بررسی شیائومی اسمارت بند 7 پرو | معرفی Xiaomi Smart Band 7 Pro

39
0
شیائومی اسمارت بند 7 پرو

مرز بین ساعت‌های هوشمند و بندهای هوشمند (smartbands) در سال 2022 مانند همیشه باریک است. معمولاً به توانایی اجرای برنامه‌های شخص ثالث، برقراری تماس و گرفتن تماس و داشتن داده تلفن همراه خلاصه می‌شود. شیائومی اسمارت بند 7 پرو یک بند هوشمند است که به عنوان یک ساعت هوشمند پنهان شده است و هدف آن کاهش بیشتر شکاف بین فاکتورهای فرم بند و ساعت است.

شیائومی اسمارت بند 7 پرو

شیائومی اسمارت بند 7 پرو
شیائومی اسمارت بند 7 پرو

این بند با قیمت 100 یورو / 120 پوند به فروش می رسد که بیش از دو برابر قیمت فعلی Xiaomi Band 7 معمولی است. صفحه نمایش عریض تر، GPS داخلی دو باند، باتری با رتبه بندی 12 روز استفاده مختلط و چند مورد دیگر دریافت می کنید. آیا اضافی قیمت قابل توجیه است و آیا ویژگی های اضافی ارزش بالاتری دارند یا باید جلو بروید و یک اسمارت بند 7 غیر پرو را تهیه کنید؟ بررسی کنیم.

مشخصات شیائومی اسمارت بند 7 پرو

صفحه نمایش: 1.64 اینچی AMOLED رنگی، صفحه نمایش رنگی x 456280 پیکسل، تراکم پیکسلی 326 ppi، حداکثر روشنایی 500 نیت، شیشه منحنی 2.5 بعدی

بندها ها: بند های سیلیکونی قابل جدا شدن، عرض 22 میلی متر، طول قابل تنظیم 130-205 میلی متر

ویژگی ها: رتبه 5 ATM، مانیتور ضربان قلب در زمان واقعی، مانیتور 7/24 سطح اکسیژن خون، ردیابی خواب، نظارت بر استرس، ردیابی ورزش، VO2 Max، گام شمار، مدیتیشن، اعلان های هوشمند، هشدار بیکاری، یادآور نوشیدن، یاب تلفن، آب و هوا پیش بینی، موسیقی و کنترل دوربین، دستیار صوتی آمازون الکسا

حالت‌های ورزشی: دویدن در فضای باز، دویدن در داخل خانه، پیاده‌روی در فضای باز، پیاده‌روی در محیط داخلی، چرخه در فضای باز، چرخه داخل سالن، تمرینات قدرتی، فوتبال، یوگا و کریکت (بیش از 100 مورد دیگر در برنامه Mi Fitness)

حسگرها: سنسور ضربان قلب نوری PPG، سنسور SpO2، شتاب‌سنج 3 محوره، موتور لرزش روتور

قابلیت اتصال: بلوتوث LE 5.2، GNSS دو بانده، سازگار با اندروید 6+ و iOS 12+

باتری: 235 میلی آمپر ساعت

رنگ ها: مشکی، عاج (Ivory)

ابعاد: 44.7×28.8×11 میلی متر

وزن: 20.5 گرم

طرح

واحد بررسی ما در رنگ عاج است که سایه مایل به سفید را به ارمغان می آورد. وقتی کاملاً نو باشد، زیبا به نظر می‌رسد، اما پس از چند روز استفاده، لکه‌های زیادی به‌خصوص در قسمت زیرین بدنه آن می‌گیرد. بدنه کاملاً از پلاستیک ساخته شده است، در حالی که نیمه بالایی دارای یک لبه فلزی براق در اطراف صفحه نمایش است که به استایل می‌افزاید. یکی از موارد مورد استقبال در مدل Pro، بند ساعت پهن‌تر است که دارای مکانیزم سگک برای تناسب بیشتر است، در حالی که Band 7 معمولی دارای یک قلاب قلاب است که محکم‌تر است و به مرور زمان شل می‌شود.

شیائومی اسمارت بند 7 پرو
شیائومی اسمارت بند 7 پرو

وزن Band 7 Pro  20.5  گرم است که دقیقاً 7 گرم بیشتر از Smart Band 7 است، اما همچنان بسیار سبک وزن است و ما آن را برای استفاده در تمام روز راحت می‌دانیم. بعد از چند دقیقه فراموش می‌کنید که روی مچ دستتان است، اگرچه بدنه بزرگ ‌تر هنگام پوشیدن پیراهن‌های آستین بلند در مقایسه با Smart Band 7 بیشتر بیرون می‌آید. در حالی که بدنه بند 7 Pro بزرگ ‌تر است، شیائومی تصمیم گرفت هیچ دکمه فیزیکی اضافه نکند. ما احساس می کنیم یک فرصت از دست رفته است.

در Band 7 Pro یک صفحه نمایش AMOLED بزرگ تر 1.64 اینچی با وضوح 280 در 456 پیکسل، حداکثر روشنایی 500 نیت و شیشه منحنی 2.5 بعدی وجود دارد. صفحه نمایش 326 ppi بسیار واضح است و در مقایسه با Band 7، 40٪ صفحه نمایش افقی بیشتری دارد. صفحه‌نمایش عریض ‌تر به‌ویژه برای صفحه‌های ساعت مفید است، زیرا می‌توانید تقریباً برای همه دستگاه‌های قابل توجه و معیارهای سلامتی عوارض داشته باشید و همچنین نوتیفیکیشن‌هایی با خوانایی آسان‌تر دریافت می‌کنید.

شیائومی اسمارت بند 7 پرو
شیائومی اسمارت بند 7 پرو

Band 7 Pro همچنین کنترل روشنایی خودکار را ارائه می‌کند که چیزی است که در Band 7 پیدا نمی‌کنید. حالت نمایشگر همیشه روشن (AOD) زمان و تاریخ را نشان می‌دهد حتی زمانی که صفحه نمایش به بهای استقامت باتری خاموش است.

Band 7 Pro ضدآب 5 ATM است به این معنی که جلسات شنا در استخر بسیار راحت است. بند ساعت از سیلیکون ساخته شده و دارای مکانیزم سگک اختصاصی است. شیائومی همچنین گزینه های چرم وگان ممتاز بیشتری را نیز ارائه می دهد. هیچ رتبه IP رسمی برای آب یا گرد و غبار وجود ندارد. جعبه خرده فروشی Band 7 Pro و یک شارژر مغناطیسی دو پین اختصاصی را در خود جای می دهد که به یک کابل USB-A ختم می شود.

امکانات

شیائومی تمام ویژگی‌های ردیابی سلامت و تناسب اندام را از Band 7 به Band 7 Pro از جمله نظارت بر ضربان قلب 24 ساعته و همچنین ردیابی مداوم SpO2، نظارت بر خواب و استرس را در خود جای داده است. بیت جدید در Band 7 Pro یک سنسور GNSS دو بانده اضافه شده با پشتیبانی از موقعیت یابی GPS، QZSS، BeiDou، Galileo و GLONASS است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به تلفن جفت شده، دویدن را ردیابی کنید.

شیائومی اسمارت بند 7 پرو
شیائومی اسمارت بند 7 پرو

برای بیش از 110 فعالیت، از جمله دوره‌های دویدن هدایت‌شده روی دستگاه که پیاده‌روی و آهسته دویدن را در فواصل زمانی با دستورالعمل‌های روی باند ترکیب می‌کنند، به ردیابی ورزشی دسترسی دارید. متأسفانه، هیچ توصیه ای برای زمان ریکاوری یا تمرین هدایت شده برای ورزش های بدون دویدن وجود ندارد. برنامه Mi Fitness می‌تواند داده‌های مربوط به سلامتی و تمرینات ورزشی را تا یک ماه ذخیره کند که می‌توانید آن‌ها را برای اشتراک‌گذاری با دوستانتان صادر کنید یا پیشرفت خود را پیگیری کنید.

Mi Fitness شیائومی برای جفت‌سازی و مدیریت تنظیمات، چهره‌های ساعت و هر چیز دیگری در تلفن هوشمند Android یا iOS جفت شده شما، ایستگاهی مناسب است. این برنامه دارای طرح بندی منظمی است که در چهار داشبورد – سلامتی، تمرین، دستگاه و نمایه پخش شده است که به شما امکان می دهد تنظیمات و سایر ویژگی های باند را تغییر دهید.

شیائومی اسمارت بند 7 پرو
شیائومی اسمارت بند 7 پرو

در واحد بین‌المللی ما NFC وجود ندارد، در حالی که واحدهای چینی از سیستم بدون تماس برای پرداخت‌ها و کارت‌های حمل و نقل پشتیبانی می‌کنند. در اینجا نیز نمی‌توانید تماس بگیرید که یکی دیگر از موارد مهم حذفی و چیزی است که رقبا در این قیمت ارائه می‌دهند. یک میکروفون داخلی وجود دارد که فقط می‌توانید از آن برای صحبت با آمازون الکسا استفاده کنید، اگرچه باید برنامه را روی تلفن خود راه‌اندازی کنید و از قبل با Band 7 Pro پیوند دهید. هنگامی که همه چیز را راه اندازی کردید، می توانید از الکسا بخواهید آلارم های شما را تنظیم کند، لوازم خانگی را کنترل کند و پیش بینی آب و هوا را به شما نشان دهد.

شیائومی فهرست گسترده‌ای از واچ‌فیس‌ها را در اپلیکیشن Mi Fitness خود دارد و می‌توانید حداکثر 7 صفحه ساعت را همزمان در Band 7 Pro ذخیره کنید، اما 5 صفحه از پیش نصب‌شده قابل تعویض نیستند، بنابراین شما واقعاً فقط دو صفحه ساعت اضافی در آن دارید. زمانی که نسبتاً محدود است.

شیائومی اسمارت بند 7 پرو
شیائومی اسمارت بند 7 پرو

موتور لرزش در اینجا در حالت پیش فرض خود قوی است و می تواند برای تنظیم وزوز قوی تر از منوها برنامه ریزی شود. ویژگی های متفرقه عبارتند از زنگ هشدار، تایمر، ویجت آب و هوا، کنترل های موسیقی و آمازون الکسا و همچنین شاتر دوربین برای تلفن جفت شده شما.

کارایی

پیمایش رابط کاربری در Band 7 Pro صرفاً از طریق ضربه زدن و کشیدن انگشت انجام می‌شود، اگرچه ما در ابتدا به دنبال یک دکمه فیزیکی بودیم، زیرا اکثر ساعت‌های هوشمندی که در گذشته با این فرم فاکتور آزمایش کرده‌ایم معمولاً حداقل یک دکمه برای کنترل دارند. یک تغییر تنظیمات سریع در سمت چپ صفحه قفل، نوتیفیکیشن‌ها در بالای آن و حداکثر یازده ویجت در سمت راست وجود دارد. کشیدن انگشت به بالا فهرست کامل برنامه را نشان می دهد که می تواند در حالت آیکون با دو ردیف آیکون برنامه در کنار یکدیگر یا حالت لیست که آیکون های بزرگ تر دارد سازماندهی شود.

شیائومی اسمارت بند 7 پرو
شیائومی اسمارت بند 7 پرو

کشیدن انگشت در میان نوتیفیکیشن‌ها گاهی با تاخیر مواجه می‌شود، به خصوص اگر پیام‌های بیشتری داشته باشید. Band 7 Pro تا ده نوتیفیکیشن را قبل از پاک کردن صف ذخیره می کند. مدیریت نوتیفیکیشن‌ها در باند در بیشتر موارد ناسازگار بود. اگر قفل گوشی ما باز بود و به باند نزدیک بود، فوراً هشدار می‌گرفتیم، اما وقتی تلفنمان قفل بود، چند دقیقه طول می‌کشید تا نوتیفیکیشن روی باند دریافت شود.

 باید برنامه Mi Fitness را در تلفن خود باز کنیم و به صورت دستی باند را در چندین موقعیت دوباره همگام سازی کنیم. نمی‌توانید مستقیماً به نوتیفیکیشن‌های گروه پاسخ دهید و همچنین پیش‌ نمایش ایموجی‌ها را دریافت نمی‌کنید که هر دو عملکردی هستند که در سایر باندها و ساعت‌های با قیمت مشابه ارائه می‌شوند.

 باید برنامه Mi Fitness را در تلفن خود باز کنیم و به صورت دستی باند را در چندین موقعیت دوباره همگام سازی کنیم. نمی‌توانید مستقیماً به نوتیفیکیشن‌های گروه پاسخ دهید و همچنین پیش‌نمایش ایموجی‌ها را دریافت نمی‌کنید که هر دو عملکردی هستند که در سایر باندها و ساعت‌های با قیمت مشابه ارائه می‌شوند. داشتن GPS داخلی روی مچ دست شما بسیار خوب است، اگرچه آهنگ‌های ضبط‌شده توسط Band 7 Pro هنوز به اندازه هر گوشی هوشمند اخیر یا ساعت‌های هوشمند سطح بالاتر دقیق نیستند. Band 7 Pro به طور معمول مکان ما را در طرف مقابل خیابان از جایی که در حال راه رفتن/دویدن بودیم نشان می داد.

شیائومی اسمارت بند 7 پرو
شیائومی اسمارت بند 7 پرو

دویدن، دوچرخه‌سواری و ردیابی شنا معیارهای پاداشی مانند کالری‌های فعال سوزانده شده، آهنگ، طول گام و ضربان قلب متوسط ​​را دریافت می‌کنند. ردیابی شنا SWOLF متوسط ​​و ضربات متوسط ​​را برای یک دور استخر دریافت می کند.

اندازه‌گیری‌های ضربان قلب و SpO2 با سایر ردیاب‌های تناسب اندام در سال گذشته برابری می‌کنند، به این معنی که نمایش دقیقی برای ردیابی سلامتی نشان می‌دهند، اما به هیچ وجه درجه پزشکی نیستند. این باند فقط چند ثانیه طول می کشد تا این نوع داده ها را جمع آوری کند که بهتر از برخی از رقبا است که از شما می خواهند تا یک دقیقه صبر کنید یا نیاز به خواندن چندگانه دارند.

شیائومی اسمارت بند 7 پرو
شیائومی اسمارت بند 7 پرو

ردیابی خواب زمان دقیق رفتن به خواب و بیدار شدن را نشان می دهد و همچنین میانگین ضربان در دقیقه (BPM)، میانگین قرائت SpO2 و حرکت سریع چشم (REM) را برای هر جلسه خواب نشان می دهد. می توانید معیارهای خود را مستقیماً روی ساعت بخوانید که یک امتیاز خوب است.

یکی از چیزهای عجیبی که باید به آن توجه کرد، روند کند به روز رسانی سیستم عامل است. به محض اینکه Band 7 Pro خود را با برنامه Mi Health راه‌اندازی کردیم، به‌روزرسانی دریافت کردیم. شیائومی گفت ممکن است آپدیت کمی طول بکشد، اما در مورد ما، دانلود و نصب سفت‌افزار بیش از یک ساعت طول کشید، چیزی که ما تا به امروز روی هیچ ابزار پوشیدنی دیگری نداشته‌ایم.

عمر باتری

شیائومی ادعا می کند باتری 235 میلی آمپر ساعتی در Band 7 Pro می تواند تا 12 روز استفاده معمولی را با یک بار شارژ دوام بیاورد. ما در طول دوره آزمایشی دو هفته‌ای خود، 7 روز استفاده کردیم که شامل همه ویژگی‌ها به جز نمایشگر همیشه روشن با حداقل سه تمرین یک ساعته در هفته بود. GPS و ردیابی سلامت به تنهایی بین 10 تا 12 درصد در هر ساعت استفاده می سوزانند.

استفاده سبک تر باید به مقادیر ادعا شده 12 روزه برسد، اگرچه بیشتر ویژگی های ارائه شده توسط Band 7 Pro را قربانی خواهید کرد. با این حال، Band 7 معمولی و پیشینیان آن به طور معمول بیش از یک هفته استفاده بین شارژ را ارائه می دهند، بنابراین اگر می خواهید کمتر شارژ کنید، باید به یکی از آن مدل ها پایبند باشید. شارژ کامل Band 7 Pro با شارژر 2 پین اختصاصی موجود کمتر از 60 دقیقه طول می کشد.

مقایسه

شیائومی اسمارت بند 7 پرو یک ردیاب تناسب اندام عالی با صفحه نمایش بزرگ و تمام ویژگی هایی است که در اسمارت بند کوچکتر 7 در کنار برخی از پیشرفت های ذکر شده مانند گیرنده GNSS داخلی پیدا می کنید. پایش 24 ساعته ضربان قلب، ردیابی مداوم SpO2، نظارت بر استرس و خواب و همچنین ردیابی ورزش برای بیش از 110 فعالیت را دریافت می‌کنید. ردیابی Heath سریع است و داده‌های قابل اعتمادی را ارائه می‌دهد تا زمانی که از آن برای تجزیه و تحلیل پزشکی استفاده نکنید، در حالی که ردیابی تناسب اندام با سایر پوشیدنی‌هایی که در سال گذشته دیده‌ایم برابری می‌کند.

صفحه‌نمایش AMOLED گسترده‌تر و کمی واضح‌تر در اینجا عالی است و هنگام خواندن نوتیفیکیشن‌ها و پیمایش در اطراف سیستم‌عامل در مقایسه با ورودی‌های قبلی در خط باند هوشمند شیائومی، چشم‌ها را راحت ‌تر می‌کند.

Band 7 Pro روی مچ دست شما ظاهر و احساس خوبی دارد. شما به راحتی می توانید آن را با یک ساعت هوشمند درجه یک تر اشتباه بگیرید و مواد ساخت سبک وزن و بند ساعت زیبا باعث می شود که آن را برای روزها راحت بپوشید. یک دکمه فیزیکی یا عنصر تاج می‌تواند یک مکمل عالی برای پیمایش در UI باشد، زمانی که نمی‌خواهید روی صفحه ضربه بزنید. ردیابی GNSS دو بانده داخلی یک ویژگی خوب است و کار را با دقت کمتری نسبت به گیرنده در اکثر گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهد.

شیائومی اسمارت بند 7 پرو
شیائومی اسمارت بند 7 پرو

با این حال، ما احساس می کنیم که Band 7 Pro در وضعیت فعلی خود قیمت بسیار بالایی دارد و اکثر کاربران با Xiaomi Band 7 معمولی یا یک ساعت هوشمند در محدوده 100 یورو وضعیت بهتری خواهند داشت. با خیال راحت می توانیم انتظار کاهش قیمت در ماه های آینده را داشته باشیم که Band 7 Pro را به یک توصیه آسان تبدیل می کند.

ویژگی های مثبت

+ صفحه نمایش AMOLED عالی با AOD و روشنایی خودکار

GNSS+ دو بانده

+ طراحی سبک

+ استقامت باتری مناسب

ویژگی های منفی

  • تماس بلوتوثی وجود ندارد
  • مشکلات همگام سازی
  • لکنت مختصر رابط کاربری در برخی از مناطق مانند نوتیفیکیشن ها
  • چند دلیل برای غلبه بر بند هوشمند شیائومی 7

gsmarena

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس