بررسی قابلیت Auracast در اندروید ۱۵

40
0
بررسی قابلیت Auracast در اندروید ۱۵

گوگل با به‌کارگیری قابلیت Auracast در اندروید ۱۵، قابلیتی جدید دردسترس کاربران قرار می‌دهد.

گوگل قصد دارد در راستای آماده‌سازی دستگاه‌های جدید، یک صفحه‌ی اختصاصی با عنوان «اشتراک‌گذاری صدا» به اندروید ۱۵ اضافه کند که به کاربران امکان می‌دهد محتواهای صوتی خود را از طریق LE Audio به اشتراک‌ بگذارند یا به محتواهای صوتی که به صورت آنلاین در حال پخش هستند، متصل شوند.

قابلیت Auracast در اندروید ۱۵

Bluetooth LE Audio (بلوتوث کم‌مصرف) کاربران را قادر می‌سازد تا با کمترین دردسر برای جفت‌شدن دستگاه‌ها، محتواهای صوتی به اشتراک بگذارند تا دو نفر به‌طور هم‌زمان به آن‌ها گوش دهند؛ اگرچه برای این کار، هم دستگاه پخش‌کننده و هم گیرنده باید از قابلیت Auracast پشتیبانی کنند.

Auracast بیش از یک سال‌ونیم پیش معرفی شد؛ اما هنوز دستگاه‌های از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

سازندگان لوازم جانبی در سال ۲۰۲۴ محصولات جدیدی را عرضه خواهند کرد که از ویژگی Auracast پشتیبانی می‌کنند و گوشی‌هایی نیز وارد بازار خواهند شد که از این قابلیت بهره می‌برند؛ بنابر این مشکل محدودیت استفاده از Auracast برطرف خواهد شد.

کاربران بتای اندروید ۱۴ در نسخه‌ی QPR2 Beta 3 می‌توانند از قابلیت‌های متعددی همچون گزینه‌ای برای اشتراک‌گذاری صدا، اسکن کد QR برای اتصال به محتوای صوتی در حال پخش و تغییر دستگاه بلوتوثی که برای گوش دادن استفاده می‌کنند، بهره ببرند.

یکی‌دیگر از قابلیت‌های موجود در اندروید ۱۴ در نسخه‌ی QPR2 Beta 3 این است که به کاربران امکان می‌دهد همچون شبکه‌های وای‌فای، به‌دنبال منابع پخش‌کننده‌ی محتوای صوتی بگردند و فهرستی از آن‌ها را به‌دست بیاورند. این قابلیت‌های جدید ممکن است به نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۴ راه پیدا نکنند و مستقیماً وارد اندروید ۱۵ شوند.

بررسی قابلیت Auracast در اندروید ۱۵

گوگل از اندروید ۱۳ به بعد به پیشرفت قابلیت اشتراک‌گذاری محتواهای صوتی با دستگاه‌های دیگر پرداخته است؛‌ اما تفاوت قابل توجه اندروید ۱۵ در این است که گوگل در سیستم‌عامل جدید، به‌طور ویژه بر Auracast تمرکز کرده است.
گوگل هنوز ایربادی با پشتیبانی از استاندارد LE Audio عرضه نکرده است، اما تمامی دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های تنسور از نسخه‌ی ۵٫۲ مشخصه‌ی رسمی بلوتوث پشتیبانی می‌کنند؛ بلوتوث ۵٫۲ اولین نسخه‌ی این استاندارد با توانایی پشتیبانی از LE Audio محسوب می‌شود.

اگر گوگل بخواهد امسال پیکسل بادز جدید را با قابلیت LE Audio عرضه کند، احتمال دارد که سری جدید گوشی پیکسل را نیز به قابلیت مورد بحث مجهز کند.

androidauthority

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس