معرفی کامل iPad mini 7 | راهنمای کامل آیپد مینی نسل هفتم اپل

132
0
iPad mini 7

در این مقاله به آخرین اطلاعات درز پیدا کرده، اخبار و شایعات در مورد iPad mini 7  یا همان آیپد مینی نسل هفتم اپل می پردازیم.

معرفی iPad mini 7

کوچکترین آیپد اپل در پایان سال 2021 به طور قابل توجهی ظاهرش تغییر پیدا کرد. طراحی مجدد شامل: صفحه نمایش لبه به لبه بدون دکمه Home، شناسه لمسی (Touch ID) روی دکمه روشن/خاموش، اضافه شدن USB C به جای Lightning و افزایش اندازه نمایشگر، نسبت به زمانی است که این مدل برای اولین بار در سال 2012 معرفی شد. بنابر این، با جشن مینی ده سالگی خود در سال 2022، اپل برای ایجاد این مناسبت چه خواهد کرد؟ در اینجا همه چیزهایی است که تاکنون در مورد نسل هفتم آیپد مینی جدید (2022) می دانیم.

iPad mini 7 کی عرضه می شود؟

شایعات زیادی در مورد نسخه بعدی iPad mini وجود ندارد، بنابراین در حال حاضر تنها حدس و گمان باقی مانده است که چه زمانی ممکن است عرضه شود. در اینجا زمانی است که چند مدل آخر، اولین خود را ارائه کردند:

.آیپد مینی نسل ششم: سپتامبر 2021

. آیپد مینی نسل پنجم: سپتامبر 2019

. آیپد مینی نسل چهارم: سپتامبر 2015

همانطور که می بینید، سپتامبر ماه قدیمی (سنتی) است که در آن iPad mini جدید ظاهر می شود، اگرچه الگوی انتشار از نظر سال کمی پراکنده است. فاصله 4 ساله بین نسل 4 و 5 برای اپل غیرعادی است و بسیاری را به این حدس و گمان واداشت که مینی قبل از عرضه نسل پنجم، بی سر و صدا بازنشسته شده است. 

آی‌پدها عموماً به‌روزرسانی‌های سالانه را به‌طور مداوم دریافت نمی‌کنند، زیرا مصرف‌کنندگان آن‌ها را با همان سرعتی که یک آیفون را ارتقا می‌دهند، ارتقا نمی‌دهند، بنابراین به نظر می‌رسد که آی‌پد مینی 7 ممکن است تا سپتامبر 2023 به‌روزرسانی دریافت نکند. این ممکن است اشتباه باشد، البته، Gizchina پیشنهاد می‌کند که می‌توانیم یک آی‌پد مینی جدید را در نیمه اول سال 2023 ببینیم، بنابراین راه‌اندازی بهاره ممکن است.

قیمت آی‌پد مینی جدید چقدر خواهد بود؟

ورود نسل ششم آیپد مینی بازطراحی شده شاهد افزایش قیمت نسبت به مدل قبلی بود. بدون شک، این به دلیل ساخت و ساز گران تر و قطعات ارتقا یافته است. در اینجا نحوه مقایسه آنها آمده است:

. آیپد مینی نسل ششم: 479 پوند / 499 دلار

. آیپد مینی نسل پنجم: 379 پوند / 399 دلار

از آنجایی که اپل قبلاً در استایل و ویژگی‌های جدید در نسل ششم جهش کرده است، ما فکر می‌کنیم که این احتمال وجود دارد که قیمت برای نسل هفتم ثابت بماند، اگرچه ممکن است به دلیل نوسانات ارزی در بریتانیا و مکان های دیگر در سراسر جهان افزایش قیمت‌ها وجود داشته باشد. 

 آیا iPad mini ظاهر جدیدی خواهد داشت؟

به‌طور شگفت‌انگیزی هیچ شایعه ای برای طراحی و نمایشگر آن وجود ندارد، به ندرت گزارش‌هایی آنلاین از افشاگران معمولی و منابع داخلی وجود ندارد. در اینجا چیزی است که ما موفق به کشف آن شده ایم.

صفحه نمایش با نرخ رفرش (تازه سازی) 120 هرتز و ProMotion

انتظار نمی رود صفحه نمایش از 8.3 اینچی فعلی تغییر کند، اما ممکن است فناوری صفحه نمایش جدیدی وجود داشته باشد. یک پست در سایت کره جنوبی در نوامبر 2021 نشان داد که اپل نمایشگرهای 8.3 اینچی را به سامسونگ سفارش داده است که از حداکثر نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می کنند. اگر درست باشد، پست در Clien می تواند به این معنی باشد که مینی بعدی ویژگی اسکرول فوق العاده نرم ProMotion را ارائه می دهد که در حال حاضر در iPad Pro، مدل های iPhone 13 Pro و MacBook Pro 14 و 16 اینچی دیده می شود. این مسئله جزئی “ژله اسکرول” را که برخی از کاربران در مورد iPad mini فعلی از آن شکایت کرده اند، برطرف می کند.

 با این حال، به نظر نمی رسد که این شایعه خاص درست باشد. تحلیلگر راس یانگ، مدیر عامل مشاوران زنجیره تامین نمایشگر، معتقد نیست که اپل هنوز به آی‌پد مینی نمایشگر ProMotion بدهد. او نشان می دهد که انجام این کار به تغییرات سخت افزاری قابل توجهی نیاز دارد. به گفته یانگ، این نیاز به “سطح کاملاً جدیدی از مهندسی” دارد.

با این حال، ما تا حدودی در این مورد تردید داریم، زیرا “ژله اسکرول” در نمایشگرهای LCD بسیار استاندارد است، جایی که به نظر می رسد متن هنگام بالا و پایین رفتن صفحات متلاطم می شود، زیرا ماهیت نحوه نمایش تصاویر تازه است. همچنین، ProMotion یکی از  تفاوت ها بین دستگاه‌های استاندارد و حرفه‌ای است که اپل می‌فروشد.

رنگ های جدید

iPad mini 7
iPad mini 7

یکی از واضح‌ترین تغییرات نسل ششم آی‌پد مینی، پالت رنگ‌های جدیدی بود که اپل در دسترس قرار داد.

در حالی که در حال حاضر می توانید بین خاکستری فضایی، صورتی، بنفش و نور ستاره ای را انتخاب کنید، چندین رنگ جالب در نسل چهارم آیپد ایر وجود دارد که در پاییز 2021 نیز ظاهر جدیدی دریافت کرد. اینها عبارتند از: نقره ای، رزگلد، سبز و آبی آسمانی. بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که فرض کنیم برخی از اینها به فرمت مینی می‌رسند و گزینه‌ها را برای مشتریان بیشتر می‌کنند.

آیپد مینی چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

iPad mini 7
iPad mini 7

در یک پست توییتر در نوامبر 2021، FronTron پیشنهاد کرد که یک iPad mini «Pro» می‌تواند مشخصات زیر را داشته باشد:

. صفحه نمایش 8.3 اینچی ProMotion با نرخ رفرش (تازه سازی) تا 120 هرتز

. تراشه A15 Bionic با فرکانس 3.23 گیگاهرتز

. حافظه 4 گیگابایت

. فضای ذخیره سازی از 128 گیگابایت شروع می شود

ویژگی های حرفه ای

همانطور که در پست FronTron  آمده است، می‌توانیم برخی از قابلیت‌های مدل‌های iPad Pro را ببینیم که به پسرعموی کوچک‌تر آن می‌رسد. حتی پیشنهاد شده است که اپل می تواند یک مدل iPad mini Pro را عرضه کند. در این صورت می‌توانیم آی‌پد مینی را ببینیم که دارای اسکنر LiDAR، Face ID، پردازنده‌های M1، دوربین‌های اضافی، زوم صدا و نمایشگرهای روشن‌تر است.

با این حال، ما فکر می‌کنیم که احتمال بیشتری دارد که اپل این موارد را برای حرفه‌ای‌ها حفظ کند، اما حتی اگر یکی یا دو نفر به مینی برسند، این مدل جدید را به یک پیشنهاد بسیار وسوسه‌انگیز تبدیل می‌کند.

افزایش ذخیره سازی

در نسل ششم آی‌پد مینی، مدل پایه با فضای نسبتاً ناچیز ۶۴ گیگابایتی شروع می‌شود. برای دستگاهی مانند آی‌پد، که می‌توانید فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، کتاب‌ها، کمیک‌ها، مجلات، بازی‌ها و طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را در آن ذخیره کنید، این مقدار اغلب می‌تواند مشکل‌ساز شود، به‌خصوص اگر می‌خواهید آی‌پد خود را در تعطیلات بردارید، از آن برای رفت و آمد خود بدون نیاز به مدیریت فضای ذخیره سازی استفاده کنید.

اگرچه اپل سابقه ای در ارائه ظرفیت های ذخیره سازی پایین در مدل های پایه دارد، اما ما فکر می کنیم که ارتقاء نسل هفتم آیپد مینی سطح پایه به حداقل 128 گیگابایت اقدام عاقلانه ای خواهد بود. اندازه فایل‌ها به دلیل دوربین‌ها و نرم‌افزارهای باکیفیت ‌تر همیشه در حال افزایش است، بنابراین دو برابر کردن 64 گیگابایت موجود راه‌حلی بسیار مناسب برای مصرف‌کننده خواهد بود.

در این راستا، این احتمال وجود دارد که فضای ذخیره سازی افزایش یابد. در زمان نگارش این مقاله، بیشترین فضای ذخیره سازی موجود در نسل ششم آیپد مینی 256 گیگابایت است. انتقال به 512 گیگابایت گام منطقی خواهد بود، به خصوص اگر فضای ذخیره سازی پایه به 128 گیگابایت برسد.

پردازنده بهبود یافته

آیپد مینی 6 تراشه A15 Bionic را همانطور که در آیفون 13 یافت می شود ارائه می دهد، با این حال، این تراشه در مقایسه با تراشه داخل آیفون 13 پایین کلاک (down-clocked) است.

این امکان وجود دارد که مدل بعدی آی‌پد مینی بتواند A15 پیشرفته (شاید A15 bionic) را ارائه دهد یا مدل جدیدی که عرضه می‌شود می‌تواند همان تراشه سری آیفون 14 را ارائه دهد (فرض می‌کنیم A16). همانطور که FronTron پیشنهاد کرد، شاید بتوان یک تراشه 3.23 گیگاهرتزی را انتظار داشت.

ما انتظار نداریم که iPad mini دارای یک تراشه M1 باشد، مانند آنچه در iPad Pro یافت می شود، اما ممکن است چیزی باشد که اپل در نظر گرفته است. 

عمر باتری بهتر

پیشنهاد شده است که اگر آی‌پد مینی جدید از ProMotion استفاده کند، مصرف باتری را کاهش می‌دهد، با این حال، به نظر نمی‌رسد که ProMotion به این زودی‌ها به آی‌پد مینی بیاید، بنابراین اپل باید به دنبال جای دیگری برای بهبود عمر باتری باشد.

با این حال، اپل به ازای هر آیپدی که تا به حال عرضه شده است، 10 ساعت عمر باتری دارد، بنابراین انتظار پیشرفت زیادی نداشته باشید.

با در دسترس قرار گرفتن جزئیات بیشتر، این مقاله را به‌روزرسانی می‌کنیم، اما تا آن زمان، حتما راهنمای خرید آی‌پد ما را بخوانید تا ببینید اگر امروز می‌خواهید یکی از تبلت‌های اپل را بخرید، چه مدل‌هایی را توصیه می‌کنیم.

منبع : macworld

5/5 - (3 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس