آموزش نصب TUXEDO OS بر روی کامپیوتر معمولی

58
0
نصب TUXEDO OS

روند رو به رشدی برای فروشندگان رایانه های مبتنی بر لینوکس وجود دارد تا توزیع خود را برای نمایش بهترین قابلیت های سخت افزاری تبلیغ کنند. تا همین اواخر، سیستم عامل TUXEDO فقط به عنوان یک گزینه از پیش نصب شده روی رایانه های TUXEDO در دسترس بود، اکنون هر کسی می‌تواند آن را دانلود و بر روی رایانه خود نصب کند. در این مقاله شیوه آن با بررسی خواهیم کرد. در این مقاله به نصب TUXEDO OS بر روی رایانه معمولی می پردازیم.

نصب TUXEDO OS

نصب TUXEDO OS
نصب TUXEDO OS

TUXEDO OS توزیعی است که برای رایانه های شخصی ساخته شده توسط TUXEDO برای بهینه سازی عملکرد سخت افزار آنها استفاده می‌شود. 

 سیستم عامل TUXEDO برگرفته از Ubuntu 22.04، دارای محیط دسکتاپ زیبا و شهودی KDE Plasma 5.25 است که با بیانیه TUXEDO یعنی “قابل دسترس کردن لینوکس برای عموم مردم” مطابقت دارد.

 علاوه بر تغییرات نام تجاری و سخت افزاری، TUXEDO با Ubuntu و Kubuntu تفاوت دارد زیرا از PulseAudio استفاده نکرده و از PipeWire استفاده می‌کند. 

 TUXEDO همچنین یک انتخاب معقول برای اجتناب از بسته های Canonical snap در توزیع خود انجام داده است و به جای آن، فرمت قدیمی تر و آزمایش شده DEB را برای بسته ها انتخاب کرده است.

 علاوه بر شکستن Canonical، این شرکت بررسی اتصال شبکه را تغییر داده است به طوری که هر 300 ثانیه، ماشین هایی که سیستم عامل TUXEDO OS را اجرا می‌کنند، به جای http://connectivity-check.ubuntu.com،  http://connectivity-check.tuxedocomputers.com را پینگ می‌کنند. این ممکن است یک تغییر کوچک به نظر برسد، اما Canonical به عنوان یک شرکت بریتانیایی، به جای قوانین حفاظت از داده های اتحادیه اروپا، تابع قوانین انگلیس است.

 TUXEDO، مستقر در آلمان، هنوز تحت قوانین انگلیس کامل است. TUXEDO قول می‌دهد که پینگ شما را روی سرور خود ضبط نخواهد کرد.

 در نهایت، TUXEDO OS به طور پیش فرض سیستم عامل را بازیابی می‌کند. قبل از GRUB 2.06، می‌توانید Ubuntu را در کنار سایر سیستم عامل هایی مانند ویندوز نصب کنید، و OS prober آن سیستم عامل های دیگر را شناسایی می‌کند و منوی بوت را به کاربران ارائه دهد که به آنها اجازه می‌دهد تا انتخاب کنند از کدام سیستم عامل استفاده کنند.

 OS Prober به عنوان یک خطر امنیتی بالقوه در Ubuntu 22.04 غیرفعال شد، به این معنی که منوی بوت ناپدید شد. انتخاب TUXEDO برای فعال سازی مجدد OS Prober باید از روش راه اندازی چندگانه استفاده کرد.

 چگونه می‌توانید TUXEDO OS را نصب کنید؟

 اگر قبلاً یک لپتاپ یا PC از TUXEDO خریداری کرده‌اید، باید قبلاً سیستم عامل TUXEDO را نصب کرده باشید. اگر نیاز به نصب مجدد سیستم عامل TUXEDO یا نصب توزیع بر روی سخت افزارهای مختلف دارید، فایل ISO را از https://os.tuxedocomputers.com/ دانلود کنید، سپس دستورالعمل های ما را در مورد نحوه نصب لینوکس در هر رایانه شخصی یا لپتاپ دنبال کنید. قبل از شروع، به یک درایو فلش USB نیز نیاز دارید.

 USB نصب TUXEDO OS به شما امکان می‌دهد توزیع را در حالت زنده امتحان کنید و پارتیشن بندی دیسک ها را برای نصب در کنار سایر توزیع ها یا سیستم عامل ها آسان می‌کند.

 آیا استفاده از TUXEDO OS آسان است؟

 از آنجایی که TUXEDO OS مبتنی بر Ubuntu 22.04 است، برای اکثر کاربران بلندمدت لینوکس و توزیع کنندگان آشنا خواهد بود. با این حال، هنگام باز کردن یک ترمینال برای اولین بار صددرصد عصبانی خواهید شد.

 به دلایلی ناشناخته، TUXEDO مناسب دانسته است که بسته ی مبتنی بر متن asciiquarium را شامل شود و با زدن Ctrl + Alt + T به طور خودکار شروع به کار کند.

نصب TUXEDO OS
نصب TUXEDO OS

 همانطور که از یک دسکتاپ KDE انتظار دارید، قالب بندی یکپارچه است و همه برنامه های موجود (با K شروع می‌شوند) خوب به نظر می‌رسند و به خوبی کار می‌کنند.

 می‌توانید برنامه ها را از یک منوی شروع راه اندازی کنید که برای هرکسی که از ویندوز استفاده کرده قابل درک است. می‌توانید برنامه های جدید را از طریق ترمینال یا مرکز نرم افزار «Discover» نصب کنید.

 برای بهره وری، سیستم عامل TUXEDO با LibreOffice ارائه می‌شود و مجموعه کوچکی از بازی ها نصب شده است. برای تنوع گسترده تر بازی ها از همه پلتفرم ها، Lutris را نصب کنید.

 در مجموع، TUXEDO OS یک توزیع خوب است که برای مبتدیان، متخصصان و کاربران قدرتمند مناسب است.

 برخی توزیع های دیگر از تولیدکنندگان سخت افزار را امتحان کنید

 TUXEDO OS تنها توزیعی نیست که توسط فروشندگان سخت افزار لینوکس ساخته شده و سپس برای عموم منتشر شده است. می‌توانید SteamOS، توزیع مبتنی بر بازی، را روی رایانه های غیر Valve نصب کنید، و Pop!_OS، که در اصل برای دستگاه های System76 طراحی شده بود، بسیار محبوب است.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس