بازی‌ های چند نفره ای که هنگام عرضه منفور بودند اما در ادامه محبوب طرفداران شدند

43
0
بازی‌ های چند نفره

همه بازی‌ های چند نفره در نخستین روزهای عرضه مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. اما با این وجود، این عناوین توانستند بر مشکلات اولیه فائق شوند، چندین به‌روزرسانی دریافت کنند، تا در نهایت به یک بازی محبوب تبدیل شوند. در ادامه بازی‌های چندنفره‌ای که هنگام عرضه منفور بودند اما در ادامه محبوب طرفداران شدند را معرفی می‌کنیم. با اول نیوز همراه شوید.

در سال‌های اخیر محبوبیت بازی‌های چند نفره در بین بازیکنان افزایش یافته است. عناوینی مانند Call of Duty یکی از بهترین نسخه‌ها و همچنین پرفروش‌ترین تجربه‌های چندنفره در زمان خود هستند. مجموعه‌ای که بسیاری از گیمرها را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را تشویق به خرید بازی‌های آینده‌ی مجموعه می‌کند.

با این حال، همه بازی‌ های چند نفره در زمان عرضه به این اندازه موفق نیستند، برخی از آن‌ها نسخه‌های ابتدایی ضعیفی دارند که آن‌ها را در وضعیت اسفناکی قرار می‌دهند. اگرچه، با چند به‌روزرسانی از سوی توسعه‌دهندگان، این دست ساخته‌های معیوب به تدریج دوباره در کانون توجه قرار می‌گیرند و توسط کسانی که آن‌ها را بازی کرده‌اند، افتخار طبقه‌بندی در فهرست کلاسیک‌های کالت را به خود اختصاص می‌دهند.

بازی‌های چندنفره‌ای که هنگام عرضه منفور بودند اما در ادامه محبوب طرفداران شدند

10.بازی‌ چند نفره: No Man’s Sky

اگرچه No Man’s Sky ممکن است اکنون یک تجربه لذت بخش باشد که بازیکنان می‌توانند با دوستان خود از آن لذت ببرند، اما زمانی که این بازی ماجراجویی فضایی جهان‌باز برای نخستین بار در سال 2016 منتشر شد، انتظارات زیادی را به همراه داشت. و بسیاری از انتظارات بی پاسخ باقی ماند.

یکی از این انتظارات و وعده‌های توخالی امکان بازی چند نفره بود که به نظر می‌رسید در کنار موارد دیگر کنار گذاشته شده است. تا اینکه در سال 2018 بازی بالاخره به روز رسانی قابل توجه خود را دریافت کرد که شامل فرصتی بود که به بازیکنان اجازه می‌داد از این دنیای خالی با در کنار دیگران بودن لذت ببرند و سرانجام بازی توانست اندکی به وعده‌های خود عمل کند.

بازی‌های چندنفره‌ای که هنگام عرضه منفور بودند اما در ادامه محبوب طرفداران شدند

9.بازی‌ چند نفره: Elder Scrolls Online

این MMO که اکنون عنوانی موفق و تثبيت شدت است، در زمان انتشار اولیه خود چندان مورد توجه طرفداران قرار نگرفت. الدر اسکرولز آنلاین به‌عنوان یک بازی که امیدوار بود در نهایت تجربه‌ای را برای Elder Scrolls به ارمغان بیاورد، وقتی عرضه شد، بازیکنان احساس کردند که واقعاً با آن مقیاس کیفی فرنچایز که سابقاً ارائه می‌کرد مطابقت ندارد.

بازی Elder Scrolls Online از نظر میانگین نقدهای منتقدان با مشکل مواجه بود. در نهایت، ZeniMax، توسعه دهندگان اصلی این MMO، تصمیم گرفتند اشتراک پولی و ساختار تجاری ابتدایی بازی را لغو کنند. آن‌ها سپس در کنار ارائه‌ی بسته‌های الحاقی بی شمار، امکانات بازی و جهان Tamriel را گسترش دادند.

بازی‌های چندنفره‌ای که هنگام عرضه منفور بودند اما در ادامه محبوب طرفداران شدند

8.بازی‌ چند نفره: فورتنایت

عجیب است در نظر بگیریم که Fortnite زمانی ضعیف عمل کرده است، به خصوص با موفقیت کنونی بخش Battle Royale بازی، جایی که بازیکنان برای اینکه آخرین فرد مقاوم باشند با یکدیگر مبارزه می‌کنند. اگرچه زمانی که بازی در ابتدا شکل گرفت، حالت دیگری در کنار بتل رویال وجود داشت، این حالت در بازی Fortnite: Save The World نام داشت.

اپیک گیمز با احساس اینکه این حالت دفاع از قلعه جلوی پیشرفت بازی Fortnite را می‌گیرد، تصمیم گرفت آن‌ها را به دو قسمت مجزا تقسیم کند و فورتنایت را به یک بازی بتل رویال رایگان برای همه تبدیل کند و در عین حال بخش Save The World را نیز به عنوان یک حالت پولی ممتاز حفظ کند. این مهم به Fortnite اجازه داد تا به بتل رویال فعلی تبدیل شود، اما به قیمت قربانی شدن همتای دفاعی-تاکتیکی خود یعنی بخش Save the World.

7.بازی‌ چند نفره: دیابلو 3

هنگامی که Diablo 3 منتشر شد، بازی دارای بسیاری از ویژگی‌های نامطلوب بود که طرفداران از دیدن آن‌ها خوشحال نبودند. برای یک تجربه چند نفره، کمبود بازیکن برای نبرد pvp حس می‌شد. و از طرفی یک خانه حراج در بازی وجود داشت که اساساً نیاز بازیکنان را برای شکار وسایل خود و غارت تجهیزات از بین می‌برد.

به امید رسیدن به شهرت Diablo 2، بلیزارد معنای Diablo برای بازیکنان را خراب کرد. خوشبختانه آن‌ها در نهایت به خودشان آمدند و خانه حراج یا auction house را حذف کردند و همچنین به طور موقت یک حالت PVP را به بازی اضافه کردند که بازیکنان می‌توانستند از آن برای مبارزه با یکدیگر استفاده کنند. این‌گونه بود که بازی به تدریج مخاطبان خود را به دست آورد.

بازی‌های چندنفره‌ای که هنگام عرضه منفور بودند اما در ادامه محبوب طرفداران شدند

6. Halo: The Master Chief Collection

به عنوان مجموعه‌ای از فرنچایز Halo، استودیوی 343 Industries به دلیل بازسازی عناوین اصلی مورد ستایش قرار گرفت، زیرا محتوای تک نفره به خوبی ساعت کار می‌کرد. با این حال، زمانی که بازیکنان شروع به آزمایش بخش PVP و چند نفره کردند، مشکلات بلافاصله آشکار شد.

بسیاری از این مشکلات برای بازیکنان، ناشی از مشکلات مربوط به اتصال به سرورها بود. چرا که بسیاری از افراد سعی می‌کردند همزمان بخش چند نفره را بازی کنند. این امر به شدت به هیجان پیرامون بازی Co-op آسیب زد، چرا که قبل از اینکه این مشکل به حدی برسد که نهایتاً بتوان از آن لذت برد، به‌روزرسانی‌های زیادی لازم بود. اما سرانجام مشکلات مربوطه برطرف شدند و به تدریج Halo طرفداران چند نفره خود را بازگرداند.

جی تی ای

5.بازی‌ چند نفره: Grand Theft Auto Online

مشابه مشکلاتی که برای Halo رخ داد، Grand Theft Auto 5 به دلیل داستان تک نفره‌اش بسیار مورد تحسین قرار گرفت، اما زمانی که Grand Theft Auto Online منتشر شد، بسیاری از بازیکنان معتقد بودند که سازندگان باید فعلاً منتظر می‌ماندند. چرا که بازی به به‌روزرسانی زیادی نیاز داشت.

این مشکلات اتصال ممکن است در ابتدای امر باعث از بین رفتن هیجانات پیرامون بازی شده باشند، اما پس از حل این مشکلات، حال سازندگان مدت‌هاست که محتوای جدید را به صورت ماهیانه به بازیکنان هدیه می‌دهند. بنابراین با توجه به این تفاسیر اصلاً جای تعجبی نیست که GTA Online با این سرعت و بدون هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت دوباره به اوج محبوبیت خود بازگشت.

استریت فایتر

4. استریت فایتر 5

بازی Street Fighter 5 که به طور انحصاری روی پلی استیشن 4 منتشر شد، در اولین ماه‌های فروش خود آنطور که کپکام انتظار داشت، عمل نکرد. اگرچه بازیکنان گرافیک و گیم پلی این بازی مبارزه‌ای را تحسین کردند، اما بسیاری احساس می‌کردند که این عنوان تعداد قابل توجهی از شخصیت‌ها و همچنین محتوای گیم پلی را از دست داده است و در اصل کمبود محتوا دارد.

با شنیدن این انتقاد، کپکام روی افزایش تعداد شخصیت‌ها از طریق بروزرسانی هایی مانند به روز رسانی Street Fighter 5: Arcade Edition و همچنین انتشار فیزیکی و به روز رسانی Street Fighter 5: Champion Edition که شامل طیف گسترده‌ای از شخصیت‌ها، لباس‌ها، زمین‌های مبارزه جدید و حرکات بود، کار کرد. از آن زمان تاکنون، بازی فروش فوق‌العاده خوبی داشته است و این مهم آن را به دومین بازی برتر در تاریخ Street Fighter تبدیل کرده که روی کنسول‌های خانگی به فروش می‌رسد.

درایو کلاب

3.بازی‌ چند نفره: Driveclub

اگرچه سرورهای بازی اخیراً در سال 2020 بسته شدند، اما هنوز مهم است که این بازی مسابقه‌ای انحصاری پلی استیشن را به خاطر بسپارید. عنوانی که شروعی دشواری داشت. شروعی که در نهایت به موفقیت بزرگی منجر شد. در زمان انتشار، Driveclub به دلیل کمبود ویژگی‌ها و محتوا و همچنین خراب شدن سرورهای آن به شدت مورد نقد قرار گرفت و بازیکنان برای هفته‌ها نمی‌توانستند در بازی به دوستان خود بپیوندند.

در نهایت، این مشکلات مربوط به سرور برطرف شدند و همچنین توسعه دهندگان مقدار زیادی از محتوای پولی و رایگان را برای بازیکنان فراهم کردند که به واسطه‌ی آن‌ها می‌شد مسیرهای مسابقه و اتومبیل‌های بیشتری را باز کرد. و همچنین اضافه شدن ویژگی‌های جدید و رایگان مانند آب و هوای پویا، ویژگی‌هایی که در نهایت Driveclub را به یکی از بهترین بازی‌های موجود در برند پلی استیشن تبدیل کرد.

دیویژن

2. Tom Clancy’s The Division

اگرچه این بازی در تمام طول مراحل عرضه توسط بازیکنان با هیجان بالا دنبال می‌شد، تا جایی که بازیکنان کامپیوتر حتی درخواست‌هایی را امضا می‌کردند تا مطمئن شوند که بازی برای پلتفرم مورد نظرشان عرضه می‌شود، و به نظر می‌رسید که The Division قرار است یک عرضه عالی داشته باشد.

اما با این حال، زمانی که بازی در نهایت در سال 2016 به دست بازیکنان رسید، واکنش بسیار بدی از سوی کسانی که در حال کاوش در جهان آن بودند، دریافت کرد. این بازی آنلاین محور نه تنها دارای مشکلات مربوط به سرور و انتظار بازیکنان در صف بی پایان بود، بلکه کمبود تنوع در محتوا نیز داشت. سرانجام کسانی که منتظر ماندند، پاداش خود را گرفتند. چرا که یوبی‌سافت بی‌وقفه تلاش کرد تا هم محتوای اضافه شونده پولی و هم رایگان را برای The Division فراهم کند. آن‌ها این‌گونه توانستند بازی را از خطر شکست بزرگ تجاری نجات دهند و آن را به اوج محبوبیت برسانند.

بتلفیلد 4

1.بازی‌ چند نفره: Battlefield 4

برای بازی‌هایی که به‌خاطر بخش چندنفره شان مورد تحسین منتقدان قرار می‌گیرند، در حالی که محتوای تک‌نفره‌ آن‌ها مدت‌ها فراموش شده است، بازیکنان گاهی مشکلات اولیه‌ای را که Battlefield 4 در زمان عرضه داشت، یعنی مشکلاتی که حتی در بخش چند نفره مشهود بود را فراموش می‌کنند.

بسیاری از بازیکنان زمانی متوجه عمق فاجعه می‌شوند که با لگ، کرش‌های گاه و بی گاه و باگ‌های آزاردهنده بازی مواجه شدند. مشکلاتی که نه تنها روی کامپیوتر، بلکه روی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نیز وجود داشتند. DICE این مشکلات را تصدیق کرد و قول داد قبل از انتشار هر گونه محتوای دیگری برای بازی، آن‌ها را برطرف کند، هرچند که در حالی که نگرانی‌ها همچنان وجود داشت، اکسپنشن دوم بازی منتشر شد، ولو اینکه همه‌ی مشکلات بازی بعداً برطرف شدند.

نظر شما چیست دوستان؟ فهرست بازی‌های چندنفره‌ای که هنگام عرضه منفور بودند اما در ادامه محبوب طرفداران شدند را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی بود؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس