معرفی پولدار ترین افراد 2021

۲۰۹۵ میلیاردر بر روی زمین زندگی می‌کنند و ارزش دارایی‌ها ۸ تریلیون تخمین زده می‌شود. در ادامه‌ی پولدار ترین افراد 2021 با ما همراه باشید.

57
0
0 معرفی پولدار ترین افراد 2021

در سال ۲۰۲۰ گزارش شده است، که ۲۰۹۵ میلیاردر بر روی زمین زندگی می‌کنند و ارزش خالص کل دارایی‌ها ۸ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود. در ادامه‌ی مقاله معرفی پولدار ترین افراد 2021 با ما همراه باشید.

از این میزان ۱۰ فرد ثروتمند برتر جهان ۱۱۱۲/۵۰ میلیارد دلار یا تقریباً ۱۴/۱۱ درصد را به خود اختصاص می‌دهند، که حدود ۰/۴۸٪ از میلیاردرها را شامل می‌شود و آمار چشمگیری است. در زیر طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ پولدار ترین افراد 2021 (روزرسانی این مقاله ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱) آورده شده است.

نکات کلیدی

  • ایلان ماسک مدیر عامل و بنیانگذار تسلا است. مدیر عامل، طراح ارشد و بنیانگذار SpaceX ؛ مدیر عامل و بنیانگذار Neuralink؛ و بنیانگذار شرکت The Boring Company. دارایی خالص وی ۱۹۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و در لیست پولدار ترین افراد 2021، ثروتمندترین مرد جهان است.
  • جف بزوس (Jeff Bezos) مدیر عامل و بنیانگذار آمازون، بزرگ‌ترین خرده فروش جهان و بنیانگذار Blue Origin است. ارزش خالص دارایی وی ۱۸۲ میلیارد دلار است.
  • بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت، بزرگ‌ترین شرکت نرم افزاری در جهان و رئیس مشترک بنیاد بیل و ملیندا گیتس است. ارزش خالص دارایی وی ۱۳۲ میلیارد دلار برآورد شده است.
  • برنارد آرنو رئیس و مدیرعامل LVMH، بزرگ‌ترین تجارت کالاهای لوکس جهان و رئیس شرکت هلدینگ آن کریستین دیور SE است. ارزش خالص دارایی وی ۱۰۹ میلیارد دلار برآورد شده است.
  • مارک زاکربرگ مدیرعامل، رئیس و بنیانگذار فیس بوک بزرگ‌ترین سرویس شبکه‌های اجتماعی جهان و همچنین مدیر عامل و بنیانگذار چان زاکربرگ است. ارزش خالص دارایی وی ۹۶/۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

معرفی پولدار ترین افراد 2021

۱. ایلان ماسک

1 معرفی پولدار ترین افراد 2021

  • سن: ۴۹ سال
  • محل اقامت: آستین ، تگزاس
  • بنیانگذار و مدیر عامل شرکت: تسلا (TSLA)
  • ارزش خالص: ۱۹۷ میلیارد دلار
  • سهام مالکیت تسلا: ۲۰٪ (۱۴۱ میلیارد دلار)
  • دارایی‌های دیگر: فناوری های اکتشاف فضایی (۱۸/۷ میلیارد دلار دارایی خصوصی)

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد فعلی جهان، طی سال‌های گذشته در چندین شرکت مختلف دست داشته است. ماسک که در ابتدا در دانشگاه استنفورد ثبت نام کرده بود، حضور خود را برای راه اندازی Zip2، یکی از اولین خدمات راهبری و هدایت آنلاین به تعویق انداخت. بخشی از درآمد حاصل از این تلاش مجدداً برای ایجاد X.com سرمایه گذاری شد، یک سیستم پرداخت آنلاین که بعداً به PayPal تبدیل شد. در حالی که هر دو این سیستم‌ها در نهایت به شرکت‌های دیگر فروخته شد، ماسک وضعیت خود را به عنوان مدیرعامل و طراح اصلی پروژه سوم خود، تکنولوژی اکتشافات (SpaceX)، که هدف آن مقرون به صرفه‌تر کردن اکتشافات فضایی است، حفظ کرده است.

در سال ۲۰۰۴، ماسک یکی از بنیانگذاران اصلی تسلا موتورز (تسلا فعلی) شد. وی بعنوان یکی از بنیانگذاران و  مدیرعامل شرکت خودروهای الکتریکی اعلام شد. در سال ۲۰۱۹ علاوه بر خط خودروهای الکتریکی خود که شامل سدان‌ها، وسایل نقلیه کمکی ورزشی (SUV) و “Cybertruck” بود دستگاه‌های ذخیره انرژی، لوازم جانبی خودرو، کالاها و از طریق خریداری SolarCity در سال ۲۰۱۶، سیستم‌های انرژی خورشیدی را تولید می‌کند. در سال ۲۰۲۰، قیمت سهام Telsa با افزایش ۷۰۵ درصدی از ابتدای سال تا اواسط دسامبر، افزایش نجومی را تجربه کرد. این شرکت در همان ماه به فهرست سهام S&P 500 پیوست که تاکنون بزرگ‌ترین شرکت اضافه شده به این لیست شناخته می‌شود.

در سال ۲۰۱۶، ماسک دو شرکت دیگر به نام‌های Neuralink و The Boring Company تأسیس کرد که به عنوان مدیر عامل شرکت سابق فعالیت می‌کند. Neuralink در حال توسعه دستگاه‌های رابط مغز و ماشین است تا به افراد مبتلا به فلج کمک کرده و به کاربران امکان تعامل ذهنی با رایانه‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه خود را می‌دهد. شرکت Boring نیز ماشین آلاتی را به منظور حفاری تونل برای سیستم‌های حمل و نقل عمومی زیرزمینی ایجاد می‌کند، که می‌تواند ازدحام ترافیک در شهرهای بزرگ را کاهش دهد. یک شعله افکن دستی را نیز به فروش رسانده است.

۲. جف بزوس

2 معرفی پولدار ترین افراد 2021

  • سن: ۵۷ سالگی
  • محل اقامت: سیاتل، واش.
  • بنیانگذار و مدیر عامل: آمازون (AMZN)
  • ارزش خالص: ۱۸۲ میلیارد دلار
  • سهام مالکیت آمازون: ۱۱/۱٪ (۱۶۵ میلیارد دلار)
  • دارایی‌های دیگر: Blue Origin (۷/۱۵ میلیارد دلار دارایی خصوصی) و ۹/۵۵ میلیارد دلار وجه نقد

جف بزوس دومین فرد در لیست پولدار ترین افراد 2021 است، در سال ۱۹۹۴ جف بزوس اندکی پس از آن که از شرکت D.E. Shaw استعفا داد Amazon.com را در یک گاراژ در سیاتل تأسیس کرد. در واقع در ابتدا ایده یک کتابفروشی آنلاین را به رئیس سابق خود دیوید‌ ای شاو که علاقه‌ای نداشت، ارائه داده بود.

گرچه Amazon.com در ابتدا فروش کتاب را آغاز کرد، اما از آن زمان به بعد تبدیل به یک فروشگاه چند منظوره برای همه چیز در دنیا شد و مسلما اکنون بزرگ‌ترین خرده فروش جهان است. به هر حال بحث در مورد توصیف خود به عنوان “مشتری محورترین شرکت زمین” کمی دشوار به نظر می‌رسد. روش متنوع سازی آمازون در برخی از گسترش‌های پیش بینی نشده آن، از جمله می‌توان خرید Whole Foods در سال ۲۰۱۷ و راه اندازی فروش داروهای بدون نسخه در فوریه ۲۰۱۸ را نام برد. در سال ۲۰۲۰ قیمت سهام آمازون با افزایش تقاضا برای خرید آنلاین زیاد شد، زیرا قرنطینه باعث شده که مصرف کنندگان در خانه بمانند و خریدهای خود را آنلاین انجام بدهند.

بزوس در ابتدا در سال ۱۹۹۷ در آمازون حضور پیدا کرد و در ادامه به اولین مرد ثروتمند بعد از بیل گیتس در سال ۱۹۹۹ تبدیل شد که به دارایی خالص خود بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دست یافت. از دیگر پروژه‌های بزوس می‌توان به شرکت هوافضا Blue Origin اشاره کرد. واشنگتن پست را نیز در سال ۲۰۱۳ خریداری کرد. همچنین ساعت ۱۰ هزار ساله که به آن Long Long نیز گفته می‌شود را ساخت.

۳. بیل گیتس

3 معرفی پولدار ترین افراد 2021

  • سن: ۶۵ سال
  • محل اقامت: مدینا، واش.
  • بنیانگذار مشترک: شرکت مایکروسافت (MSFT)
  • ارزش خالص: ۱۳۲ میلیارد دلار
  • سهام مالکیت مایکروسافت: ۱/۳٪ (۲۲ میلیارد دلار)
  • دارایی‌های دیگر: سهام برند‌های سنگ بنای ساختمانی (۱۱/۳ میلیارد دلار دارایی عمومی)، سهام Republic Services (۱۰/۲ میلیارد دلار دارایی عمومی)، سهام John Deere (۹/۳۱ میلیارد دلار دارایی عمومی)، سهام Ecolab (۶/۴۷ میلیارد دلار دارایی عمومی)، سهام Givaudan (۴/۴۲ میلیارد دلار دارایی عمومی)، سهام FEMSA (۲/۱۱ میلیارد دلار سرمایه عمومی)، سهام مدیریت پسماند (۱/۶۷ میلیارد دلار دارایی عمومی)، سهام Berkshire Hathaway (۱/۵۲ میلیارد دلار دارایی عمومی)، سهام Diageo (۱/۴۵ میلیارد دلار دارایی عمومی)، سهام AutoNation (۱/۳۷ میلیارد دلار دارایی عمومی)، سهام گروه سرمایه Arch (۱/۲۰ میلیارد دلار دارایی عمومی)، سهام Sika AG (۱/۱۹ میلیارد دلار دارایی عمومی)، سهام Signet Jewellers (۶۹۶ میلیون دلار دارایی عمومی)، سهام Televisa (۲۶۰ میلیون دلار دارایی عمومی)، سهام Vroom (۲۴۹ میلیون دلار دارایی عمومی)، سهام Liberty Global (۲۱۶ میلیون دلار دارایی عمومی)، سهام First Cobalt (۱۸۲ میلیون دلار دارایی عمومی)، سهام وسترن، صندوق درامد كلیمور (۱۶۷ میلیون دلار دارایی عمومی)، سهام Otter Tail Corporation (۱۴۵ میلیون دلار)، سهام کوکاکولا FEMSA (۱۲۱ میلیون دلار دارایی عمومی)، سهام وسترن، کلیمور فرصت‌های مرتبط با تورم و صندوق درآمد (۸۹/۳ میلیون دلار دارایی عمومی)، سهام اوونز کورنینگ (۳۸/۸ میلیون دلار دارایی عمومی) و ۵۵/۱ میلیارد دلار در پول نقد.

در سال ۱۹۷۵ بیل گیتس هنگام تحصیل در دانشگاه هاروارد، در کنار دوست دوران کودکی خود پاول آلن به کار مشغول شد تا نرم افزار جدیدی را برای میکرو کامپیوترها تولید کند. به دنبال موفقیت این پروژه، گیتس در سال اول از دانشگاه هاروارد انصراف داد و به همراه آلن مایکروسافت را تاسیس کرد. مایکروسافت علاوه بر بزرگ‌ترین شرکت نرم افزاری در جهان، خط تولید رایانه‌های شخصی خود را نیز راه اندازی کرد. این شرکت از طریق Microsoft Press کتاب منتشر می‌کند و از طریق Exchange server خود خدمات ایمیل ارائه می‌دهد و سیستم‌های بازی ویدیویی و دستگاه‌های جانبی مرتبط را به فروش می‌رساند. گیتس که در اصل معمار اصلی نرم افزار مایکروسافت بود، بعداً در سال ۲۰۰۸ به سمت رئیس انتخاب شد. وی در سال ۲۰۰۴ به هیئت مدیره Berkshire Hathaway پیوست. گیتس بعداً در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ از هر دو هیئت مدیره کناره گیری کرد.

در سال ۲۰۰۰ دو سازمان خیریه گیتس، بنیاد ویلیام اچ گیتس و بنیاد یادگیری گیتس ادغام شدند و بنیاد بیل و ملیندا گیتس را ایجاد کردند که وی و همسرش ملیندا گیتس رئیس آن هستند. گیتس از طریق بنیاد میلیاردها دلار برای مبارزه با فلج اطفال و مالاریا هزینه کرده است. علاوه بر این در سال ۲۰۱۴ وعده ۵۰ میلیون دلاری برای کمک به مبارزه با ابولا را داد. در سال ۲۰۲۰ بنیاد قول داد ۳۰۰ میلیون دلار برای مبارزه با بیماری پاندمی COVID-19 هزینه کند. در سال ۲۰۱۰ در کنار وارن بافت، بیل و ملیندا Giving Pledge را راه اندازی کردند، یک کارزار برای تشویق افراد ثروتمند برای تعهد اکثر ثروت خود جهت اهداف بشردوستانه.

۴. برنارد آرنو

4 معرفی پولدار ترین افراد 2021

  • سن: ۷۱ سال
  • محل اقامت: پاریس، فرانسه
  • مدیر عامل و رئیس: LVMH (LVMUY)
  • ارزش خالص دارایی: ۱۰۹ میلیارد دلار
  • سهام مالکیت کریستین دیور: ۹۷/۵٪ (۹۲/۸ میلیارد دلار)
  • دارایی‌های دیگر: سهام Moelis & Company (۱۸/۹ میلیارد دلار دارایی عمومی)، سهام Hermès (۲/۱۲ میلیارد دلار دارایی عمومی)، سهام Carrefour (۱/۳ میلیارد دلار دارایی عمومی) و ۴/۵ میلیارد دلار پول نقد.

برنارد آرنو شهروند فرانسوی، رئیس و مدیر عامل شرکت LVMH یکی دیگر از پولدار ترین افراد 2021 است، شرکت LVMH بزرگ‌ترین شرکت کالاهای لوکس جهان است. این تجارت صاحب بزرگ‌ترین برندهای دنیا از جمله لویی ویتون (Louis Vuitton)، هنسی (Hennessey)، مارک جیکوبز (Marc Jacobs)، سفورا (Sephora) و بسیاری دیگر است. با این حال بیش‌تر ثروت او از سهام بزرگ در Christian Dior SE، شرکت هلدینگی که ۴۱/۲٪ از LVMH را کنترل می‌کند، حاصل می‌شود. سهام وی در Christian Dior SE، به علاوه ۶/۲ درصد اضافی در LVMH، از طریق شرکت هلدینگ متعلق به خانواده‌اش Group Arnault S.E اداره می‌شود.

کارهای تجاری آرنول هنگام کار در شرکت ساختمانی پدرش، Ferret-Savinel آشکار شد که اداره آن را در سال ۱۹۷۱ بر عهده گرفت. او بعدا Ferret-Savinel را در سال ۱۹۷۹ به یک شرکت املاک به نام Férinel Inc تبدیل کرد.

آرنول برای شش سال دیگر رئیس فرینل باقی ماند تا اینکه در سال ۱۹۸۴ سازنده کالاهای لوکس Financière Agache را خریداری و ساماندهی کرد و سرانجام تمام دارایی های آن به غیر از Christian Dior و Le Bon Marché را به فروش رساند. او در سال ۱۹۸۷ برای سرمایه گذاری در LVMH دعوت شد و دو سال بعد سهامدار عمده، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شد.

۵. مارک زاکربرگ

5 معرفی پولدار ترین افراد 2021

  • سن: ۳۶ سال
  • محل اقامت: پالو آلتو، کالیفرنیا.
  • بنیانگذار، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره: فیس بوک
  • ارزش خالص دارایی: ۹۵/۶ میلیارد دلار
  • سهام مالکیت فیس بوک: ۱۳٪ (۹۲/۵ میلیارد دلار)
  • دارایی‌های دیگر: ۲/۸۸ میلیارد دلار وجه نقد و ۲۲۵ میلیون دلار املاک

مارک زاکربرگ ابتدا در کنار همکلاسی‌های خود ادواردو ساورین، داستین مسکوویتز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد فیس بوک را ایجاد کرد. با شروع استفاده از فیس بوک در سایر دانشگاه‌ها، زاکربرگ تحصیلات خود را در هاروارد رها کرد تا تمام تمرکز خود را روی تجارت در حال رشد خود بگذارد. اکنون زاکربرگ مدیر عامل و رئیس فیس بوک است که از Q3 ۲۰۲۰ ماهانه بیش از ۲/۷ میلیارد کاربر فعال داشت. فیس بوک بزرگ‌ترین سرویس شبکه اجتماعی جهان است که کاربران در آن می‌توانند یک پروفایل شخصی ایجاد کنند، با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنند، به گروه‌ها بپیوندند و قابلیت‌های بسیار دیگری را نیز شامل می‌شود. از آنجا که استفاده از وب سایت رایگان است، بیش‌تر درآمد شرکت از طریق تبلیغات حاصل می‌شود. فیس بوک همچنین میزبان چندین برند تجاری دیگر است، از جمله برنامه اشتراک عکس اینستاگرام، که در سال ۲۰۱۲ خریداری کرد. همچنین برنامه پیام رسان همراه WhatsApp و هدست واقعیت مجازی Oculus که هر دو در سال ۲۰۱۴ خریداری شده‌اند. Workplace، پلتفرم ارتباطی سازمانی آن؛ Portal، سرویس تماس تصویری؛ و Novi، کیف پول دیجیتال آن برای سیستم پرداخت Diem Workplace، پلتفرم ارتباطی سازمانی آن و Novi، کیف پول دیجیتال آن برای سیستم پرداخت Diem.

زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان در سال ۲۰۱۵ کمپانی چان زاکربرگ را تأسیس کردند و هرکدام از آن‌ها به عنوان مدیر عامل مشترک فعالیت می‌کردند. موسسه خیریه آن‌ها در تلاش است تا از فناوری برای رفع مشکلات اجتماعی مانند بهبود دسترسی و کیفیت آموزش، اصلاح سیستم عدالت کیفری و سیستم مهاجرتی ایالات متحده، بهبود استطاعت مسکن و در نهایت از بین بردن کلیه بیماری‌ها استفاده کند.

۶. وارن بافت

6 معرفی پولدار ترین افراد 2021

  • سن: ۹۰ سالگی
  • محل اقامت: اوماها، نب.
  • مدیر عامل: Berkshire Hathaway (BRK.A)
  • ارزش خالص: ۸۸/۳ میلیارد دلار
  • سهام مالکیت ۳۸ درصد: برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)  (۸۷/۱ میلیارد دلار)
  • دارایی های دیگر: ۱ میلیارد دلار پول نقد

وارن بافت مشهورترین سرمایه گذار ارزشی در سال ۱۹۴۴ است و در ۱۴ سالگی اولین اظهارنامه مالیاتی خود را ثبت کرد و درآمد خود را از فروش روزنامه در دوران کودکی اعلام کرد. وی اولین بار سهام یک شرکت نساجی به نام Berkshire Hathaway را در سال ۱۹۶۲ خریداری کرد و تا سال ۱۹۶۵ سهامدار عمده شد. بافت در سال ۱۹۶۷ شرکت را برای بیمه و سایر سرمایه گذاری‌ها گسترش داد. اکنون Berkshire Hathaway یک شرکت نیم تریلیون دلاری است و در اوایل سال ۲۰۲۱ هر سهم بیش از ۳۵۰/۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

بافت که به “اوراکل اوماها” معروف است، بیشتر ثروت خود را از طریق خرید سهام در شرکت‌های تجاری بدست آورد. در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران درگیر شرکت‌های  تکنولوژی شده‌اند، بافت روش محتاطانه‌تری را در پیش گرفته است و فقط خرید از شرکت‌های معروف و شناخته شده IBM و Apple را در استراتژی خود قرار داده است. وی همچنین جزو افرادی است که به بیت کوین اطمینان ندارند. علاوه بر این، بافت همچنین طی سال‌های گذشته لیست کاملی از شرکت‌ها را خریداری کرده است که شامل دیری کوین (Dairy Queen)، دوراسل (Duracell)، گایکو (Geico) و کرافت هاینز (Kraft Heinz) است.

خارج از سرمایه گذاری، بافت بیش‌تر ثروت خود را به سمت کارهای خیرخواهانه سوق داده است. بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۲۰  بافت ۴۱ میلیارد دلار بدست آورد و بیش‌تر این مبلغ به بنیاد بیل و ملیندا گیتس و به موسسات خیریه فرزندانش اختصاص یافت. بافت Giving Pledge را در کنار بیل و ملیندا گیتس در سال ۲۰۱۰ تاسیس کرد.

۷. ژونگ شانشان

7 معرفی پولدار ترین افراد 2021

  • سن: ۶۶ سال
  • محل اقامت: هانگژو، چین
  • بنیانگذار، رئیس، مدیر اجرایی و مدیر کل: Nongfu Spring (NNFSF)
  • ارزش خالص دارایی: ۸۴/۷ میلیارد دلار
  • سهام مالکیت Spring Nongfu: درصد ۸۴ (۷۶/۵ میلیارد دلار)
  • دارایی‌های دیگر: دارایی شرکت داروخانه پکن وانتای (۱۳/۷ میلیارد دلار دارایی عمومی) و ۱/۳ میلیارد دلار پول نقد

ژونگ شانشان علی رغم داشتن ثروت در صنعت نوشیدنی، قبل از اینکه در دهه ۱۹۸۰ خبرنگار شود، در ابتدا کار خود را به عنوان کارگر ساختمانی آغاز کرد. بعدها به عنوان نماینده فروش نوشیدنی، به راه اندازی تجارت توزیع آب بطری در هاینان پرداخت. ژونگ اولین تجارت خود، شرکت محصولات بهداشتی Yangshengtang را در سال ۱۹۹۳ تاسیس کرد. سه سال بعد ژونگ کمپانی Nongfu Spring، تولید کننده آب بسته بندی شده را تأسیس کرد، اگرچه محصولات کمپانی را بعداً به سایر محصولات نوشیدنی مانند قهوه و محصولات غذایی مانند برنج و ماست گسترش داد. در سال ۲۰۱۲، Nongfu Spring به بزرگ‌ترین شرکت تولید آب بطری در کشور چین تبدیل شد.

ژونگ همچنین در سال ۲۰۰۱ با داشتن کارخانه پکن بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی دستگاه‌های تشخیص پزشکی در کل کشور، عمده سهام بزرگ‌ترین شرکت تشخیص بیماری‌های عفونی چین را به دست آورد. در ژانویه ۲۰۲۱ او به دلایل شخصی از هیئت مدیره Wantai کناره گیری کرد.

۸. لری پیج

8 معرفی پولدار ترین افراد 2021

  • سن: ۴۷ سال
  • محل اقامت: پالو آلتو، کالیفرنیا.
  • بنیانگذار و عضو هیئت مدیره: Alphabet (Google)
  • ارزش خالص دارایی: ۸۱/۷ میلیارد دلار
  • سهام مالکیت Alphabet: درصد ۶ (۶۹/۲ میلیارد دلار)
  • دارایی‌های دیگر: ۱۲/۵ میلیارد دلار پول نقد

مانند چندین میلیاردر در لیست پولدار ترین افراد 2021، ادعای شهرت لری پیج در اتاق خوابگاه دانشگاه شروع شد. پیج و دوستش سرگئی برین هنگام تحصیل در دانشگاه استنفورد در سال ۱۹۹۵ ایده بهبود قابلیت استخراج داده هنگام دسترسی به اینترنت را پیدا کردند. این دو نوع جدیدی از فناوری موتور جستجو را ابداع کردند که به دلیل توانایی تجزیه و تحلیل “لینک‌های پشتیبان”، “BackRub” نام گذاری شد. از آنجا پیج و برین در سال ۱۹۹۸ به تاسیس گوگل ادامه دادند و مدیر عامل این شرکت بود تا اینکه در ۲۰۰۱ از سمت خود کناره گیری کرد.

گوگل یکی از بزرگ‌ترین موتورهای جستجوی اینترنتی جهان است که بیش از ۷۰٪ از درخواست‌های جستجوی آنلاین جهانی را به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۰۶ گوگل با خرید یوتیوب، بزرگ‌ترین پلتفرم اشتراک ویدیو، گسترش یافت. سپس در سال ۲۰۰۸ اولین تلفن همراه با استفاده از سیستم عامل اندروید عرضه شد که در ابتدا توسط Android Inc قبل از خریداری توسط Google در سال ۲۰۰۵ ساخته شده بود. امروز گوگل یک شرکت تابع از Alphabet و یک شرکت هلدینگ است که پیج بین سال های ۲۰۱۵-۲۰۱۹ به عنوان مدیر عامل این شرکت فعالیت می‌کرد.

پیج همچنین یک سرمایه گذار Planetary Resources، یک شرکت اکتشاف فضا و استخراج سیارک است. این شرکت که در ابتدا در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت بلاک چین ConsenSys در میان مشکلات مالی خریداری شد. او همچنین با سرمایه گذاری در کیتی هاوک و اپنر به شرکت‌های “ماشین پرنده” علاقه نشان داده است.

۹. سرگئی برین

9 معرفی پولدار ترین افراد 2021

  • سن: ۴۷ سال
  • محل اقامت: لوس آلتوس
  • بنیانگذار و عضو هیئت مدیره: Alphabet (google)
  • ارزش خالص دارایی: ۷۹/۱ میلیارد دلار
  • سهام مالکیت Alphabet: درصد ۵ (۶۶/۵ میلیارد دلار)
  • دارایی‌های دیگر: ۱۲/۶ میلیارد دلار پول نقد

آنچه گوگل را در مقایسه با سایر شرکت‌های معرفی شده در این لیست منحصر به فرد می‌کند، این است که بنیانگذاران آن از نظر کل ثروت نسبتاً نزدیک بهم هستند. مشارکت سرگئی برین در گوگل مسیری مشابه با پیج را دنبال می‌کند. پس از تأسیس این شرکت، برین در کنار پیج به عنوان دستیارش مشغول به کار بود تا اینکه اریک اشمیت در سال ۲۰۰۱ مدیرعامل شد. به همین ترتیب، پس از تأسیس Alphabet در سال ۲۰۱۵، برین قبل از کناره گیری در سال ۲۰۱۹ هنگامی که سوندار پیچای (Sundar Pichai) مدیرعاملی شرکت را برعهده گرفت، به عنوان رئیس شرکت هولدینگ فعالیت کرد.

گوگل علاوه بر اینکه یک موتور جستجوی بسیار محبوب است، مجموعه‌ای از ابزارها و سرویس‌های آنلاین نیز ارائه می‌دهد که به Google Workplaces معروف هستند و شاملGmail ،Google Drive ،Google Calendar ، Google Meet ،Google Chat ،Google Docs ،Google Sheets ،Google Slides و موارد دیگری است. گوگل علاوه بر نرم افزار، در انواع مختلفی از دستگاه‌های الکترونیکی از جمله تلفن‌های هوشمند Pixel، رایانه‌ها و تبلت‌های Pixelbook، دستگاه‌های خانگی هوشمند Nest و پلتفرم بازی Stadia خود نیز فعالیت می‌کند.

برین بیش‌تر سال ۲۰۱۹ را با تمرکز بر آزمایشگاه تحقیقاتی “moonshot”، که مسئول فناوری‌های ابتکاری مانند اتومبیل‌های خودران Waymo و عینک‌های هوشمند Google Glass است، سپری کرد. وی همچنین با همکاری بنیاد مایکل جی فاکس برای ساخت داروهای جدید علیه LRRK2، یکی از بزرگ‌ترین عوامل ژنتیکی در بیماری پارکینسون، میلیون‌ها دلار برای تحقیق در مورد درمان این بیماری کمک کرده است.

۱۰. لری الیسون

10 معرفی پولدار ترین افراد 2021

  • سن: ۷۶ سال
  • محل اقامت: Woodside، کالیفرنیا
  • بنیانگذار، مدیر ارشد فنی و رئیس هیئت مدیره: Oracle (ORCL)
  • ارزش خالص دارایی: ۷۹/۱ میلیارد دلار
  • سهام مالکیت اوراکل: ۳۵/۴٪ (۵۱/۵ میلیارد دلار)
  • دارایی‌های دیگر: سهام تسلا (۱۲/۵ میلیارد دلار دارایی عمومی) و ۱۴/۳ میلیارد دلار پول نقد

لری الیسون پس از انصراف از تحصیل در دانشگاه شیکاگو در سال ۱۹۶۶، به کالیفرنیا نقل مکان کرد و طی سال‌ها به عنوان برنامه نویس کامپیوتر در چندین شرکت کار کرد. ابتدا در سال ۱۹۷۳ او کارمند شرکت الکترونیکی آمپکس (Ampex) بود، جایی که با شرکای آینده خود Ed Oates و Bob Miner ملاقات کرد. سه سال بعد، الیسون به Precision Instruments پیوست و به عنوان معاون تحقیق و توسعه شرکت فعالیت کرد. تا سال ۱۹۷۷ الیسون آزمایشگاه‌های توسعه نرم افزار (SDL) را در کنار اوتس و ماینر تاسیس کرد، که دو سال بعد اوراکل، اولین برنامه پایگاه داده کاربردی تجاری را برای استفاده از زبان جستجوی ساختاری منتشر کرد. برنامه پایگاه داده چنان محبوب شد که SDL نام خود را در سال ۱۹۸۲ به Oracle Systems Corporation تغییر داد. علاوه بر این الیسون در دسامبر ۲۰۱۸ به هیئت مدیره تسلا پیوست.

Oracle دومین شرکت بزرگ نرم افزاری است و طیف گسترده‌ای از برنامه‌های رایانش ابری و همچنین سایر نرم افزارها مانند جاوا و لینوکس و پلتفرم محاسبات Oracle Exadata را ارائه می‌دهد.

Oracle دومین شرکت بزرگ نرم افزاری است و بسیاری از برنامه‌های رایانش ابری و همچنین سایر نرم افزارها مانند جاوا و لینوکس و پلتفرم محاسبات Oracle Exadata را ارائه می‌دهد. این تجارت همچنین از طریق خرید چندین شرکت بزرگ، از جمله تأمین کننده سیستم‌های مدیریت منابع انسانی، PeopleSoft در سال ۲۰۰۵، مدیریت ارتباط با مشتری، ارائه دهنده برنامه‌های کاربردی Siebel در سال ۲۰۰۶، شرکت زیرساخت ارائه دهنده نرم افزار BEA Systems در سال ۲۰۰۸ و توسعه دهنده سخت افزار و نرم افزار Sun Microsystems در سال ۲۰۱۰، رشد کرده است.

الیسون در دهه گذشته میلیون‌ها دلار در املاک لوکس کالیفرنیا خرج کرده است. او تقریباً کل جزیره هاوایی لانایی را به قیمت ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کرد و یک مزرعه هیدروپونیک و آبگرم لوکس در آنجا ساخت. وی همچنین طی این سال‌ها میلیون‌ها دلار به اهداف خیرخواهانه، به ویژه به تحقیقات پزشکی کمک کرده است. الیسون اخیراً در سال ۲۰۱۶، ۲۰۰ میلیون دلار به دانشگاه کالیفرنیای جنوبی برای یک مرکز تحقیقاتی جدید سرطان اهدا کرد.

نتیجه

اگر می‌خواهید کمی به لیست پولدار ترین افراد 2021 بلومبرگ نزدیک شوید، ممکن است لازم باشد یک مبتکر فناوری یا خرده فروشی شوید. یا می‌توانید بر سرمایه گذاری ارزشی تمرکز کنید. همچنین می‌توانید با کارهای کوچک شروع کنید همانطور که آرنو و برخی دیگر از افراد بسیار ثروتمند این کار را کردند. با این حال ثروت‌های بزرگ با ایده‌های عالی آغاز شده‌اند.

حال که با پولدار ترین افراد 2021 آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس