برنامه ماشین های خودران ماکروسافت و سرمایه گذاری در آن

برنامه ماشین های خودران ماکروسافت با توسعه فناوری های نرم افزاری جهت همکاری با شرکت های خودرو سازی مانند فلوکس واگن همراه خواهد بود

109
0
برنامه ماشین های خودران ماکروسافت

برنامه ماشین های خودران ماکروسافت با توسعه فناوری های نرم افزاری جهت همکاری با شرکت های خودرو سازی همراه خواهد بود تا بتواند با این نوع همکاری، شتاب بیشتری در روند این بازار بدهد.

کدام شرکت خودرو سازی قصد همکاری دارد؟

ماشین های خودران ماکروسافت

شرکت‌های زیادی ممکن است در آینده با ماکروسافت همکاری کنند با این حال خبرها حاکی از آن است که شرکت فولکس واگن و مایکروسافت همکاری خود در زمینه تکنولوژی ابری را گسترش خواهند داد و قرار است در توسعه یک سیستم رانندگی خودران با یکدیگر همکاری داشته باشند.

در حقیقت این غول خودروسازی آلمانی و بخش نرم افزار آن یعنی Car.software از پلتفرم ابری شرکت مایکروسافت با نام Azure با هدف توسعه سریع‌تر سیستم رانندگی خودران استفاده خواهد کرد.

دیدگاه مدیر فلوکس واگن در بخش خودرو‌های خودران:

“در حالی که مشغول تبدیل شرکت فولکس واگن به یک تولید کننده تجهیزات الکترونیک خودرو هستیم، به دنبال ارتقا بخش نرم افزاری شرکت از طریق هماکری با شرکت‌های بزرگ دنیا خواهیم بود. در حال حاضر مشغول توسعه پلتفرم مربوط به خودروهای خودران با همکاری مایکروسافت هستیم. همچنین با ترکیب متخصصین شرکت با سیستم ابری و نرم افزاری مایکروسافت با سرعت بسیار بیشتری سیستم‌های رانندگی خودران را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.”

پس از ماجرای دیزل گیت و جریمه سنگین این شرکت در پی تولید بیش از حد گازهای گلخانه‌ای، فولکس واگن سرمایه گذاری سنگینی را برای تولید خودروهای برقی کنار گذاشته است تا وجهه خود را بازگرداند.

برنامه ماشین های خودران ماکروسافت

ماشین های خودران ماکروسافت فولوکس واگن

مایکروسافت با این کار تمام اطلاعات بدست آمده در پی تحقیقات را جمع آوری خواهد کرد. داده‌های خودرو‌های شرکت فلوکس واگن تحلیل کامل می‌شوند و دوباره به این شرکت بر می‌گردانند تا بتوانند در هوش مصنوعی خودرو به کار گیرند.

همکاری مایکروسافت و فولکس واگن از سال ۲۰۱۸ آغاز و قرار شد فولکس واگن به تنهایی ۲۷ میلیارد یورو در این کار سرمایه گذاری کند.

بازار مبتنی بر هوش مصنوعی و خودروهای برق و هوشمند به سرعت در حال رشد است. حتی شرکت اپل هم به شدت دنبال خودرو برقی و تمام خودران است تا این بازار را از دست ندهد.

حالا که با برنامه ماشین های خودران ماکروسافت آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود از دیگر مقالات فناوری سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس