فاش شدن کد منبع (source code) بازی GTA 5

57
0
کد منبع (source code) بازی GTA 5

چند ماه پیش راکستار تحت یک حمله سایبری بزرگ قرار گرفت و در نتیجه آن اکنون بخشی از کد منبع (source code) بازی GTA 5 لو رفته است.

هک راکستار و انتشار تصاویر زیادی از بازی GTA 6 سروصدای زیادی به پا کرد ولی به نظر می‌رسد که حاشیه‌های این شرکت تمامی ندارند. بنابر گزارش DSO Gaming کد منبع یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ در گیت‌هاب قرار گرفته است. البته راکستار خیلی سریع با استفاده از قانون کپی‌رایت هزاره دیجیتال آن‌ها را از دسترس خارج کرد.

کد منبع (source code) بازی GTA 5

این کار Rockstar و تیک-تو ثابت می‌کند که کدهای منتشر شده واقعی بودند. کد منتشر شده از بازی GTA 5 شامل توابع اسکریپت نویسی، محتوای حذف شده از محصول نهایی و یادداشت‌های توسعه دهندگان می‌شود. این کدها در دست افراد خاصی می‌تواند آسیب زیادی به راکستار وارد کند و به همین خاطر استودیو سخت‌گیری زیادی می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نوجوان ۱۷ ساله‌ای به‌خاطر هک راکستار و افشای اطلاعات GTA 6 دستگیر شده، با این وجود او نسبت به اتهامات وارده برای سوء استفاده اقرار به بی‌گناهی کرده است. البته مدیرعامل تیک-تو باور دارد که این لیک‌های، هیچ تاثیری روی توسعه بازی GTA 6 نداشته‌اند.

کد منبع (source code) بازی GTA 5
source code بازی GTA 5

اکنون تمام تمرکز راکستار (Rockstar) روی Grand Theft Auto VI قرار دارد، با این وجود پس از آن شاید این استودیو روی بولی ۲ کار کند. در سال‌های گذشته انتشار بازی‌های بسیار کم، انتقادات زیادی را به Rockstar وارد کرده است و ساخت و عرضه بازی‌های کوچک‌تر، می‌تواند کمی از فشار روی آن‌ها را کم کند.

منبع: thegamer

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس