بررسی ۶ دلیل که چرا آیپد نخریم ! آیا آیپد ارزش خرید دارد یا خیر ؟

196
0
چرا آیپد نخریم

 وقتی صحبت از تبلت به میان می‌آید، اولین اسمی که به ذهن بسیاری از افراد خطور می‌کند، آیپد است. آیپد که اولین بار در سال 2010 معرفی شد در طول بیش از یک دهه اخیر توانسته به محبوبیت بالایی دست پیدا کند و در حال حاضر میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از این سری از تبلت‌های اپل استفاده می‌کنند. آی‌پد در طول این سالها نامی برای خود دست و پا کرده است.  با همه‌ی این تعاریف، بسیاری از دارندگان آی‌پد در نهایت کمتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد به سراغ تبلت‌های خود می‌روند. در این مقاله به بررسی ۶ دلیل که چرا آیپد نخریم و همچنین آیا آیپد ارزش خرید دارد یا خیر می پردازیم.

مقاله های زیر هم شاید برای شما جالب باشد:

نحوه حذف تبلیغات درون بازی در دستگاه های اپل (آیفون و آیپد)

محصولات جدید اپل در سال های 2022-2023

مقایسه مک بوک ایر و آیپد ایر | MacBook Air در مقایسه با iPad Air

معرفی کامل iPad mini 7 | راهنمای کامل آیپد مینی نسل هفتم اپل

چرا آیپد نخریم

در سال‌های اخیر، گوشی‌های هوشمند به دستگاه‌هایی بسیار قدرتمندی تبدیل شده‌اند و حتی با وجود اینکه جدیدترین نسل از آیپدهای اپل به واسطه استفاده از تراشه M1 بسیار سریع‌تر از قبل شده اند، اما هنوز هم نمی‌توانند به طور کامل جایگزین لپ‌تاپ شوند. 

ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا شش دلیل برای نخریدن آیپد برای شما ذکر کنیم. پس با ما همراه باشید. 

1- آیپدها بسیار بزرگ و جاگیر هستند

چرا آیپد نخریم
چرا آیپد نخریم

با اینکه صفحه نمایش آیپدها به اندازه یک لپ‌تاپ معمولی نیست، اما به عنوان یک تبلت واقعاً بزرگ هستند و کار کردن با آن‌ها دشوار است. برای اکثر مردم، کار کردن حتی با آیپد مینی 8.3 اینچی هم که کوچکترین آیپد اپل است، ممکن نیست و مجبورند همواره آن را در هر دو دست خود بگیرند. وقتی صحبت از مدل‌هایی مانند آیپد پرو 12.9 اینچی به میان می‌آید، استفاده از آن‌ها به مراتب سخت‌تر می‌شود و اکثر مردم تنها زمانی که پشت میز نشسته‌اند، امکان کار کردن با آن‌ها را دارند.

ممکن است پیش خودتان فکر کنید که تماشای فیلم بر روی صفحه نمایش بزرگ آیپد بسیار لذت‌بخش است. اما مطمئناً لپ تاپ یا تلویزیون شما هم می‌تواند به همان خوبی این کار را انجام دهد. از طرف دیگر، صفحه نمایش بزرگ آیپد ممکن است برای گیمرهای موبایل هم دستگاهی ایده آل به نظر برسد، اما نگه داشتن تبلت بزرگ و سنگین در دست آنهم برای مدت طولانی می‌تواند بسیار آزار دهنده و خسته کننده باشد. حتی با وجود نمایشگر بزرگ و جذاب آیپد، احتمالاً به خاطر وزن بالا و بزرگ بودن آن خواهید دید که در نهایت بیشتر از اینکه از تبلت جدیدتان استفاده کنید، به سراغ گوشی خود می‌روید.

2- صفحه نمایش گوشی‌های آیفون نسبت به چند سال قبل بسیار بزرگ‌تر شده است 

چرا آیپد نخریم
چرا آیپد نخریم

از زمان عرضه اولین آیفون در سال 2007 شاهد پیشرفت این دستگاه‌ها بوده‌ایم، هر چند که شاید سرعت آن تاحدودی کم بوده است. در هر حال، آیفون اصلی از صفحه نمایش 3.5 اینچی برخوردار بود که در مقایسه با استانداردهای امروزی واقعاً کوچک بوده است. اما آیفون‌های جدیدتر مانند آیفون 13 و 13 پرو دارای نمایشگرهای 6 اینچی هستند و اگر این اندازه باز هم برایتان کافی نیست، می‌توانید به سراغ آیپد 13 پرو مکس بروید که صفحه نمایشی 6.7 اینچی دارد. 

بنابراین، در دورانی که آیفون‌ها دارای صفحه نمایش کوچک‌تر از 4 اینچ بودند، خرید آیپد شاید یک ایده‌ی منطقی بود، اما امروزه دیگر این کار توجیهی ندارد و می‌توانید از گوشی خود برای تمام کارها استفاده کرده و لذت ببرید. 

3- آیپدها هنوز نمی‌توانند جایگزین لپ تاپ شما شوند.

چرا آیپد نخریم
چرا آیپد نخریم

وقتی اپل در سال 2020 مجیک کیبورد را برای آیپد عرضه کرد، بسیاری از مردم فکر کردند که بالاخره زمان آن رسیده تا آیپد را جایگزین لپ‌تاپ‌های خود کنند. اما نکته اینجاست که هنوز نمی‌توانند لپ‌تاپ خود را کنار بگذارید. 

درست است که آیپد پرو به خاطر استفاده از تراشه M1 اپل بسیار قدرتمندتر شده، اما هنوز فاقد بستر نرم افزاری مناسب برای استفاده از این ویژگی ها است. سیستم عامل آیپد او اس در چند سال گذشته مسیری طولانی را طی کرده و پیشرفت‌هایی نیز داشته است، اما هنوز نمی‌تواند یک تجربه کامل در حد لپ تاپ ارائه کند. به علاوه، نمی‌توانید همه برنامه‌هایی را که در لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنید، بر روی آیپد نصب کرده و به همان شکل و شمایل از آنها استفاده کنید. 

کاربران حرفه‌ای مطمئناً از کار کردن با برنامه‌های جدیدی مانند Creative Cloud از کمپانی Adobe که برای آیپد عرضه شده لذت می‌برند، اما به خاطر داشته باشید که این برنامه‌ها هنوز هم نسخه‌هایی کوچک شده از نمونه اصلی هستند و نمی‌توانند جایگزین آنها شوند. حتی برخی از نرم افزارهای خود اپل، مانند Logic Pro X هم هنوز در آیپد در دسترس نمی باشد. 

4- آیپدها و لوازم جانبی آن‌ها بسیار گران هستند 

چرا آیپد نخریم
چرا آیپد نخریم

میزان پولی که بابت خرید یک آیپد هزینه می‌کنید، صد البته بستگی به مدل آن دارد. اما در حالی که با قیمت کمتر از 100 دلار می‌توان تبلت‌های اندرویدی کاملاً جدیدی را تهیه کرد، قیمت ارزان‌ترین آیپد اپل که همان آپید مینی است از 499 دلار شروع می‌شود، که واقعا رقم بالایی است. البته، توجه داشته باشید که این کمترین قیمت برای خرید یک آیپد است و اگر به سراغ بزرگترین و قدرتمندترین آیپد یعنی آیپد پرو 12.9 اینچی بروید، باید حداقل 1099 دلار هزینه کنید که با این پول می‌توان یک لپ تاپ رده بالا و قدرتمند خریداری کرد. 

در مورد لوازم جانبی هم اوضاع به همین ترتیب است و حتی یک قاب ساده Smart Folio اپل که از سیلیکون و آهنربا ساخته شده، با قیمت 79 دلار به فروش می‌رسد. این در حالی است که برخی لوازم جانبی مانند قاب مجیک کیبورد می‌تواند هزینه به مراتب بیشتری برای شما به همراه داشته باشند ، با این توصیفات این سؤال مطرح می شود که آیا چنین وسیله‌ای واقعاً ارزش صرف این هزینه بالا را دارد یا خیر؟

به علاوه، این روزها اینطور به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد به هر کاربر آیپد یک قلم دیجیتالی هم بفروشد. صادقانه بگویم، قلم اپل ابزاری عالی برای هنرمندان، طراحان دیجیتالی و دیگر تولید کنندگان محتوا است، اما قیمت 129 دلاری برای نسل دوم این قلم ممکن است شما را مجبور کند که به طور جدی بنشینید و در رابطه با میزان استفاده‌ای که از آن خواهید داشت، کمی فکر کنید. 

5- کتابخوان‌های الکترونیکی بسیار بهتری نسبت به آیپد در بازار وجود دارد.

برخی از افراد آیپد را صرفاً به عنوان یک کتاب‌خوان الکترونیکی استفاده می‌کنند. اما مطالعه طولانی مدت از روی صفحه‌نمایش LCD یا اولد می‌تواند به چشم‌ها فشار زیادی وارد کرده و آنها را خسته کند. این در حالی است که دستگاه‌های مخصوصی برای این کار طراحی شده‌اند (مانند Amazon Kindle Paperwhite) که از جوهر الکترونیکی استفاده کرده و گزینه بهتر و مقرون به صرفه‌تری برای مطالعه نسخه دیجیتالی کتاب‌ها به حساب می آیند. 

با اینکه نمی‌توان در کتابخوان‌های الکترونیکی فیلم تماشا کرد یا حتی بازی کرد، اما همین راحتی مطالعه باعث شده تا بسیاری از افراد این دستگاه‌ها را به تبلت‌ها ترجیح دهند. علاوه بر این، بسیاری از کاربران هر شب قبل از خواب عادت دارند تا آیپد خود را روشن کرده و چرخی در شبکه‌های اجتماعی بزنند یا یک ویدیوی کوتاه تماشا کنند. اما تحقیقات نشان داده‌اند که نمایشگر سیاه و سفید کتابخوان‌های الکترونیکی نسبت به نمایشگر تمام رنگی آیپد کمتر مغز را تحریک می‌کند. در نتیجه، استفاده از کتابخوان الکترونیکی به جای آیپد می‌تواند هم تمرکز شما در مطالعه افزایش داده و هم اختلالی در کیفیت خواب شما اینجاد نمی کند.

6- برنامه‌های مورد علاقه شما ممکن است در آیپد کار نکنند.

چرا آیپد نخریم
چرا آیپد نخریم

ممکن است برای خرید آیپد بسیار هیجان‌زده باشید و فکر کنید که به راحتی می‌توانید همه برنامه‌های نصب شده روی آیفون خود را در صفحه نمایشی بزرگ‌تر تجربه کنید. اما شرایط آنطور که شما فکر می کنید نیست.

با اینکه صفحه نمایش بزرگ آیپد برای گشت‌وگذار در اینستاگرام بسیار ایده آل به نظر می رسد، اما ممکن است از شنیدن این موضوع تعجب کنید که تا به امروز هیچ نسخه رسمی اینستاگرام برای آیپد عرضه نشده است. حتی برنامه‌های داخلی iOS مانند آب و هوا (Weather) هم در آیپد وجود ندارند. در ضمن، بسیاری از برنامه‌هایی که از آیپد پشتیبانی می‌کنند، برای آن بهینه‌سازی نشده‌اند و عملاً استفاده درستی از صفحه نمایش بزرگ تبلت نمی‌کنند. در واقع، بسیاری از برنامه‌ها به جای استفاده از قابلیت‌های صفحه نمایش بزرگ‌تر آیفون برای نمایش اطلاعات بیشتر، اندازه همه چیز را بزرگ‌تر می‌کنند.

بنابراین،‌ وقتی می‌توانید همان برنامه‌ها را طبق روال عادی در آیفون اجرا و مشاهده کنید، چه دلیلی دارد که یک دستگاه بزرگ و سنگین رابا خود حمل کرده و خودتان را خسته کنید؟

در واقع برای اکثریت افراد دلیل قانع کننده ای برای خرید آیپد وجود ندارد!

آیپد نه مانند آیفون آنقدر کوچک و جمع‌وجور است که به راحتی در جیب شما جا شود و نه آنقدر کارآمد است که بتواند جای لپ‌تاپ را بگیرد.

مطمئناً دلیلی دارد که همه افراد گوشی هوشمند می‌خرند اما همه‌ی آن‌ها به سراغ تبلت نمی‌روند. اگرچه برخی از افراد به خاطر استفاده‌های خاصی مانند یادداشت برداری و طراحی، به شدت به آیپد علاقه دارند اما اگر به عنوان یک کاربر معمولی و تحت تأثیر تبلیغات گسترده و پر زرق و برق اپل تصمیم به خرید آیپد گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را دوباره با دقت بخوانید.

منبع : makeuseof

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس