جعلی از پلتفرم‌های خود تلاش کافی انجام نمی‌دهند. این شرکت اعلام کرده است “اگرچه ما قدرانی می‌کنیم از برخی از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی که در این اقدامات بسیار سریع عمل کرده‌اند، اما برای مقابله با این مشکلات به طور وسیع‌تر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی باید سرمایه گذاری کافی جهت کنترل پیشگیرانه برای شناسایی نقدهای جعلی و اعمال قوانین سختگیرانه در این خصوص انجام دهند.

حال که با تحقیقات انگلیس درباره نقد های جعلی در آمازون و گوگل آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالتا سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس