پولدارترین گیمرهای دنیا سال 2022

97
0
پولدارترین گیمرهای دنیا

سال‌ها پیش بازی‌های ویدیویی تنها فقط برای سرگرمی و تفریح بودند و کمتر کسی آن‌ها را جدی می‌گرفت. با این حال صنعت بازی با پیشرفت چشمگیر خود دچار تکاملی باورنکردنی شده و امروزه گیمرهای حرفه‌ای جزو قشر پردرآمد و مشهور خیلی از جوامع هستند. در این مقاله به معرفی پولدارترین گیمرهای دنیا می پردازیم.

پولدارترین گیمرهای دنیا

اکنون در پلتفرم‌های مختلف نظیر توییچ و یوتیوب شما گیمرهای مطرح بسیاری را می‌شناسید که میلیون‌ها مخاطب و طرفدار دارند. از زمان آغاز پاندمی کرونا، تعداد گیمرها چندبرابر شده و صنعت بازی نیز هرروز بزرگتر می‌شود.

پولدارترین گیمرهای دنیا
پولدارترین گیمرهای دنیا

۱۰. Johan Sundstein (NOtail)
ارزش دارایی‌ها: ۷ میلیون دلار

پولدارترین گیمرهای دنیا
پولدارترین گیمرهای دنیا

NOtail سرمایه‌ای معادل ۷ میلیون دلار در اختیار دارد. وی با نام اصلی Johan Sundstein بازیکن حرفه‌ای دوتا ۲ در تیم OG است. او در سال ۲۰۱۲ از بازی Heroes of Newerth به دوتا ۲ کوچ کرد و دلیل اصلی آن افت محبوبیت بازی اول بود.

The International، بزرگترین رویداد و تورنمنت گیمینگ در دنیا محسوب می‌شود که هر ساله با محوریت بازی دوتا ۲ برگزار می‌گردد و یوهان و هم‌تیمی‌هایش (OG) تاکنون دو بار موفق به پیروزی در آن شده‌اند. NOtail نخستین بازیکن حرفه‌ای ایسپورت از کشور دانمارک است که به چنین عنوانی دست یافته.

تیم OG در دوره‌های هشتم و نهم The International موفق شد رقبا را شکست دهد و مجموعا ۲۷ میلیون دلار جایزه کسب کند. در نتیجه اعضای این تیم جزو ثروتمندترین گیمرهای جهان هستند.

NOtail در سن ۱۵ سالگی تجربه Heroes of Newerth را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد و تا چند سال به صورت منفرد مشغول بازی بود. نهایتا، دوران جدی فعالیت او در حوزه ایسپورت زمان شروع شد که یکی از مدیران Fnatic نسبت استعدادهای این جوان آگاه شد.

۹. تیموتی جان بتار (TimTheTatman)
ارزش دارایی‌ها: ۱۰ میلیون دلار

پولدارترین گیمرهای دنیا
پولدارترین گیمرهای دنیا

یکی دیگر از گیمرهای ثروتمند تیموتی جان بتار است که طرفداران وی را Tim The Tatman صدا می‌کنند. این استریمر توییچ بیش از ۴ میلیون دنبال‌کننده دارد و بیش از هر چیز به خاطر بازی و استریم کانتر استرایک (CS:GO)، فورتنایت و Overwatch شناخته می‌شود.

کانال او و دیگر افرادی که مشغول استریم فورتنایت بودند، به‌ خاطر محبوبیت فوق‌العاده این عنوان در زمان عرضه مورد توجه قرار گرفت. تیم همچنین از کانال توییچ خود برای گزارشگری بازی‌های NFL بهره می‌برد.

علاوه بر این‌ها توییچ و تیموتی یک قرارداد انحصاری استریم دارند. وی در رویداد Gamers’ Choice Awards به عنوان استریمر محبوب سال از نظر گیمرها معرفی شد. او اکنون چیزی حدود ۱۰ میلیون دلار سرمایه دارد و در جایگاه نهم ثروتمندترین گیمرهای جهان قرار گرفته است.

۸. شان ویلیام مک‌لاکلین (Jacksepticeye)
ارزش دارایی‌ها: ۱۶ میلیون دلار

پولدارترین گیمرهای دنیا
پولدارترین گیمرهای دنیا

مجموع دارایی‌‌های شان ویلیام مک‌لاکلین به ۱۶ میلیارد دلار می‌رسد و در نتیجه به راحتی در لیست ثروتمندترین گیمرهای دنیا قرار می‌گیرد. شان که تحت عنوان Jacksepticeye شناخته می‌شود، به خاطر سری ویدیوهای سرگرم‌کننده‌اش در یوتیوب شهرت دارد. خیلی از طرفداران استفاده از زبان بزرگسالان توسط این یوتیوبر ایرلندی را جالب توجه می‌دانند.

شان متولد فوریه ۱۹۹۰ است و پیش از فعالیت حرفه‌ای به عنوان استریمر و یوتیوبر، در یک بند موسیقی به نام Raised to the Ground فعالیت داشت. Jacksepticeye اغلب ویدیوهایی در رابطه با بازی پست می‌کند و بعضا در ولاگ‌ها نیز شرکت دارد.

مک‌لاکلین مشهورترین یوتیوبر کشور ایرلند محسوب می‌شود و ۲۳.۲ میلیون سابسکرایبر دارد. در کنار این‌ها وی به همراه مارک ادوارد فیش‌باک خط تولید لباس ایجاد کرده است.

۷. مایکل گرشک (Shroud)
ارزش دارایی‌ها: ۲۰ میلیون دلار

پولدارترین گیمرهای دنیا
پولدارترین گیمرهای دنیا

مایکل گرشک طبق اطلاعات سایت Celebrity Net Worth حدود ۲۰ میلیون دلار سرمایه دارد. شرود یکی از پرطرفدارترین گیمرهای دنیا است و خیلی‌ها لقب «پادشاه بازی‌های بتل رویال» را به او داده‌اند که دقتی باورنکردنی در شلیک به رقبا دارد.

شرود تا قبل از بازنشستگی و فعالیت به عنوان استریمر تمام‌وقت در توییچ، به صورت حرفه‌ای CS: GO بازی می‌کرد. وی که به خاطر مهارت و نقطه‌زنی در کانتر استرایک شهرت جهانی پیدا کرده بود، به محض آغاز استریم پابجی در توییچ میلیون‌ها گیمر را به سوی خود جذب کرد.

شرود پس از مدتی توییچ را ترک کرد و با Mixer یک قرارداد انحصاری بست. او اکنون Valorant بازی می‌کند و تجربه خود را به اشتراک می‌گذارد. منبع اصلی درآمد مایکل گرشک از طریق استریم به‌دست می‌آید و بسیاری از کمپانی‌های بازی‌ساز مشهور دنیا به او مبالغ هنگفتی می‌پردازند تا بازی آن‌ها را استریم کند.

۶. پرستون ارسمنت (TBNRFrags)
ارزش دارایی‌ها: ۲۰ میلیون دلار

پولدارترین گیمرهای دنیا
پولدارترین گیمرهای دنیا

پرستون ارسمنت بیشتر درآمد خود را از طریق کانالش در یوتیوب با نام Preston به‌دست می‌‌آورد. وی حدود ۱۴ میلیون دلار مستقیما از محتوای پلتفرم خود کسب کرده تا جزو ثروتمندترین گیمرهای دنیا باشد.

وی به عنوان یک یوتیوبر آمریکایی مجموعا ۲۰ میلیون دلار سرمایه دارد و دلیل اصلی شهرت و موفقیت وی، استریم محتوای مرتبط با ماینکرفت است. او همچنین میزبان چندین سرور ماینکرفت است و افراد مختلف برای حضور در آن‌ها مبالغ قابل توجهی پرداخت می‌کنند.

پرستون حدود ۱۲ میلیون سابسکرایبر در یوتیوب دارد و علاوه بر محتوای ماینکرفت، یک سری ویدیو مربوط به روبلاکس و شوخی‌های سرگرم‌کننده (Prank) آپلود می‌کند. او ششمین گیمر ثروتمند دنیا محسوب می‌شود.

۵. ایوان فونگ (VanossGaming)
ارزش دارایی‌ها: ۲۵ میلیون دلار

پولدارترین گیمرهای دنیا
پولدارترین گیمرهای دنیا

یکی دیگر از گیمرهای ثروتمند دنیا ایوان فونگ است. VanossGaming نام کانال یوتیوب اوست و مخاطبان به خاطر سبک بازی‌اش، اغلب او را با پیودی‌پای مقایسه می‌کنند. کانال VanossGaming روی محتوای بازی‌های مختلف تمرکز دارد و فونگ انیمیشن‌های خود را می‌سازد.

فونگ در سریال انیمیشنی Paranormal Action Squad (محصول ۲۰۱۶) نقش یک شکارچی هیولا را ایفا کرد و تا امروز بیش از ۲۵ میلیون فالوور و ۱.۶ میلیارد بازدید برای خود ثبت کرده است. وی پنجمین گیمر ثروتمند دنیا محسوب می‌شود.

۴. دنیل میدلتون (DanTDM)
ارزش دارایی‌ها: ۳۵ میلیون دلار

پولدارترین گیمرهای دنیا
پولدارترین گیمرهای دنیا

دنیل رابرت میدلتون با سرمایه‌‌ای بالغ بر ۳۵ میلیون دلار، جایگاه خوبی در لیست ثروتمندترین گیمرهای دنیا دارد. این گیمر بریتانیایی متولد نوامبر ۱۹۹۱ است و به یک چهره اینترنتی مشهور تبدیل شده.

کانال یوتیوب او با نام DanTDM قبلا به عنوان The Diamond Minecart شناخته می‌شد. او سعی می‌کند درباره بازی‌های مختلف روز صحبت کند اما محور درصد قابل توجهی از ویدیوهایش بازی ماینکرفت است.

در یوتیوب، میدلتون حدود ۱۶ میلیون سابسکرایبر و ۱۰ میلیارد بازدید دارد و در سال ۲۰۱۷ موفق شد با به‌دست آوردن بیش از ۱۶.۵ میلیون دلار، پردرآمدترین فرد یوتیوب لقب بگیرد. او قبل از تاسیس کانال اصلی خود، یک کانال با محوریت پوکمون داشت.

میدلتون چند جایزه گینس دریافت کرده که شامل «بیشترین بازدید ویدیوهای ماینکرفت»، «بیشترین گل زده در راکت لیگ برای یک تیم دونفره» و «بیشترین گل زده در یک مسابقه راکت لیگ» می‌شود. وی چهارمین گیمر ثروتمند دنیا است.

۳. مارک فیش‌باک (Markiplier)
ارزش دارایی‌ها: ۳۵ میلیون دلار

پولدارترین گیمرهای دنیا
پولدارترین گیمرهای دنیا

مارک فیش‌باک که ۳۵ میلیون دلار سرمایه دارد و در یوتیوب که ۲۵ میلیون سابسکرایبر، او را به نام Markiplier می‌شناسند. این یوتیوبر آمریکایی سعی می‌کند کارهای متفاوتی انجام دهد و بیشتر به‌خاطر استریم گیم‌پلی عناوین مستقل و ترسناک نظیر Amnesia: The Dark Descent، Garry’s Mod و Five Nights at Freddy’s شهرت دارد.

مجموع درآمد او از یوتیوب به ۱۴ میلیون دلار می‌رسد و واکنش‌های بزرگنمایی‌شده و پر جوش و خروشش نسبت به وقایع بازی‌ها تماشای ویدیوهایش را برای مخاطبان جذاب‌تر می‌کند. او سومین گیمر ثروتمند دنیا محسوب می‌شود.

۲. ریچارد تایلر بلوینس (Ninja)
ارزش دارایی‌ها: ۴۰ میلیون دلار

پولدارترین گیمرهای دنیا
پولدارترین گیمرهای دنیا

ریچارد تایلر بلوینس معروف به نینجا ۴۰ میلیون دلار سرمایه دارد و پس از پیودی‌پای، ثروتمندترین گیمر جهان است.

او مهارت فوق‌العاده‌ای در بازی‌های بتل رویال و آنلاین دارد و اکثر رقبا نسبت به حضور او در یک مچ حس خوبی ندارند! او ابتدا مهارت‌های شگفت‌انگیزش را در بازی پابجی به نمایش گذاشت و بعدتر وارد عناوین محبوب دیگر شد.

البته او بیش از اینکه اهل شرکت در تورنمنت‌ها باشد، روی کار استریم متمرکز شده و بخش اعظمی از درآمدش از همین طریق به‌دست می‌آید. چندی پیش خبر رسید پس از وقفه‌ای ناگهانی، نینجا بازگشته تا اعلام کند که قراردادی با توییچ یا یوتیوب امضا نمی‌کند، بلکه به طور همزمان در هر دو و همچنین اینستاگرام، تیک تاک، توییتر و فیسبوک استریم خواهد کرد.

۱. پیودی‌پای (Felix Kjellberg)
ارزش دارایی‌ها: ۵۵ میلیون دلار

پولدارترین گیمرهای دنیا
پولدارترین گیمرهای دنیا

ثروتمندترین گیمر دنیا در حال حاضر کسی نیست جز پیودی‌پای. طبق اطلاعات درج شده در Celebrity Net Worth، او چیزی حدود ۵۵ میلیون دلار سرمایه مالی دارد. با بیش از ۱۱۱ میلیون سابسکرایبر در یوتیوب، وی به تازگی لقب محبوب‌ترین یوتیوبر را از دست داد تا جایگاهش در اختیار MrBeast قرار بگیرد.

مخاطبان محتوای کانال پیودی‌پای را تحسین می‌کنند؛ این یوتیوبر علاوه بر گیمینگ، کلی ویدیوی سرگرم‌کننده می‌سازد و میم، انیمه،‌ اخبار وقایع اینترنتی و… از جمله موضوعاتی هستند که او رویشان مانوور می‌دهد.

پیودی‌پای برخلاف افرادی چون نینجا (که تقریبا یک شبه به شهرت و محبوبیت رسید)، از جمله یوتیوبرهایی است که مخاطبان خود را طی سالیان دراز به‌دست آورده است. وی چند ماه پیش اعلام کرد طی ۲۰۲۲ و پس از آن با قرارداد انحصاری که با یوتیوب بسته، بیشتر روی استریم تمرکز می‌کند.

منبع : rnn

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس